جهانگیری 5 اولويت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را تشریح کرد؛
گروه اجتماعي: روز گذشته آيين افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعي در سراسر کشور با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري و علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد. جهانگيري در اين مراسم گفت: اهتمام به کاهش و کنترل آسيب اجتماعي يک مسئوليت مهم ملي است.
 وي افزود: پديده‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي در کشور به مرحله‌اي رسيده که بايد همه ارکان نظام براي مقابله کاهش و کنترل آسيب‌ها، بسيج شوند و اقدامات جدي انجام دهند. معاون اول رئيس‌جمهوري تأکيد کرد: هر اقدامي‌که در جهت رفع تبعيض و حمايت از اقشار آسيب‌پذير برداشته شود، زمينه‌اي براي از بين بردن آسيب‌هاي اجتماعي خواهد بود. جهانگيري با اشاره به اينکه پيشگيري از آسيب‌ها بايد قبل از درمان آنها انجام گيرد تصريح کرد: بايد به آسيب ديدگان اجتماعي به عنوان بيمار نگاه شود و برنامه اساسي براي درمان آنها تعبيه شود. چراکه آسيب‌هاي اجتماعي مي‌تواند حيات اجتماعي را با خطر روبرو کند. معاون اول رئيس‌جمهوري به پنج اولويت اول دولت در زمينه کاهش آسيب‌هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه بيش از ۱۱ ميليون نفر حاشيه‌نشين وضعيت نامناسبي دارند، به همين دليل ساماندهي حاشيه‌نشين‌ها، اعتياد به مواد مخدر، طلاق، دلايل مهاجرت به حاشيه شهرها و فساد اخلاقي در مناطق خاص و بحراني جرم خيز در اولويت دستور کار دولت قرار دارند که براي آنها برنامه‌ريزي و اقداماتي انجام خواهد شد. جهانگيري با اشاره به اينکه نمي‌توان به آسيب اجتماعي خشن برخورد کرد گفت: همچنين با پاک کردن صورت مسئله فقط مسائل را پيچيده و زيرزميني مي‌کنيم و حل مسئله دشوارتر مي‌شود. همچنين علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين مراسم اظهار داشت: در حال حاضر ترکيب فقر و نابرابري و سبک‌هاي زندگي تغيير يافته‌اند و ما همزمان مشکلات عصر صنعتي و پساصنعتي را به طور همزمان طي کرديم و بر همين اساس با مشکلاتي مواجه شده‌ايم. ربيعي گفت: در دولت نيز اقداماتي انجام شده به‌طوري که آسيب‌ها بيرون آمده و در موردش حرف زده شد و سعي داريم با برنامه‌ريزي‌هاي مختلف در جهت رفع آنها اقدام کنيم. وزير رفاه تاکيد کرد: ما به دانش و سازماني پر از تجربه نياز داريم که بتواند تخصصي کار کند به همين دليل آنچه به دنبالش هستيم اين است که بهزيستي را در خانه‌ها دنبال کنيم و هر ايراني در قبال افراد ديگر مسئوليت داشته و مددکار باشد و بايد بهزيستي را بزرگ و تخصصي کنيم. ربيعي تصريح کرد: دکتر جهانگيري تاکيد کرد در لايحه بودجه بخشنامه‌اي براي مبارزه با فقر خشن ايجاد شود. به گفته وي، محو فقر شديد و کنترل گونه‌هاي ديگر از فقر مطلق در دستور کار دولت است. وي افزود: همانگونه که براي فقر درمان و فقر آموزش اقداماتي انجام داديم فقر معيشت را نيز در دستور کار داريم و در مورد فقر مسکن با ايجاد مسکن حمايتي توانستيم اقداماتي را انجام دهيم که‌اميدواريم بتوانيم با درمان فقر شديد و کنترل آن آرامش را به زندگي ايرانيان بازگردانيم. ربيعي با بيان اينکه در پيچ و خم عصر جديد و تغيير سبک زندگي شاهد ترکيب فقر و نابرابري هستيم، گفت: دولت تدبير و اميد با نگاهي ويژه گفتگوي اجتماعي را در جامعه نهادينه کرده که خوشبختانه برنامه فقرزدايي و کاهش آسيب با جديت دنبال مي‌شود و معتقديم هرچه بهزيستي بزرگتر شود آسيب کوچکتر و محو مي‌شود.

