رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد؛
رئيس کل بانک مرکزي گفت: قراردادهاي جديد تامين مالي خارجي (فاينانس) با چين طبق قانون بودجه‌امسال و برنامه ششم توسعه و با رويکرد تحقق اهداف مندرج در اين قوانين براي رونق توليد و اشتغال در کشور پيگيري و امضا شده‌اند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ايرنا، «ولي اله سيف» روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادهاي جديد فاينانس ايران با چين و سوءتفاهم‌هايي که در اين زمينه ايجاد شده است، اظهار داشت: گفت: به موجب قانون بودجه سال 1396 بايد حداقل 50 ميليارد دلار خطوط فاينانس از منابع خارجي جذب شود که بخشي از آن مربوط به منابع مانده و استفاده نشده از سال‌هاي قبل است.
وي افزود: همچنين براي تحقق اهداف پيش بيني شده در برنامه ششم در زمينه اشتغال و رسيدن به رشد هشت درصدي، يکي از اساسي‌ترين منابعي که در اين برنامه بر آن تکيه شده، منابع مالي خارجي است.
سيف ياداور شد: طبق برنامه ششم، بايد در طول اجراي برنامه ساليانه 65 ميليارد دلار منابع خارجي جذب شود که اين قراردادهاي فاينانس مي‌تواند زمينه را براي اجراي اهداف پيش بيني شده در اين برنامه فراهم کند.
بر اساس گزارش سازمان سرمايه گذاري و کمکهاي فني اقتصادي ايران مجموع قراردادهايي که از آغاز اجراي برجام تاکنون براي تامين مالي خارجي با ايران منعقد شده است، به 44 ميليارد و 974 ميليون دلار مي‌رسد.
 رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به تمديد اجراي طرح ضربتي پرداخت وام ازدواج تا 15 مهر ماه اظهار داشت: در مدت اجراي اين طرح، متقاضيان جديدي در سامانه ازدواج ثبت نام کردند و از اين رو با تمديد اين مهلت زماني تلاش مي‌کنيم تا صف دريافت اين تسهيلات به حداقل ممکن برسد و افراد اين نوع تسهيلات را حداکثر يک ماهه دريافت کنند.
با همکاري ويژه بانک‌هاي مشارکت کننده در طرح و نيز ساير بانک‌هاي عامل در سامانه قرض الحسنه ازدواج از ابتداي طرح تاکنون بيش از 400 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است.
وي در پاسخ به اينکه با عملياتي شدن سامانه صدور يکپارچه الکترونيکي دسته چک (صياد) تکليف دارندگان دسته چک‌هاي قديمي‌چه مي‌شود، گفت: جاي نگراني نيست و پيش بيني‌هاي لازم در اين زمينه انجام شده است و مردم تا ارديبهشت 97 فرصت جايگزيني دسته چک را دارند ضمن آنکه از اين تاريخ به بعد چک‌هاي قديمي‌تنها در شعبه صادر شده قابل پذيرش است.سامانه صياد امکان اعتبار سنجي صاحبان حساب و امضا طراحي شده است و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحيت و بد سابقه جلوگيري مي‌کند.
همچنين با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک در اين سامانه، استعلام و پيگيري وضعيت چک تسهيل و اعتبار دسته چک در تبادلات مالي کشور بيشتر مي‌شود.
سامانه صياد با ثبت دسته چک‌هاي صادر شده، يک بانک اطلاعاتي يکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته چک در سراسر کشور ايجاد مي‌کند.
بانک‌هاي کشور پس از ثبت درخواست در سامانه صياد و دريافت شناسه استعلام (به ازاي هر برگ چک) اجازه صدور دسته چک براي متقاضيان را پيدا مي‌کنند.
اين سامانه با مشارکت همه بانک‌ها به بهره‌برداري مي‌رسد و از نيمه ارديبهشت ماه سال 1397 پذيرش دسته چک‌هاي صادر شده‌ پيشين در چکاوک متوقف و تداوم ارايه خدمت فقط به بانک صادرکننده محدود مي‌شود.
