رشد ۵ درصدي ثبت‌نام دانش‌آموز در دوران ابتدايي
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: رويکرد اصلي آموزش و پرورش، تربيت متوازن و جامع دانش‌آموزان است. رضوان حکيم‌زاده گفت: ما تلاش مي‌کنيم نهاد مدرسه را براي حرکت دانش‌آموزان به سمت حيات طيبه فراهم کنيم. وي با اشاره به نقش دانش‌آموزان در آينده کشور گفت: امروز شاهد حضور ۳۷۶ هزار و ۷۵۴ دانش آموز در دوره پيش دبستاني، يک ميليون و ۴۱۴ هزار و ۴۹۵ دانش آموز در پايه اول هستيم. در سال تحصيلي جديد، بيش از ۷ ميليون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در دوران ابتدايي ثبت نام شده‌اند که اين رقم نسبت به سال قبل ۵ درصد افزايش داشته است.

نياز کشور به بيش از ۲۰۰۰ مدرسه
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور گفت: تا پايان برنامه توسعه به بيش از ۲۰۰۰ مدرسه در کشور نياز است. محمدتقي نظرپور اظهار کرد: براي توسعه کشور بايد فضاي آموزشي فراهم شود و اين نخستين و موثرترين گام است. نظرپور خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد فضاها توسط خيرين احداث مي‌شود و ۵۰۰۰ کلاس درس براي مهر آماده مي‌شود که ۵۰ درصد آن با مشارکت خيرين تهيه شده و اگر بتوان تعامل خوب با خيرين داشت، مشکل ساخت مدارس حل مي‌شود. وي ادامه داد: براي تامين فضاي آموزشي براي اين تعداد دانش‌آموز در سال‌هاي آينده ۲۶۰۰ کلاس درس نياز است.

لزوم توجه به نحوه واگذاري بيمارستان‌ها
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: يکي از مهم‌ترين اصل در واگذاري بيمارستان‌ها توجه به نحوه مديريت است چراکه فرد ناآشنا ممکن است آسيب‌هاي ديگري را وارد نمايند. قاسم جان بابايي اظهار داشت: حوزه بيمارستاني يکي از مهمترين ارکان حوزه سلامت کشور بوده و بيمارستان مهمترين بنگاه اقتصادي و محل درآمد دانشگاه و وزارت بهداشت است. معاون وزارت بهداشت افزود: طرح تحول سلامت توانست سبب آشتي ميان بيمارستان‌ها و مردم با تزريق منابع اصلاح هتلينگ، بهبود ارزش نسبي و حذف دريافت وجوه غيرمتعارف شود. مهمترين بحث مديريت بيمارستان‌ها، آگاهي از فرايندها و کشف حلقه‌هاي مفقود شده در بهبود و ارتقا شاخص‌هاي خدمات بيمارستاني است.



