با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛
روز گذشته جلسه هماهنگي ستاد استقبال از مهر شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، رئيس پليس راهور تهران بزرگ، رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌المللي شهرداري تهران، رئيس انجمن اولياء و مربيان، نمايندگان فرمانداري، استانداري، اورژانس تهران، نماينده معاونت‌هاي خدمات شهري و اجتماعي و فرهنگي و تمامي‌مديران ترافيک در سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران برگزار شد.
محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از موافقت هيات وزيران با کليات طرح تغيير ساعات اداري کارمندان در هفته اول مهر ماه خبر داد و گفت: به زودي بخشنامه‌هاي لازم در اين خصوص به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ مي‌شود. وي ادامه داد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در حوزه‌هاي مترو و اتوبوسراني و تاکسيراني نيز با در نظر گرفتن سرويس‌هاي ويژه و کاهش سرفاصله ناوگان، تمهيدات لازم براي خدمات رساني به شهروندان در نظر گرفته شده است. معاون شهردار تهران با اشاره به تمهيدات در نظر گرفته شده در صورت وقوع حواث و تصادفات رانندگي در معابر و بزرگراه‌ها بيان کرد: محل‌هايي براي استقرار جرثقيل‌هاي سازمان آتش‌نشاني در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع حادثه و تصادف در کمترين زمان اقدام به بازگشايي معابر کنند. پورسيدآقايي يادآور شد: همچنين از سال گذشته نقاط بحراني ترافيکي شناسايي و در اختيار پليس راهور و ساير بخش‌ها و آموزش و پرورش داده شده تا برنامه‌ريزي‌هاي لازم را در اين خصوص داشته باشند. وي با بيان اينکه از روز شنبه اول مهر 6 صبح تمام فرماندهان اصلي موضوعات ترافيکي جهت رصد و رفع مشکلات احتمالي ترافيک پايتخت در مرکز کنترل ترافيکي شهر تهران حضور خواهند داشت؛ تاکيد کرد: با توجه به تمامي‌تصميم‌گيري‌هاي انجام شده‌اما از مردم مي‌خواهيم تا براي مديريت ترافيک اول مهرماه همکاري لازم را با دست اندرکاران اين حوزه داشته باشند و تا آنجايي که مي‌توانند از انجام سفرهاي غيرضروري خود در هفته اول مهرماه بپرهيزند. به گفته معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، طبق بررسي‌هاي انجام شده در هفته اول مهر شاهد پيک ترافيکي صبحگاهي و عصرگاهي بابت تردد کارمندان، والدين و دانش‌آموزان و دانشجويان به مراکز علمي‌و مدارس هستيم که ميزان ترافيک صبحگاهي به دليل همزماني اين ترددها بسيار بيشتر خواهد بود.
تاخير کارمندان تا ساعت 9 صبح
 در اين رابطه معاون اول رييس جمهور در بخشنامه اي از کليه وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌هاي دولتي خواست به منظور مديريت تقاضاي سفرهاي شهري در معابر اصلي و شرياني شهر تهران؛ از اول تا پانزدهم مهرماه سالجاري تاخير کارمندان خود تا ساعت ۹ صبح را مجاز تلقي نمايند. در متن اين بخشنامه‌امده است: «با توجه به آغاز تحصيلي ۱۳۹۷-۱۳۹۶ و به منظور مديريت تقاضاي سفرهاي شهري و کاهش زمان ناشي از ترافيک سنگين در معابر اصلي و شرياني شهر تهران، کليه دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌هاي شهر تهران مجازند از اول تا پانزدهم مهرماه سال جاري در صورت تأخير کارمندان خود تا ساعت (۹) صبح، تاخير مزبور را مجاز تلقي کنند و در صورت لزوم ساعات تأخير را به عنوان مرخصي ساعتي منظور دارند.

عضو شورای شهر خواستار شد؛
سيدمحمود ميرلوحي، عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش در گفتگو با ايلنا با اشاره به فسخ 34 قرارداد توسط قوه‌‌قضاييه با کمک شهردار سابق تهران گفت: باخبر شديم؛ سازمان بازرسي کل کشور، در مردادماه نامه‌اي به آقاي چمران، رئيس شوراي چهارم در اين مورد نوشته و از او سوال کرده است.
