ولي اله سيف خبر داد؛
رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه هنوز براي تحقق وعده يکسان‌سازي نرخ ارز، زمان داريم و به تدريج در حال حرکت به سمت آن هستيم، گفت: نتايج رتبه‌بندي بانکها مهرماه اعلام مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا ، ولي الله سيف در جمع خبرنگاران ، درباره آخرين وضعيت رتبه‌بندي نظام بانکي گفت: بانک مرکزي دو طرح را در رابطه با رتبه بندي بانک‌ها دارد که يک طرح، در درون بانک مرکزي است که نتايج آن به بيرون اعلام نمي‌شود و عمق بازرسي و نظارت بانک مرکزي بر آن بانک، بر اساس طرح اعلام شده قبلي است.
اعلام رتبه بانکها تا پايان مهرماه
رئيس کل بانک مرکزي افزود: همچنين در طرح ديگري که از سوي شرکت رتبه بندي ايران در حال انجام است، بانک‌ها با تکيه بر صورت‌هاي مالي و نسبت‌هايي که از آن برداشت مي‌شود؛ رتبه بندي مي‌شوند که نتايج آن تا پايان مهرماه اعلام مي‌شود؛ به نحوي که بانک‌ها از نظر نسبت‌هاي دارايي - بدهي، مديريت منابع و ساير ويژگي‌ها تحت بررسي قرار گرفته و در نهايت، ترکيب همه اين شاخص‌ها با هم، درآميخته شده و شاخص کلي ايجاد مي‌شود که به نسبت آن، رتبه بانکها اعلام خواهد شد.هنوز براي تحقق وعده يکسان سازي نرخ ارز فرصت داريمسيف درباره زمان يکسان سازي نرخ ارز با توجه به اقدامات اخيري همچون حذف ارز مسافرتي و افزايش نرخ مبادله اي، گفت: به تدريج در حال حرکت به سمت يکسان سازي نرخ ارز هستيم؛ البته من اشاره کردم که اين اقدام، در اوايل دولت دوازدهم صورت مي‌گيرد؛ پس هنوز خيلي فرصت داريم.
روساي برخي شعب متخلف بانکي در نرخ سود برکنار شدند
وي در خصوص اجراي نرخ سود مصوب بانک مرکزي از سوي نظام بانکي، گفت: به نظر مي‌رسد که در خصوص عدم رعايت نرخ‌هاي مصوب سود در نظام بانکي، خيلي بزرگنمايي مي‌شود؛ اما تا روز ۵ شنبه هفته گذشته، بيش از هزار شعبه بانکي از سوي بانک مرکزي مورد بازرسي قرار گرفت و خوشبختانه عملکردها نشان مي‌دهد که به جز موارد محدود، نرخ‌هاي سود بانکي به صورت دقيق در بانکها رعايت مي‌شود.سيف گفت: مواردي هم داشتيم که منجر به عزل رئيس شعبه شده است و بانک مرکزي در اين رابطه، بسيار مصمم است و خوشبختانه بانکها نيز همراهي خوبي دارند و به نظر مي‌رسد که اجراي اين بخشنامه، نتايج مثبتي به همراه دارد.وي در خصوص نرخ سود سپرده‌هاي صندوق سرمايه گذاري بانکها نيز گفت: صندوق‌هاي سرمايه گذاري، نهادهاي فعال در بازار سرمايه هستند و بانکها از اين ابزار استفاده مي‌کنند؛ ولي چون در پرتفوي خود، دارايي‌هايي دارند که بازدهي بالاتري دارد، ممکن است بتوانند نرخ‌هاي سود بالاتري بپردازند؛ ولي آنچه که مسلم است، آن ميزان از منابع صندوق‌هاي سرمايه گذاري که در بانک سپرده گذاري مي‌شود؛ بايد از دستورالعمل بانک مرکزي تبعيت کند.سيف گفت: نرخ سود تسهيلات به مرور کاهش مي‌يابد.چرا پرداخت سپرده سپرده‌گذاران کاسپين فعلا متوقف شده؟