حاشيه‌هاي برخورد با اعتراض کارگران در اراک
گروه اجتماعي: روز سه شنبه بود که برخي خبرگزاري‌ها از تجمع اعتراضي کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو در اراک، مرکز استان مرکزي خبر دادند. هرچند اين تجمعات همزمان بود، اما در نقاط مختلف شهر اراک برگزار شد.
براساس خبرها در تجمع نخست، گروهي از کارگران کارخانه آذر آب در ادامه پيگيري‌هاي صنفي خود، در مجاورت محل اين کارخانه تجمع کردند. معترضان از مسئولان مربوطه تقاضاي رسيدگي موثر به موضوع برطرف شدن مسئله‌ بدهي‌هاي بيمه‌اي و بانکي اين واحد صنعتي و از سرگيري فعاليت‌هاي کارخانه آذر آب را دارند. از سوي ديگر کارگران کارخانه هپکو اراک نيز در ادامه پيگيري‌هاي صنفي خود تجمعي اعتراضي ديگري را در منطقه مجاور محل کار خود برپا کردند. در مورد مطالبات صنفي کارگران هپکو نير گفته مي‌شود که وضعيت نامعلوم معوقات مزدي باعث شده است تا شماري از اين کارگران تجمع صنفي برپا کنند. اين کارگران مي‌گويند که از زمستان سال گذشته تاکنون مطالبات مزدي و بيمه‌اي خود را به صورت ناقص دريافت کرده‌اند و با وجود جابجايي کارفرما هنوز اين بي‌نظمي‌ادامه داد.
با اين همه برخورد با تجمعات کارگري و انتشار عکس‌هايي از کارگران مضروب و مجروح شده پس از اعتراض روز سه شنبه کارگران هپکو و آذرآب در اراک موجب شد تا حواشي اين اعتراضات روز گذشته هم مورد توجه رسانه‌ها قرار بگيرد. ديروز ابوالفضل پوروفايي، مسئول کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي‌کار استان مرکزي درخصوص وضعيت کنوني کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو به ايلنا گفت: بخشي از اين کارگران در محل کار خود حاضر شده‌اند و در مورد کارگراني که در معرض برخورد قهري روز سه شنبه قرار داشتند؛ بايد گفت که حال عمومي‌آنها خوب است اما در حال حاضر به مرخصي آمده‌‌اند. پوروفايي با انتقاد از رفتار روز گذشته با کارگران معرتض هپکو و آذرآب صورت گرفت، گفت: اعتراضات صنفي کارگران به دنبال احقاق حق آنها و دريافت مطالبات عقب افتاده شش ماهه‌شان بود، ولي برخورد نيروي انتظامي‌شايسته کارگراني که به دنبال دريافت مطالبات خود هستند؛ نبود.
در همين حال به دنبال حادثه برخوردي که روز سه شنبه با کارگران معترض دو کارخانه هپکو و آذر آب در استان مرکزي رخ‌ داد، تشکيلات خانه کارگراستان مرکزي بيانيه‌اي را صادر کرد. در اين بيانيه با يادآوري اينکه شکل‌گيري اين اعتراضات صنفي نتيجه بي‌توجهي مسئولان مربوطه به مطالبات صنفي بر زمين مانده کارگران اين دو واحد صنعتي است، از برخوردهايي که روز گذشته با کارگران معترض شده، انتقاد شده است.
نماينده اراک در مجلس دهم در رابطه با وقايع روز سه شنبه کارگران آذرآب گفت: مسئولان به‌جاي پاشيدن نمک به زخم کارگران آنها را درک کنند چراکه چندماه است حقوقي دريافت نکرده‌اند. سيدمهدي مقدسي با بيان اين مطلب، گفت: حل مشکلات واحدهاي صنعتي به اهتمام جدي نياز دارد درحالي که ما شاهديم عليرغم جلسات متعددي که تشکيل شده؛ هنوز هيچ گشايشي در کار نيست و کارگران حقوقي دريافت نکرده‌اند. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: شرايط به گونه‌اي است که کارگران اميدشان را از دست داده‌اند. اميدوارم مسئولان تصميمات لازم را اتخاذ کرده و صورتجلسه بر صورتجلسه نيفزايند. بايد با اهتمام ويژه تصميم انقلابي در رفع مشکل اين دو واحد و واحدهاي ديگر اتخاذ کرد. وي افزود: دست دست کردن، وقت گذراندن و فرصت دادن به افرادي که شايد تلاشي براي رفع مشکلات مي‌کنند شايد راه به جايي نبرد.

بنابر آخرين گزارش‌ها در پي وقوع زمين‌لرزه مهيب در مکزيکو سيتي تاکنون دست‌کم ۲۴۸ تن جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش ايسنا، همچنين به دنبال اين زمين لرزه ويرانگر مواردي از آتش‌سوزي در ساختمان‌هاي مکزيکو سيتي گزارش شده است. بنابر گزارش بي‌بي‌سي، "انريکه پنيا نيتو" رئيس جمهور مکزيک نيز اعلام کرده که بيش از ۲۰ کودک بر اثر ريزش ساختمان مدرسه جان خود را از دست داده و حدود ۳۰ کودک ديگر نيز ناپديد شده‌اند. طبق اعلام رسانه‌هاي محلي مکزيکو سيتي، وقوع زمين لرزه و آتش گرفتن ساختمان‌ها موجب شده تعداد زيادي از مردم داخل ساختمان‌ها حبس شوند و خسارت‌هاي قابل توجهي به جا مانده است. مقامات مکزيکو سيتي همچنين تاييد کردند به دنبال وقوع اين زمين لرزه ۷.۱ ريشتري مردم در ميان آوار گرفتار شده‌اند. هزاران نفر براي در امان ماندن از خطرات احتمالي ريزش ساختمان‌ها به خيابان‌ها پناه آورده‌اند. مرکز لرزه‌نگاري آمريکا اعلام کرده است: اين زمين لرزه در ايالت پوئبلا و ۱۲۲ کيلومتري جنوب شرق مکزيکو سيتي اتفاق افتاده است.