قوه قضائيه مي‌گويد؛ بررسي کرديم و ۳۴ قرارداد را فسخ کرديم، سوال اين است، چرا سر موقع برخورد لازم از سوي شورا نشده و بايد افشاگري به اين مسأله منجر شود؟ وي با انتقاد از عملکرد شورا افزود: با اين همه هزينه‌اي که در حوزه‌ نظارتي پرداخت مي‌شود، چرا تخلفات ريز مشخص مي‌شود و تخلفاتي به طور مثال در حد ۸ هزار ميليارد با تاخير و بعد از موعد شناسايي مي‌شود؟ اين عضو شوراي شهر با تاکيد بر اينکه بايد به موقع در برابر تخلفات واکنش داد، پيش از آنکه موعدش تمام شود، گفت: معتقدم اگر مسائلي در اين ۱۲ سال بوده چرا گذاشته‌اند، ادامه پيدا کند و الان پس از رفتن مدير آن را عنوان مي‌کنند، ديگر چه تاثيري دارد؟ به نظرم نهاد شورا به عنوان نهاد نظارتي بايد يکبار ديگر درباره اساس ضرورت وجود، رويکرد و عملکرد خود بازنگري کنند، چرا که بايد قبل از مرور زمان و گذشتن موعد تخلف را شناسايي کرده و تذکر دهد.
ميرلوحي درباره اقدامات شوراي پنجم در راستاي جلوگيري از تخلفات مالي ادامه داد: در حال آماده کردن طرحي هستيم تا شهردار تهران کليه تفويض اختيارات در مسايل مالي، معاملات، بخشودگي‌ها در مناطق و موسسات را مشخص کند، براي مثال گزارش‌هايي شنيده شده که ساختمان‌هاي مديريت‌ بحران به افرادي واگذار شده که از آن استفاده‌هاي نامرتبط مي‌کنند. قرار نيست که هزينه کنيم و ساختماني را براي مواقع بحراني آماده کنيم، اما به مصارف ديگر برسد، ساختمان مديريت بحران بايد براي حادثه‌ها آماده باشد. وي درباره اظهارات خزانه‌دار شورا مبني بر اينکه گزارشات مالي ارائه شده از سوي شهرداري کامل نبوده و پر از تناقض است، گفت: در اين مدت سعي کرديم با دوستان تماس بگيريم و برخي از دوستان و مديران نيز اظهار تمايل کردند که در اين زمينه گزارش دهند، اما شهرداري با ۱۳ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان بودجه خالص و ۲۳ هزار ميليارد تومان بودجه به همراه موسسات وابسته، هيچ شاخص مالي ندارد. در نتيجه نمي‌توانيم به کارشناسان و دانشگاه‌ها توضيح دهيم که متوجه شوند در شهرداري چه اتفاقي مي‌افتد و ساختار مالي و بودجه شهرداري چيست؟ اين عضو شوراي شهر پايتخت افزود: من ۳۵ سال در حوزه‌هاي دولتي و خصوصي کار کردم و مدتي نيز معاون برنامه‌ريزي و بودجه بنياد شهيد بودم، يعني با عدد و رقم بودجه آشنا هستم، اما هنوز متوجه نشدم و راحت نمي‌توانم بگويم ساختار درآمدي شهرداري تهران چيست و کدام درآمد است؟! او با اشاره به ابهامات موجود در شاخص‌هاي مالي شهرداري ادامه داد: درآمدزايي به اين معناست که خدماتي را بفروشيم و درآمد کسب کنيم. به فروش دارايي درآمد نمي‌گويند. ميرلوحي به وجود مناسبات ناسالم در اين ميان اشاره کرد و افزود: ساختار رويکردهاي بودجه بايد اصلاح شود، براي مثال شنيده‌ام شهرداري ۲۲۰ ميليون تومان براي فردي جريمه تعيين کرده است، اما با ۱۵ ميليون تومان مسئله حل و فصل شده است. متاسفانه مناسبات ناسالمي‌نيز در اين ميان وجود داشته است، معلوم است که روش‌هاي شهرداري مشکل دارد.