سيف گفت: تقدم بعدي بانک مرکزي در پرداخت سپرده سپرده گذاران کاسپين، منوط به بررسي دقيق تر دارايي‌هايي است که اين موسسات داشته‌اند و بايد بررسي مکفي از حجم دقيق منابع و دارايي‌ها صورت گيرد؛ اين بررسي است که به ما مي‌گويد چه وضعيتي را در پرداخت پيگيري کنيم؛ اين در حالي است که خوشبختانه مرجع قضايي در اين رابطه فعال است و کار از سوي آن، در حال پيگيري است؛ ضمن اينکه هماهنگي لازم از سوي بانک مرکزي با مرجع قضايي در حال انجام است.وي افزود: اقدام بعدي بانک مرکزي در پرداخت سپرده‌هاي بالاي ۲۰۰ ميليون تومان سپرده گذاران کاسپين، منوط به بررسي است.سيف در پاسخ به اين سوال که اگر شما سپرده گذار کاسپين بوديد، چه مي‌کرديد؟ گفت: من هيچ وقت نمي‌رفتم در جايي که مجوز از بانک مرکزي ندارد، سرمايه گذاري کنم؛ ضمن اينکه اگر اشتباهي کردم بايد پاي آن بايستم.
چهل‌وچهارمين فروشگاه زنجيره‌اي تاک باحضور دکترابراهيمي‌وتني چند از معاونين و مديران‌کل بانک‌انصار افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت؛ دکترآيت الله ابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار، در آيين افتتاحيه اين فروشگاه با تأکيد برلزوم اهتمام ملي در تحقق شعار «اقتصادمقاومتي، توليد و اشتغال» و عملياتي کردن محورهاي ده گانه مقام معظم رهبري گفت: اجرايي‌کردن طرح‌هايي مانند طرح حاتم، به منظور تقويت نظام توليدداخلي، توسعه ظرفيت‌هاي بومي‌و رونق‌بخشي به بازارفروش کالاهاي ايراني صورت مي‌گيرد و فرصت‌هاي مناسبي را براي ايجاد اشتغال و توسعه اقتصادي فراهم مي‌کند.دکتر ابراهيمي، در اين آيين، طرح حاتم و حمايت از توليد وفروش کالاي ايراني را از اقدامات موثر بانک انصار در راستاي توسعه اقتصادمقاومتي دانست و گفت: يکي از مهمترين چالش‌هاي اقتصادي کشور، فقدان الگوي مصرف مناسب براي جامعه است و مردم بايد به سمت مصرف بهينه کالاهاي داخلي هدايت و ترغيب شوند.مديرعامل بانک انصار بيان داشت: در شرايط کنوني، توليدکنندگان مسئوليت بسيار بزرگي را برعهده دارند و بانک انصار به منظور جبران زحمات آنان، با ايجاد کارت‌حاتم، به صورت مستقيم، زمينه خريد کالاهاي ايراني را فراهم کرده تا بدون واسطه، پول و اعتبار موردنياز به دست توليد کننده ايراني برسد. وي افزود: اين درحالي است که اين بانک در راستاي اجراي طرح حاتم، سود و سهمي‌را براي خود درنظرنگرفته است.دکترابراهيمي‌احياي فرايندهاي توليد در کارخانه‌ها و مراکزتوليدي را گامي‌جدي براي آغاز رونق بخشي به توليدداخلي قلمداد و تاکيد کرد: حمايت از توليد داخلي نيازمند عزم ملي بوده و استمرار آن مي‌تواند رونق اقتصادي کشور را ميسر کند.
مديرعامل بانک انصار تصريح کرد: تلاش جدي براي اجرايي شدن طرح‌هاي تسهيلاتي نظير طرح حاتم، صورت گرفته است و در اين راستا بانک انصار با پيش بيني‌هاي لازم، 1000 الي 2000 ميليارد تومان را در قالب يک محصول و طرح پيوسته، از مهر ماه وارد چرخه اقتصادي خانواده‌ها مي‌کند.