محمد کاظم چقازردي مدير عامل بانک سپه در سفر به استان خوزستان با دکتر شريعتي استاندار اين استان ديدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک،در اين نشست که در محل استانداري استان خوزستان صورت گرفت،استاندار خوزستان ضمن قدرداني از حضور چقازردي و هيأت همراه در اين استان،از بانک سپه به عنوان بانکي توانمند در نظام بانکي کشور ياد کرد و افزود:پروژه‌هايي که با حمايت و سرمايه گذاري بانک سپه در استان خوزستان اجرا شده است بسيارقابل توجه بوده و نشان از همت والاي مديران ارشد اين بانک براي خدمت رساني صادقانه به مردم استان دارد. دکتر شريعتي ضمن تأکيد بر تلاش همه جانبه کليه دستگاههاي اجرائي استان خوزستان براي رفع مشکلات مردم افزود:پروژه‌هاي اجرا شده با پشتيباني بانکها به ويژه بانک سپه در اشتغال زايي و ايجاد روحيه نشاط و اميد در مردم استان خوزستان حايز اهميت است. مدير عامل بانک سپه هم در اين ديدار ضمن قدرداني از استاندار خوزستان،گفت:استان خوزستان با اهداء خون هزاران شهيد در دوران هشت سال دفاع مقدس،دين خود را به اسلام و ايران ادا کرده و اکنون تلاش براي رفع مشکلات مردم اين استان از مهمترين وظايف دستگاههاي اجرائي به ويژه بانکها و موسسات مالي است. محمدکاظم چقازردي از آمادگي کامل بانک سپه براي خدمت رساني مطلوب به مردم استان خوزستان خبر داد و تصريح کرد:بانک سپه به عنوان يک بانک دولتي،با تمام ظرفيت خود براي کمک به اشتغال زايي و بهبود معيشت مردم در اين استان فعاليت خواهد کرد. وي در خاتمه به تشريح تعدادي از طرح‌هاي مهم استان خوزستان نظير،نفت و گاز صبا اروند،پالايش گاز بيد بلند خليج فارس،فولاد کاوه اروند،فولاد جهان آرا اروند و امثال آنهاکه توسط بانک سپه تأمين مالي شده،پرداخت.

دستگاه "ITM" به عنوان جديدترين دستاورد صنعت بانکداري کشور و تحولي نو در اين حوزه، طي مراسمي‌با حضور مديرعامل بانک شهر رونمايي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، دکتر حسين محمد پورزرندي در اين مراسم با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در توجه به اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت جوانان نخبه کشور ، گفت: ارائه آخرين دستاورد صنعت بانکداري با نام ITM نمونه‌اي از نوآوري در خدمات از سوي بانک شهر است که با کمک جوانان اين مرز و بوم و با هدف عدم اتکا به بازارهاي خارجي به مشتريان بانکي خدمات رساني خواهد کرد.
وي با بيان اينکه اين دستاورد قطعا موجب تسهيل در ارائه خدمات بانکي به شهروندان خواهد شد، افزود: اين دستگاه که توسط مهندسان خبره داخلي طراحي و به سرانجام رسيده است، داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است.
مديرعامل بانک شهر با اشاره به اهميت ايجاد تحول در حوزه بانکداري الکترونيک اظهار کرد: اين بانک در مرحله اول اين کار را انجام داده و بانکداري الکترونيک را با روش‌هاي مختلفي عملياتي کرده که موجب رضايت شهروندان نيز بوده است.
پورزرندي با اشاره به اين‌‌که اشتغال زايي براي جوانان از ثمرات چنين اقداماتي است، تصريح کرد: قطعا سرمايه گذاري در اين حوزه براي آيندگان صورت مي‌گيرد و بانک شهر شعار "نوآوري در خدمت" را در اين راستا محقق کرده است.
وي با اشاره به رونمايي از آخرين دستاورد صنعت بانکداري با نام "ITM" توسط بانک شهر گفت: اين دستگاه، امکانات يک شعبه بانکي،مراکز تماس، موبايل بانک و اينترنت بانک را در هم مي‌آميزد تا يک عرصه جديد را به سوي مشتريان بازکند.
