لايحه نظام انتخاباتي در دستورکار دولت
معاون پارلماني رئيس‌جمهور تاکيد کرد: پيش‌نويس لايحه قانون جامع انتخابات هم‌اينک در حال تطبيق نهايي متن با آخرين بررسي‌ها و ويرايش نهايي است و بايد به زودي در دستورکار دولت قرار بگيرد.به گزارش ايلنا، حسينعلي اميري در رابطه با معرفي وزراي پيشنهادي علوم و نيرو به مجلس گفت: سقف زماني سرپرستي وزارتخانه‌ها براساس قانون سه ماه است و به نظر مي‌آيد در مهر ماه اين دو وزير به مجلس شوراي اسلامي‌معرفي شوند.معاون پارلماني رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درخصوص لايحه قانون جامع انتخابات نيز تصريح کرد: همه کارهاي لازم درخصوص پيش‌نويس لايحه نظام انتخاباتي در کميسيون سياسي – دفاعي هيات دولت را انجام داده‌ايم و بررسي‌ها تمام‌ شده است.

مردم را در قالب برگه‌هاي رأي و شعار نبينيم
وزير کشور با انتشار پستي در اينستاگرام نوشت: قوه قضائيه، صدا و سيما، سپاه، بسيج و ساير نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد براي پيشبرد امور با يکديگر همکاري و تعامل داشته باشند اما تا نقطه مطلوب فاصله داريم.به گزارش ايلنا، عبدالرضا رحماني فضلي نوشت: مردم؛ محور اصلي همه‌امورند و هر چه در توان داريم بايد براي افزايش رفاه و خدمت به آنان به کار بگيريم لذا مردم را نبايد فقط در قالب برگه‌هاي رأي و شعار ببينيم، به اعتقاد بنده آگاهي، شعور و درايت و فهم و بالندگي مردم به گونه اي افزايش يافته که آنها همواره بهترين مسيرها و بهترين انتخاب‌ها را برگزيده‌اند و مغلوب شعارها نشده‌اند.

 به دنبال افزايش زنان در مديريت جامعه
يک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت با تاکيد بر اينکه ما براي انتخابات مجلس يازدهم برنامه خواهيم داشت، تاکيد کرد: در حال حاضر هنوز زود است که برنامه‌هاي دقيق‌مان را براي انتخابات مجلس اعلام کنيم اما ما براي اينکه زنان نقش بيشتري در جامعه ايفا کنند و جايگاه‌شان در جامعه اعتلا پيدا کند، قطعا برنامه‌هايي در انتخابات مجلس يازدهم در نظر داريم.زهرا صدراعظم نوري در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه پرداختن به مشکلات و مسائل زنان تنها موضوع مورد توجه ما نيست، گفت: قطعاً مهمترين دغدغه ما و نخستين اولويتمان پرداختن به مسائل و مشکلات زنان است اما اين به آن معنا نيست که کاري با ساير مشکلات و مسائل کشور نداشته باشيم.



واکنش‌هاي شديد سخنرانی رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل؛
دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا که براي سخنراني در مجمع عمومي‌سازمان ملل حاضر شده بود، اظهارات سخيف و تهديد آميزي عليه جمهور اسلامي‌ايران مطرح کرد که اين اظهارات با واکنشهاي شديدي رو به رو شد. اين واکنشها در سطح ايران و جهان صورت گرفت و بررسي‌ها نشان مي‌دهد که تندروها و جنگ طلباني همچون جان بولتن از اين اظهارات خرسند شده‌اند اما واقع بينان نسبت به اظهارات بي ارزش ترامپ واکنش منفي نشان داده‌اند.
اتهام زني يک دروغگوي حامي‌تروريسم
اما دبيرکل جامعه اسلامي‌مهندسين در واکنش به سخنان رييس جمهور آمريکا عليه ايران، گفت: يک دروغگو، فاسد و حامي‌تروريسم، ملت ما را متهم کرد. اين است واقعيت شيطان بزرگي که‌امام ميشناخت.به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در حساب توئيتر خود نوشت: سبک مغز بي ادبي در سازمان ملل عليه مردمي‌بزرگ سخن گفت.
