رضايتمندي از خدمات دهي فرودگاه‌امام(ره)  
سرپرست شرکت شهر فرودگاهي امام‌خميني (ره) با اعلام اينکه که با ۵۵ پرواز ايران اير تعداد ۱۵ هزار و ۴۳۱ حاجي وارد شهر فرودگاهي امام خميني شده‌اند و گفت: سرپرست حجاج ايراني در بازگشت از سرزمين وحي از نحوه خدمات‌دهي فرودگاه‌امام به حجاج و زائران خانه خدا ابراز رضايتمندي کرد. کوروش فتاحي توضيح داد که ميزان بار مسافر تاکنون به رقم ۵۵۳۴۹۱ کيلو گرم رسيده است و گفت: عمليات بازگشت حجاج از سرزمين وحي تا ۷ مهرماه ادامه خواهد داشت.گفتني است امسال ۸۶ هزار و ۲۴۰ زائر ايراني عازم سرزمين وحي شدند؛ حدود ۶۸ هزار زائر ايراني توسط پروازهاي ايران‌اير و حدود ۱۸ هزار زائر توسط هواپيمايي سعودي عازم عربستان شدند که سهم فرودگاه‌امام خميني (ره) حدود ۲۵ هزار و ۲۰۰ زائر بود.

مترو در اولويت برنامه‌هاي پرديس است
معاون وزير راه و شهرسازي احداث متروي پرديس را از اولويت‌هاي خود در دوره جديد دانست و گفت: خوشبختانه توافقات لازم با شهرداري تهران از جهت اتصال به خط ۴ متروي کلامشهر تهران در منطقه سرخه‌حصار صورت گرفته و اميد است در سال جاري با حمايت نمايندگان محترم مجلس بتوانيم رديف اعتباري اين پروژه را فعال کرده و از سال آينده مقدمات اقدامات اجرايي آن را آغاز کنيم. حبيب‌اله طاهرخاني اعلام کرد: خوشبختانه بار ديگر، امروز شاهد افتتاح مجموعه واحدهايي در شهر جديد پرديس و تحويل آن‌ها به متقاضيان به همراه چند پروژه روبنايي شامل دو باب مدرسه، يک مسجد و يک پارک بوديم، اميد داريم در ماه‌هاي آتي نيز شاهد تداوم اين روند در اين منطقه باشيم.

افتتاح ۴۰ کيلومتر از آزادراه اروميه- تبريز
با حضور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، معاون وزير راه و شهرسازي و مسئولان استاني ۴۰ كيلومتر از آزادراه اروميه- تبريز به بهره‌برداري رسيد.خيراله خادمي‌در حاشيه اين افتتاح با تاكيد بر اهميت احداث اين آزادراه گفت:‌ آزادراه اروميه- تبريز در شمال غرب كشور و در ادامه كريدور آزادراهي شرق به غرب، استان‌ آذربايجان شرقي را به اروميه مركز استان آذربايجان غربي متصل مي‌كند.وي با اشاره به نقش کليدي اين محور در کاهش مسير بين دو استان و توسعه گردشگري منطقه گفت: استان آذربايجان غربي به واسطه عوارض طبيعي نظير كوه و درياچه اروميه محصور است كه اين آزادراه از طريق ميانگذر درياچه اروميه نقش اساسي در خارج كردن استان از انزوا دارد.
استاد دانشگاه تهران در گفتگو با« تجارت» تشريح کرد:
دکتر محمد مهدي محمودي دانش آموخته دانشگاه تولوز فرانسه و استاد دانشگاه تهران، داراي فهرست بالا بلندي از انواع سوابق و فعاليت‌هاي علمي‌و تحقيقاتي و آموزشي در مجامع داخلي و خارجي در حوزه معماري و شهرسازي است و همين امر به همراه قريحه ذاتي و توان تحليلي به وي صلاحيت علمي‌و افق ديد وسيعي بخشيده است.
بر اين اساس با ايشان در مورد اظهارات روز شنبه عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در مراسم معارفه محمدسعيد ايزدي به عنوان معاون مسکن و ساختمان وزير، مبني بر لزوم ايجاد تحول در حوزه معماري و شهرسازي گفتگويي ترتيب داده‌ايم که از نظر مي‌گذرانيد.