آقاي چمک رييس هيئت مديره شرکت تعاوني کارکنان بانک انصار نيز در حاشيه اين افتتاحيه گفت: يکي از شاخص‌هاي مطرح شده در طرح تحول بانک انصار، تدوين دو استراتژي حمايت از توليدملي و کارآفريني است که بر پايه ترويج مصرف کالاهاي داخلي صورت گرفته است.
وي با بيان اينکه اين طرح در راستاي ترويج مصرف کالاهاي داخلي و پرهيز از مصرف کالاهاي مشابه خارجي تدوين شده و طرحي در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي به شمارمي‌آيد، افزود : ان شاءالله درنظر داريم با تقويت اين طرح به اقشار آسيب‌پذير کمک کرده تا توليدکننده و مصرف‌کننده کالاهاي ايراني در يک بستر مناسب توليد ومصرف قرارگيرند ودرعين حال، زيرساخت‌هاي اشتغال جوانان، حمايت از توليد داخلي و فروش کالاي ايراني ايجاد شود.
براساس اين گزارش، بانک‌انصار در اجراي اين طرح، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌هاي توليدلوازم‌خانگي داخلي در قالب طرحي به نام حاتم (حمايت ازتوليدملي) اقدام کرده تا ضمن تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري، نسبت به توسعه عقد مرابحه، کمک به اقشار کم درآمد و ترويج فرهنگ استفاده از توليدات داخلي، اقدام شايسته به عمل آيد.
شايان ذکر است که جزييات مربوط به ويژگي‌هاي طرح، نحوه ثبت نام، مراحل و چگونگي برخورداري اقشارمختلف از مزاياي اين طرح، در سامانه ويژه‌ي طرح حاتم درسايت بانک انصاربه نشاني www.ansarbank.com تشريح شده است.
مدير عامل بانک مهر اقتصاد در سفر به استان بوشهر از شعبه جزيره خارگ بازديد به عمل آورد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان بوشهر، سيد ضياء ايماني - مدير عامل بانک – در بازديد از شعب جزيره خارگ در گفتگو با همکاران، هدف از بازديدهاي استاني را آشنايي با مسائل و مشکلات شعب و کارکنان بيان کرد و گفت: بايد با تدبير، تلاش و راهکار مناسب، موانع و مشکلات در استان و همچنين بخش خارگ پيگيري و مرتفع شود.
وي با بيان اين که حرکت در مسير اهداف و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تنها راه برون رفت کشور از مشکلات کنوني اقتصاد است، گفت: بانک مهر اقتصاد در سالي که از سوي رهبر معظم انقلاب تحت عنوان "اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" نامگذاري شده، تلاش مي‌کند تا به سهم خود در تحقق اين مهم سهيم باشد.
ايماني با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتي، گفت: بانک مهر اقتصاد در سال‌هاي گذشته تسهيلات قابل توجهي براي حمايت از توليدات داخلي، طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي به متقاضيان پرداخت کرده است.
وي ضمن بررسي عملکرد شعبه خارگ در شش ماهه‌امسال، گفت: مهمترين عوامل موفقيت در رسيدن به اهداف بانک، ايجاد کارگروهي و استفاده از فکر و خرد جمعي با استفاده از دانش روز و به کارگيري همه توانايي‌ها و ظرفيت‌ها است.
مدير عامل بانک با تاکيد بر تکريم ارباب رجوع و مشتري مداري، بيان داشت: اخلاق گرايي، مشتري مداري و رعايت حقوق مشتريان بايد همواره سرلوحه تمامي‌فعاليت‌هاي همکاران بانک باشد.
وي ضمن اشاره به اهميت پياده سازي بانکداري بدون ربا، خاطر نشان کرد: همه همکاران بانک مهر اقتصاد بايد با تلاش بيشتر، در راستاي رسيدن به اهداف بانک در زمينه اجراي و استقرار بانکداري اسلامي‌در کشور حرکت کنند تا با ياري خداوند متعال اين بانک همچنان که در سند چشم انداز آن نيز ترسيم گشته به عنوان الگويي در اين زمينه مطرح شود.