در هفته‌اي که گذشت، خبرهايي از دستگيري کودکان کار و خيابان منتشر شد و نگراني از برخوردهايي که با اين کودکان انجام مي‌شود، از سوي بعضي مسئولان، نمايندگان نهادهاي مدني و همچنين کاربران شبکه‌هاي مجازي در اعتراض به اين طرح بيان شد.
طيبه سياوشي، نماينده مجلس، از افرادي بود که به طرح ساماندهي کودکان کار و خيابان واکنش نشان داد و با اعتراض نسبت به اين روند گفت: دستگيري اين کودکان، خودش نوعي کودک‌آزاري است. او با بيان اينکه روال جديد سازمان بهزيستي مبني بر دستگيري کودکان کار، مشکلي را حل نمي‌کند و نمايندگان موضوع را پيگيري مي‌کنند، نسبت به نحوه برخورد با کودکان کار در اين طرح جديد، مخصوصا کودکاني که تابعيت ايراني ندارند و احتمال رد مرز آنها وجود دارد، ابراز نگراني کرد. اما حبيب‌الله مسعودي‌فريد، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي در واکنش به اين مطالبات مردمي‌و بعضي اخباري که درباره طرح ساماندهي کودکان کار و خيابان مطرح مي‌شود، مي‌گويد: هدف اين طرح هم همين است که به زندگي بهتر اين کودکان منجر شود، نبايد از واژه «دستگيري» کودکان استفاده کرد، بلکه در اين طرح، آنها جذب مي‌شوند تا به وضعيت زندگي‌شان رسيدگي شود. در همين حال معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران با تأکيد بر اينکه موضوع دستگيري کودکان کار هيچ وقت مطرح نبوده، درباره طرح ساماندهي کودکان کار توضيحاتي را ارائه کرد. احمد خاکي در گفتگو با پانا، با اشاره به اظهارات مطرح شده درباره دستگيري تعدادي از کودکان کار اظهارداشت: بهزيستي موظف به ساماندهي کودکان کار است و در اين راستا طرح جمع‌آوري و ساماندهي وضعيت کودکان کار در دستور کار قرار دارد. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران ادامه داد: طرح جمع‌آوري کودکان کار با حضور تيم تخصصي اجرا مي‌شود و در اين تيم دو مددکار بهزيستي، همچنين دو تن از مددکاران شهرداري و يک تن هم از اعضاي فرمانداري تهران که کارشناس هستند، حضور دارند. وي ادامه داد: در اين طرح کودکان بي‌سرپرست شناسايي و به بهزيستي معرفي مي‌شوند ضمن اينکه با خانواده‌هاي اين کودک هماهنگ مي‌شود و تعدادي از آنها به خانواده خود تحويل داده مي‌شوند و چيزي به‌عنوان دستگيري اين کودکان نداريم. خاکي درخصوص نحوه برخورد مددکاران با کودکان کار نيز گفت: نحوه جمع‌آوري اين کودکان در طرح ساماندهي تغييري نکرده و قرار شد براي اين کودکان لباس کار تهيه شود. ضمن اينکه به دنبال متکدياني هستيم که از اين کودکان سوءاستفاده مي‌کنند. به گفته وي، تيم مددکاري خانواده‌‌هاي کودکان کار را شناسايي مي‌‌کنند و چنانچه خانواده مشکل مالي داشته باشد از طريق بهزيستي و کميته‌امداد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مشاور رييس جمهورعنوان کرد؛
تجارت-شهرستان قشم :مشاور رييس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور گفت: مسئله اشتغال جوانان از موضوعات مهم کشوري است و مناطق آزاد مي‌کوشند با ايجاد اشتغال پايدار و کاهش نرخ بيکاري الگويي براي کل کشور شوند.