استاد دانشگاه تهران در گفتگو با تجارت گفت: اشاره آقاي دکتر آخوندي درخصوص ايجاد تحول در معماري شهري، اشاره درستي است. دکتر محمد مهدي محمودي افزود: سخنان ايشان گوياي اين حقيت است که ما داراي يک سنت معماري و شهرسازي ارزشمند بوده و هستيم و حالا مي‌خواهيم يک نگاه دوباره به اين معماري داشته باشيم. ما در مرکز شهرهايمان بافت‌هاي باارزشي داريم که با گسترش ماشين و ساخت و سازهاي بي ضابطه دستخوش فراموشي شده‌اند. عضو انجمن مفاخر معماري ادامه داد: اين بافت‌هاي ارزشمند و تاريخي به يک معنا هويت ما هستند و اتفاقا الان دانشگاهيان و معماران و مشاوران حوزه شهرسازي براي بازآفريني اين هويت به آن رجوع کرده‌اند و بنا دارند که دستي به سر و روي اين بافت‌ها بکشند. دکتر محمودي تاکيد کرد: بازآفريني بافت‌هاي قديمي‌تنها ارزش تاريخي و هويتي ندارد، بلکه مي‌تواند جنبه اقتصادي و اجتماعي هم داشته باشد. به عنوان مثال بزرگترين محدوده تاريخي تهران در منطقه 12 قرار دارد که از قديم الايام يک منطقه تاريخي، سياسي و مذهبي بوده و تاپيش از اين به اين دليل که خالي از سکنه شده بود، به پاتوقي براي جمع شدن و زندگي افراد بزهکار تبديل شده؛ اما در حال حاضر اين منطقه در حال بازآ فريني است و هويت آن در حال احيا است و اتفاقا رونق و سرزندگي اقتصادي هم به اين محدوده بازگشته است. وي افزود: هويت يک روزه به دست نمي‌آيد اما يک روزه مي‌تواند نابود شود. شخصا اعتقاد دارم که معماري، آينه تمام نماي جامعه است و از آن سو جامعه آينه معماري است، پس اين هردو رو در روي همديگر قرار مي‌گيرند و يکديگر را کامل مي‌کنند. اگر معماري تميز و زيبا باشد روح جامعه را تلطيف مي‌کند و باعث سرزندگي و نشاط مي‌شود. از اين استاد معماري سئوال شد که آيا بحث وزير راه و شهرسازي دائر بر ضرورت ايجاد رستاخيز در معماري و شهرسازي تنها جنبه شعاري دارد يا امکان تحقق پيدا مي‌کند بيان کرد: اعتقاد من اين است که رستاخيز معماري شعار است اما يک شعار واقعي است که هم آقاي آخوندي و هم آقاي حناچي و هم آقاي ايزدي به دنبال تحقق آن هستند، اما اين افراد، خود به دنبال اجرا نيستند بلکه مي‌خواهند در مقياس کلان چشم انداز را ترسيم کنند و بحث اجرا را به مجريان بسپارند. وي ادامه داد: موضوع ايجاد رستاخيز در بازآفريني معماري قبلا در اروپا هم اتفاق افتاده است و در آن سوي دنيا روح جديدي در معماري و بناها دميده‌اند و باعث جذب گردشگر داخلي و خارجي شدند.
اين استاد دانشگاه تهران در پاسخ به اين پرسش که بازآفريني بافت تاريخي چگونه مي‌تواند به کاهش بزه و جرم کمک کند پاسخ داد: جايي که خانواده نباشد خلاف کار جمع مي‌شود الان رسمادر اطراف بازار تهران مسکن داريم اما عملا اين مسکن‌ها به انبار کالا و اجناس توليدي تبديل شده است، ولي وقتي اين خانه‌ها مسکوني باشند و خانواده‌ها در آنجا زندگي کنند قاعدتا بزهکار و معتاد و خلافکار کمتري حضور پيدا خواهند کرد. در پايان نظر دکتر محمودي را در باره مرمت و بازآفريني بازارچه صنايع دستي عودلاجان واقع در منطقه 12 جويا شديم، وي در اين باره توضيح داد: بازار عودلاجان و محدوده قبرآقا بازار صنايع دستي راه‌اندازي و افتتاح شده‌اما الزاما نبايستي با شنيدن صنايع دستي به ياد ديزي و يک مقدار کالاي دست دوز و دست باف سنتي بيفتيم، بلکه بايستي موبايل و کامپيوتر هم در چنين بازاري وجود داشته باشد تا اگر جواني نياز پدا کرد بتواند از همين بازار تهيه کند و ضمن آن بتواند بافت‌هاي ارزشمند قديمي‌را هم از نزديک ببيند؛ مثل کاري که آن طرف دنيا کرده‌اند و الان هم ادامه دارد.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران، در حاشيه بازديد از نمايشگاه ايروپرشيا، از امضاي تفاهم‎نامه ميان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران و معاونت علمي‌و فناوري رياست جهموري براي شتاب دادن به منظور تامين نيازهاي شرکت‎هاي خصوصي و دانش بنيان و جذب حمايت‎هاي دولتي خبر داد.