بخشنامه جديد نجفي براي مقابله با فساد در شهرداري صادر شد؛
گروه اجتماعي: براي کاهش فساد و حداکثرسازي شفافيت مالي، اولويت برنامه‌هايي است که ريشه‌هاي حقوقي و ساختاري فساد را ريشه کن خواهد کرد.
يکي از کليدي‌ترين خواست‌هاي شهروندان، در انتخابات رياست جمهوري و چه در انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا، به ويژه در شهرهاي بزرگ، جلوگيري از فساد و رانت است. طي روزهاي گذشته برخي از اعضاي دوره پنجم شوراي شهر پايتخت اعلام کردند که در حال آماده کردن طرحي هستند تا شهردار تهران کليه تفويض اختيارات در مسايل مالي، معاملات، بخشودگي‌ها در مناطق و موسسات را مشخص کند. با اين حال طي روزهاي گذشته صحبت‌هاي مختلفي درباره نحوه عملکرد شهردار جديد و اعضاي شوراي شهر در ارتباط با مبارزه با فساد در مجموعه مديريت شهري منتشر شده بود. در يکي از آخرين واکنش‌ها محمود صادقي، نماينده مجلس دهم اعلام کرده بود که اگر اعضاي شوراي شهر تهران در اين زمينه وظايف خود را به خوبي انجام ندهند، نمايندگان مجلس طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران را مجددا به جريان خواهند انداخت. در همين حال روز گذشته شهردار جديد تهران طي بخشنامه‌اي صدور هرگونه هولوگرام جديد را تا اطلاع ثانوي ممنوع اعلام کرد. به گزارش خبرگزاري‌ها،‌ به منظور رفع ابهامات و اشکالاتي که در ارتباط با صدور و کارسازي هولوگرام مربوطه به عوارض ساختماني در مناطق محتلف ايجاد شده و در جهت مديريت بهينه درآمدها و منابع نقدي از تاريخ ابلاغيه اين بخشنامه 69.6.28 تمامي‌واحدها موظف به رعايت موارد زير هستند. 1- صدور هرگونه هولوگرام جديد تا اطلاع ثانوي ممنوع است. 2- هولوگرام‌هاي صادر شده قبل از تاريخ اين بخشنامه در کميته که در سازمان املاک و مستغلات تشکيل مي‌شود بررسي و پس از راستي‌ازمايي و تأييد قابل اقدام بود و مناطق شهرداري حق قبول هولگرام‌هاي تاييد شده را ندارد. 3- مناطق 22 گانه مکلفند پرداخت نقدي مؤديان را به حساب خزانه شهرداري واريز و از هرگونه پرداخت پشت باجه خودداري کنند. 4- انجام هرگونه تهاتر در ازاي مطالبات اشخاص حقيقي و حقوق از شهرداري تهران با واگذري املاک و سپس پس از تأييد کميته‌اي که در سامان املاک و مستغلات تشکيل شده ميسر خواهد بود. 5- معاونت مالي و اقتصاد شهري در اسرع وقت نسبت به تعيين تکليف مراودات في‌مابين شهرداري و کارگزاران اقدام و نتيجه را گزارش دهند. 6- مسئوليت حسن اجراي اين بخشنامه به عهده بالاترين مقام مسئول واحدهاي ذيربط است و هرگونه تخطي از آن مورد پيگيرد قرار خواهد گرفت.
انتصابات جديد شهردار تهران
شهردار تهران در احکامي، شهرداران مناطق3، 7 و 10 پايتخت و نيز رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران و مشاور شهردار در امور برنامه‌ريزي راهبردي و نوسازي نظام مديريتي را منصوب کرد. به گزارش آنا، براساس احکام صادره از سوي محمد علي نجفي، شهردار تهران،‌ خانم‌ها دکتر سميه حاجوي و سهيلا صادق‌زاده را به عنوان شهرداران مناطق 7 و 10 شهرداري تهران منصوب شدند. نجفي همچنين، مصطفي سليمي‌را به عنوان شهردار منطقه 3 تهران منصوب کرد. انتخاب سيدمحمدجواد شيرازي به عنوان رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران و دکتر حسين غريبي، به عنوان مشاور شهردار در امور برنامه‌ريزي راهبردي و نوسازي نظام مديريت شهري از ديگر انتصاب‌هاي نجفي بودند.

وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشريح ورود موادمخدر جديد به کشور، بر تنوع گسترده انواع مخدرهاي صنعتي اشاره کرد و گفت: تخمين زده مي‌شود حدود 400 گونه‌ موادمخدر صنعتي وجود داشته باشد.
عبدالرضا رحماني فضلي در گفتگو با ايسنا، درباره ورود موادمخدر جديد به کشور گفت: تنوع مواد مخدر صنعتي متاسفانه بسيار زياد است، به شکلي که برخي آمارها رقم 400 را براي تنوع مواد مخدر صنعتي اعلام مي‌کند. در حوزه مواد مخدر سنتي ،ترياک و مشتقات آن همچون هروئين، کوکائين و مرفين مشخص هستند اما صنعتي‌ها به دليل آنکه‌امکان توليد کارگاهي آنها وجود دارد با عناوين مختلفي عرضه مي‌شوند. وي ادامه داد: مواد مخدر صنعتي از قرص‌هاي معمولي گرفته تا شيشه و ... امکان شيوع مصرف آنها در جامعه وجود دارد، لذا تمامي‌400 موردي که به عنوان مواد مخدر صنعتي ياد مي‌شود، همگي خطرناک هستند. فرق نمي‌کند که چند مورد ديگر وارد کشور شوند، چرا که مواد مخدر صنعتي آسيب زا هستند و عقل، ذهن و روح انسان را به سرعت مختل مي‌کنند. وزير کشور با اشاره به پايين بودن آگاهي خانواده‌ها نسبت به مواد مخدر صنعتي گفت: متاسفانه به هر دليلي، آگاهي مردم از عوارض مصرف مواد مخدر صنعتي بسيار پايين است. بر همين اساس گاهي با افراد معتادي مواجه مي‌شويم که خانواده زماني از اعتياد آنها مطلع شده که موضوع بسيار پيشرفت کرده است. مواد مخدر صنعتي متاسفانه دود و بويي ندارند و مي‌توان آنها را همانند يک قرص مصرف کرد به همين دليل خانواده‌ها دير متوجه اين موضوع مي‌شوند. رحماني‌فضلي تاکيد کرد: متاسفانه‌امروز براي موارد بسياري همچون چاق شدن، لاغر شدن، ايجاد شادي و نشاط، تمرکز حواس و حتي ورزش، استعمال مواد مخدر را توصيه مي‌شود و آن را درمان همه چيز اعلام مي‌کنند، در حاليکه اين مواد درمان هيچ چيز نيست. افراد جوان که تجربه و پختگي کافي را ندارند در تله سودجويان گرفتار مي‌شوند و از همين رو، خانواده‌ها بايد بسيار مراقب جوانان خود باشند.

