کوتينيو سکوتش را درباره انتقال به بارسا شکست
ستاره ليورپول، بلاخره سکوتش را در مورد انتقال ناکام به بارسلونا شکست.
موضوع انتقال کوتينيو به بارسا قطعا يکي از پرحاشيه‌ترين شايعات نقل و انتقالاتي امسال بود و تا روز پاياني نيز ادامه داشت.کوتينيو گفت: اتفاقي که افتاد اين بود که پيشنهادي به من شد و در زندگي گاهي پيشنهادات جذاب دريافت مي‌کنيد و گاهي نه و در مورد من، همانطور که همه مي‌دانند، علاقه من به جدايي بود و خانواده‌ام نيز همينطور. ولي افتخار بزرگي براي من است که باشگاهي مثل بارسلونا به من پيشنهاد داده. به علاوه افتخار بزرگي است که در باشگاهي مثل ليورپول بازي کنم. حالا اينجا هستم و مثل هميشه تمام تلاشم را براي تيم انجام خواهم داد.

در آرسنال همه عاشق سانچس هستند
سرمربي آرسنال مدعي شد که الکسيس سانچس، ستاره تيمش از حضور در اين تيم خوشحال است و هم تيمي‌هايش عاشق او هستند.
ماندن سانچس در آرسنال حواشي بسياري را براي تيم ونگر به همراه داشته است. بسياري معتقدند که سانچس با فشار باشگاه ماندني شده و در پايان فصل با پايان قراردادش، از آرسنال خواهد رفت. با اين حال ونگر مدعي شد که سانچس عاشق باشگاه است و اعضاي باشگاه و بازيکنان نيز عاشق ستاره شيليايي هستند.او گفت: ما عاشق الکسيس هستيم. مي‌دانيم که او شخصيت ويژه اي دارد ولي همه عاشق او هستيم. فکر مي‌کنم همه در تيم عاشق او هستند و او را قبول دارند و او نيز از حضور در آرسنال خوشحال است.

قهرماني در ليگ برتر دشوارترين کار است
ژوزه مورينيو، سرمربي منچستريونايتد معتقد است که هيچ ليگي دشوارتر از ليگ برتر براي کسب قهرماني نيست.يونايتد شروع بسيار خوبي در اين فصل داشته و با کسب 10 امتياز و زدن 12 گل، در حال حاضر با يک بازي کمتر نسبت به سيتي در رده دوم است. شاگردان مورينيو يکشنبه ميزبان اورتون بودند و حال مورينيو که با چلسي 3 قهرماني ليگ برتر را کسب کرده، مدعي شد که کسب قهرماني در اين ليگ دشوارترين است.او گفت:" فکر مي‌کنم اين روزها از هميشه سخت تر است. قدرت اقتصادي به همه تعلق دارد. وقتي درباره قدرت اقتصادي صحبت مي‌کنيد، موضوع فقط خريد يا حفظ بازيکنان و اينکه بگوييد «نه ما نمي‌فروشيم» نيست.

