با رونمايي از سامانه جدید توسط بانک مرکزی؛
بانک مرکزي در دومين گام موثر به منظور ساماندهي به وضعيت چک در کشور، پس از پياده سازي کامل سامانه چکاوک در سال ۱۳۹۴، سه‌شنبه به صورت رسمي‌از سامانه صياد (سامانه صدور يکپارچه دسته چک) رونمايي خواهد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، سه‌شنبه ۲۸ شهريور در حاشيه جلسه شوراي پول و اعتبار آيين رونمايي از سامانه صياد (سامانه صدور يکپارچه دسته چک) برگزار مي‌شود.
اين طرح با همت کارشناسان بانک مرکزي به منظور رفع مشکلات فعلي کاربري چک پياده‌سازي شده است و اجراي آن در دو بعد شکلي و فرآيندي، تحولات مهمي‌از جمله اعتبارسنجي يکپارچه، کنترل دقيق اهليت متقاضي دسته چک پيش از صدور، استعلام وضعيت عملکرد صادرکننده چک توسط گيرنده آن، استانداردسازي ابعاد، جانمايي اقلام اطلاعاتي و ويژگي‌هاي امنيتي برگه چک را دربر خواهد داشت.
استانداردسازي برگه چک نقش مهمي‌را در پيشگيري از جعل ايفا ميکند و به ذينفع چک امکان مي‌دهد تا از اصالت آن با توجه به يکپارچگي مولفه‌هاي امنيتي و ظاهري در تمام بانک‌ها اطمينان حاصل کند.
با توجه به اصلاح فرايند صدور و کارسازي چک، امکان استعلام وضعيت صادرکننده چک براي گيرنده‌ي ذينفع آنبه هنگام معامله و پيش از پذيرش آن از سامانه متمرکز فراهم خواهد شد.
اين امر باعث کاهش مخاطره پذيرش چک توسط ذينفعان شده و با افزايش مسئوليت صادرکنندگان چک اصلاح رفتاري را سبب خواهد شد. اميد مي‌رود با اصلاح فرايند و رفتار صادرکنندگان چک، اعتماد به اين ابزار پولي ارتقا يافته و همزمان با تسهيل مراودات تجاري مشتريان، حجم پرونده‌هاي قضايي مرتبط با چک تعديل شود.
سامانه مورد اشاره با مشارکت تمامي‌بانک‌ها از روز آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و از نيمه ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷ پذيرش دسته چک‌هاي صادره‌ قبلي بانک‌ها در چکاوک متوقف خواهد شد و تداوم ارايه‌ي خدمت به آن صرفاً محدود به بانک صادرکننده مي‌شود.
مديرعامل بانک شهر همزمان با امضاي موافقتنامه خط اعتباري ايران با 'سيتيک گروپ' چين گفت: نقش بانک‌ها در اقتصاد امروز جهان تغيير کرده است.
 اگر در دهه‌هاي مياني سده 1900 ميلادي، بانک‌ها بنگاه‌هايي براي تامين مالي صنايع بزرگ به حساب مي‌آمدند و پس از بحران سال‌هاي 2007 و 2008 ميلادي حضور در بازارهاي خردي مانند بازار مسکن را با احتياط بسيار بيشتري دنبال کردند، اکنون با تغييراتي که در مدل‌هاي اعتبار دهي و اعتبار سنجي آنها به وجود آمده است به ابزارهاي کارآمدي براي تامين مالي زيرساخت‌هاي متنوعي مانند حوزه‌هاي شهري تبديل شده‌اند.مرور گسترده فعاليت بانک‌هاي بزرگ در اروپا و آسياي جنوب شرقي به عنوان مهد بانکداري نوين، نشان مي‌دهد بانک‌ها در اين کشورها بيشتر از آنکه منابع خود را صرف تامين مالي پروژه‌هاي صنعتي و توليدي کنند به بخش خدمات، آن هم خدمات نوين شهري توجه دارند. چنين توجه و تمرکزي البته عجيب نيست، آمارهاي جهاني نشان مي‌دهد حدود 70 درصد توليد ناخالص داخلي کشورها ناشي از ارزش افزوده ايجاد شده در بخش خدمات است و 30 درصد بقيه با نسبت 23 و 7 درصد بين بخش‌هاي توليد و کشاورزي تقسيم شده است.
مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از دو شعبه قزوين و زنجان بازديد نمود و با همکاران به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره به صورت سرزده از دو شعبه قزوين و زنجان بازديد نموده و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات شعب قرار گرفت.
در اين بازديد پويان شاد از بخش‌هاي مختلف دو شعبه بازديد نمود و ضمن گوش سپردن به سخنان همکاران در خصوص نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به آنها بيان نمود و از زحمات همکاران در دستيابي به اهداف عاليه بانک تشکر کرد.
با حکمي‌از سوي هيئت مدير موسسه اعتباري ثامن محمدحسين نظري توکلي به‌عنوان مديرعامل موسسه اعتباري ثامن معرفي و منصوب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن؛ محمدحسين نظري توکلي از پيشکسوتان عرصه بانکي کشور که عهده‌دار مسئوليت‌ها و پست‌هاي گوناگون در بانک صادرات، عضو هيئت‌مديره موسسه اعتباري ثامن و مديرعاملي موسسه اعتباري ثامن را در کارنامه خود دارد مجدداً با توديع محمدابراهيم پورزرندي مديرعامل سابق عهده‌دار مسئوليت مديريت عاملي موسسه اعتباري ثامن شد.
بنابراين گزارش و در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد موسسه اعتباري ثامن از تلاش‌هاي محمدابراهيم پورزرندي مديرعامل سابق موسسه اعتباري ثامن و عضو فعلي هيئت مدير موسسه اعتباري در مدت تصدي سمت مديريت عاملي ثامن تقدير شد.
مديرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد : تأثيرات سياست جديد نرخ سود بانکي در آينده نمايان خواهد شد و افزايش قدرت خريد مردم از مهمترين آنها است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از
روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر علي صالح آبادي در مصاحبه اي با اعلام اين مطلب افزود: اکنون هرچند کاهش نرخ سود بانکي به‌علت مشکلات موجود در نظام بانکي به کندي درحال اجرا است و در کوتاه مدت از نظر سپرده‌گذاران نامطلوب به نظر مي‌رسد، اما در بلندمدت با اجراي صحيح اين مصوبه ، منافع بسياري از جمله کاهش قيمت تمام شده کالاها و خدمات ، افزايش تدريجي قدرت خريد مردم و رونق نسبي اقتصادي را عايد بخش‌هاي مختلف اقتصاد و همچنين عموم مردم خواهد ساخت.
مديرعامل بانک توسعه صادرات در اين مصاحبه به برسي کاهش نرخ سود بانکي و اثرات ناشي از آن در تمامي‌بخش‌هاي اقتصادي کشور ‍پرداخته است:
حد متعارف و متعادل سود بانکي با توجه به وضعيت فعلي اقتصادي بايد چه ميزان باشد؟
تعيين نرخ سود بانکي تابع هدفگذاري‌هاي دولت و بانک مرکزي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور است . تأثيرات جانبي نرخ مشخص شده ، در دستيابي نظام اقتصادي به بهترين نرخ سود، نقش بسزايي دارد و هدف اصلي اين سياست، هدايت منابع به سوي توليد و رونق اقتصادي است. همچنين در راستاي تناسب نرخ تورم با سود بانکي با درنظرگيري کاهش نرخ تورم تا حدود 9 درصد، اکنون اختلاف 6 درصدي ميان شاخص تورم و نرخ سود بانکي وجود دارد، ولي با توجه به اختلاف درصدي بين تورم و نرخ سود بدون ريسک بانکي ، در آينده بايد اين نرخ به سمت پايين حرکت کند اما با توجه به مشکلات ساختاري نظام بانکي ،کاهش قيمت به کندي صورت مي‌گيرد.