قاتل آتنا اصلاني دختر هفت ساله پارس آبادي در ملاعام و در ميدان باکري شهر پارس آباد اعدام شد.
صبح روز گذشته (چهارشنبه) قاتل دختر هفت ساله پارس آبادي در ملاعام و در حضور مردم داغدار پارس آباد از قتل آتنا اصلاني به دار مجازات آويخته شد. آتنا اصلاني دختر هفت ساله پارس آبادي اوايل تير ماه مفقود شده بود که بعد از ۲۰ روز جستجو جسد وي از پارکينگ قاتل پيدا شد.
 بعد از تحقيقات پليس قاتل اين دختربچه نيز پيدا شد و در نهايت وي به قتل و آزار و اذيت اين کودک اعتراف کرد. دادگستري استان اردبيل بعد از تشکيل دادگاه کيفري اين قاتل را به اعدام به دليل تجاوز به عنف، قصاص به دليل قتل و رد مال، شلاق و حبس محکوم شده بود که با وجود اعتراض قاتل اين راي مورد بررسي قرار گرفته و تائيد شد. در نهايت قاتل مطابق راي دادگاه در ملاعام اعدام شد. دادستان عمومي‌و انقلاب اردبيل اعدام قاتل را مطابق راي دادگاه عنوان کرد.

معاون اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان:پ
تجارت-استان گلستان :معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان اعلام کرد: براساس تکليف ابلاغي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور، نصب سامانه سپهتن(سامانه پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي) از اول مهرماه بر روي ناوگان سواري راني الزامي‌شد.
به گزارش اداره روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان گلستان،"ايوب ميرشاهي" در جلسه آشنايي مديران شرکت‌هاي سواري راني و ترکيبي ميني بوس راني‌ها و نماينده شرکت‌هاي نصاب سامانه سپهتن در محل سالن اجتماعات اداره کل، افزود: در صورتي که ناوگان سواري تا 30 آبان ماه سال جاري براي نصب اين سامانه بر روي خودروها اقدام نکنند، از طريق سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و پليس راه با ناوگان متردد فاقد سامانه برخورد قانوني خواهد شد.وي به مديران شرکت‌ها تاکيد کرد که با اطلاع رساني به رانندگان؛ فرهنگ پذيرش و نصب اين سامانه را در آنها نهادينه کنند تا ناوگان سواري، براي امنيت، نظارت و بهره برداري و خدمات رساني بهتر به مسافران ملزم به اجراي تعهداتي شوند.ميرشاهي با اشاره به اينکه در استان گلستان 700 دستگاه ناوگان سوراي پلاک عمومي‌وجود دارد و استان از اين نظر اشباع شده است، اظهارکرد: سامانه سپهتن براي خدمات دهي بهتر به مسافر و ناوگان مسافربري راه‌اندازي شده و رانندگان هم با برنامه ريزهاي بهتر، بايد براي افزايش دخل خود اقدام کنند.وي يادآورشد که شرکت‌هاي نصاب اين سامانه در استان گلستان هم اينک آمادگي لازم را براي همکاري تنگاتنگ با شرکت‌هاي حمل و نقل مسافري و رانندگان جهت نصب اين سامانه دارند.سامانه پيمايش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) از سال 95 با هدف ارتقاي ايمني و نظارت دقيق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل در ابتدا براي ناوگان اتوبوسراني نصب و اجرا و از امسال براي ناوگان سواري الزامي‌شده است.