با شکست فرانسه رقم خورد؛
در روز پاياني از رقابت‌هاي واليبال جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷ در ژاپن، تيم ملي واليبال ايران در آخرين ديدارش موفق شد با نتيجه ۳ بر ۲ فرانسه را از پيش رو بردارد و ضمن کسب نخستين بردش برابر اين تيم و با توجه به پيروزي برزيل مقابل ميزبان، ضمن کسب مدال برنز، به اولين مدال جهاني تاريخ خود دست يابد.
به نقل از ايسنا، در روز پاياني از هفتمين دوره رقابت‌هاي واليبال جام قهرمانان بزرگ جهان که از بيست و يکم شهريور ماه و با حضور شش تيم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به ميزباني دو شهر ناگويا و اوساکا در ژاپن برگزار شد، تيم ملي واليبال ايران در پنجمين و آخرين ديدارش رو در روي فرانسه قرار گرفت و در پايان با ارائه يک بازي برتر توانست ۳ بر ۲ برابر قهرمان ليگ جهاني به پيروزي برسد و طعم اولين مدال جهاني تاريخ واليبال ايران را شيرين‌تر کند.
تيم ايران با ترکيب سعيد معروف، ميلاد عبادي پور، امير غفور، سامان فائزي، محمد موسوي و فرهاد قائمي‌وارد زمين شد.
شاگردان ايگور کولاکويچ با وجود پيروزي در دو ست نخست در ست‌هاي سوم و چهارم نتيجه را واگذار کردند اما با درخشش در ست پنجم توانستند با امتيازهاي ۳۸ بر ۳۶، ۲۵ بر ۲۳، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۷ و ۱۵ بر ۱۱ توانستند قهرمان ليگ جهاني را به زانو درآورند و موفق شدند به اولين برد خود در تاريخ رقابت‌هايش با خروس‌ها دست يابد.
در اين ديدار زيبا در ست نخست ۷۴ امتياز بين دو تيم رد و بدل شد که در پايان ايران ۳۸ بر ۳۶ به برتري دست يافت. در اوسط ست نخست محمد جواد معنوي نژاد به جاي فرهاد قائمي‌وارد زمين شد و تا پايان بازي عملکرد درخشاني از خود نشان داد.
واليبال ايران در پايان جام قهرمانان بزرگ جهان با چهار برد و يک شکست برابر برزيل ۹ امتيازي شد و به مدال برنز دست يافت.
شاگردان استفان تيليه هم که در نبود ستاره‌هايي چون اروين انگاپت و لي روکس به هيچ عنوان عملکرد قابل قبولي از خود ارائه نکردند و با چهار شکست و کسب تنها يک برد برابر ژاپن با سه‌امتياز در رده پنجم ايستادند.
ايران براي سومين بار است که در جام بزرگ قهرمانان جهان شرکت مي‌کند و در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به ترتيب به عناوين پنجم و چهارم دست يافته بود.
در ديگر ديدارهاي روز پاياني، ايتاليا 3 بر يک آمريکا را شکست داد و برزيل نيز با شکست 3 بر صفر ژاپن ميزبان، پنجمين مدال طلاي خود را کسب کرد.
کولاکوويچ: ايران شايسته مدال برنز و مقام سومي‌بود
ايگور کولاکوويچ در نشست خبري بعد از پيروزي ايران برابر فرانسه افزود: رو در رو شدن با همکارم لورن به جذابيت اين بازي واليبال افزود زيرا وي تيم قدرتمندي دارد. خوشحالم که اين مسابقات را با پيروزي به پايان رسانديم.
وي با بيان اينکه بعد از بازي با ايتاليا و آمريکا مي‌دانستيم که کسب مدال برنز ممکن خواهد بود، گفت: پس از پايان ست چهارم مسابقه با فرانسه، بازيکنانم خسته شده بودند اما مي‌خواستند که با پيروزي در ديدار پاياني به مدال برسند. خوشحالم که توانستند قدرت و شخصيت خود را حفظ کنند. آنان در موقعيت‌هاي دشوار از خود مقاومت نشان دادند.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران گفت: براي ايران اين مسابقات از اين جهت اهميت بالايي داشت که بهترين فرصت و تجربه براي کسب مدال بود و در واقع اولين مدال براي تيم ملي واليبال ايران به دست آمد. همچنين اين مدال مي‌تواند انگيزه اي براي کسب مدال‌هاي ديگر در رقابت‌هاي آينده باشد تا بتوانيم همين روند خوبمان را با بازيکنانمان ادامه دهيم. در سال آينده براي کسب مدال دوم تلاش خواهيم کرد.
کولاکوويچ در ادامه گفت: اين مسابقات اولين بازي‌هاي ايران پس از ليگ جهاني بود. نمي‌خواهم توجيه کنم، اما تا به حال درباره اش با خبرنگاران ايراني هم صحبت نکردم. تيم ايران مشکلات زيادي براي حفظ برخي از بازيکنان مهم همچون امير غفور و محمد موسوي در تيم ملي داشت. حتي عادل غلامي‌و جواد معنوي نژاد هم در مسابقات ليگ جهاني با مصدوميت مواجه شدند و زمان ريکاوري بسيار کوتاه بود، نتوانستيم بهترين عملکردمان را داشته باشيم.