خوشبختانه حرکت‌هاي عظيم صنعتي و اقتصادي قشم نقش مهمي‌در ايجاد اشتغال پايدار دارد و انتظار مي‌رود اجراي کامل برنامه‌ها و طرح‌هاي سرمايه گذاري در اين جزيره، علاوه بر فراهم کردن شرايط اشتغال براي جوانان بومي‌اين منطقه، جوانان جوياي کار خارج از جزيره را نيز جذب کند.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضي بانک در جمع خبرنگاران گفت: افزايش 30 درصدي صادرات مناطق آزاد کشور در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از حرکت اين مناطق در مسير اهداف اصلي و تعيين شده دارد.
وي افزود: با اجراي برنامه‌هاي توسعه اي و زيرساختي در قشم، اين منطقه به نمونه اي کامل و موفق از اجراي قانون مناطق آزاد در کشور تبديل شده است.مشاور رييس جمهور حجم بالاي اقدامات، پروژه‌ها و فعاليت‌هاي مختلف صنعتي و خدماتي انجام شده در منطقه آزاد قشم را بسيار مهم و افتخار آميز ارزيابي کرد و افزود: اين گستردگي کارها و فعاليت‌ها حاصل تلاش مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، همکاران وي به ويژه برپايه همياري و همکاري مردم جزيره قشم با مسئولان اتفاق افتاده است.
بانک ادامه داد: شيرين کردن گاز در مجتمع گازي گورزين جزيره قشم که در آينده نزديک با حضور دکتر روحاني رياست محترم جمهوري به بهره برداري مي‌رسد، نقش مهمي‌در کاهش هزينه‌هاي ايران در اين زمينه به همراه دارد .دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در ادامه به ارزشمند بودن برنامه‌هاي گردشگري در جزيره قشم اشاره کرد و گفت: امروزه فرهنگ، سنت و آداب و رسوم محلي مردم جزيره قشم با صنعت گردشگري در هم آميخته شده و مردم و بوميان اين جزيره با حمايت سازمان منطقه آزاد قشم، مدل‌هاي جديد اقتصادي و کسب درآمد را از طريق فروش محصولات صنايع دستي و خدمات در کاشانه‌هاي مهمان به گردشگران داخلي و خارجي ارائه مي‌کنند.او از هدف گذاري سازمان منطقه آزاد قشم براي جذب يک ميليون گردشگر در اين جزيره قشم به عنوان يک اقدام بسيار ارزشمند نام برد .
وي گفت: خوشبختانه حرکت‌هاي عظيم صنعتي و اقتصادي قشم نقش مهمي‌در ايجاد اشتغال پايدار دارد و انتظار مي‌رود اجراي کامل برنامه‌ها و طرح‌هاي سرمايه گذاري در اين جزيره، علاوه بر فراهم کردن شرايط اشتغال براي جوانان بومي‌اين منطقه، جوانان جوياي کار خارج از جزيره را نيز جذب کند.به گفته بانک، مسئله اشتغال جوانان از موضوعات مهم کشوري است و مناطق آزاد مي‌کوشند با ايجاد اشتغال پايدار و کاهش نرخ بيکاري الگويي براي کل کشور شوند.

تجارت-استان ايلام: مدير بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازي ايلام از تخصيص80 ميليارد ريال اعتبار از محل منابع وزارت راه و شهرسازي براي توانمندسازي ، ساماندهي و احياي سکونتگاه‌هاي غيررسمي‌اين استان خبر داد.