سخنراني نفرت‌انگيز ترامپ
رييس فراکسيون اميد مجلس، نيز در توييتي نسبت به اظهارات دونالد ترامپ در سخنراني روز گذشته خود در مجمع عمومي‌سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف چنين توييت کرد: سخنراني ترامپ آن‌قدر نفرت‌انگيز بود که حمايت مردم کشورش را هم به‌دنبال نخواهد داشت. افراط‌گرايان و خشونت‌طلبان روزبه‌روز در جهان منزوي‌تر خواهند شد.
سخنان ترامپ نبايد بي‌جواب بماند
در اين رابطه فرمانده کل سپاه با بيان اينکه اتهام زني ترامپ به ايران، زيبنده‌امريکا و دولت فاسد و قلدر آن است، گفت: زمان آن رسيده است که محاسبات غلط امريکا را تصحيح کنيم.به گزارش ايلنا، سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري در واکنش به سخنان سخيف و اتهام‌زني‌هاي وقاحت‌بار دونالد ترامپ رئيس جمهور امريکا عليه ايران در سازمان ملل متحد با بيان اينکه در حرف‌هاي ترامپ چيز جديدي وجود نداشت، گفت: آنچه تازگي داشت اينکه‌امريکا چهره واقعي خود را براي جهانيان آشکار ساخته و امروز دنيا همان تصويري از آمريکا مشاهده مي‌کند که ايران سال‌هاست در تلاش است آن را آشکار سازد و در واقع اين تهمت‌ها به ايران، زيبنده‌امريکا و دولت فاسد و قلدر آن است. وي افزود: با شکست‌هاي پي در پي و خردکننده‌اي که‌امريکايي‌ها به ويژه در منطقه از ايران دريافت کرده‌اند طبيعي است که سيستم عصبي و انسجام فکري آنها به هم ريخته باشد.فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه بايد از ترامپ بابت برداشتن نقاب از چهره واقعي آمريکا تشکر کرد، اظهار داشت: سخنان رئيس‌جمهور آمريکا نبايد بي‌جواب بماند و اميدواريم رئيس‌جمهور محترم در نطق خود پاسخ قاطع، انقلابي و روشنگر چنانکه در شأن ملت ايران است به وي بدهد.جعفري تأکيد کرد: موضع‌گيري قاطع در مقابل ترامپ تازه آغاز راه است و آنچه اهميت راهبردي دارد اين است که‌امريکا پاسخ‌‌هاي دردناک‌تر را در عمل و در رفتار و تصميماتي که ايران ظرف ماه‌هاي آينده خواهد گرفت، مشاهده کند.
هشتک ترامپ دهانت را ببند
از سوي ديگر اظهارات ترامپ تاکنون با واکنش تعدادي از کاربران ايراني شبکه اجتماعي توييتر مواجه شده است.تعدادي از کاربران ايراني به دو زبان فارسي و انگليسي به اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند و عموما از هشتکShutUpTrump #استفاده کردند.روزنامه صهيونيستي‌هاآرتص هم نوشت: ايراني‌ها با هشتگ «ترامپ دهانت را ببند» طوفان توئيتري راه‌انداختند و به سخنان ترامپ واکنش نشان دادند .همچنين کاربران ايراني اين شبکه اجتماعي در واکنش به اظهارات مداخله جويانه بنيامين نتانياهو که حتي مدعي شده بود پنگوئن‌ها در قطب شمال نيز حامي‌اين رژيم هستند، از هشتک ShutupNetanyahu#استفاده کرده و به سخنان نخست وزير صهيونيستي عليه ايران در مجمع عمومي‌سازمان ملل واکنش نشان دادند.