تجارت-شهرستان قشم :مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور به اتفاق مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هيات همراه از سه طرح آماده سازي 98، 74 و 65 هکتاري شهرک‌هاي مدرن در غرب شهر قشم بازديد کرد.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم، با ممنوعيت خام فروشي زمين در قشم همزمان با دور اول فعاليت دولت تدبير و اميد، سازمان منطقه آزاد قشم در مشارکت با بخش خصوصي با واگذاري زمين خام در اين طرح‌ها مشارکت کرده است.
سازمان منطقه آزاد قشم در طرح 98 هکتاري با 53 درصد، در 65 هکتاري با 52 و در 74 هکتاري با 47 درصد به ترتيب با شرکت تجارت گذرگاه شمالي قشم با 47 درصد، شرکت پديده سازان قشم 48 درصد و شرکت سرريگ بندر با 53 درصد، مشارکت کرده است.زيرساخت‌هاي دو طرح 98 و 65 هکتاري شامل آب، فاضلاب، انتقال پساب، شبکه آبياري قطره اي براي فضاي سبز، جدول گذاري، خيابان کشي، لوله گذاري کابل‌هاي شبکه برق و مخابرات، فيبر نوري، فضاي سبز و براي نخستين بار در قشم ايجاد کانال براي جمع آوري آب‌هاي سطحي اجرا شده است.
بنا به اين گزارش، عمليات آماده سازي پروژه 74 هکتاري در غرب شهر قشم هم تا کنون تنها حدود 25 درصد پيشرفت داشته است.دکتر مرتضي بانک مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور پس از انتصاب به اين مسئوليت، منطقه آزاد قشم را به عنوان نخستين مقصد سفر خود در ميان مناطق آزاد کشور انتخاب کرد و شب گذشته از طريق فرودگاه بين المللي قشم با استقبال حميد رضا مومني رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعي از معاونان و مديران اين مجموعه وارد اين جزيره در جنوب ايران شد.

تجارت-استان ايلام - مديرکل ارتباطات زيرساخت استان ايلام از جابجايي 20 کيلومتر شبکه فيبر نوري در مسير جاده ارتباطي ايلام - مهران خبر داد.رضا حسن بيگي اظهار کرد: شرکت ارتباطات زيرساخت استان همانند ساير دستگاه‌هاي خدمات رسان حداکثر همکاري را با مجريان طرح‌هاي راهسازي در راستاي تسريع در روند چهار بانده کردن جاده ايلام - مهران داشته تا مانعي در روند پيشرفت در اين مسير وجود نداشته نباشد.
وي افزود: با توجه به اينکه شرکت ارتباطات زيرساخت استان به موازات جاده ايلام - مهران فيبر نوري دارد لذا در راستاي تسريع در روند اجراي پروژه چهاربانده کردن در اين محور، اين شرکت تا کنون 15 کيلومتر از شبکه فيبر نوري را جابجا کرده و عمليات جابجايي پنج کيلومتر ديگر را در دست اقدام دارد که تا قبل از ايام اربعين امسال انجام مي‌شود.
مديرکل ارتباطات زيرساخت ايلام مجموع اعتبارهاي هزينه اي و توسعه ايي در اجراي اين پروژه را که توسط خود شرکت تامين شده 10 ميليارد ريال بيان کرد و يادآور شد: شرکت ارتباطات زيرساخت در راستاي تسريع در اجراي پروژه و پايداري ارتباطات آمادگي هرگونه همکاري را در اين خصوص دارد.حسن بيگي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شرکت ارتباطات زيرساخت در استان ايلام با پنج ايستگاه پر ظرفيت انتقال راديو ماکس، چهار پايانه فيبرنوري و 780 کيلومتر شبکه فيبر b.b، يک مرکز ديتا و يک مرکز سوييچ بين شهري به ظرفيت 24 هزار ترانک همه ارتباطات صوت، تصوير و داده استان را با داخل و خارج استان برقرار مي‌کند. شبکه فيبرنوري که بستر امن ارتباطات استان ايلام را برقرار مي‌کند با طول 780 کيلومتر از سه مسير ايلام به کرمانشاه، ايلام به خوزستان و ايلام به لرستان و از مسير بين المللي پايانه مرزي مهران به عراق همه ارتباطات داخل و خارج استان را برقرار مي‌کند.
تجارت-استان كرمان:پروژه آبرساني اضطراري به شهر سيرجان با هزينه اي بالغ بر 50000 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
با حضور استاندار کرمان، فرماندار سيرجان، مديرعامل شرکت آبفا استان کرمان ، مديرعامل شرکت آبفا سيرجان و جمعي از مسئولين شهرستان سيرجان ، پروژه آبرساني اضطراري به شهر سيرجان با هزينه اي بالغ بر 50000 ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني و داخلي به بهره برداري رسيد.
محمد طاهري مديرعامل و رئيس هيئت مديره شرکت آّبفا استان کرمان در مراسم افتتاحيه گفت: اين پروژه شامل احداث 5000 مترمکعب مخزن ذخيره، حفر و تجهيز 6 حلقه چاه ، اجراي 4200 متر خطوط جمع آوري و انتقال و اجراي 2500 متر خط انتقال برق مي‌باشد که به منظور افزايش ظرفيت تامين آب جهت پاسخگويي به متقاضيان جديد آب اجرا شد.