در ادامه، جواد حاجي مزداراني - معان امور مناطق بانک - ضمن تشکر از تلاش کارکنان استان بوشهر، بيان داشت: بانک مهر اقتصاد توانسته است با ارائه خدمات متناسب با نياز اقشار مختلف جامعه، مورد مقبوليت عموم مردم قرارگيرد و از اعتبارِ بالايي نزد افکار عمومي‌برخوردار باشد.
وي در ادامه با اشاره به اهميت اجراي بانکداري اسلامي‌در سيستم بانکي، گفت: بانک مهر اقتصاد که بانکي منتسب به نهادهاي ارزشي نظام است و با هدف کمک به اقشار محروم جامعه تشکيل شده، تلاش دارد تا طلايه دار بانکداري بدون ربا در کشور باشد.
معاون امور مناطق حرکت در مسير اقتصاد مقاومتي را يک رسالت دانست و خاطر نشان کرد: براي توسعه پايدار و تحقق اقتصاد مقاومتي، بايد با شناسايي، پرداخت تسهيلات و تامين نقدينگي واحدهاي توليدي بيش از پيش نقش آفرين و سهيم باشيم.
گفتني است مدير عامل بانک به همراه معان امور مناطق و شيخ الاسلامي‌مشاور مدير عامل از شركت پايانه‌هاي نفتي و اسكله تي، بزرگترين اسكه صادرات نفت خاورميانه در جزيره خارک که بيش از ٩٠ درصد صادرات نفتي از اين اسکله انجام مي‌شود، بازديد نمودند و خواستار تعامل بيشتر در بخش اقتصادي و سرمايه گذاري بين بانک مهر اقتصاد با پايانه‌هاي نفتي و کارکنان زير مجموعه آنها شدند.
ايروانيان مدير شعب بانک سپه منطقه همدان گفت: اين بانک در استان همدان به واسطه اعتماد عمومي‌توانست با موفقيت در جذب منابع و پرداخت تسهيلات با رشد 23 درصدي به بخشهاي مختلف اقتصادي نقش مهمي‌در رونق توليد ايفا کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، سيد کاظم ايروانيان شاد ضمن تأکيد بر ضرورت تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط براي کمک به ارتقاي توان رقابت پذيري آنها، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش برجسته اين واحدهاي توليدي در ايجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، در سال 1395 بانک سپه با برنامه ريزي مناسب از نظر تعداد تسهيلات پرداختي براي رونق توليد استان همدان رتبه سوم را در بين بانکهاي استان به خود اختصاص داد.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي استان همدان در بخش‌هاي مختلف اقتصادي به ويژه کشاورزي، تصريح کرد: سال گذشته بانک سپه براي کمک به رونق 56 واحد توليدي در استان همدان 188 ميليارد و 810 ميليون ريال تسهيلات پرداخت کرد که رقم قابل توجهي از اين ميزان تسهيلات در اختيار فعالان بخش کشاورزي قرار گرفت.
مدير شعب منطقه همدان با تأکيد بر لزوم حمايت از بخشهاي مختلف اقتصادي استان همدان، اظهارداشت: بانک سپه در ادامه روند حمايت از سياستهاي اقتصادي دولت در 5 ماهه ابتداي سال جاري حدود 997 ميليارد ريال تسهيلات به بخشهاي مختلف اقتصادي استان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد نشان مي‌دهد.
ايروانيان گفت: بانک سپه در راستاي انجام مسوليت اجتماعي خود؛ داوطلبانه بيش از 6 هزار ميليارد ريال از منابع خود را براي کمک به ازدواج جوانان اختصاص داد و در طرح ضربتي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج مورد تأکيد بانک مرکزي شرکت کرد.
وي يادآورشد: براي تسريع، تسهيل عملياتي شدن طرح ضربتي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، منطقه همدان با بسيج تمام امکانات خود در استان،بصورت روزانه بر پرداخت وام ازدواج به زوج‌هاي جوان نظارت دقيق داشت.