وي تصريح کرد: با همه اين اوصاف توانستيم به اولين مدال واليبال براي ايران در رده بزرگسالان دست پيدا کنيم و همانطور که معروف گفت اين موضوع براي مردم ايران بسيار مهم است. چون ايران کشوري است که مردمش عاشق واليبال هستند و در هر روز، هر لحظه و هر ثانيه کاملا پيگير مسابقات و اخبار تيم ملي کشورشان هستند و اين مدال شايسته تيم ملي ايران است.
تيلي: ايران، تيمي‌قدرتمند و با توانايي بالاست
به نقل از سايت فدراسيون واليبال، لورن تيلي پس از شکست شاگردانش برابر ايران در نشست خبري گفت: در اين بازي نتيجه نگرفتيم. فکر مي‌کنم که هر دو تيم ايران و فرانسه بازي بسيار خوبي رو به نمايش گذاشتند.
سرمربي تيم ملي واليبال فرانسه با بيان اينکه ديدار ايران و فرانسه تماشايي بود، گفت: از نظر تکنيکي توانستيم قدرت فرانسه را نشان دهيم، اما ايران هم تيم قدرتمند و با توانايي بالاست و در اين ديدار هم با تمام قوا به ميدان آمد.
وي تصريح کرد: از عملکرد شاگردانم راضي هستم. نتوانستيم پيروز ميدان باشيم اما بازي خيلي خوبي برابر ايران به نمايش گذاشتيم. حضور در مسابقات قهرمانان بزرگ براي فرانسه لذت بخش بود و اميدواريم در دوره بعدي اين رقابت‌ها همه تلاشمان را بکنيم و عملکرد بهتري از خودمان بر جاي بگذاريم.
دست آمريکا از مدال کوتاه ماند
تيم ملي واليبال ايتاليا، نايب قهرمان المپيک، در آخرين ديدارش رو در روي تيم قدرتمند آمريکا قرار گرفت و در پايان سه بر يک به پيروزي رسيد و با اين برد، سومي‌تيم واليبال ايران در جام قهرمانان بزرگ جهان نيز قطعي شد.
برزيل فاتح واليبال قهرمانان بزرگ جهان شد
تيم ملي واليبال برزيل در آخرين ديدار خود در رقابت‌هاي جام قهرمانان بزرگ جهان مقابل ژاپن ميزبان به ميدان رفت و توانست با حساب ۳ بر صفر و امتيازهاي ۲۵-۱۷، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۲۲ اين تيم را شکست دهد.
برزيل با بردي که مقابل ژاپن به دست آورد با ۴ برد و يک شکست از نظر تعداد برد با ايتاليا و ايران برابر شد اما به خاطر ست‌شماري بهتر توانست قهرمان اين دوره از رقابت‌ها شود. تنها شکست برزيل در اين رقابت‌ها مقابل ايتاليا بود.
ايتاليا نيز توانست جايگاه دوم را از آن خود کند و تيم ملي واليبال ايران نيز در رده سوم قرار گرفت.
رده‌بندي تيم‌ها:
۱- برزيل، ۴ برد، يک باخت، ۱۲ امتياز، نسبت ست‌شماري ۲.۸
۲- ايتاليا، ۴ برد، يک باخت، ۱۲ امتياز، نسبت ست‌شماري ۱.۷۵
۳- ايران، ۴ برد، يک باخت، ۹ امتياز
۴- آمريکا، ۲ برد، ۳ باخت، ۸ امتياز
۵- فرانسه، يک برد، ۴ باخت، ۴ امتياز
۶- ژاپن، ۵ باخت، ۰ امتياز
*خداحافظي نظري افشار از تيم ملي واليبال
در پايان رقابت‌هاي واليبال جام قهرمانان بزرگ جهان، فرهاد نظري افشار، بازيکن 34 ساله و با سابقه تيم‌ ‌ملي واليبال ايران از تيم‌ ‌ملي خداحافظي کرد.
پيام تبريک جهانگيري براي کسب اولين مدال جهاني تيم ملي واليبال
معاون اول رييس جمهور با صدور پيامي‌کسب اولين مدال جهاني توسط تيم ملي واليبال کشورمان را در رقابتهاي جام قهرمانان بزرگ واليبال جهان تبريک گفت.
همچنين رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي‌در پيامي‌موفقيت تيم ملي واليبال در جام قهرمانان بزرگ مردان جهان و کسب اولين مدال جهاني براي واليبال کشورمان را تبريک گفت.
تيم ملي کريکت زير نظر محمود رشيددار
اردوي آماده سازي تيم ملي کريکت زير 19 سال آقايان جهت حضور در مسابقات آسيايي - انتخابي جام جهاني در حال حاضر در چابهار و حمايت مسئولين منطقه آزاد چابهار به عنوان اسپانسر در جريان است.
در اين اردو محمود رشيد دار ناظر و مربي کنفدراسيون کريکت آسيا که به مدت يکسال در ايران حضور خواهند داشت به همراه دکتر آرمين صالحي مشاور بين الملل و عضو هيئت رئيسه فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي و انجمن کريکت حضور دارند. آقاي محمد يوسف رئيسي و اصغر رئيسي به ترتيب به عنوان سرمربي و مربي تيم ملي از استان سيستان و بلوچستان -چابهار هدايت تيم ملي را زير نظر محمود رشيد دار به عهده دارند.