تجارت-استان مركزي :مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌استان مرکزي گفت: يک هزار و 36 سند مالکيت منازل روستايي در سال جاري با همکاري اداره ثبت اسناد و املاک صادر شد.
محمدرضا رضا فرح افزود: سند مالکيت به معناي هويت بخشي به‌املاک روستايي است و روستائيان با اين سند مي‌توانند تسهيلات دريافت کنند و اختلافات ملکي نيز را با سند دار شدن رفع مي‌شود.وي گفت: تاکنون 64 هزار و 827 جلد سند مالکيت شامل پنج هزار و 488 فقره در 573 روستاي استان و پنج هزار و 979 فقره در 26 شهر زير 25 هزار نفر جمعيت در استان مرکزي صادر شده است.وي اظهار کرد: 129 هزار قطعه زمين امسالدر اين استان به متقاضياني واگذار شده که شرايط براي تامين زمين واحد مسکوني را داشته‌اند. مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌استان مرکزي گفت: پنج هزار و 122 قطعه زمين تاکنون به متقاضيان داراي شرايط براي ساخت مسکن روستايي واگذار شده است.رضافرح افزود: 12 ميليارد و 524 ميليون ريال اعتبار نيز امسال براي تهيه طرح‌هادي و بازنگري روستايي به 35 روستا اختصاص يافته است.وي اظهار کرد: براي اجراي طرح‌هاي‌هادي در 164 روستا استان با مشارکت مردم 150 ميليارد و 885 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافت.وي بيان کرد: تهيه طرح بافت با ارزش روستايي در روستاي وفس کميجان نيز در حال اجرا است و مرحله نخست اين بافت باارزش انجام شده است.

تجارت-استان ايلام :به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق ايلام در جشنواره استاني شهيد رجايي که با حضور مهندس محمودي سرپرست وزارت نيرو، استاندار ايلام و مديران کل ادارات استان برگزار گرديد، شرکت توزيع نيروي برق ايلام به عنوان دستگاه برتر در حوزه شاخص‌هاي اقتصاد مقاومتي معرفي و مورد تقدير قرار گرفت. در همين رابطه لوح سپاس اين جشنواره به مهندس‌هادي شيرخاني مديرعامل شرکت توزيع برق ايلام اهدا شد.

تجارت-استان خوزستان: مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب بر حمايت همه جانبه اين شرکت از شرکت ملي حفاري ايران تاکيد کرد.
 مهندس بيژن عالي پور در آيين تکريم و معارفه مديران عامل پيشين و جديد شرکت ملي حفاري ايران، از زحمات و تلاش‌هاي چند ساله مهندس حيدر بهمني مديرعامل سابق شرکت ملي حفاري ايران قدرداني کرد.وي اظهار داشت: شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب از تمام توان خود براي تحقق اهداف تعريف شده در شرکت ملي حفاري ايران استفاده مي‌کند. آيين توديع و معارفه مديران عامل شرکت ملي حفاري ايران روز دوشنبه 27 شهريورماه با حضور علي کاردر مديرعامل و اعضاي هيئت مديره شرکت ملي نفت ايران برگزار شد. در اين آيين سپهر سپهري به عنوان مدير عامل جديد شرکت ملي حفاري ايران معرفي گرديد.