ايروانيان شاد افزود:کليه متقاضيان ثبت نام کننده در سامانه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را به شعب استان همدان معرفي کرده و تسهيلات آن دسته از متقاضيان که پرونده آنها بدون نقص بوده پرداخت شد.
وي ضمن تاکيد بر همراهي بانک سپه با سياستهاي کلان اقتصادي دولت و تعامل با دستگاه‌هاي اجرايي استان، تصريح کرد: کليه شعب بانک سپه با بکارگيري امکانات و پرسنل خود در سطح استان همدان از ابتداي طرح ضربتي پرداخت تسهيلات ازدواج، (از ابتداي مرداد ماه سال جاري تا کنون) 157ميليارد و 700 ميليون ريال وام ازدواج به متقاضيايان پرادخت کردکه نسبت به ابتداي شروع طرح 244 درصد رشد نشان مي‌دهد. اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 1900 درصد رشد داشته است.
ايروانيان به برنامه ريزي منطقه همدان براي جذب منابع ارزان قيمت، اشاره کرد و گفت: شعب بانک سپه در استان همدان در پايان تير ماه سال جاري با برنامه ريزي صحيح و تلاش کارکنان خود رتبه اول را درصد رشد سپرده‌هاي جاري و مؤثر در بين بانکهاي استان به خود اختصاص داد.
مدير شعب منطقه همدان با اشاره به اعتماد عمومي‌مردم به بانک سپه، خاطرنشان کرد: بانک سپه استان همدان موفق شد در راستاي افزايش سهم درصد خود در بين بانکهاي استان ،رتبه دوم درصد رشد منابع در بخش سپرده کل و بلند مدت را در بين بانکهاي استان به خود اختصاص دهد.
ايروانيان اظهارداشت: جايگاه بانک سپه منطقه همدان به واسطه بهبود شاخص‌هاي عملکردي، مديريت صحيح و تلاش تک تک کارکنان در بين بانکهاي تجاري يک پله ارتقاء يافت.
مدير شعب بانک سپه منطقه همدان گفت: اين بانک در استان همدان در اجراي تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 1395 کل کشور براي بخشودگي سود و سود تأخير تسهيلات پرداختي معوق، با صرف حدود 90 ميليارد از 97 ميليارد ريال بودجه اختصاص يافته (يعني 93 درصد بودجه) تعداد 1994 فقره از پرونده‌هاي مشتريان را تعيين تکليف کرده است.
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران اعلام کرد: فاينانس جديد چين به شرکت‌هاي دولتي و خصوصي ايراني تعلق مي‌گيرد و از هم اکنون قابل استفاده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات دکتر علي صالح آبادي ‍با اعلام اين مطلب افزود : متقاضيان استفاده از اين تسهيلات بايد طرحهايشان داراي توجيه فني و اقتصادي لازم باشد و توانايي بازپرداخت آن را داشته باشند. در جريان سفر اخير هيات بانکي ايران به چين دو سند بانکي امضا شد که اولين آن يادداشت تفاهم ايران و بانک توسعه چين به مبلغ 15 ميليارد يورو با موضوع ارايه تسهيلات تامين مالي پروژه‌هاي عمراني و توليدي که قرار است در آينده نزديک به قرارداد تبديل شود. دومين سند بانکي امضا قرارداد 10 ميليارد يورويي بود که پنج بانک توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پارسيان و پاسارگاد با شرکت سيتيک تراست آنرا امضا کردند.