تجارت-شهرستان قشم :مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور پس از بازديد از دو طرح صنعتي قشم، کلنگ بزرگترين سايت پرورش ميگو با ظرفيت دو هزار و 200 تُن را در غرب جزيره به زمين زد.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، مزرعه پرورش ميگو شرکت دريانوردان قشم در زميني به مساحت 220 هکتار و طراحي 160 استخر يک هکتاري با حضور مرتضي بانک، حميدرضا مومني رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تيم همراه به زمين زده شد.با آماده سازي بزرگترين سايت پرورش ميگو در قشم با سرمايه گذاري 200 ميليارد ريالي بوميان اين جزيره، سالانه دو هزار و 200 تُن ميگو به ظرفيت توليد اين آبزي در قشم اضافه خواهد شد.بنا به اين گزارش، مشاور رئيس جمهور همچنين از مزرعه پرورش ميگو مرواريد شکيل قشم با 110 ميليارد ريال سرمايه گذراي بوميان جزيره و طراحي 120 استخر يک هکتاري در 150 هکتار زمين اين مجموعه شيلاتي نيز بازديد کرد.
هم اکنون 30 مزرعه پرورش ميگو اين شرکت به طور کامل به بهره برداري رسيده که در دور اول برداشت سالانه اين آبزي در خرداد ماه‌امسال 110 تُن ميگو برداشت شد و آذر ماه‌امسال نيز محصولات پرورشي ميگو اين مزرعه به عنوان دور دوم برداشت‌ها به بازار عرضه مي‌شود.40 استخر ديگر اين شرکت نيز به مرحله‌اماده سازي نهايي نزديک شده و در نهايت قرار است هر سال يک هزار تُن ميگو در دو نوبت از مجموع 120 استخر اين مجموعه شيلاتي برداشت شود.شرکت دُرنا مهر قشم نيز که هم اکنون با پنج قفس در زمينه پرورش ماهي با 120 ميليارد ريال سرمايه گذاري بوميان غرب جزيره قشم مشغول فعاليت است مورد بازديد مرتضي بانک دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور قرار گرفت.سرمايه گذاران اين شرکت موفق شدند گونه‌هاي با ارزش بومي‌شامل ماهي‌هامور و صُبيتي را در قفس‌هاي دريايي پرورش دهند.مجموعه آبزي پروري دُرنا مهر قشم داراي سه سايت است که عمليات تکثير ماهي (مولد سازي و توليد بچه ماهي) آن در سايت خشکي، اقدامات ذخيره سازي در سايت دريايي با 5 قفس و عمليات تعمير و ساخت قفس اين مجموعه نيز در سايت پشتيباني آن انجام مي‌شود.
بنا به اين گزارش، ظرفيت اسمي‌تکثير ماهي در قفس شرکت آبزي پروري دُرنا مهر قشم 5 هزار قطعه در سال و ظرفيت پرورش ماهي اين شرکت نيز دو هزار و 400 تُن در سال مي‌باشد.دکتر مرتضي بانک مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور پس از انتصاب به اين مسئوليت، منطقه آزاد قشم را به عنوان نخستين مقصد سفر خود در ميان مناطق آزاد کشور انتخاب کرد و شب گذشته از طريق فرودگاه بين المللي قشم با استقبال حميد رضا مومني رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعي از معاونان و مديران اين مجموعه وارد اين جزيره در جنوب ايران شد.