افزايش ۱۰ درصدي نرخ سرويس مدارس
عضو کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي شهر تهران در خصوص ميزان تعرفه سرويس مدارس در سال تحصيلي ۹۶-۹۷ گفت: در سال تحصيلي جديد، افزايش ۱۰ درصدي قيمت سرويس‌هاي مدارس را خواهيم داشت. به گزارش مهر، شهربانو اماني، درخصوص نحوه نظارت بر سرويس مدارس گفت: با عنايت به شروع سال تحصيلي و بازگشايي مدارس و با توجه به وجود حدود ۱۳هزار و۳۰۰ باب مدرسه و قريب به دو و نيم ميليون دانش آموز که تعداد پنج هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها را محصلان مدارس استثنايي تشکيل مي‌دهند، ايجاب مي‌کند تمهيدات و پيش بيني‌هاي ويژه براي سهولت رفت و آمد آنها در نظر گرفته شود. وي افزود: با توجه به‌امار اعلام شده از سوي مسئولان، هر ساله افزايش ۳۰ درصدي ترافيک در دو هفته اول مهر ماه نسبت به تابستان پيش بيني مي‌شود که ۱۶ درصد از اين ميزان به سفرهاي آموزشي اختصاص پيدا مي‌کند.

آماده‌باش پليس براي اول مهر و محرم
به گفته رييس پليس پايتخت، طرح برخورد با خودروهاي دودزا که از هفته گذشته آغاز شده در روزهاي آتي با شدت بيشتر ادامه خواهد يافت. همچنين طرح برخورد با توقف‌هاي حاشيه‌اي، ساماندهي بار و مسافر که سال‌ها است بر زمين مانده و نيز برخورد با تخلفات شبانه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. به گزارش ايسنا، سردار حسين رحيمي‌گفت: در حال آماده‌سازي فضا براي آغاز سال تحصيلي و جشن بهار علم هستيم و از حدود 15 روز قبل برنامه‌ريزي‌ها در اين حوزه انجام شده است. وي با اشاره به تقارن آغاز مهر با ايام دهه اول محرم گفت: پليس پايتخت با تمام توان خود در حوزه انتظامي‌و راهور وارد عمل شده تا ايمني و آرامش و امنيت را براي شهروندان فراهم کند. رحيمي‌با بيان اينکه تمام نيروهاي پليس از اول مهر در آماده باش هستند گفت: پيش‌بيني ما اين است که‌امسال بيش از ۳۰ درصد به حجم ترافيک معابر پايتخت اضافه شود. به گفته وي، عمليات‌هاي عمراني شهر از ۲۵ شهريور تا ۲۰ مهر ماه تعطيل خواهد بود تا بار ترافيکي در اين مدت روان‌تر شود.

برگزاري همايش «آينده بازاريابي»
 با حضور فعالان بازاريابي ديجيتالي ايران

رييس کنسرسيوم کسب و کارهاي اينترنتي ايران از برگزاري همايش «آينده بازاريابي» در 21 مهر ماه سال جاري خبر داد.
"محمد صادق مالکي" رييس کنسرسيوم کسب وکارهاي اينترنتي ايران و مدير عامل شتاب دهنده کسب و کار پويش با بيان اينکه همايش «آينده بازاريابي»، گردهمايي فعالان بازاريابي ديجيتالي ايران و اهالي ديجيتال مارکتينگ است، اظهار داشت: «اين همايش محل مناسبي براي اميدواري خانواده ي ديجيتال مارکتينگ ايران به آينده ي کسب و کارهاي اينترنتي است.»
مالکي که اين روزها برنامه موفق ''کليد'' در حوزه کارآفرينان مشاغل اينترنتي را در دست توليد دارد، با تاکيد بر اينکه از مرداد 1395 براي توليد محتواي همايش «آينده بازاريابي» برنامه‌ريزي کرده‌ايم، ادامه داد: « به‌طور تقريبي يک هزار مدير ارشد سازماني در اين همايش حضور دارند و هر يک از اين افراد، مي‌توانند اين فرهنگ را در سازمان‌هاي خود اجرا کنند و اين به معناي رشد است.»
مدير عامل شتاب دهنده کسب و کار پويش درباره دستاورد همايش‌هاي پيشين، با بيان اينکه برگزاري اين همايش متوليان مشاغل اينترنتي را به يکديگر نزديک کرده است، گفت: '' تصحيح اکوسيستم مشاغل اينترنتي هدف اصلي برگزاري اين همايش‌ها است. ''
مالکي گفت: «برگزاري همايش در يک زمينه مشخص اين امکان را براي مشتريان فراهم مي‌کند که از مجريان و فعالان صنعت شناخت پيدا کنند.»
وي شکل گيري زبان مشترک در حوزه ي ديجيتال مارکتينگ را هدف اصلي برگزاري اين همايش دانست و اذعان داشت: « دعوت از فعالان موفق اين حوزه در همايش (چه فعالان خارجي و چه داخلي) امکان همبستگي اکوسيستم کسب و کارهاي اينترنتي را فراهم کرده است. صاحبان مشاغل اينترنتي از استراتژي‌هاي موثر در اين حوزه و مسير مناسب حرکت در آن ديدگاه تازه اي به دست آوردند و همچنين اين همايش‌ها، امکان به صحنه آوردن توان اجرايي مشاغل و بررسي نقاط ضعف و قوت را فراهم مي‌کند.»
مالکي همايش «آينده بازاريابي» در گردهمايي فعالان بازاريابي ديجيتالي ايران را جشنواره اي از حضور اهالي ديجيتال مارکتينگ دانست. اين همايش 21 مهر ماه 1396 در سالن خليج فارس پژوهشکده نيرو برگزار مي‌شود.