اجراي  برجام با جديت
در همين رابطه رييس کميته سياست خارجي مجلس نمايندگان آمريکا گفت: ما بايد با جديت توافق هسته‌اي را اجرا کنيم و سپس براي پايبندي ايران به تعهداتش فشار بياوريم.به گزارش ايلنا «اد رويس» گفت: آمريکا بايد بر اجراي توافق هسته‌اي تمرکز کند به جاي اينکه بر بازنگري و مذاکره مجدد در آن تکيه داشته باشد.وي گفت: بايد با جديت توافق هسته‌اي را اجرا کنيم و سپس براي پايبندي ايران به تعهداتش فشار بياوريم. اظهارات رويس چند ساعت بعد از سخنراني ترامپ در مجمع عمومي‌سازمان ملل مطرح شده است. ترامپ در اين سخنراني عليه توافق هسته‌اي ايران صحبت کرد. از سوي ديگر تريتا پارسي رييس شوراي ايرانيان آمريکا در واکنش به اين اظهارات در توييتر خود نوشت: «متاسفانه اين صحبت‌هاي رويس تنها به معناي اعمال فشار بيشتر به ايران براي خروج از توافق هسته‌اي از سوي آنهاست تا کار آمريکا کمتر اشتباه به نظر برسد.»
سخنراني ترامپ نااميدکننده بود
رئيس جمهور اتريش در انتقاد از سخنان رئيس‌جمهور آمريکا در مجمع عمومي‌سازمان ملل و سخنان وي درباره ايران گفت که تهران به طور کامل به توافق هسته‌اي پايبند بوده است.به گزارش فارس، «الکساندر فان در بالن» گفت: «اگر به اين پيام بپردازيم مي‌بينيم که بيشتر حرف‌هايي بود که وي در يک ايالت و (در جريان) رقابت‌هاي انتخاباتي مي‌زند و حرف‌هايي نيست که در يک مجمع عمومي‌در جمع 190 کشور گفته مي‌شود و چيزهايي نيست که سران کشورها انتظار آن را داشته باشند.»فان‌دربالن سخنان ترامپ را نااميد کننده دانست و گفت که بدون استثنا همه شرکاي اروپايي وي معتقدند که ايران تمام و کمال به توافق هسته‌اي پايبند بوده است.وي همچنين گفت که ايران شريکي قابل اعتماد است و او در جريان ديدار با «حسن روحاني» رئيس‌جمهور ايران هم چنين ديدگاهي داشته است.
سخنراني ترامپ در تضاد با منشور ملل
وزير خارجه سوئد نيز در انتقاد به سخنراني ترامپ، موارد بيان شده را در تضاد با منشور سازمان ملل دانست. «مارگوت والستروم» سخنان ترامپ را تهاجمي‌و با رويکرد ملي‌گرايي افراطي ارزيابي کرد و گفت که سخنراني ترامپ در تضاد با منشور سازمان ملل بود.والستروم گفت که آنچه ترامپ گفت قابل توجه و در واقع ادامه تهديد نظامي‌بود که نقض منشور سازمان ملل است.وي با اعلام اينکه از اين سخنراني شوکه شده است و بسياري از مردم هم همين حس را دارند، افزود: « او کره شمالي را تهديد کرد. سخنراني ترامپ خواسته‌اي از يک کشور بود و براي مخاطباني نادرست ارائه شد. اين سخنراني قطعا در دفاع از همکاري نبود.»
ترامپ «هيتلر جديد»
رئيس‌جمهور ونزوئلا نيز ضمن رد اظهارات رئيس‌جمهور آمريکا ترامپ را «هيتلر جديد در سياست بين‌الملل» توصيف کرد.دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا در اولين سخنراني خود در مجمع عمومي‌سازمان ملل، کشورهاي ايران،‌ کره شمالي،‌کوبا و ونزوئلا را آماج حملات شديد خود قرار داد.نيکلاس مادورو گفت: «هيچ کس ونزوئلا را تهديد نمي‌کند و هيچ کسي صاحب ونزوئلا نيست. دونالد ترامپ رئيس‌جمهور جمهوري بوليواري ونزوئلا را به مرگ تهديد کرد».