تجارت-استان بوشهر : مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر از گازرساني به افزون بر 165 واحد صنعتي در استان خبر داد.
مهندس حسيني با اعلام خبر مذکور افزود :در حال حاضر بالغ بر۹۹ درصد از مجموع گاز مصرفي استان به بخش صنايع تحويل داده مي‌شودکه از اين ميان پتروشيمي‌ها و نيروگاه‌ها بيشترين سهم گاز مصرفي را از آن خود کرده‌اند.وي در همين رابطه افزود: هم اکنون گاز مورد نياز پتروشيمي‌هاي مبين شامل ۱۱ پتروشيمي‌از جمله پتروشيمي‌هاي پرديس و زاگرس از سوي شرکت گاز استان تامين مي‌شود. به گفته حسيني، پس از پتروشيمي‌ها، نيروگاه‌ها در جايگاه دوم مصرف گاز استان قرار داشته که نيروگاه‌هاي گازي تشان، بعثت و عسلويه از جمله شاخص‌ترين آن‌ها به شمار مي‌روند.وي همچنين از گازرساني به 5 شهرک صنعتي ، 5 ناحيه صنعتي و نيز دو منطقه ويژه اقتصادي در استان خبر داد و افزود : گازرساني به 2 شهرک صنعتي ديگر هم در دست اجرا مي‌باشد.مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر در پايان سخنان خود ، اشاره اي نيز به تاثيرات زيست محيطي حاصل از گازرساني به صنايع کرد و افزود : با گازرساني به واحدهاي توليدي و صنعتي ، شاهد تقليل مصرف سوخت‌هاي فسيلي بوده‌ايم که در همين ارتباط صنايع استان در سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ، 50 درصد کمتر گازوييل مصرف کردند.مهندس حسيني در همين رابطه به اجراي طرح گازرساني به 156 مرغداري در سطح استان نيز اشاره کرد و گفت: با گازرساني به مرغداري‌هاي استان، سالانه در مصرف افزون بر 10 ميليون ليتر گازوئيل صرفه‌جويي مي‌شود که اين امر علاوه بر کمک به ارتقاي و بهبود محيط زيست ، موجب جلوگيري از پرداخت ميلياردها تومان پول از محل پرداخت يارانه‌ها شده و مي‌توان اين هزينه را در امور و زمينه‌هاي ديگر صرف کرد.

مدير امور آبفاي شهرستان شهريار:
تجارت-شهرستان شهريار:مدير امور آب و فاضلاب شهريار از برخورد قانوني با متخلفين انشعابات آب و افزايش تعداد مشترکين آب شرب در اين شهر خبر داد.
علي کيواني -ناصر محرمي‌گفت: با توجه به حجم ساخت و ساز، توسعه شهري و رشد فزاينده جمعيت، متقاضيان خريد انشعاب آب و فاضلاب نيز از افزايش برخوردار بوده است، ضمن آن که مبارزه و برخورد قاطع با انشعابات غير مجاز نيز تشديد مي‌شود .
او اظهار داشت: تعداد مشترکين آب از ۳۹۳۸۲ مشترک طي سال ۱۳۹۲ به ۴۴۲۵۱ مشترک در سال جاري افزايش يافته و حدود ۴۹۰۰ فقره انشعاب آب جديد نصب شده است.با تلاش همکاران واحد اجراييات، تعداد ۴۹۵۰ فقره انشعاب غيرمجاز جمع آوري و ۳۶۵۰ فقره به مجاز تبديل
 شد . ناصر محرمي‌در ادامه در خصوص تعويض کنتور‌هاي فرسوده مشترکين بيان کرد: در راستاي رسالت شرکت آب و فاضلاب، در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، ساليانه نسبت به جمع آوري و تعويض کنتور‌هاي فرسوده اقدام مي‌شود، بطوري که طي يک دوره ۴ ساله تعداد حدود ۱۱۰۰۰ دستگاه کنتور معيوب تعويض شده است.مدير امور آب وفاضلاب شهريار در پايان يادآور شد، با توجه به قانون مجازات استفاده کننده گان غير مجاز از آب و فاضلاب، برخورد قاطع و قانوني با استفاده کنندگان از اين گونه انشعابات با اولويت در دستور کار بوده و شهروندان در صورت شناسايي انشعابات غير مجاز، موارد را حضوري و يا از طريق سامانه ۱۲۲ اعلام تا نسبت به برخورد قاطع و قانوني اقدام
شود.