در همين ارتباط رحمت اله مه آبادي،گفت: معاون علمي‌و فناوري رياست جمهوري از غرفه‎هاي شرکت فرودگاه‎ها بازديد کرد و بزودي قرار است تفاهمنامه‎اي ميان اين معاونت و شرکت فرودگاه‎ها امضا و زمينه همکاري جدي‎تر شرکت ما با شرکت‎هاي دانش بنيان و جذب حمايت‎هاي دولتي فراهم شود.وي با اشاره به اينکه شرکت فرودگاه‎ها با تمام مولفه‎هاي توسعه درگير و با ارگان‎هاي مختلف سياسي، اقتصادي و امنيتي در ارتباط است، گفت: اين شرکت، شرکتي مهم، متمايز و داراي مسئوليت مدني بزرگ و سنگيني است که خدمات گسترده‎اي را در سطح داخلي و بين‎المللي ارائه مي‎کند.مه‎آبادي در مورد نمايشگاه ايروپرشيا گفت: بهتر است نام نمايشگاه را از اين پديده فرخنده برداريم و آن "عرضه گاه" بناميم، چراکه اينجا محل نمايش نيست بلکه محل عرضه توانايي‎ها و نيازها و محلي براي تعامل و تقويت ارتباط ميان دست اندرکاران صنعت حمل ونقل است.
سخنگوي شرکت هواپيمايي آسمان با بيان اينکه تنها قرارداد اين شرکت با بويينگ ۱۸ هزار فرصت شغلي براي آمريکا ايجاد مي‌کند، گفت: تمام گزينه‌هاي آلترناتيو براي خريد هواپيما روي ميز هستند.
امير رضا مصطفوي در گفت وگو با ايلنا با بيان اينکه قرارداد آسمان‌اير و شرکت هواپيمايي بويينگ به دور از تمام مسائل سياسي يک قرارداد تجاري است، گفت: اجراي اين قرارداد در چارچوب برجام در حال جريان است.وي با اشاره به تصميم نمايندگان مجلس آمريکا مبني بر منع فروش هواپيما به ايران، اظهار داشت : هيچ سند مکتوبي در اين باره وجود ندارد و اين موضوع در حد يک بحث شفاهي مطرح شده است.
وي با اشاره به مزيت‌هاي اجراي اين قرارداد براي ايران و امريکا اظهار داشت: تنها قرارداد آسمان اير و بويينگ براي آمريکا ۱۸هزار فرصت شغلي ايجاد مي‌کند که قطعا شرکت بويينگ و دولت امريکا نمي‌تواند از اين فرصت چشم پوشي کند.سخنگوي شرکت اسمان ادامه داد: از سوي ديگر ورود هر هواپيماي جديد به ايران، براي ۱۰۰۰ نفر اشتغال ايجاد مي‌کند که اين همان اجراي سياست‌هاي دولت در راستاي کاهش ضريب بيکاري در کشور است.
سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد: در مرداد ماه‌امسال ايرلاين‌هاي داخلي ۶۱۶۰ پرواز داخلي انجام دادند.به گزارش ايسنا، طبق گزارش ارائه شده از سوي سازمان هواپيمايي کشوري شرکت هواپيمايي آسمان با انجام ۹۵۷ پرواز فعال‌ترين ايرلاين ايراني بوده است و پس از آن شرکت‌هاي ماهان با ۷۸۵، ايران اير با ۶۲۶، زاگرس با ۶۰۷ و آتا اير با ۵۸۳ پرواز قرار داشتند.
شرکت‌هاي کاسپين، کيش اير، قشم اير، تابان، ايرتور و نفت نيز در رتبه‌هاي بعدي هستند و از ميان ايرلاين‌ها با تعداد پرواز پايين نيز پويا اير با ثبت تنها پنج پرواز در مرداد ماه سال جاري رکوردار بوده و پس از آن اترک با ۵۶، ساها با ۶۴ و معراج با ۷۷ پرواز قرار گرفتند.