آيا در شرايط کنوني کاهش نرخ سود بانکي ضرورت دارد؟
با عنايت به اهداف ذکر شده ، اعمال سياست کاهش نرخ سود بانکي به نظر ضرورتي انکارناپذير است که اهميت اين موضوع با ابلاغ بخشنامه اخير بانک مرکزي به طور کامل ديده مي‌شود، همچنين انتشار اسناد خزانه اسلامي‌، اوراق مشارکت و صکوک دولتي از ضرورتي برخوردار است که بايد متناسب با نقدينگي بازار صورت گيرد .
کاهش نرخ سود بانکي چه تبعات مثبت و منفي در زندگي مردم ، توليد و اشتغال دارد؟
به طور حتم اتخاذ چنين تصميم مهمي، اثر جانبي بسياري بر اقتصاد کشور دارد. در اين زمينه به نظر مي‌رسد که منافع حاصل از اعمال چنين سياستي بر مضار آن برتري بسياري داشته باشد. با کاهش نرخ سود بانکي انگيزه نگهداري پول به صورت سپرده در سيستم بانک کاهش مي‌يابد، بدين ترتيب سرمايه گذاران به دنبال فرصت‌هاي بهتر به منظور سرمايه گذاري خواهند رفت. از جمله مهم‌ترين اين فرصتها را مي‌توان در بخش توليد جستجو کرد که به نوعي يکي از عوامل ايجاد رونق در بخش توليد است.
از سوي ديگر با کاهش نرخ سود بانکي، نرخ تسهيلات بانکي نيز کاهش يافته و در نهايت با کاهش هزينه‌هاي توليد، رونق قابل توجهي در واحدهاي توليدي پديدار شود. بدين ترتيب انتظار مي‌رود که با اجراي صحيح اين سياست و درنظرگيري ابعاد مختلف آن، افزايش توليد، اشتغال و رفاه جامعه حاصل گردد. البته هرچند ضرورت تدوين و اجراي چنين سياست‌هايي احساس مي‌شود اما بايد اعتراف کرد که براي رسيدن به هدف مورد نظر، کافي نيستند و بايد تمهيدات ديگري در اين زمينه اتخاذ شود، همچنين کاهش نرخ سود بانکي بر روي صادرات غيرنفتي نيز مؤثر است و قيمت تمام شده کالاها را براي رقابت در صحنه بين المللي کاهش مي‌دهد.
مدير عامل بانك قوامين جناب آقاي دكتر نتاج با هئيت محترم همراه ، از شعب استان خراسان رضوي بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك قوامين استان خراسان رضوي مدير عامل محترم بانك قوامين و هيئت همراه در تاريخ 25/06/96 وارد مشهد مقدس شدند و مورد استقبال مدير كل و کارکنان شعب استان قرار گرفتند و سپس با حضور در برخي شعب استان ( دانشگاه ، كوهسنگي ، ابوذر غفاري ، احمد آباد ، توحيد ، قرني و شريعتي ) از شعب ذکر شده بازديد و از نزديك با همكاران اين شعب ديدار و گفتگو نمودند. در اين ديدار منابع و مصارف شعبه و موقعيت جغرافيايي و ظاهري شعب مورد بررسي قرار گرفت و مديرعامل بانک بر مکان يابي و جانمايي فني و کارشناسي شعب تأکيد نمودند.
دکتر تقي نتاج پس از حضور در چند جلسه برون سازماني ، به همراه ساير کارمندان در نماز جماعت ظهر و عصر حاضر گرديدند.

علي اصغر سفري، مديرعامل بانک گردشگري، در پيامي‌ايستادن تيم ملي واليبال جمهوري اسلامي‌ايران در جايگاه سوم جهاني را تبريک گفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين پيام آمده است:
افتخارآفريني بلندقامتان واليباليست ايران و ايستادن در رده سوم جهان که حاصل تلاش، برنامه ريزي و همدلي است مايه شادماني مردم ايران شد.
به نمايندگي از بانک گردشگري، حامي‌تيم‌هاي ملي واليبال، اين دستاورد ارزشمند را به مديران، بازيکنان و کادر فني تيم ملي واليبال و عموم مردم شريف ايران تبريک مي‌گويم و اميدوارم اين موفقيت مقدمه پيروزي‌هاي بيشتر در آينده باشد.