دکتر فرحي مديرعامل پست بانک ايران در مراسم معارفه تني چند از مديران ستادي اظهارداشت: حمايت از طرح‌هاي داراي توجيه اقتصادي توسط اين بانک با توجه به عامليت منابع ارزي و ريالي صندوق توسعه ملي، فرصت مناسبي براي کمک به ايجاد اشتغال پايدار در روستاها و مناطق کم‌برخوردار به‌نمايندگي از شبکه بانکي کشور است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: فرحي با اشاره به طرح اشتغال فراگير و تمرکز در زمينه اعتباري و اعطاي تسهيلات ارزي به متقاضيان ازمحل منابع صندوق توسعه‌ملي اظهارداشت: باتوجه به افزايش سرمايه بانک، تأمين مالي و اعطاي تسهيلات ارزي و ريالي به طرح‌هاي داراي توجيه اقتصادي بايد حرکت مؤثري در بانک درسطح ملي و اقتصادي ايجاد کنيم. وي‌ افزود: درراستاي اين مهم بايد با همفکري و ارائه راهکار مناسب و با برنامه‌ريزي و نظارت با ريسک منطقي درمناطق روستائي و محروم اقدام کنيم. مديرعامل درپايان با تأکيد بر نظارت‌صحيح درتمامي‌امور عنوان‌کرد: درحوزه اعتباري بايد با‌‌ساده‌سازي فرآيند پرونده‌هاي اعتباري از مرحله پذيرش، پرداخت و سيستم گزارش‌گيري درصد احتمال خطا در اين حوزه را به حداقل برسانيم. مهندس مهراني عضو هيأت‌مديره بانک در مراسم مذکور، جابجائي را لازمه نشاط و پويائي درمجموعه دانست و گفت: تمامي‌همکاران بانک با همکاري و همياري در زمان يکپارچه‌سازي نرم‌افزار جديد ثابت کردند که توان انجام کارهاي بزرگ را در هر شرايطي دارند و مي‌توانند از فرصت‌هاي پيش‌روي بهره لازم را براي اعتلاي بانک در شبکه بانکي کشور ببرند. مهندس فلاح‌فر ديگر عضو هيات مديره بانک نيز در اين مراسم جابجائي را امري ضروري براي بهره‌وري بهينه و استفاده از نيروهاي انساني کارآمد در دستيابي به اهداف بانک دانست.
سيزدهمين نشست هم انديشي کارگروه حفاظت IT بانک‌ها به ميزباني بانک قرض الحسنه مهر ايران در ساختمان ادارات ستاد مرکزي برگزار گرديد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، مرتضي اکبري مديرعامل و پورطولابي رئيس اداره حراست بانک، در اين جلسه که با حضور حسين زاده رئيس اداره حفاظت فناوري اطلاعات بانك مركزي ج.ا.ا، روساي ادارات حفاظت فناوري اطلاعات و كارشناان فعال در حوزه‌امنيت فناوري اطلاعات ساير بانك‌ها برگزار شد به مدعوين و همكاران اين حوزه از شبكه بانكي كشور خير مقدم گفتند.مرتضي اکبري در ابتداي اين نشست با اشاره به جايگاه IT در ارائه خدمات بهينه بانکي به مشتريان بيان داشت: با پيشرفت‌هاي حاصله در زمينه فن آوري اطلاعات و ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب ارتباطات الکترونيک، تحول و دگرگوني‌هاي ارزنده اي در حوزه‌هاي گوناگون خصوصاً در ايجاد و توليد محصولات جديد بانكي و رشد بانكداري الكترونيك به وجود آمده است.در ادامه، اکبري خدمات ارائه شده در بانک قرض الحسنه مهر ايران را بديع، خلاقانه و منطبق بر نيازهاي اقشار مختلف جامعه برشمرد و گفت: اين بانک با سرمايه اي بالغ بر ۱۵۰۰ ميليارد تومان و ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور، طي يكدهه فعاليت خود، خدمات قرض الحسنه شايسته اي را به نيازمندان جامعه به ويژه در مناطق محروم ارائه داده است.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ادامه داد: عملکرد اين بانک تنها بر بستر قرض الحسنه تعريف شده و طي اين سال‌ها تمامي‌تلاش مديران و کاركنان آن بر توسعه و گسترش اين فرهنگ در جامعه به منظور جذب منابع قرض الحسنه و اختصاص آن به پرداخت تسهيلات با كارمزد كمتر از ۴ درصد معطوف شده است.