از نظر آمار پروازهاي به موقع و تاخيري نيز شرکت معراج از نظر درصد پرواز بهترين عملکرد را به خود اختصاص داده و توانسته با ثبت ۶۵ پرواز معادل ۸۴ درصد از کل عملکرد ماهانه‌اش به موقع‌ترين برنامه پروازي را به ثبت برساند. پس از آن نيز شرکت ايران ايرتور با ۶۶، قشم اير با ۶۵، ماهان با ۶۱ و پويا اير با ۶۰ درصد عملکرد به موقع جزو ايرلاين‌هاي با کارنامه مثبت در مرداد ماه بودند.در بين ايرلاين‌هايي که بيشترين تاخير را به خود اختصاص داده‌اند، زاگرس اير از نظر درصد بدترين عملکرد را داشته و تنها ۳۹ درصد از پروازهاي اين ايرلاين در ماه گذشته به موقع انجام شده‌اند. پس از آن دو شرکت نفت و آسمان با ۴۳، ايران اير با ۴۴ و آتا و کاسپين با ۵۰ درصد پرواز به موقع از نظر درصدي پايين‌ترين پروازهاي به موقع را به خود اختصاص دادند.در حوزه تعداد پروازهاي به موقع ماهان با ثبت ۴۷۶ پرواز بيشترين تعداد پرواز به موقع را به خود اختصاص داده و پس از آن آسمان با ۴۰۹، قشم اير ۲۹۸، آتا اير با ۲۹۳، ايران اير با ۲۷۷ و کيش اير با ۲۵۲ پرواز قرار گرفتند.در حوزه بيشترين تعداد پروازهاي تاخيري شرکت هواپيمايي آسمان صدرنشين است. اين ايرلاين در مردادماه‌امسال ۵۴۸ تاخير پروازي به ثبت رسانده که معادل ۵۷ درصد از کل پروازهايش مي‌شود. پس از آن زاگرس با ۳۷۲، ايران اير با ۳۵۲، ماهان با ۳۰۹ و آتا با ۲۹۰ پرواز بيشترين تعداد تاخير پروازي را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون برنامه‌ريزي و مديريت منابع وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه حق دسترسي مردم به دريا در گذشته کاهش‌يافته و تقريباً از مردم گرفته‌شده بود،گفت: با تئوري‌هاي آقاي آخوندي در حوزه مسئوليت‌پذيري شرکت‌ها و سازمان‌ها در قبال مردم طرح‌ها را در چابهار تغيير داديم تا حق دسترسي مردم به دريا را آزاد کنيم.
اميني به نگاه وزير راه و شهرسازي به حفظ حقوق شهروندي و موضوع مسئوليت‌پذيري اشاره کرد و گفت: يکي از تئوري‌هاي دکتر آخوندي بحث مسئوليت‌پذيري شرکت‌ها و سازمان‌ها بود. وي دراين‌باره اعتقاد داشت که اگر در حوزه هرمزگان و چابهار بندري وجود دارد که درآمد کسب مي‌کند بايد در قبال شهري که در کنارش است مسئوليت خود را ايفا نمايد. وي تاکيد دارد که شهرهاي بندري بايد در مسير توسعه قرار گيرد و از مزاياي ساخت مناطق آزاد و بندرگاهها مردم محلي نيز استفاده کنند.
معاون برنامه‌ريزي و مديريت منابع وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه حق دسترسي مردم به دريا در گذشته کاهش‌يافته و تقريباً از مردم گرفته‌شده بود، ادامه داد: ما در چابهار طرح‌ها را عوض‌کرديم تا حق دسترسي مردم به دريا را آزاد کنيم

سومين نشست با يونسکو در گذر باغ ايراني تحت‌عنوان باغ جهاني اکبريه (بيرجند) ۲۹ شهريورماه در موزه هنرهاي ديني امام‌علي (ع) برگزار مي‌شود. سومين نشست با يونسکو در گذر باغ ايراني و دويست و پنجاهمين گفتمان هنر و معماري به همت انجمن مفاخر معماري ايران تحت‌عنوان باغ جهاني اکبريه (بيرجند) چهارشنبه ۲۹ شهريورماه در موزه هنرهاي ديني امام‌علي (ع) برگزار مي‌شود.