قهرماني شمشيربازي ايران
 در جام جهاني جوانان

در ديدار پاياني رقابت‌هاي بخش تيمي‌جام جهاني شمشير بازي اسلحه سابر جوانان، تيم ملي ايران با پيروزي ۴۵ بر ۴۳ در فينال برابر بلاروس بر سکوي نخست ايستاد.به نقل از ايسنا، در روز دوم و پاياني جام جهاني شمشيربازي اسلحه سابر جوانان که از بيست و پنجم شهريور ماه که به ميزباني تهران برگزار شد، تيم‌ملي جوانان ايران موفق شد با کسب پيروزي در ديدار پاياني برابر تيم‌ قدرتمند بلاروس به عنوان قهرماني دست يابد.جوانان شمشيرباز ايران موفق شدند در فينال با نتيجه ۴۵ بر ۴۳ بلاروس که رنک دهم فدراسيون جهاني شمشيربازي را در اختيار دارد را شکست دهند و به مدال طلاي بخش تيمي‌دست يابند.تيم ملي جوانان اسلحه سابر ايران با ترکيب امير احمد اميني، نيما زاهدي، محمد حسين شهميري و محمد حسين عابديني و با هدايت حميدرضا شير و امير قرباني در اين رقابت‌ها شرکت کرده است.براي صعود به فينال تيم ملي ايران در مرحله يک چهارم نهايي توانسته بود با نتيجه نزديک ۴۵ بر ۴۳ آلمان تيم سوم جهان را شکست دهد و در نيمه نهايي نيز ۴۵ بر ۳۶ عراق را از پيش رو بردارد.همچنين ايتاليا با پيروزي ۴۵ بر ۳۴ برابر عراق به مدال برنز دست يافت.

ترکيب تيم والیبال زنان ايران
 مشخص شد

سرمربي تيم ملي واليبال بانوان ترکيب 14 نفره تيم ايران براي حضور در رقابت‌هاي انتخابي زنان جهان در تايلند را اعلام کرد.
به نقل از روابط عمومي‌فدراسيون واليبال، مرحله نهايي رقابت‎هاي انتخابي زنان جهان در گروه ب آسيا از 29 شهريور تا 2 مهرماه به ميزباني شهر ناخون پاتوم تايلند برگزار مي‌شود.
رقابت‌هاي گروه ب انتخابي قهرماني زنان جهان در آسيا با حضور تيم‌هاي ايران، کره شمالي، تايلند، کره جنوبي و ويتنام پيگيري مي‌شود و دو تيم برتر سهميه رقابت‌هاي قهرماني جهان در سال 2018 که به ميزباني ژاپن برگزار مي‌شود، به دست مي‌آورند.
از قاره آسيا علاوه بر ژاپن به عنوان ميزبان چهار تيم سهميه رقابت‌هاي قهرماني جهان سال 2018 را به دست مي‌آورند که دو تيم ديگر نيز در مسابقات گروه الف به ميزباني قزاقستان مشخص مي‌شوند.
سرمربي تيم ملي واليبال بانوان ايران 14 بازيکن انتخابي خود براي حضور در اين رقابت‌ها را به قرار زير اعلام کرد:
مهسا صابري، مهسا کدخدا، مينا روستا، ندا چملانيان، الهام فلاح، تهمينه درگزني، شبنم عليخاني، مونا دريس محمودي،‌هاله متقيان، زهرا بخشي، مونا آشفته، فاطمه حسني و مهتا يحيي پور.
تيم ملي واليبال بانوان ايران روز چهارشنبه 29 شهريورماه در نخستين مسابقه خود به مصاف تايلند ميزبان اين رقابت‌ها مي‌رود. کره شمالي، کره جنوبي و ويتنام ديگر حريفان ايران هستند که به ترتيب در روزهاي 30، 31 شهريورماه و دوم مهرماه ملي پوشان کشورمان به مصاف آنان مي‌روند.