در ادامه پورطولابي نيز بيان داشت: امنيت، امروزه اساسي‌ترين، مهمترين و چالشي‌ترين موضوع مطرح در همه کشورهاي دنياست و در بستر امنيت است که توسعه اقتصادي در همه عرصه‌ها به وجود مي‌آيد.
رئيس اداره حراست بانک قرض الحسنه مهر ايران تصريح کرد: از اينکه‌امکان ميزباني سيزدهمين نشست هم انديشي كارگروه حفاظت IT بانك‌ها براي ما فراهم شده بسيار خوشحال هستيم و اميدواريم تا اين جلسه به دستاوردهاي شايسته اي در خصوص شناسايي نقاط قوت و ضعف امنيت اطلاعات بانكي منتج شود.
حسين زاده رئيس اداره حفاظت فناوري اطلاعات بانک مرکزي نيز اظهار داشت: زحمات و تلاش دست اندر کاران بانک قرض الحسنه مهر ايران براي برگزاري اين جلسه جاي تشكر و قدرداني دارد.
استاندار قزوين با اعطاي لوح تقدير از زحمات آقاي انيسي رئيس شعبه بانک توسعه صادرات قزوين تقدير کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، در جشنواره بزرگداشت شهيد رجايي طي مراسمي‌از برگزيدگان نظام اداري استان قزوين تقدير بعمل آمد.همچنين با اعطاي لوح تقدير از زحمات آقاي انيسي که از اعضاي کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي است، تشکر و قدرداني شد.
در بخشي از لوح اعطايي استاندار قزوين خطاب به آرئيس شعبه قزوين آمده است: ضمن سپاس از زحمات جنابعالي، اميدوارم در سال "اقتصاد مقاومتي:اقدام و عمل" همگام و همراه با سياست‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌با بهره‌گيري از حداکثر امکانات موجود در پيشبرد اهداف اقتصادي در عرصه صادرات غيرنفتي کوشش نماييد.
همچنين استاندار استان البرز با اهداي لوح تقدير از آقاي اوغاني رئيس شعبه کرج بخاطر تعامل و همکاري مناسب با استانداري تشکر و قدرداني کرد.
در بخشي از تقدير نامه اعطايي استانداري البرز خطاب به آقاي اوغاني آمده است: به پاس خدمت جنابعالي در تعامل و همکاري مداوم در زمينه‌هاي مختلف امور بانکي با استانداري و دستگاه‌هاي اجرايي و کمک به رفع مشکلات بخش اقتصادي استان و جديت در امور محوله تقدير و تشکر مي‌گردد.
امام جمعه ايلام در جريان ديدار با رييس اداره‌امور شعب بانک مهر اقتصاد استان ايلام از تلاش‌هاي اين بانک در حوزه پياده سازي بانکداري بدون ربا تقدير کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان ايلام، حجت الاسلام و المسلمين محمد نقي لطفي – نماينده ولي فقيه در استان - در اين ديدار با بيان اينکه اصول و فلسفه بانکداري اسلامي‌بر اساس ارزش‌هاي ديني استوار است، گفت: چنانچه بانکداري بدون ربا و اسلامي‌کردن بانک‌ها به معناي واقعي اجرايي شود مي‌توانيم يک نظام اقتصادي اسلامي‌در کشور داشته باشيم. حجت الاسلام و المسلمين لطفي با تقدير از اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمينه اجراي بانکداري بدون ربا، خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ سياست‌هاي نظام خانواده از سوي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و اهميت تشکيل خانواده در سياست‌هاي کلان نظام، بانک‌ها بايد در پرداخت تسهيلات ازدواج به جوانان، اهتمام بيشتري داشته باشند. افشار نادري - رييس اداره‌امور شعب بانک مهر اقتصاد ايلام - نيز در اين نشست گفت: بانک مهر اقتصاد يکي از پيشتازان عرصه بانکداري اسلامي‌است و خوشبختانه کارهاي موثري در اين زمينه انجام شده که نويد بخش حرکتي جدي و موثر در راستاي اجرايي کردن قانون بانکداري بدون ربا است.