به برجام پايبند مي‌مانيم
وزير امور خارجه روسيه ضمن ابراز نگراني شديد مسکو از اظهارات ضدايراني «دونالد ترامپ»‌ در سخنراني مجمع عمومي‌سازمان ملل تأکيد کرد، روسيه به برجام پايبند مي‌ماند و تمام تلاش خود را براي حفظ اجماع درباره اين توافق انجام خواهد داد.سرگئي لاوروف گفت، انتقاد شفاهي ترامپ از توافق هسته اي ايران (برجام) و تهديدهاي تکراري به خروج از اين توافق نيز موجب نگراني شديد مسکو است.لاوروف تأکيد کرد، مسکو به توافق برجام پايبند خواهد ماند و هر چه در توان دارد براي دفاع از «اجماعي که در جامعه بين‌المللي ايجاد شده و روز به روز نيز تقويت شده و ما هيچ شکي درباره آن نداريم» به کار خواهيم گرفت؛ توافقي که وزير خارجه روسيه آن را موجب تقويب ثبات منطقه‌اي و همچنين در سطحي وسيعتر امنيت بين‌المللي خوانده است.
به برجام نيازمنديم
رئيس‌جمهور فرانسه نيز گفت: «ما به اين چارچوب (برجام) نياز داريم. اگر اين توافق را کنار بگذاريم، چه پيشنهادي داريم؟ هيچ چيز.»«امانوئل ماکرون»، با اشاره به بحران‌هاي ايجاد شده بر سر برنامه هسته‌اي کره شمالي، مدعي شد که خروج از برجام، ايران را نيز وارد مسيري خواهد کرد که پيونگ‌يانگ پيموده است. او گفت: «کره شمالي نمونه بسيار خوبي است که مسيرهاي اقتضائي درباره ايران و [در صورت خروج از برجام] را نشان مي‌دهد.»ماکرون تصريح کرد: «چرا؟ چون ما سال‌ها پيش کره شمالي را رها کرديم. ما از هر گونه نظارت، هر گونه گفت‌وگو با آنها دست کشيديم و نتيجه چه شد؟ آنها احتمالاً به سلاح هسته‌اي دست پيدا مي‌کنند. من نمي‌خواهم آن وضعيت را درباره ايران تکرار کنم.»رئيس‌جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «ديدگاه من اين است که فشارها را با جنگ لفظي افزايش ندهيم. ما بايد از تنش‌ها بکاهيم و از مردم منطقه محافظت کنيم.»وي بار ديگر به توافق هسته‌اي ايران پرداخت و گفت: «فکر مي‌کنم خارج شدن آمريکا از برجام اشتباهي بزرگ خواهد بود. به نظر من اين توافقِ ايران - اين توافق هسته‌اي با ايران- قرار نيست درباره تمامي‌مسائلي باشد که لازم است با ايران انجام شوند.»او در سخنراني خود در مجمع عمومي‌سازمان ملل متحد گفت اميدوار است که بتواند پس از سال ۲۰۲۵ برنامه موشکي ايران را محدود کند.رئيس‌جمهور فرانسه گفت: «من اميدوارم که بتوانيم بر روي محدود کردن برنامه موشک‌هاي بالستيک ايران هم کار کنيم. ما بايد بر روي راهکاري براي دوره پس از ۲۰۲۵ کار کنيم.»