بيستمين هم انديشي سراسري معاونين و مديران موسسه اعتباري کوثر با حضور مديرعامل، قائم مقام مدير عامل، معاونين و مديران موسسه برگزار شد.
به روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ بيستمين هم انديشي سراسري معاونين و مديران کوثر با محوريت بررسي اهداف و چشم اندازه نيمه دوم سال 96، دريافت ديدگاه و راه کارهاي مديران در پيشرفت و شتاب بر روند توسعه اي موسسه، ارائه آخرين نقطه نظرات مديرعامل و هئيت مديره برگزار شد. دکتر رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با اشاره به درخشش جوانان کوثر در اولين المپياد علمي‌کارکنان بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي گفت: ما هرکجا به جوانان متخصص و با انگيزه اعتماد نموديم به خوبي پاسخش را دريافت و ثمره اش را ديديم. مديرعامل موسسه اعتباري کوثر در بيستمين هم انديشي سراسري معاونين و مديران کوثر با اشاره به طرح منحصر به فرد کوثرکارت هواداري افزود: اين طرح قابليت‌هاي مختلفي دارد که به سرعت در حال گسترش است و با معرفي ابعاد گوناگون کارت هواداري به مشتريان، ورزش دوستان و مشتريان مي‌توان جامعه هدف خوبي را شناسايي و جذب نمود.
عضو هيات مديره بانک رفاه گفت: تعديل نرخ سود سپرده‌ها يکي از بزرگترين دستاورهاي دولت دوازدهم بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ حسين رحمتي در مجمع سالانه مديريت شعب استان آذربايجان شرقي که با حضور توحيد اسدي معاون اجرايي مدير عامل، جمعي از مديران ، مشاوران و روسا برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بانک رفاه به عنوان يک کنش گر جدي در اقتصاد کلان کشور همواره ضوابط و قوانين بانک مرکزي ج.ا.ا را رعايت کرده و به همين منظور به عنوان يکي از بانک‌هاي منضبط مالي در شبکه بانکي شناخته مي‌شود.
رحمتي با اشاره به مشارکت مالي بانک در طرح قطار شهري تبريز از اين مشارکت به عنوان يک فرصت مطلوب فعاليت‌هاي ارزي نام برد و خاطر نشان ساخت: مديران ارشد بانک از اين طرح حمايت خواهند کرد. مديريت شعب آذربايجان شرقي با ورود به بحث تامين مالي اين پروژه، گام‌هاي بزرگي در حوزه فعاليت‌هاي ارزي برداشته است.
عضو هيات مديره در ادامه افزود: اقدامات خوبي در اين استان صورت گرفته که نتايج مثبت آن در آينده پديدار مي‌شود.

امامي‌عضو هيات مديره و نجدي مدير امور استان‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران، به منظور بررسي عملکرد مديريت شعب استان خراسان جنوبي طي سفر به اين استان از شعب و دواير ستادي بازديد نمودند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، در اين بازديدها، آمار عملکرد شعب استان در حوزه‌هاي مختلف مشتري مداري، بازاريابي، جذب بازارهاي جديد، رشد منابع، کنترل مصارف و نحوه پيگيري وصول مطالبات توسط امامي‌و نجدي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و رهنمودهاي لازم جهت ارتقاء شعب ارائه گرديد .امامي، عضو هيات مديره بانک ضمن تقدير از پرسنل صف و ستاد، خواستار تشکيل کميته راهبردي جهت تجزيه و تحليل پتانسيل‌هاي موجود در بازار و تحليل کلان اقتصاد استان، بانكها و همچنين جامعه هدف گرديد تا از طريق آن بتوان به درك صحيحي از وضعيت ظرفيت‌هاي اقتصادي براي جذب منابع قرض الحسنه بيشتر رسيد. وي با اشاره به خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانک بيان داشت: سرويس‌هاي بانکداري الکترونيک و خدمات بانك به نحوي طراحي شده كه تمام سليقه‌ها را در بر مي‌گيرد و توضيح و معرفي صحيح اين محصولات مانند افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين مي‌تواند به جذب مشتريان بيشتر كمك نمايد.