موافقتنامه قرارداد ۱۰ميليارد دلاري خط اعتباري «سيتيک تراست» چين با بانک‌ پاسارگاد و چهار بانک ايراني ديگر، در مرکز «سيتيک» چين در پکن امضا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، سرمايه‌گذاري 10 ميليارد دلاري چين در ايران به صورت فاينانس در پروژه‌هاى توليدى و صنعتى و حوزه‌هاي مديريت منابع آبي، انرژي، محيط‌زيست و حمل و نقل و ... تخصيص خواهد يافت. همچنين بهره‌مندي از خط اعتبارى ميان‌مدت چين در پروژه‌هاى توليدى، صادراتى و در عين حال تأمين مالى كوتاه‌مدت قبل و بعد از صادرات از محل منابع ارزى بانك‌پاسارگاد در دستور کار است. گفتني است عملکرد مطلوب بانک‌پاسارگاد در سال‌هاي فعاليت، باعث شده جايگاه مطلوب و شايسته‌اي را در صحنه‌ي بانکداري بين‌المللي از آن خود کند. بانک‌پاسارگاد براي ارائه کليه خدمات ارزي از جمله گشايش انواع اعتبارات اسنادي ديداري و مدت‌دار، حوالجات ارزي، خريد و فروش و افتتاح حساب‌هاي ارزي و همچنين صدور انواع ضمانتنامه‌هاي ارزي و خدمات مربوط به صادرات کالا در خدمت هم‌ميهنان گرامي‌است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و اطلاعرساني بانک آينده، در راستاي اهداف اقتصاد مقاومتي و تحقق شعار "توليد-اشتغال"، بانک آينده، مصمم است؛ علاوه بر پرداختهائي که در شش ماهه اول سال جاري داشته؛ طي شش ماهه دوم سال 1396، حداقل سه هزار ميليارد ريال ديگر از منابع داخلي خود را در اختيار واحدهاي خرد و متوسط که متمرکز بر توليد داخلي بوده و اشتغال قابل توجهي ايجاد مينمايند و يا در جهت حفظ و ارتقاي کيفيت اشتغال، تلاش دارند؛ قرار دهد.
لذا، از متقاضيان محترم درخواست ميگردد؛ با مراجعه به درگاه اطلاعات و خدمات معرفي شده توسط وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.behinyab.ir، و سپس شعب اين بانک در سراسر کشور، از اين امکان بهرهمند شوند.
آمارهاي بانک مرکزي حکايت دارد؛ بانک صادرات ايران با عرضه بيشترين تعداد کارت برداشت و کارت اعتباري صادره در کل شبکه بانکي کشور، مقام اول را در اين زمينه حفظ کرده و به طور متوسط سهم سپهر کارتهاي بانک صادرات ١٨ درصد است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، بر اساس آمارهاي منتشر شده اداره نظامهاي پرداخت بانک مرکزي تا پايان فروردين ماه‌امسال، تعداد کارتهاي برداشت صادر شده توسط بانک صادرات به ترتيب ٤٦ ميليون و ٩٧٩ هزار و ٦٦٢ عدد و تعداد کارتهاي اعتباري بانک صادرات تا اين زمان ٣٧٠ هزار و ٥٧٤ عدد بوده است. بنا بر آمارهاي مزبور، سهم کارتهاي برداشت بانک صادرات در کل شبکه بانکي ١٧ درصد و سهم کارتهاي اعتباري ٣٩ درصد است.علاوه بر اين، تعداد کارتهاي خريد و هديه عرضه شده توسط بانک صادرات نيز تا پايان فروردين ماه سال جاري، ضمن دارا بودن سهم ١٣ درصدي در کل شبکه بانکي با تعداد بيش از ١٩ ميليون کارت، گستره اي وسيع از خدمات بانکداري الکترونيک را براي مشتريان سپهري خود فراهم آورده است.آمارهاي بانک مرکزي در اين زمينه تا پايان فروردين ماه در حالي است که بر اساس آمارهاي اداره کل انفورماتيک بانک صادرات ايران تا مرداد ماه‌امسال، مجموع تعداد کارتهاي سپهري صادره از جمله کارتهاي سپهرصادره و هديه، بن کارت، برات کارت، کارتهاي ويژه اعتباري، کارتهاي کيف پول الکترونيکي و کارتهاي مجازي بالغ بر ٧٠ ميليون و ٢٦٨ هزار عدد بوده است.