شناسايي ظرفيت کارکنان شرکت‌ها
 از طريق يادگيري از ديگران

مجموعه اي از دستاوردها و شکست‌ها ميتواند زمينه ساز موفقيت‌هاي بسيار و رشد منابع انساني در راستاي اهداف شرکت‌ها باشد.
آسيه حاتمي‌مدير عامل و بنيانگذار ايران تلنت در اولين گردهايي مديريت منابع انساني در هتل اوين گفت: معيارهاي استخدام در هر يک از سازمان‌هاي ايراني متفاوت است. در برخي سازمان‌ها، تحصيلات بالا به عنوان يکي از معيارهاي استخدام به شمار مي‌آيد و در برخي ديگر، خروجي کار کارمندان مدنظر قرار مي‌گيرد.
وي افزود: از طرفي براساس گزارش‌هاي رسمي‌مرکز آمار، وضعيت بيکاري در بين مخاطبان ايراني همچنان بالا است و اين آمارها حاکي از آن است که متقاضيان بسيار زيادي به دنبال کار هستند اما با اين حال مديران برخي سازمان‌هاي ايراني نيز در راستاي استخدام متقاضيان کار، با چالش‌هاي جدي مواجه هستند. به عنوان نمونه يکي از اين چالش‌هاي مهم، عدم مهارت در بين متقاضيان کار است و برخي از سازمان‌ها براي يافتن کارمندان مناسب، با مشکلات بسيار زيادي مواجه هستند. مدير عامل ايران تلنت گفت: «بدون شک آگاهي از تجارب بين المللي و آشنايي با روش‌هاي روز دنيا در مواجهه با چالش‌هاي منابع انساني، كمك مي‌كند شركت‌ها مسير رشد را سريع تر و راحت تر طي كنند. وي در ادامه عنوان کرد: مجموعه اي از دستاوردها و شکست‌ها ميتواند زمينه ساز موفقيت‌هاي بسيار و رشد منابع انساني در راستاي اهداف شرکت‌ها باشد و جمعي که دعوت شده‌اند براي اين همايش بيش از 150 نفر از مديران شرکت‌هاي منابع انساني که در شرکت‌هاي ايراني و خارجي مشغول به کار هستند.
دکتر ابولعلايي عضو هئت علمي‌سازمان مديريت صنعتي نيز در ادامه اين گردهمايي گفت: امروز در اين گردهمايي که بيشتر مديران منابع انساني شرکت داشته‌اند که اطلاعات و تجربيات خود را به اشتراک مي‌گذارند ما الان يکي از بهترين راههاي آموزش که در دنيا ازش استفاده مي‌شود يادگيري از ديگران است و ديگر نيازي نيست که خودمان شخصا تجربه کنيم و ميتوانيم از تجربيات تلخ و شيرين ديگران در راستاي اهداف خودمان استفاده کنيم .