تفاهم‌نامه‌اي به‌منظور همکاري‌هاي دوجانبه ميان شرکت ارزش‌آفرينان پاسارگاد (از شرکت‌هاي گروه مالي پاسارگاد) و صندوق ضمانت صادرات ايران، با هدف تسهيل و توسعه صادرات منعقد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک‌پاسارگاد، اين تفاهم‌نامه در جلسه‌اي با حضور سيد کمال سيدعلي رييس هيئت‌مديره و مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران، مجتبي کباري مدير عامل شرکت ارزش‌آفرينان پاسارگاد و جمعي از مديران و کارشناسان امضاء شد. در اين نشست، مدير عامل صندوق ضمن تشريح امکانات جديد بسته حمايت از صادرات غير نفتي سال ۱۳۹۶ که اخيراً توسط معاون اول رييس جمهور ابلاغ شد، از فراهم بودن ظرفيت کشور براي صادرات غير نفتي ۶۰ ميليارد دلاري خبر داد. وي در ادامه افزود: با بهبود شرايط بين‌المللي و همکاري گسترده دستگاه‌هاي مرتبط با صادرات غيرنفتي اين مهم قابل تحقق است. سيدعلي تصريح کرد: اميد است با تخصيص منابع قابل توجه صندوق توسعه ملي در حمايت از صادرات غير نفتي و جذب فاينانس‌هاي خارجي شاهد توسعه صادرات غير نفتي و در نهايت رشد اقتصادي کشورمان باشيم. در ادامه اين جلسه مجتبي کباري ضمن ابراز خرسندي از برگزاري جلسه مشترک با صندوق ضمانت صادرات ايران، از آمادگي شرکت گروه ارزش‌آفرينان پاسارگاد براي راه‌اندازي مؤسسه Forfaiting با مشارکت صندوق ضمانت صادرات ايران و ساير نهادهاي مالي مرتبط خبر داد. وي افزود: توسعه تأمين مالي صادراتي با پوشش صندوق ضمانت صادرات ايران از ديگر برنامه‌هاي اين شرکت است.
مراسم اختتاميه جشنواره طلايي پايانه‌هاي فروشگاهي بانک تجارت در مجتمع تجاري پروما مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در اين مراسم که عصر روز يکشنبه 26 شهريور ماه در مجتمع تجاري پروما مشهد مقدس برگزار شد، "مهرنوش صاحبي مقدم" يکي از پذيرندگان پايانه‌هاي فروشگاهي بانک در اين مجتمع به عنوان برنده جايزه ويژه خودرو‌هايما S7 اين جشنواره شناخته شد. از ديگر بخشهاي اين مراسم که با همکاري شرکت ايران کيش برگزار شد، اهداي 12 کارت هديه پنج ميليون ريالي به پذيرندگان اين مجتمع که داراي حساب در بانک تجارت هستند و قرعه کشي 40 کارت هديه يک ميليون ريالي براي اهدا به مشترياني بود که از طريق دستگاههاي POS ايران کيش در مجتمع تجاري پروما خريد خود را به انجام رسانده‌اند. گفتني است جشنواره طلايي بانک تجارت در مجتمع‌هاي تجاري ميلاد نور تهران و پروما مشهد در شهريور ماه سال 96 پايان يافته و همچنان در مجتمع‌هاي تجاري پاساژ رضا، قائم تجريش و مراکز خريد سيتي سنتر در اصفهان و قشم ، ستاره باران در تبريز، آفتاب شيراز تا آذر ماه ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است با توجه به استقبال گسترده پذيرندگان و مشتريان بانک تجارت از جشنواره طلايي بانک تجارت اين طرح در مراکز تجاري نام آوران و بلور تهران نيز برگزار مي‌شود.
بانک سينا به منظور اجراي بهينه طرح ضربتي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران مبني بر پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضيان، سقف اين تسهيلات در سال 96 را افزايش داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در راستاي بسط و گسترش سنت پيامبر گرامي‌اسلام(ص) و فراهم ساختن زمينه‌هاي ازدواج جوانان، اين بانک از 24 مرداد 95 که به سامانه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج متصل شده، مبلغ 450 ميليارد ريال بودجه تا 15 شهريورماه سال جاري به اين امر اختصاص داده که از اين محل، تعداد 3610 فقره تسهيلات به مبلغ بيش از 378 ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت شده است.