قرارداد بزرگترين وام خارجي پسابرجام با خط اعتباري 8 ميليارد يورويي به منظور تأمين مالي بلندمدت، در شهر سئول به‌امضاي بانک كارآفرين و اگزيم‌بانک کره جنوبي (K-EximBank) رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، اين قرارداد به منظور ايجاد بستر مناسب جهت تامين مالي انجام پروژه‌هاي داخلي در اواخر مرداد ماه سال جاري امضا شده و بانک كارآفرين به عنوان يکي از دوازده بانک عامل، آمادگي خود را براي تامين مالي پروژه‌هاي مربوطه و در قالب قرارداد امضا شده با اگزيم‌بانک (K-EximBank) کره‌جنوبي اعلام داشته است.بر اساس اين گزارش، قرارداد تامين مالي مزبور، به منظور بهره‌مندي پروژه‌هاي متعدد با مبلغ بيش از 8 ميليارد يورو (معادل حدود 10 ميليارد دلار) و براي دوره بازپرداخت حداكثر 10 سال به‌امضا رسيده و بخش‌هاي دولتي و خصوصي که شرايط استفاده از آن را داشته باشند، مي‌توانند از اين خط اعتباري در کليه پروژه‌ها استفاده نمايند.به دنبال رفع تحريم‌هاي ناعادلانه عليه جمهوري اسلامي‌ايران، پيش‌نويس متن موافقتنامه مالي و ضمانتنامه مربوطه از اگزيم‌بانک کره دريافت شد و توسط بانک مرکزي، بانک‌هاي عامل کشور و سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني مورد بررسي قرار گرفت. پس از برگزاري جلسات و مذاكرات مكرر، اين قرارداد به‌امضاي طرفين رسيد.لازم به ذکر است كه مشتريان گرامي‌مي‌توانند به منظور اخذ اطلاعات تكميلي در خصوص نحوه استفاده از اين تسهيلات، با مديريت امور بين‌الملل بانک كارآفرين (شماره تلفن‌هاي 88550643 و 85513721) تماس حاصل نمايند.
تحول و افزايش اثربخشي
 در سيستم آموزشي بانک ملي ايران

فرايندهاي آموزشي بانک ملي ايران به زودي تحولاتي جدي را تجربه خواهد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، از ابتداي سال 1396 همه فرايندهاي آموزشي بانک ملي ايران شامل نيازسنجي، طراحي، اجرا، ارزيابي اثربخشي و نظارت در حال بازنگري و تدوين مطابق با استانداردهاي آموزشي ايزو 10015 است. همچنين اطلاعات موجود نشان مي‌دهد تعداد کارگاه‌هاي آموزشي برگزار شده در بانک طي پنج سال گذشته بيش از 10 برابر شده است.
تعداد کل کارگاه‌هاي آموزشي برگزار شده براي کارکنان بانک در سال 1391 تنها 74 مورد بوده، در حالي که اين عدد در سال‌هاي بعد به 78، 390، 680و 759 مورد رسيده است. ميانگين نمره ارزيابي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي بانک نيز از افزايش آثار مثبت برگزاري اين دوره‌ها خبر مي‌دهد، به طوري که اين نمره از 83.97 در سال 93 به 84.60 درسال بعد و به 87.47 در سال گذشته رسيده است. بانک ملي ايران براي سال جاري برگزاري 1298 دوره و کارگاه‌اموزشي را برنامه ريزي کرده است. همچنين بانک براي همکاران دانشجو تسهيلات خاصي در نظر گرفته، به طوري که اعطاي تسهيلات به حدود 2 هزار نفر از دانشجويان در قالب تسهيلات و پاداش و نيز همکاري با دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد براي اخذ 300 پايان نامه تحصيلي بانکي يا غيربانکي، از جمله اين موارد است.

افتتاح شرکت داروسازي بهوزان
با تسهيلات بانک صنعت و معدن

شرکت داروسازي بهوزان با تسهيلات مصوب ارزي 2 ميليون و 980هزار يورويي بانک صنعت و معدن به بهره برداري رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، شرکت داروسازي بهوزان در استان گيلان احداث شده و براي 35 نفر ايجاد اشتغال کرده است.