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با  «تجارت» تاکید کرد:
سخنان سخيف ترامپ، تخريب جايگاه آمريکا
سخنگوي حزب اعتدال و توسعه با انتقاد شديد از اظهارات ترامپ در سخنراني مجمع عمومي‌سازمان ملل گفت: آنچه ترامپ بر زبان آورده، ناشي از ادبيات غير منطقي و تفکرات جناح سياسي است که از ترامپ حمايت مي‌کند.رمضانعلي سبحاني‌فر در گفتگو با تجارت با اشاره به اينکه سازمان ملل در جايگاهي بين‌المللي قرار دارد گفت: در اين سازمان روساي جمهور کشورهاي جهان گرد هم مي‌آيند و آنچه در اين سازمان مطرح مي‌شود، به نوعي سياست گذاري يک سال آينده جهان است.وي با تاکيد بر اينکه سخنرانان مجمع عمومي‌سازمان ملل بايد به نوعي سخن بگويند که از بحران‌هاي جهاني بکاهند گفت: قرار نيست کسي که در سازمان ملل سخنراني ميکند، به جنگ و دشمني بين ملتها دامن بزند و خاطره جنگ و دشمني را در اذهان عمومي‌زنده کند.نماينده سبزوار در مجلس شوراي اسلامي‌اظهارات ترامپ را سخيف و تفرقه‌افکنانه توصيف کرد و گفت: سياست مداري کلاس خاص خودش را دارد و کساني که وارد عرصه سياست مي‌شوند،‌بايد بازي‌هاي سياسي را بدانند و متوجه باشند که در هر جايگاهي چگونه سخن بگويند.وي ترامپ را فردي آماتور و ناآشنا با ادبيات سياسي جهان توصيف کرد و گفت: آنچه ترامپ بر زبان آورد، سخناني بر گرفته از ادبيات نتانياهو و تفکرات جنگ افروزي است که سالها قبل منسوخ شده است.سبحاني فر با اشاره به تبعات گسترده سخنان ترامپ گفت: ادبيات جنگ افروزانه ترامپ با انتقادهاي گسترده در جهان رو به رو شده و اين رويکرد باعث مي‌شود جايگاه‌امريکا در جهان تخريب شود.اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در پاسخ به اينکه گمان ميکنيد سخنان ترامپ چه تاثيري بر جهان بگذارد گفت: واکنشهايي که به سخنان ترامپ نشان داده شده، گوياي اين است که سخنان ترامپ و البته خود ترامپ براي جهان بي ارزش شده است.وي با تاکيد بر اينکه سخنان ترامپ زورگويي آمريکا را اثبات مي‌کند گفت: شايد ترامپ به دنبال آن است که کدخداي جهان باشد، اما اين روشهايي که روساي جمهور اين کشور در پيش گرفته‌اند، به جز تحقير هيچ نتيجه اي نصيب آمريکا نمي‌شود.
در جواب اظهارات ضد ايراني نخست وزير اسرائيل در نشست مجمع عمومي‌سازمان ملل، نمايندگي ايران سخنان وي را منافقانه و فريبکارانه خواند و ضمن رد اتهامات مذکور، گفت: کافر همه را به کيش خود پندارد.