گفتني است مبلغ 150 ميليارد ريال از مجموع بودجه اختصاصي در راستاي طرح ضربتي تسهيلات ازدواج تصويب شد که طي اين طرح تعداد 1124 فقره به مبلغ بيش از 117 ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت شده است. لازم به ذکر است اين بانک همچنين تسهيلات با سود پايين را از طريق انعقاد قرارداد همکاري با استانداري‌هاي کشور، بنياد علوي، کميته‌امداد و معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم کشور رياست جمهوري با محوريت بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي‌به طرح‌هاي اشتغالزا در مناطق محروم اعطا نموده است.
عامل اصلي رونق در بازار مسکن
مدير امور طرح و برنامه بانک مسکن نقش تسهيلات بانکي خريد مسکن در ورود بازار معاملات ملک به فاز رونق را تشريح کرد.
محمد حسن مرادي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، گفت: اگر چه اين روزها عمده تحليل‌ها در بازار مسکن مربوط به نحوه اثرگذاري کاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانکي بر بازار مسکن است اما مهمترين عامل اثرگذار در رونق بخشي به بازار معاملات ملک در شرايط فعلي اثر تسهيلات بانکي خريد مسکن بر اين بازار است.
وي توضيح داد: اقدام اخير بانک مرکزي در راستاي ابلاغ مصوبه جديد براي رعايت نرخ مصوب پرداخت سود به سپرده‌هاي بانکي به بانک‌هاي دولتي و خصوصي هر چند مي‌تواند بر ساير بازارهاي اقتصادي اثرگذار باشد اما اين تاثير در شرايط فعلي بر بازراهاي مختلف از جمله بازار مسکن متفاوت خواهد بود.
مرادي ادامه داد: به اين معنا که اگر چه هر گونه تغيير در نرخ سود سپرده‌هاي بانکي آن هم در زمان فعلي از مهمترين عوامل ايجاد تغيير و نوسان در ساير بازارهاي رقيب از جمله بازار ارز، طلا، سکه، مسکن، بازار سرمايه و ... است اما تاثير اين اقدام و تلاش بانک مرکزي براي واقعي کردن نرخ سود سپرده‌هاي بانکي متناسب با وضعيت اقتصاد کلان کشور، بر بازار مسکن نه تنها پررنگ تر نخواهد بود بلکه مي‌توان از اثر نسبتا کمرنگ اين اقدام بر بازار معاملات مسکن به خصوص در کوتاه مدت سخن گفت.
مرادي با بيان اينکه بانک مرکزي با اين اقدام مصمم به تعديل و واقعي سازي نرخ سود سپرده‌هاي بانکي و در نتيجه ايجاد تعادل ميان شرايط اقتصاد کلان و نرخ بهره در بازار پول است، افزود: اينکه بعد از واقعي شدن نرخ سود سپرده‌هاي بانکي به طور قطع بخشي از سرمايه‌هاي انباشته شده در بانک‌ها وارد بازار معاملات خريد واحدهاي مسکوني مي‌شود،قابل انکار نيست؛ آنچه مسلم است اينکه اين حجم از ورود سرمايه که انتظار مي‌رود تحت تاثير کاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانکي به بازار مسکن ورود کند، به طور طبيعي اثرات محرکي در افزايش حجم معاملات و نوسانات قيمت مسکن نخواهد داشت.

افتتاح اولين شعبه موسسه اعتباري ملل در کيش

اولين شعبه موسسه اعتباري ملل در جزيره کيش افتتاح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل، با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در جزيره زيباي کيش، موسسه اعتباري ملل بر آن شد تا با افتتاح شعبه‌اي در اين منطقه رسالت خود را در جهت ارائه خدمات بانکي به توليدکنندگان، صادرکنندگان و مردم شريف اين منطقه از ميهن اسلامي‌به انجام رسانده و براي گسترش تجارت آزاد قدم‌هاي اساسي بردارد.