ليلا کلانتري اظهار کرد: دولت تدبير و اميد ساماندهي سکونت گاه‌هاي غيررسمي‌و مطالعات بهسازي و نوسازي بافت فرسوده شهري را در دستور کار قرار داده و در اين استان هم ساماندهي اين سکونت گاه‌ها و بافت‌هاي فرسوده شروع و مطالعات بهسازي و نوسازي بافت فرسوده شهر هم تهيه شده است.وي افزود: سال گذشته و در راستاي اجراي طرح بازآفريني در محلات ناکارآمد و سکونتگاه‌هاي غير رسمي‌استان 270 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي(وزارت راه و شهرسازي)، استاني و شهرداري هزينه شد.کلانتري به وضعيت بافت‌هاي فرسوده استان اشاره کرد و يادآور شد: هم اکنون احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و سکونت گاه‌هاي غير رسمي‌در سطح شهرهاي آبدانان، ايلام، ايوان، دره شهر، ملکشاهي، زرنه و چوار تعيين محدوده، ابلاغ شده است و موارد مربوط به شهرهاي مهران و دهلران نيز در آينده نزديک ابلاغ و مصوب خواهد شد.وي با اشاره به سهميه مناسب هشت هزار واحدي اين استان در زمينه تسهيلات نوسازي بافت‌هاي فرسوده در سال گذشته گفت: از اين ميزان سهميه استان در سال 95 تنها يک هزار و 600 نفر براي بازسازي منازل مسکوني خود ثبت نام کردند.مدير بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازي ايلام اضافه کرد: اين فرصتي بود که مي‌توانست به احياي بافت فرسوده شهري کمک زيادي کند اما با استقبال کم مردم مواجه شد و سهميه جذب اين ميزان تسهيلات تغيير و در سال جاري به صورت ماهانه اجرايي خواهد شد.وي تاکيد کرد: منافع توانمندسازي و ايمن سازي بافت‌هاي فرسوده و سکونت گاه‌هاي غير رسمي‌شامل حال تمام مردم شهر مي‌شود و مردم بايد در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده مشارکت و همراهي بيشتري داشته باشند.بيش از 900 هکتار از محدوده قانوني استان ايلام را بافت‌هاي فرسوده و 230 هکتار را نيز سکونت گاه‌هاي غير رسمي‌تشکيل مي‌دهد که اين ميزان در مجموع 30 درصد محدوده شهري اين استان را شامل مي‌شود.

مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر خبر داد:
تجارت-استان بوشهر : مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر از توزيع 20 هزار و 800 عدد کارتن و سبد براي جمع آوري زکات خرما ميان باغداران بوشهري خبر داد.
به گزارش سايت خبري کميته‌امداد، احمد لطفي، در جلسه بحث و بررسي در مورد جمع آوري و پرداخت زکات خرماي نخلداران استان گفت: زکات يکي از پايه‌هاي مهم دين اسلام است که پرداخت آن بر همه مسلمانان واجب است و با انجام اين فريضه مال خود را بيمه مي‌کنند و موجب نزول رحمت الهي وعدالت اسلامي‌در جامعه مي‌شود.وي با بيان اينکه يکي ازبرنامه‌هاي ماندگار و مستمر کميته‌امداد احياء زکات در جامعه است، افزود: همه ساله اين نهاد با برنامه ريزي از قبل زکات کشاورزان را دريافت و ميان نيازمندان واقعي جامعه توزيع مي‌کند.لطفي با اشاره به فرا رسيدن فصل برداشت خرما در استان بوشهر گفت: طي هفته‌هاي گذشته 20 هزار عدد کارتن و 800 سبد جهت جمع آوري زکات خرما ميان باغداران هم استاني توزيع شده است و طي مهر ماه از آنها جمع آوري مي‌شود.مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر با بيان اينکه هم اکنون 266 روستا در سطح استان در امر پرداخت زکات فعال هستند،افزود:اين روستا‌ها عمدتا از توابع شهرستانهاي دشتستان، دشتي، تنگستان و جم مي‌باشند که بيشترين زکات خرما از اين مناطق پرداخت مي‌شود.وي بر لزوم هزينه کرد دقيق زکات جمع آوري شده براي رفع نياز ايتام و مستمندان تحت حمايت تاکيد کرد و گفت: 60 درصد از اين خرما بلافاصله براي مصرف در اختيار نيازمندان همان منطقه که زکات جمع آوري شده است قرار مي‌گيرد و 40 درصد ديگر با نظر موديان زکات تبديل به هزينه و صرف پروژه‌هاي عام المنفعه مي‌شود.لطفي به پرداخت زکات خرماي باغداران استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 427 تن به ارزش 800 ميليون و 95 ميليون تومان زکات خرما از سوي نخداران پرداخت شده و اميدواريم اين رقم، امسال نيز نسبت به مشابه سال گذشته افزايش داشته باشد.

تجارت-استان خوزستان: مدير توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاري دومين همايش تجليل از فعالان و برترين‌هاي حوزه گردشگري اين منطقه در روز سه شنبه مورخ 28 شهريورماه جاري خبر داد .