تجارت-استان خراسان رضوي :مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي گاز ايران خواستار آمادگي همه جانبه پالايشگاه‌هاي گازي کشور در مقابل تهديدات امنيتي و فضاي سايبري شد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، مهندس غلامرضا بهمن نيا در جلسه بررسي طرح تجميع مطالعات پدافند غيرعامل که به ميزباني اين مجتمع گازي برگزار شد افزود: جمهوري اسلامي‌ايران با وجود موقعيت خاص از نظر ژئوپولوتيك، مسائل سياسي، جغرافيايي و تهديدات استکبار جهاني در جايگاهي قرار گرفته که مسئولين هميشه بايد با آگاهي و هوشمندي در اين زمينه حرکت کنند و در برابر هرگونه تهديد موضع و تصميمات لازم را اتخاذ نمايند.وي اظهارداشت: براي رويارويي با هرگونه تهديد چه در مسائل سياسي و چه صنايع مختلف هميشه بايد با آمادگي کامل حرکت کنيم و امروز صنعت گاز و پالايشگاه‌ها در اين ميان از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند تا توليد ايمن و پاک و پايدار داشته باشند.اين مقام مسئول با بيان اينکه براي دستيابي به توليد پايدار بايد چالش‌هاي پيش رو و آسيب پذيري آنها را مورد بررسي قرار بدهيم تصريح کرد: بايد تمامي‌طرح‌هاي مطالعات پدافند غيرعامل، فرآيندها و بهره برداري از تجهيزات با اتخاذ تدابير درست در پالايشگاه‌ها اجرايي شود تا توليد مستمر و پايدار گاز طبيعي را شاهد باشيم.بهمن نيا در ادامه پايداري توليد را يکي از مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي دانست و بيان کرد: پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با توجه به جايگاهي که دارد يکي از حساس‌ترين پالايشگاه‌هاي گازي کشور محسوب مي‌شود و از جايگاه ويژه اي برخوردار است، در اين خصوص توجه به تاب آوري پالايشگاه‌ها و انطباق الزامات آن با مولفه‌هاي پدافند غيرعامل ضروري است..وي با بيان اينکه‌امروز با فضا و خطرات سايبري روبرو هستيم خاطر نشان کرد: فرهنگ سازي و آموزش عمومي‌در زمينه به كارگيري اصول و ضوابط پدافند غيرعامل از مولفه‌هاي تاثيرگذار در مقابله با تهديدات فضاي مجازي و جنگ نرم است بنابراين بايد با تعريف سناريوهاي مختلف و با دستورالعمل‌هاي پدافند غيرعامل به منظور حفظ و صيانت از تاسيسات، در برابر حملات و هرگونه تهديد اماده باشيم.مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي گاز ايران تاکيد کرد: نتايج پروژه‌هاي پدافند غيرعامل و توسعه پروژه‌ها در پالايشگاه‌هاي گازي کشور براي ما بسيار حائز اهميت است که بايد در اين زمينه برنامه مستمر و بي وقفه اي داشته باشيم.بهمن نيا در پايان بر ضرورت پياده سازي دستور العمل‌هاي تدوين شده و ارزيابي سيستماتيک و مستمر مبتني بر نتايج آنها را در پالايشگاه‌هاي گاز کشور خواستار شد.

تجارت-استان خوزستان : ديدار ‏همايون يوسفي نماينده مردم اهواز، حميديه، باوي و کارون در مجلس شوراي اسلامي‌با محمود دشت بزرگ مدير عامل شرکت برق منطقه اي خوزستان با موضوع بررسي و پيگيري حل مشکلات برق استان در دفتر مدير عامل شرکت برق منطقه اي برگزار شد.
محمود دشت بزرگ در اين نشست با ارائه گزارش اقدامات انجام شده و مشکلات موجود گفت: حضور شما در اين نشست باعث اميدواري است تا بتوانيم از همه ظرفيت‌ها براي برطرف کردن مشکلات صنعت برق استان استفاده کنيم زيرا همدلي و همراهي نمايندگان مي‌تواند فرصت مناسبي براي حل مشکلات صنعت برق در مرکز باشد.يوسفي نيز با تشکر از اقدامات انجام شده گفت: در تعامل با ساير نمايندگان همه تلاشمان را خواهيم کرد تا با ايجاد يک بستر مناسب زمينه برطرف کردن مشکلات صنعت برق خوزستان فراهم شود.