شرکت آفتاب تجارت سامان با امضاي تفاهم‌نامه‌اي با کميته‌امداد امام خميني (ره) تهران، زمينه اشتغال براي مددجويان تحت پوشش اين نهاد و فرزندان آن‌ها را فراهم مي‌کند.
سعيد امامي‌مقدم مديرعامل شرکت آفتاب تجارت سامان در گفت‌وگو با «سامان رسانه» با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين تفاهم‌نامه براي ايجاد هم‌افزايي و همکاري براي اشتغال مددجويان تحت پوشش کميته‌امداد امام خميني (ره) که مي‌توانند سهم بزرگي از بازار را برعهده داشته باشند به‌امضا رسيد. مديرعامل شرکت آفتاب تجارت سامان با اشاره به اينکه اشتغال و توانمندسازي مددجويان سهم مهمي‌در برطرف کردن مشکلات اين بخش جامعه دارد تصريح کرد: با امضاي اين تفاهم‌نامه، افراد معرفي شده از سوي کميته‌امداد امام خميني (ره) با حفظ کرامت، دريافت حقوق قانوني و قراردادهاي بلندمدت در اين شرکت مشغول به‌کار مي‌شوند.
امامي‌مقدم گفت: در مرحله نخست 50 نفر مددجو در شرکت آفتاب تجارت سامان فعاليت خود را آغاز کردند و به تدريج و براساس نياز، اين تعداد افزايش مي‌يابند.
گفتني است، شرکت آفتاب تجارت سامان از اعضاي گروه مالي سامان است که طيف گسترده‌اي از خدمات فني، تخصصي، پشتيباني و پيمانکاري را انجام مي‌دهد.
تسهيلات پرداختي بانک ملي ايران در طول چهار سال دولت تدبير و اميد صدها بنگاه اقتصادي را از خطر ورشکستگي نجات داده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين بنگاه‌ها که در سراسر کشور فعاليت داشته‌اند، پس از بروز مشکلات اقتصادي گاه تا مرز انحلال پيش رفتند، اما به کمک بانک ملي ايران، اکنون شرايطي براي آنها ايجاد شده که نه تنها به فعاليت خود ادامه مي‌دهند، بلکه به دنبال توسعه فعاليت‌هاي خود نيز هستند. تنها در پنج استان مازندران، کرمان، سمنان، کردستان و لرستان طي اين مدت بيش از 5760 ميليارد ريال تسهيلات به اين واحدها پرداخت شده است. از مرداد ماه سال 1392 تا مرداد ماه سال جاري در استان لرستان حدود 2 هزار و 234 ميليارد ريال تسهيلات به 54 واحد توليدي بحراني پرداخت شده است. اين واحدها در بخش‌هايي مانند توليد بتن، توليد لنت، سنگ بري، خدمات رفاهي، نيروگاه برق،پتروشيمي، مرغداري، مواد غذايي، داروسازي، پرورش ماهي، لامپ، صنايع غذايي و کشتارگاه فعاليت مي‌کنند. در اين مدت 10 بنگاه اقتصادي بحران زده استان کردستان نيز حدود 95 ميليارد و 800 ميليون ريال تسهيلات از بانک ملي ايران دريافت کرده‌اند. اين واحدها در بخش توليد مرغ مادر، انواع سيم مفتولي روکش دار، محصولات لبني، نان صنعتي، بتن آماده، لامپ کم مصرف و لوله پلي اتيلن فعاليت دارند. همچنين در استان سمنان ، کرمان و مازندران از اين نوع تسهيلات از بانک ملي ايران دريافت کرده‌اند.