سيد علي موسوي گفت : اين همايش به منظور تجليل از فعالان صنعت گردشگري منطقه آزاد اروند و به مناسبت روز جهاني جهانگردي برگزار مي‌شود. وي افزود : توسعه گردشگري منطقه با وجود پتانسيل‌هاي فرهنگي ، وجود جاذبه‌هاي متنوع ، فضاهاي سبزو مراکز خريد و بازارها جزء اولويت‌هاي سازمان منطقه آزاد اروندمي‌باشد . موسوي از گردشگري به عنوان فرآيندي نام برد که در آن غبار فراموشي از شخصيت‌ها، نمادها و اسطوره‌ها زوده مي‌شود. وي گفت : قصد داريم تا با قدرداني و تجليل از فعالان و خادمان عرصه بزرگ صنعت گردشگري ضمن ايجاد انگيزه در آنان، زمينه ارتقاء سطح کيفي خدمات و ايجاد اشتغال پايدار را نيز موجب شويم .گفتني است : بر اين اساس دومين همايش تجليل از فعالان حوزه گردشگري منطقه آزاد اروند روز سه شنبه 28 شهريورماه جاري ساعت 10 صبح با حضور مديران ارشد کشوري و استاني در محل سالن همايش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرمشهر برگزار مي‌شود.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل:
عادل آريا خواه / اردبيل :مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل با تأکيد براينکه ۳۰ درصد از مساحت شهري استان جزو محلات هدف بازآفريني است گفت: طبق سرشماري انجام شده جمعيتي بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۴۱۳ نفر در اين مناطق زندگي مي‌کنند.
به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل ، محبوب حيدري مديرکل اداره راه و شهرسازي اردبيل در جلسه ستاد بازآفريني استان اردبيل که با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار شد گفت: استان اردبيل با مساحت حدودا ۱۷ هزار و ۸۶۷ کيلومتر مربع داراي ۱۰ شهرستان، ۲۹ بخش، ۷۱ دهستان و ۲۶ شهر است که در کل تعداد يک ميليون و ۲۷۰ هزار و۴۲۰ نفر در آن زندگي مي‌کنند.حيدري در ادامه جلسه با بيان اينکه نرخ بيکاري استان اردبيل با وجود جمعيت بالاي آن برابر با ۱۴.۸ است گفت: اردبيل به دليل کمبود اشتغال و آمار بالاي بيکاري بين سال‌هاي ۸۵ تا ۹۰ کمترين ميزان رشد جمعيتي را داشته که طبق آمار به مقدار ۳۵ درصد اعلام شده است.مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل همچنين خاطرنشان کرد: درحال خاضر براي طرح بازآفريني ۴ شهرستان در اردبيل مصوب و ۲ طرح ديگر در دست بازنگري بوده و طبق آمار موجود ۴ شهر ديگر در برنامه تهيه سال ۹۶ قرار گرفته است.حيدري در ادامه سخنان خود مساحت سکونتگاه‌هاي غيررسمي‌داراي سکنه در استان را ۱۱۴۵.۹ هکتار اعلام کرد و افزود: طبق سرشماري انجام شده جمعيتي بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۴۱۳ نفر در اين مناطق زندگي مي‌کنند.به گفته وي جمعيت حاشيه‌نشينان در شهرستان اردبيل برابر با ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر بوده که ۶۷ درصد کل استان را به خود اختصاص مي‌دهد.حيدري همچنين مساحت کل بافت‌هاي مياني ناکارآمد شناسايي شده در استان را برابر با ۱۵۲۳.۳۴ هکتار اعلام کرد و افزود: شهر اردبيل در اين حوزه نيز عددي ۹۶۳ هکتاري را به خود اختصاص مي‌دهد.