در اين نشست که دبيري آن را انوشه منصوري برعهده دارد، آرش شريفي، علي طاهري، ابوالحسن ميرعمادي و يزدان هوشور حضور دارند و به بحث و بررسي پيرامون باغ جهاني اکبريه (بيرجند) خواهند پرداخت.
علاقمندان مي‌توانند براي حضور در اين نشست، چهارشنبه ۲۹ شهريورماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به موزه هنرهاي ديني امام‌علي(ع) به نشاني خيابان ولي عصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفنديار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند.گفتني است، دومين نشست با يونسکو در گذر باغ ايراني به باغ جهاني شاهزاده ماهان (کرمان) و نخستين نشست آن نيز به خاستگاه باغ ايراني پاسارگاد اختصاص داشت.
افتتاح ۳۲۰۰ واحد مسکن مهر پرديس
تعداد ۳ هزار و ۲۱۸ واحد مسکن مهر واقع در فازهاي ۸ و ۱۱ شهر جديد پرديس با حضور حبيب‌اله طاهرخاني معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد، احمد اصغري‌مهرآبادي قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن‌مهر ، مصطفي كواكبيان و ابوالفضل سروش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌افتتاح شد.براساس آمار موجود ۲۰۰۶ واحد اين واحدها مربوط به محله آرمان‌شهر دره آرا در فاز ۱۱، ۴۱۴ واحد متعلق به محله دناي دره‌بهشت در فاز ۸، ۳۷۰ واحد در محله الوند دره بهشت در فاز۸، ۳۴۰ واحد متعلق به محله جوليان دره بهشت در فاز ۸ و۸۸ واحد در محله الوند اين فاز اعلام شده است.

پاسخگويي شبانه روزي سامانه 141
معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان از پاسخگويي شبانه‌روزي سامانه ۱۴۱ به مردم در راستاي اطلاع از آخرين وضعيت راه‌هاي استان خبر داد. به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان همدان، مصطفي پناهنده اظهار داشت: اين سامانه به همراه اپليکيشن ويژه تلفن‌هاي همراه نسخه‌اندرويد آماده ارائه اطلاعات به کاربران است.وي افزود: به منظور ايجاد ارتباط ميان کاربران راه و مسئولان اين حوزه از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سامانه جامع اطلاع رساني " ۱۴۱" شامل سه بخش گويا، پيامك و بخش پايگاه اطلاع رساني تهيه شده است.پناهنده يکي از اهداف راه‌اندازي اين سامانه را جلوگيري از ترافيک و اتلاف زمان در سفر عنوان و خاطرنشان کرد: مخاطبان و كاربران پس از برقراري ارتباط با سامانه از طريق تلفن از خدماتي چون آگاهي از آخرين وضعيت ترافيکي و جوي، اطلاع از محدوديت‌هاي تردد وسايل نقليه در محورها توسط بخش گويا و اپراتوري مطلع مي‌شوند.وي ابراز داشت: كاربران اين بخش هم چنين مي‌توانند براي دريافت مسير و مسافت بهينه بين شهري از طريق شماره گيري کد مخابراتي قديم شهرهاي مبدا و مقصد به شکل گويا و مکتوب از طريق نمابر، ارتباط با اپراتور و ارائه پيشنهادها و انتقادات بهره مند شوند.

احداث ۵۰ پاسگاه پليس راه در کشور
 با اعتبار ۱۲۰۰ ميليارد ريالي

معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي گفت: ۵۰ باب پاسگاه پليس راه در مناطق مختلف کشور با اعتبار يک هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال احداث مي‌شود. داود کشاورزيان در بازديد از ساختمان درحال احداث پليس راه اردبيل- سرچم بيان کرد: براي احداث ساختمان اين پاسگاه‌ها ۶۰۰ ميليارد ريال و براي محوطه سازي آنها ۶۰۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.وي بيان کرد: از اين تعداد پاسگاه هم اکنون عمليات احداث ۳۷ باب درحال اجراست و جانمايي و تصويب مکان يابي بقيه پاسگاهها نيز در حال انجام است.رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ابراز اميدواري کرد با پايان عمليات ساخت اين پاسگاه‌ها و ايجاد بسترهاي لازم احداث ۵۰۰ پاسگاه ديگر نيز در راههاي کشور شروع شود.کشاورزيان بازسازي پاسگاههاي قديمي‌با روش ساختمان‌هاي پيش ساخته را از جمله برنامه‌هاي مهم سازمان راهداري دانست و گفت: با انجام اقدامات شايسته ، در درازمدت شاهد ساختمان‌هاي يکنواخت با معماري ايراني در تمام پاسگاههاي پليس راه کشور خواهيم بود.