جشنواره بزرگ باشگاه مشتريان بانک رفاه با نام «همراهان رفاه» تا پايان مهرماه سالجاري تمديد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ به دليل استقبال بي نظير و درخواست‌هاي مکرر مشتريان بر تمايل به تمديد مهلت باشگاه و لزوم ايجاد فرصت کسب امتياز و جايزه براي کليه اعضاي باشگاه بازه زماني طرح « همراهان رفاه» تا پايان مهرماه سالجاري تمديد شد. در جشنواره همراهان رفاه به تراکنش‌هاي انجام شده مرتبط با رفاه کارت اعم از ، برداشت وجه از خودپرداز، انتقال وجه از کارت ساير بانک‌ها به رفاه کارت، پرداخت از طريق کانالUSSD ، اينترنت بانک، موبايل بانک و پورتال بانک (خريد شارژ، پرداخت قبض، پرداخت قسط)، امتياز تعلق مي‌گيرد . ضمنا دارندگان رفاه کارت مي‌توانند از طريق "دعوت از دوستان" و عضويت آنان در باشگاه‌امتياز دريافت کنند.
بر اين اساس به 5 نفر اول که بالاترين امتياز را کسب کرده باشند بدون قرعه کشي و به کساني که داراي امتياز 1000تا 9000 باشند پس از قرعه کشي جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.اين جشنواره از دوم خرداد ماه آغاز شده است و تا پايان مهرماه ماه سالجاري ادامه مي‌يابد.متقاضيان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اطلاع رساني بانک به نشاني www.refah-bank.ir مراجعه و يا با مرکز اطلاع رساني و پاسخگويي بانک (فراد) به شماره تلفن 8525 -021 تماس بگيرند.
سود سهامداران شرکت پتروشيمي‌جم مربوط به سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه ٩5 از طريق شعب بانک پارسيان پرداخت مي‌شود براساس قرارداد منعقده بين بانک پارسيان وشرکت پتروشيمي‌جم، پرداخت سود سهام سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه ٩5 اين شرکت از طريق کليه شعب بانک پارسيان از هفدهم مردادماه آغاز شده است.
 در اين رابطه سهامداران حقيقي شرکت يادشده مي‌توانند با ارائه مدارک هويتي نظير کارت ملي و اصل و تصوير وکالتنامه معتبر به شعب اين بانک مراجعه و سود سهام خود را دريافت نمايند.
 شايان ذکر است پرداخت سود سهامداران حقوقي پس از رويت معرفي نامه رسمي‌از سوي شرکت صرفا از طريق صدور چک بين بانکي(رمزدار) به نام سهامدار حقوقي انجام مي‌پذيرد.

امکان افتتاح حساب قرض الحسنه غيرحضوري بانک سينا
با توجه به زمان اندک تا پايان مهلت تعيين شده براي شرکت در قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک سينا، به منظور تسهيل دسترسي هموطنان، امکان افتتاح غيرحضوري حساب نيز فراهم است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در حاليکه هموطنان براي بهره مندي از جوايز اولين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز اين بانک، تا پايان شهريور ماه مهلت افتتاح حساب يا تکميل موجودي را دارند، اين امکان به صورت غيرحضوري و از طريق اينترنت بانک سينا نيز فراهم شده است.بر اين اساس، کاربران اينترنت بانک سينا براي مشارکت در امر نيک قرض الحسنه و بهره مندي از جوايز قرعه کشي مي‌توانند اقدام به افتتاح حساب کنند. تمامي‌هموطنان نيک انديش و خير براي مشارکت در امر نيک قرض الحسنه و بهره مندي از اين جوايز تا پايان شهريور ماه فرصت دارند نسبت به افتتاح يا تکميل موجودي حساب خود اقدام نمايند. هر 500 هزار ريال در هر روز يک امتياز به حساب سپرده گذاران منظور خواهد شد.

افتتاح شرکت پرشين کيميا کلر
با تسهيلات بانک صنعت و معدن

شرکت پرشين کيميا کلر با تسهيلات ريالي 5 ميليارد توماني و تسهيلات ارزي 15 ميليون يورويي بانک صنعت و معدن به بهره برداري مي‌رسد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، با افتتاح شرکت پرشين کيميا کلر که در استان خوزستان احداث شده و اسيد کلريدريک، کلر مايع و سود مايع توليد مي‌کند، براي 146 نفر ايجاد اشتغال مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، در كنار تامين مالي و پرداخت تسهيلات به صنايع زيربنايي اين استان، بانک صنعت و معدن تاکنون بيش از 55 ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد نيز به صنايع كوچك و متوسط استان خوزستان پرداخت كرده است.