پيگيري تحقيق وتفحص از شهرداري
در صورت کم‌کاري شورا

عضو مجمع نمايندگان تهران با بيان اينکه هدف از تحقيق و تفحص از شهرداري تهران اصلاح فرايندهاست و فقط شخم زدن گذشته نيست، گفت: با توجه به اينکه بافت شوراي شهر تغيير کرده، بايد اراده بررسي واگذاري املاک شهرداري در شورا وجود داشته باشد اگر اين اراده در شورا نباشد ما روند تحقيق و تفحص را ادامه مي‌دهيم. محمود صادقي در گفتگو با پانا، درخصوص طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران اظهارداشت: در طرح تحقيق و تفحص سه محور مطرح شد که‌املاک يکي از محورهاي طرح بود و املاک نيز داراي دو بخش بود که يکي موضوع تملک و ديگري واگذاري املاک بود. همچنين تغيير کاربري‌ها و نحوه قراردادها نيز مطرح بود که ضرورت طرح سوال وجود داشت که مي‌تواند در قالب طرح تفحص باشد. وي با اشاره به تغيير بدنه شوراي پنجم شهر بيان کرد: با توجه به اينکه بافت شوراي شهر تهران تغيير کرده، بايد اراده بررسي واگذاري املاک شهرداري در شورا وجود داشته باشد اگر اين اراده در شورا نباشد ما روند تحقيق و تفحص را ادامه مي‌دهيم.

۴۸ درصد دانش‌آموزان مسواک نمي‌زنند
سخنگوي وزارت بهداشت گفت: ۴۸ درصد دانش آموزان روزانه مسواک نمي‌زنند و ۲۳ درصد آنها فقط روزانه دو بار مسواک مي‌زنند. به گزارش ايلنا، ايرج حريرچي گفت: ۲۱ درصد دانش آموزان به اضافه وزن يا چاقي مبتلا هستند. همچنين ۱۶.۱ درصد دانش آموزان لاغرند و وضعي ايده آل ندارند، ۳۳.۶ درصد دانش آموزان هيچ وقت صبحانه نمي‌خورند با توجه به اين که شيوع اضافه وزن و چاقي در شهرها دو برابر روستا است متاسفانه ۲۷.۵ درصد اين دانش آموزان غذاهاي غيرمفيد مانند چيپس و پفک در طول هفته مصرف مي‌کنند.همچنين ۲۵.۷ درصد دانش آموزان در طول هفته نوشابه‌هاي گازدار مصرف مي‌کنند. اون ادامه داد: ۱۵ درصد دانش آموزان در طول يک هفته به طور مرتب فست فود مصرف مي‌کنند. همچنين ۶۰ درصد دانش آموزان روزانه شير مصرف نمي‌کنند، ۶۸ درصد و ۴۰ درصد دانش آموزان نيز روزانه سبزيجات و ميوه مصرف نمي‌کنند.

تردد کاميون‌ها در پايتخت ساماندهي شود
عضو مجمع نمايندگان استان تهران ساماندهي تردد کاميون در پايتخت را با توجه به آلايندگي بالاي آنها ضروري دانست. سيده فاطمه ذوالقدر در گفتگو با خانه ملت، درباره اظهارات رييس سازمان حفاظت محيط زيست منبي بر اينکه 51 درصد آلودگي شهر تهران ناشي از تردد 20 تا 25 هزار کاميون است که شبانه وارد تهران مي‌شوند، بر ضرورت ساماندهي تردد کاميون‌ها تاکيد کرد و گفت: کاميون‌ها با تردد شبانه زمينه ايجاد آلايندگي صوتي و زيست محيطي را فراهم مي‌کنند بنابراين نياز است از تردد غيرضرور آنها جلوگيري و ساماندهي تردد آنها در دستور کار قرار گيرد؛ با اين حال عوامل مختلفي در آلايندگي پايتخت نقش دارند که بايد به رفع تمامي‌آنها توجه کرد.

لزوم تغيير جهت گردشگري سنتي
به گردشگري الکترونيک

درحال حاضر 6 هزار شرکت گردشگري در صنعت گردشگري ايران فعاليت مي‌کنند که از اين تعداد 4 هزار شرکت فقط در تهران داير هستند و فقط 10 درصد شرکت‌هاي گردشگري در تهران خدمات آنلاين مي‌دهند.