1000 ميليارد تومان به معلمان بدهکاريم
وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه در تلاش هستيم تا قبل از مهرماه قسمتي از معوقات فرهنگيان را پرداخت کنيم، گفت: مجموعاً ۱۰۰۰ ميليارد تومان معوقات معلمان است. سيدمحمد بطحايي وزير آموزش و پرورش در گفتگو با فارس در پاسخ به اين پرسش که «حق التدريس معوق فرهنگيان قرار بود تا پايان مردادماه پرداخت شود که اين اتفاق رخ نداد، چه زماني امکان پرداخت اين معوقات خواهد بود؟»، اظهار داشت: به شدت دنبال پرداخت اين معوقات هستيم. وي افزود: با نوبخت معاون رئيس جمهور تاکنون دو جلسه داشته‌ايم و ضرورت‌ها عنوان و فهرست اين معوقات آماده شده است. وي گفت: کل معوقات معلمان نزديک به 1000 ميليارد تومان است که حدود 200 ميليارد حق التدريس به معلمان بدهکار هستيم.

آمادگي پليس پايتخت براي آغاز سال تحصيلي
رئيس پليس پايتخت گفت: پليس و مجموعه پليس راهور با تمام توان براي آغاز سال تحصيلي جديد آماده است و با همکاري آموزش و پرورش سرويس‌هاي مدارس بايد ساماندهي شوند. سردار حسين رحيمي‌با تاکيد بر لزوم افزايش همکاري بين سازمان‌هاي مختلف، افزود: ما با تمام توان براي سال تحصيلي آماده‌ايم و پليس دراين کار ارزشمند پاي کار بوده و تمام توانش را به کار خواهد گرفت. وي گفت: در بخش‌هاي مختلف انتظامي‌و ترافيکي از جمله تسهيل عبور و مرور و کاهش بار ترافيکي تامين امنيت دانش آموزان و انجام آموزش‌هاي همگاني و ايمن‌سازي محيط‌هاي اطراف مدارس از سوي پليس تدابير ويژه‌اي انديشيده شده است.

ادامه رايزني‌ها براي اصلاح تعرفه‌هاي بيهوشي
دکتر عليرضا سليمي، رئيس انجمن بيهوشي درخصوص اينکه متخصصان اين رشته در روزهاي ۲۶ و ۲۷ شهريور، بدون دريافت تعرفه در اتاق‌هاي عمل حاضر مي‌شوند. گفت که با اجراي اين برنامه مي‌خواستيم نشان دهيم همراه مردم هستيم و اعتراضات ما به تعرفه‌ها جنبه مالي ندارد، بلکه خواسته ما عدالت بين رشته‌اي است. وي افزود: اقدام پزشکان بيهوشي در زمينه دريافت نکردن تعرفه خدمات خود بازخورد خوبي داشت و همکاري اين متخصصان از حد انتظار فراتر رفت. اين برنامه در سطح وسيعي در سراسر کشور انجام شد؛ از شهرهايي که يک عمل جراحي داشتند تا بيمارستان‌هايي که ۱۰۰ عمل جراحي انجام مي‌دادند نيز اين مشارکت صورت گرفت.

بررسي 72 پرونده براي مناطق شکار ممنوع
مديرکل حفاظت و مديريت صيد و شکار سازمان حفاظت محيط زيست اظهار کرد: وقتي جمعيت حيات وحش منطقه کاهش مي‌يابد، آن را به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام مي‌کنيم. علي تيموري گفت: در جلسات کميته فني معاونت محيط زيست طبيعي، ۷۲ پرونده در يک سال گذشته براي شکار ممنوع مورد بررسي قرار گرفته که با اعلام شش منطقه جديد به‌عنوان منطقه شکار ممنوع موافقت شده همچنين بر تمديد ۴۰ منطقه توافق صورت گرفته است.