عضويت بانک مسکن در سامانه صياد
همزمان با رونمايي از سامانه صياد و به منظور اجراي سياست‌هاي بانک مرکزي به منظور اعتبار سنجي مطلوب تر متقاضيان دريافت دسته چک، بانک مسکن به سامانه صياد پيوست.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، سامانه صدور يکپارچه الکترونيکي دسته چک به نام " صياد" سامانه اي است که به منظور ارتقاي ضريب امنيتي و اعتبار بخشي به برگه چک، استاندارد سازي جانمايي مورد نوشتاري و کاهش عمليات تصدي‌گري، بررسي صلاحيت دارنده دسته‌ چک از طريق سامانه‌هاي اعتبار سنجي بانک مرکزي و ايجاد شفافيت اطلاعاتي و جلوگيري از سوء استفاده‌هاي ناشي از تباني شعب در صدور دسته‌ چک توسط بانک مرکزي طراحي و راه‌اندازي شده است.

خريد تضميني 8.8 ميليون تن گندم
با عامليت بانک کشاورزي

با عامليت بانک کشاورزي و توسط سامانه جامع الکترونيکي اين بانک، تا پايان شهريور سال جاري بالغ بر 8.8 ميليون تن گندم به ارزش 116000 ميليارد ريال از گندمکاران کشور خريداري شده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، تا کنون بيش از 79000 ميليارد ريال معادل 68 درصد بهاي گندم خريداري شده با عامليت بانک کشاورزي به حساب گندمکاران واريز شده است. اين گزارش مي‌افزايد تا اين تاريخ يک ميليون و 426 هزار محموله گندم در 1440 مرکز خريد از کشاورزان 31 استان کشور خريداري شده است.

سومين دوره مسابقه عکاسي
«محرمِ ايران زمين» در قاب تصوير

بانک ايران زمين با هدف اشاعه فرهنگ عاشورايي برگزار مي‌کند: همزمان با فرارسيدن ماه محرم بانک ايران زمين براي سومين سال متوالي اقدام به برگزاري مسابقه فرهنگي تحت عنوان «محرم ايران زمين» در قاب تصوير اقدام نموده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: همزمان با فرارسيدن ماه محرم الحرام ۱۴۳۹ هجري قمري بانک ايران زمين براي سومين سال متوالي اقدام به برگزاري مسابقه فرهنگي هنري عکاسي تحت عنوان «محرم ايران زمين» در قاب تصوير با موضوع فرهنگ عاشورايي نموده است.لذا از کليه عکاسان و علاقمندان دعوت به عمل مي‌آيد که آثار خود را جهت شرکت در اين مسابقه ارسال کنند.مهلت ارسال آثار ۳۱ شهريور همزمان با آغاز دهه اول محرم لغايت ۱۸ مهر مصادف با اربعين حسيني خواهد بود

صعود كاركنان شعب استان آذربايجان شرقي به كوه عون بن علي (ع)
به مناسبت گراميداشت 20 شهريور، سالروز تأسيس بانك قوامين و فرا رسيدن 27 شهريور،روز شعر و ادب فارسي و بزرگداشت استاد سيد محمد حسين بهجت تبريزي متخلص به« شهريار » ،‌ مراسم كوهپيمايي كاركنان بانك قوامين آذربايجان شرقي در شهر تبريز برگزار گرديد.در اين مراسم،‌جمعي از كاركنان بانك قوامين در شهر تبريز، ‌پس از صعود به كوه عون بن علي (ع) (عينالي)، به منظور تجديد ميثاق با شهداي والامقام مدافع حرم،‌در برج يادمان شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس حاضر و ضمن اداي احترام به مقام شامخ شهيدان،‌ جهت شادي ارواح طيبه آنان، ‌شهداي مدافع حرم و امام شهيدان به قرائت فاتحه پرداختند.