به گزارش روزنامه تجارت، ساسان نايب مديرعامل شرکت فلايتيو از فعالان عرصه گردشگري الکترونيک در نشست خبري چشم‌اندازها، زيرساخت‌ها و دغدغه‌ها گردشگري الکترونيک را مورد تشريح قرار داد و گفت: در چند سال اخير صنعت گردشگري سنتي در حد قابل ملاحظه اي جاي خود را به گردشگري الکترونيک داده است.
وي که از موسسان شرکت FLIGHTIO سامانه رزرو و خريد اينترنتي آنلاين بليت هواپيما، قطار و هتل به شمار مي‌رود ، افزود : ميزان صنعت گردشگري الکترونيک در دنيا 85 درصد است که اين موضوع در ايران 15 درصد است اما در دو سال اخير يعني از ابتداي تاسيس اين شرکت رشد قابل توجهي پيدا کرده ؛ به طوري که در سال 94 صنعت گردشگري الکترونيک در ايران از 2 درصد به 4 درصد رسيده و پيش بيني مي‌شود تا پايان سال جاري به 20 درصد افزايش يابد.
وي گفت: ايران در بين 150 کشور در حال جذب گردشگر، رتبه 98 ام را داراست که البته اين رتبه در بخش گردشگران ورودي به دست آمده است. نايب تصريح کرد: 8 درصد از تعداد کل گردشگران در ايران ، گردشگران خارجي هستند که به ايران مي‌آيند و ارزآوري آنها براي کشورمان بسيار اهميت دارد اما متأسفانه 92 درصد از گردشگران از ايران به خارج مي‌روند.
نايب تصريح کرد: برخي شرکت‌هاي گردشگري از جمله شرکت فلايتيو در زمينه ارائه محصولات گردشگري الکترونيک ايفاي نقش کرده و مي‌کوشند اين ميزان را با توليد محتوا و پوشش دهي خدمات سفر بيشتر کرده و با کمک فرهنگ‌سازي ايجاد شده رشد قابل توجهي را به وجود آورند.
شرکت فلايتيو در حال حاضر 150 نفر مشغول به کار دارد که اين تعداد در سال 94 فقط 5 نفر بود که نشان‌دهنده افزايش اشتغال‌زايي در اين شرکت است.
نايب، آموزش را يکي از فعاليت‌هاي مهم صنعت گردشگري الکترونيک دانست و افزود : چه اساتيد داخلي و بين‌المللي مي‌توانند در اين زمينه با ارائه نظرات مختلف و تدوين چشم‌انداز مطلوب در اين صنعت به ايران کمک کنند.
وي گفت: در حال حاضر 6 هزار شرکت گردشگري در صنعت گردشگري ايران فعاليت مي‌کنند که از اين تعداد 4 هزار شرکت فقط در تهران داير هستند.
اين فعال صنعت گردشگري الکترونيک با بيان اينکه 10 درصد از شرکت‌هاي فعال گردشگري در تهران خدمات آنلاين ارائه مي‌کنند، گفت: صنعت گردشگري آنلاين با سرعت بسيار زيادي در حال رشد است.
اين فعال صنعت گردشگري الکترونيک گفت: مسافران و گردشگران خارجي و حتي ايراني از طريق سيستم‌هاي آنلاين در صنعت گردشگري الکترونيک مي‌توانند به سايت‌هاي مسافرتي معتبر سر زده و خدمات مختلف را دريافت کنند و اين امر در تمامي‌لحظات و حتي روزهاي تعطيل امکانپذير است.
نايب گفت: دولت بايد براي تسهيل قوانين در جذب گردشگر اقدامات اساسي انجام دهد؛ محصولات و شرکت‌هايي براي ارائه و عرضه خدمات بين‌المللي در صنعت گردشگري الکترونيک در ايران ايجاد شده‌اما به يکباره و بعد از ارائه اين خدمات قوانين جديد تصويب مي‌شود.
وي گفت: هر مسافر خارجي به طور ميانگين 1200 دلار ارزآوري براي جمهوري اسلامي‌ايران دارد. اين در حالي است که در سال گذشته بيش از يک ميليون مسافر خارجي تنها توسط سامانه رزرو و خريد آنلاين بليت فلايتيو جابجا شده است.