بر اساس اين گزارش، بانک صنعت و معدن تاکنون بيش از 103 ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد به صنايع كوچك و متوسط استان گيلان پرداخت كرده است.
گفتني است طرح زيادي در سال‌هاي اخير با تسهيلات بانك صنعت و معدن در سطح كشور به اجرا در آمده و موجب ايجاد اشتغال شده است.

نقش بانک مسکن درپرداخت تسهيلات
 به متقاضيان نوسازي مسکن

مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران با تشريح جزييات برنامه دولت و نظام بانکي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده در سال 96 ،نقش بانک مسکن را در اين ميان برجسته توصيف کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا؛ محمد سعيد ايزدي گفت:اقدامات و برنامه‌هاي نوسازي و بهسازي مسکن در بافت‌هاي فرسوده در سال 96،در هشت سرفصل عمده برنامه ريزي شده است که در اين ميان نقش بانک مسکن به عنوان بانک عامل پرداخت کننده تسهيلات به متقاضيان نوسازي مسکن قابل توجه است.
وي خاطرنشان کرد:مطابق با برنامه ريزي‌هاي به عمل آمده هم اکنون عمليات ساخت و تامين مالي 60 هزار و 417 واحد مسکوني فرسوده در محدوده‌ها و محلات هدف نوسازي به عنوان پروژه‌هاي در دست اقدام شناسايي شده است؛اين درحالي است که براي سال 96 نيز عمليات تامين مالي و ساخت 150 هزار واحد مسکوني با استفاده از تسهيلات ارزان قيمت بانکي در بافت‌هاي فرسوده در دستور کار قرار دارد. بر اساس اين گزارش، حمايت از نوسازي مردمي، حمايت و کمک به انبوه سازان و توسعه گران مسکن، حمايت از اجراي ظرفيت‌هاي صندوق‌هاي زمين و ساختمان،صندوق توسعه محلي،صندوق نيکوکاري و ...، نوسازي 7500 واحد مسکوني از طريق مشارکت با بخش خصوصي، نوسازي 7500 واحد مسکوني از طريق تعاوني‌هاي خوديار محلي، نوسازي و عرضه 3 هزار واحد مسکوني فرسوده از طريق بکارگيري مدل زمين صفر 96 و همچنين نوسازي و عرضه 4500 واحد مسکوني فرسوده از طريق سازو کار مسکن اجتماعي از مهم‌ترين سرفصل‌هاي برنامه ريزي شده براي نوسازي،بهسازي و بازسازي واحدهاي مسکوني فرسوده در سال جاري است که مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران به تشريح آنها پرداخت.

رضايتمندي در نمايشگاه کتاب استاني البرز از خدمات بانک شهر
رئيس سرپرستي منطقه ٥ بانک شهر از رضايتمندي ناشران و بازديدکنندگان نمايشگاه کتاب استاني البرز از خدمات اين بانک خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي،شهرام عالي پور با اعلام اين خبر و با اشاره به خدمات دهي بانک شهر به بازديدکنندگان و ناشران براي دومين سال متوالي در نمايشگاه کتاب البرز، گفت: اين بانک به عنوان بانک حامي‌از سال گذشته همکاري مناسبي را در برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب استاني داشته است.
عالي پور تصريح کرد: هشتمين نمايشگاه کتاب البرز نخستين نمايشگاه استاني بود که در سال ٩٦ برپا شد و بانک شهر در آن حضور چشمگيري داشت. وي در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به‌امادگي سال گذشته و لزوم رفع مشکلات احتمالي، خوشبختانه‌امسال تمامي‌غرفه‌هاي بيرون سالن نمايشگاه که مختص به عرضه محصولات نوشت افزار و لوازم التحرير هستند به دستگاه کارتخوان مجهز شد. عالي پور با اشاره به اين‌که بانک شهر در خدمت صنعت نشر است، گفت: حمايت از کتاب و فرهنگ نشر باعث افتخار بانک شهر است.