از اين رو با پايان يافتن مراحل آماده سازي شعبه و تجهيز آن، شعبه کيش(کد۴۲۰) از امروز به بهره‌برداري رسيد.
اين شعبه در منطقه آزاد کيش، بازار پرديس۲، طبقه همکف، واحد۳ واقع شده است.

بهره برداري از بيمارستان 1025 تختخوابي کوثر ايلام با تسهيلات بانک صادرات
بيمارستان ١٠٢ تختخوابي کوثر ايلام با حمايت مالي ١٠٥ ميليارد ريالي بانک صادرات ايران درآستانه بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، راه‌اندازي اين بيمارستان ١٠٢ تختخوابي موجبات اشتغال ٣٥٠ نفر به طور مستقيم در بخشهاي درماني و اداري را در پي خواهد داشت. بنابر اين گزارش، تسهيلات ١٠٥ ميليارد ريالي بانک صادرات ايران که با توجه به اولويت‌هاي پرداخت تسهيلات درمناطق کمتر برخوردارکشور، به بيمارستان کوثر ايلام اختصاص يافته، توسط مديريت شعب استان ايلام پرداخت شده است.
اين بيمارستان داراي بخشهاي جراحي مردان، جراحي زنان، اطفال، آي سي يو، سي سي يو، آي سي يو نوزادان و کليه بخشهاي پاراکلينيکي و دندانپزشکي است که درآينده نزديک افتتاح مي‌شود.

خودباوري رمز موفقيت
 تيم فوتسال بانک سامان

تيم فوتسال بانک سامان همواره يکي از تيم‌هاي مطرح در ميان بانک‌هاي خصوصي کشور بوده است. اين تيم در دو سال اخير و با ورود مربيان جديد و چهره‌اي جوان شده، پاي به مسابقات گذاشته و توانسته است موفقيت‌هاي چشمگيري به دست بياورد.تيرماه‌امسال توانستند در نخستين دوره مسابقات فوتسال جام تدبير، با کسب نتايج درخشان مقام قهرماني را کسب کرد. اين تيم بلافاصله در مسابقات آزاد «آي.تي کاپ» تهران شرکت کرد و با يک شکست به مقام سوم مسابقات رسيد.درحاشيه يکي از جلسات تمريني تيم بانک سامان با اين دو مربي شناخته شده فوتسال کشورمان گفت‌وگو کرده‌ايم که بخشي از آن را در ادامه مي‌خوانيد. نخست مصاحبه با سعيد عبدالوند مدرس و مربي 39ساله تيم فوتسال تيم بانک سامان و سپس گفت‌وگو با ميشاييل پتروس مربي دروازه‌بانان تيم.
از زمان ورود به بانک سامان، چه موفقيت‌هايي کسب کرديد؟
در ابتداي همکاري من با تيم بانک سامان، در مسابقات جام کانون بانک‌هاي خصوصي رتبه سوم را بدست آورديم که در نوع خودش موفقيت چشمگيري محسوب مي‌شد. در جام تدبير هم که اخيرا برگزار شد توانستيم با کمترين گل خورده و بيشترين گل زده (2 گل خورده و 50 گل زده) قهرمان شويم. همچنان هم در تلاش هستيم که با اضافه شدن جوانان باانگيزه به تيم، افتخارات تيمي‌مان را بيشتر کنيم.
در ادامه از ميشاييل پتروس مربي دروازه‌بان‌هاي تيم فوتسال بانک سامان سوال شد تيم بانک سامان را چگونه مي‌بيند؟
زماني که به عنوان بازيکن در تيم‌ها حضور داشتم، شاغل بودم، اما فشار کاري زيادي نداشتم. اما اين بچه‌ها ساعت‌هاي زيادي سر کار هستند و بعد از پايان ساعت کاري به اين سالن مي‌آيند و دو ساعت بي‌کم‌وکاست، جانانه سر تمرين حاضر مي‌شوند. به نظر من اين يک مساله قابل توجه است.