به گزارش ايسنا، حسين ملکي، رايزن نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل گفت: نماينده رژيم اسرائيل تلاش کرد با عوام‌فريبي، سياست‌ها و رفتار دهشتناک خود را پنهان کند؛ غافل از اينکه ماهيت اين رژيم که بر اشغالگري، تجاوز، سرکوب و خشونت و ترور بنا شده است، به هيچ وجه با متهم ساختن ديگران قابل پنهان کردن نيست؛ چون در عصر اطلاعات، «سلاح اغواي جمعي» آنها ديگر کارآيي خود را از دست داده است. وي افزود: به جاي دروغ پراکني، متهم ساختن ديگران و تلاش براي فريب افکار عمومي، وي بايد براي مجمع عمومي‌توضيح مي‌داد که چرا در طول عمر کوتاه خود، اين رژيم بدون استثناء به کليه همسايگان خود تجاوز کرده و با به راه‌انداختن بيش از 15 جنگ، حتي به کشورهاي خارج از اين منطقه نيز حمله کرده است. ملکي اضافه کرد: وي بايد توضيح مي‌داد چرا از اجراي دهها قطعنامه مجمع عمومي‌و حدود ۱۰۰ قطعنامه شوراي امنيت و نيز تعداد زيادي از قطعنامه‌هاي ديگر نهادهاي سازمان ملل ـ که خود وي نيز به آنها اشاره و به خاطر تصويب آنها، اين نهادها را مورد شماتت قرار داد ـ سر باز مي‌زند.رايزن نمايندگي دائم کشورمان نزد سازمان ملل گفت: نماينده رژيم اسرائيل همچنان بايد توضيح مي‌داد که چرا عليرغم داشتن پيشرفته‌ترين انواع سلاح‌هاي متعارف، رژيم صهيونيستي به داشتن تمامي‌انواع سلاح‌هاي کشتار جمعي، شامل سلاح‌هاي شيميايي، بيولوژيک و هسته‌اي ادامه مي‌دهد و حاضر نيست به عضويت هيچ يک از معاهدات منع سلاح کشتار جمعي، بويژه ان پي تي در آيد؛ چرا فعاليت و تأسيسات هسته‌اي خود را تحت پادمان‌ آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌قرار نمي‌دهد؛ و چرا کماکان مخالف ايجاد منطقه‌ عاري از تسليحات هسته‌اي در خاورميانه است در حالي که جامعه جهاني جهاني مکرراً خواستار آن شده و مجمع عمومي‌نيز ظرف چهل سال گذشته، با اجماع قطعنامه‌هاي متعددي را در اين باره تصويب کرده است.
تاکيد موگريني بر اجراي کامل برجام
فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در ديدار با مايک پنس معاون رييس جمهوري آمريکا، بر ضرورت اجراي کامل و موثر برجام توسط همه طرف‌ها تاکيد کرد. موگريني در اين ديدار تاکيد کرد که برجام کار مي‌کند (نتيجه بخش بوده) و ايران به تعهدات خود عمل کرده چنانکه تا کنون هفت بار آژانس بين المللي انرژي اتمي‌اين مساله را تاييد کرده است.موگريني تاکيد کرد: از اين رو ، مهم است که اجراي کامل و موثر برجام در تمام بخشهاي آن و توسط تمام طرفها ادامه يابد.در ديدار موگريني با پنس همچنين آخرين تحولات مربوط به کره شمالي و غرب بالکان نيز مورد بررسي قرار گرفت و موگريني گفت که اتحاديه اروپا به فشارهاي ديپلماتيک و اقتصادي بر کره شمالي ادامه خواهد داد.موگريني در کنايه اي به اظهارات اخير نيکي هيلي نماينده‌امريکا در سازمان ملل درباره برجام ، گفت: برجام توافقي بين دو کشور نبود؛ بارها اين را تکرار کرده‌ام و احساس مي‌کنم که ناچاريم در ماههاي آينده هم بارها اين موضوع را تکرار کنيم.

اختلافات طبقاتي دور از حد انتظار
نماينده مازندران در مجلس خبرگان رهبري ‌گفت: بروز اختلافات طبقاتي دور از حد انتظار و اسباب آزردگي مومنين و نيروهاي حزب اللهي را فراهم مي‌سازد. به گزارش ايلنا، حجت الاسلام معلمي‌گفت: اگر سري به مرزهاي کشور بزنيم زحمت فوق العاده و رنج طاقت فرساي مرزداران غيور را حس خواهيم کرد .او با انتقاد از تحميل هزينه‌هاي زايد و تشريفاتي به بيت‌المال‌، نارضايتي مردم را از پيامدهاي اين شيوه دانست و افزود: دنيازدگي بعضي از مسئولان و بروز اختلافات طبقاتي دور از حد انتظار و اسباب آزردگي مومنين و نيروهاي حزب اللهي را فراهم مي‌سازد . بيکاري جوانان نيز از نکاتي است که انواع فساد در جامعه را به دنبال خواهد داشت و دشمن نيز با بهره برداري سوء از اينگونه مسائل در انقلاب و باورهاي مردم رخنه مي‌کند .حجت الاسلام والمسلمين معلمي‌در پايان عملکرد برخي بانکها را نقد و خواستار اصلاح شيوه‌هاي وصول مطالبات از طرق قانوني در راستاي احياي حقوق مردم شد.