نشت يابي و ترميم شبکه آبرساني شهر نراق
تجارت-استان مركزي :مدير امور آب و فاضلاب شهرستان دليجان در گزارشي عملکرد شش ماهه اداره آب و فاضلاب شهر نراق را در بخش بهره برداري آب تشريح کرد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي عباس قلي پور فاضلي مدير امور آب و فاضلاب شهرستان دليجان ضمن تشريح عملکرد اين امور در شهر نراق اظهار داشت : بغل کني يک حلقه چاه آب به عمق 75 متر،نصب و راه‌اندازي دو دستگاه کنتور الکترو مغناطيسي بر روي مخزن 2000 متر مکعبي آب شهر نراق از جمله اقداماتي است که طي شش ماهه اول سالجاري در اين شهر انجام شده است. وي در ادامه افزود :همچنين به منظور کاهش هدر رفت آب در شبکه توزيع آب اين شهر نسبت به شناسايي و نشت يابي شبکه آب رساني و ترميم آن اقدام شد. گفتني است اين عمليات به صورت اماني توسط امور آبفا دليجان انجام شد.

برگزاري مراسم توديع ومعارفه مدير عامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک هاي غرب تهران
تجارت-غرب استان تهران -در مراسم توديع و معارفه، مدير عامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب تهران از تلاش و زحمات محبوبه محمدزاده معاون برنامه ريزي و حسين درويش دبير هيت مديره شرکت تقدير و با صدور حکمي‌رحمت الله محمدي را به عنوان سرپرست معاونت برنامه ريزي و منابع انساني و دبير هيت مديره منصوب کرد.همچنين طي احکامي‌از سوي ابراهيم يزديان، احمدعلي اميني به عنوان قائم مقام آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب تهران و محبوبه محمد زاده به عنوان مشاور مديرعامل در امور بانوان و حوزه معاونت بهره برداري منصوب شدند.

چالش‌هاي کم‌آبي در روستاهاي ايلام
 مرتفع شده است

تجارت-استان ايلام :مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام گفت: چالش‌هاي کم آبي در حوزه کاري شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام تا حد خوبي مرتفع شده است.نورالله تيموري اظهار داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده در سال 95، 38 ميليارد اعتبار جذب شد.وي ادامه داد: با اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام سال‌هاي گذشته، چالش‌هاي کم آبي در حوزه کاري شرکت آب و فاضلاب روستايي تا حد خوبي مرتفع شده است.تيموري گفت: آبرساني به 147 روستا در سال 95 در دستور کار قرار گرفت و براي اين روستاها 35 پروژه تعريف شد.وي افزود: 200 کيلومتر خط انتقال در سال 95 در دستور کار قرار گفت و انجام شد؛ اين در حالي است از ابتداي انقلاب تا قبل از سال 95، 1500 کيلومتر خط انتقال صورت گرفته است.تيموري تصريح کرد: احداث 72 کيلومتر شبکه توزيع، احداث 27 مخزن بتوني به حجم 12 هزار متر مکعب،احداث و تجهيز 8 حلقه چاه در سطح استان، بهسازي يک دهانه چشمه،احداث و تجهيز 12 باب ايستگاه پمپاژ،احداث چاهک و 8 کيلومتر حصارکشي از ديگر اقدمات شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام در سال گذشته بوده است.مدير عامل شرکت آب و فاضلاب گفت: در سال گذشته يک باب ساختمان اداري در شهرستان آبدانان نيز به بهره برداري رسيد.وي ادامه داد: در بحث درون سازماني، سيستم‌هاي شرکت آب و فاضلاب روستايي به نرم‌افزارهاي روز مالي مجهز شدند.