محتواي دريايي به کتب درسي
 اضافه شد

معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: بايد زمينه‌اي فراهم کنيم که مردم از هر قشري با فعاليت‌هاي دريايي آشنا شوند در همين ارتباط طي تفاهم‌نامه‌اي که با وزارت آموزش و پرورش داشتيم، محتواي دريايي به کتب درسي اضافه شده است. محمد راستاد در دومين جشنواره بزرگ دريايي کشور که در بوستان مشاهير تهران برگزار شد در خصوص نقش اينگونه جشن‌ها در توسعه فرهنگ دريايي کشور گفت: با توجه به اينکه کشور ما ساحلي است و ناوگان کشتيراني قابل توجه و دريانوردان و سواحل بسياري دارد و فعاليت‌هاي اقتصادي کشور به دريا و دريانوردي مرتبط است يکي ‌از مناسبت‌هاي مهمي‌که مي‌تواند به اشاعه فرهنگ دريايي کمک کند برگزاري مراسم‌هاي مرتبط با دريا و دريانوردي است. وي با بيان اينکه با برگزاري اين مناسبت‌ها مي‌توانيم فعاليت‌هاي دريايي را در سطح جامعه منتشر کنيم، ادامه داد: بايد زمينه اي را فراهم کنيم که مردم از هر قشري با فعاليت‌هاي دريايي آشنا شوند. مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي خاطر نشان کرد: نمايشگاه و جشني که براي عموم مردم تدارک ديده شده، مخصوصا براي مردمي‌که از سواحل دور هستند و در مراکز کشور سکونت دارند مي‌تواند براي اشاعه فرهنگ دريايي در سطح کشور موثر باشد. وي در خصوص اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي در زمينه اشاعه فرهنگ دريايي گفت: يکي از اقدامات مهمي‌که انجام شده است، تغيير محتواي کتب درسي در مقاطع مختلف تحصيلي است به گونه اي که طي تفاهم نامه اي که با وزارت آموزش و پرورش داشتيم، محتواي دريايي به کتب درسي اضافه شده است.

آخرين وضعيت ساخت ۱۱ هزار مسکن خيرساز براي خانوارهاي دومعلوله و بيشتر
مديرعامل انجمن خيرين مسکن‌ساز گفت: در حال‌حاضر تامين مسکن براي ۱۱ هزار خانواده دو معلول و بيشتر در يک برنامه پنج ساله در دستور کار است که تقريبا ۵ هزار واحد آن عملياتي شده، ۲ هزار واحد آن به اتمام رسيده است كه به زودي آماده افتتاح و بهره‌برداري خواهد شد. کيومرث سلگي مديرعامل انجمن خيرين مسکن‌ساز کشور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، آخرين اقدامات آن انجمن را در سراسر کشور توضيح داد و گفت: آخرين اقدامي‌که در دستور کار داريم تامين مسکن خانوارهاي دومعلول و بيشتر است.مديرعامل انجمن خيرين مسکن‌ساز يادآور شد: تامين مسکن خانوارهاي دو معلول و بيشتر با مشارکت وزارت راه و شهرسازي، سازمان ملي زمين و مسکن، شهرهاي جديد، بنياد مستضعفان، سازمان بهزيستي و انجمن خيرين مسکن‌ساز به دبير انجمن خيرين مسکن‌ساز در سراسر کشور انجام مي‌شود.سلگي گفت: در حال‌حاضر تامين مسکن براي ۱۱ هزار خانواده دو معلول و بيشتر در يک برنامه پنج ساله در دستور کار است که تقريبا ۵ هزار واحد آن عملياتي شده، ۲ هزار واحد آن به اتمام رسيده است که در روزهاي آتي اين ۲ هزار واحد مسکوني آماده و افتتاح مي‌شود و به بهره‌برداري خواهد رسيد.وي تصريح کرد: تامين مسکن براي خانوارهاي دو معلول و بيشتر با مشارکت تمامي‌دستگاه‌ها و همچنين مردم در جريان است که‌اميدواريم در برنامه ۴ و حداکثر ۵ ساله کليه خانواده‌هايي که دو معلول و بيشتر دارند مشکل مسکن شان حل و صاحب خانه شوند.