تلاش دولت براي تحقق نظرات رهبري
وزير کشور با انتشار پستي در اينستاگرام تاکيد کرد: دولت تلاش دارد نظرات رهبري را در حوزه‌هاي اقتصاد مقاومتي و آسيب‌هاي اجتماعي و امنيت و مسائل منطقه‌اي پيش برده و محقق سازد.به گزارش ايسنا، در اينستاگرام عبدالرضا رحماني فضلي آمده است:قوه قضائيه، صدا و سيما، سپاه، بسيج و ساير نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد براي پيشبرد امور با يکديگر همکاري و تعامل داشته باشند و در طول چهار سال اخير در دولت يازدهم نيز اقدامات خوبي در زمينه اقتصادي، اجتماعي و سياست خارجي انجام گرفته است اما تا نقطه مطلوب مورد نظر رهبري که از همه ما انتظار دارند فاصله داريم، بنابراين بايد در دوره جديد تلاش‌ها را مضاعف کنيم زيرا دولت تلاش دارد که نظرات معظم له را در حوزه‌هاي اقتصاد مقاومتي و آسيب‌هاي اجتماعي و امنيت و مسائل منطقه اي پيش برده و محقق سازد.مردم؛ محور اصلي همه‌امورند و هر چه در توان داريم بايد براي افزايش رفاه و خدمت به آنان به کار بگيريم لذا مردم را نبايد فقط در قالب برگه‌هاي رأي و شعار ببينيم، به اعتقاد بنده آگاهي، شعور و درايت و فهم و بالندگي مردم به گونه اي افزايش يافته که آنها همواره بهترين مسيرها و بهترين انتخاب‌ها را برگزيده‌اند و مغلوب شعارها نشده‌اند. ان‌شاءالله و به حول و قوه الهي کماکان پشتيباني و حمايت و همکاري‌هايي که نمايندگان معزز ولي فقيه در استان در پشتيباني و حمايت از استانداران داشتند کماکان وجود داشته باشد تا بتوانيم در اين فرصتي که براي ما وجود آمده براي تحقق آرمانهاي انقلاب تلاش کنيم.

حجاب در حال تبديل‌شدن به فاجعه
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: اعضاي خبرگان نسبت به مساله حجاب و فضاي مجازي دغدغه‌هاي جدي دارند که پيشنهاد مي‌کنيم براي رسيدن به نتيجه‌اي در اين زمينه جلسه‌اي ميان نمايندگان خبرگان با هيات دولت برگزار شود.به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي‌گفت: مساله حجاب دغدغه آقايان بسيار جدي بود و پيشنهاد کردند در زمينه اين مساله که در حال حاضر دارد تبديل به فاجعه مي‌شود، دولت از کارکنان خودش شروع کند از جمله در بيمارستان‌ها، مهمانداران هواپيماها و کارکنان ساير دستگاه‌ها که البته ما نمي‌گوييم همه کارکنان اين دستگاه‌ها حجاب خوبي ندارند و هرگز هم چنين ادعايي نداريم اما براي مواردي که وجود دارد بايد فکري کرد.عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان با تاکيد بر اينکه مملکت ما يک مملکت اسلامي‌است، اظهار کرد: ما تا مي‌گوييم حجاب، آقايان مي‌گويند به داد اقتصاد، معيشت مردم و بيکاري جوانان برسيد اما ما مي‌گوييم هم به معيشت مردم و بيکاري جوانان برسيد هم ساير مسائل و ابعاد را مورد توجه قرار دهيد.