درخشش مسي مقابل ايبار
ليونل مسي سه‌شنبه شب در نوکمپ يک بار ديگر درخشيد و توانست به تنهايي 4 گل وارد دروازه ايبار کند. طبيعي است که پس از اين بازي موجي از تعريف و تمجيد‌ها به سوي مسي سرازير شوند. رسانه‌هاي بارسلونا اينچنين کردند ولي در آرژانتين جو تا حدودي متفاوت بود.  اوله با تيتر حداقل يک گل براي آرژانتين نگه دار، به مسي کنايه زده است که هر چقدر در بارسلونا مي‌درخشد، در تيم ملي آرژانتين يک بازيکن نه چندان موثر است. فاکس اسپورت هم به انتقاد از مسي پرداخت و او را متهم کرد که به‌اندازه بارسلونا براي تيم ملي کشورش تلاش نکرده و تعصب به خرج نمي‌دهد.

اخراج کريستوف دام از تيم ملي روماني  
فدراسيون روماني با انتشار بيانيه اي اعلام کرد که کريستوف دام، سرمربي تيم ملي اين کشور پس از ناکامي‌در صعود به جام جهاني از سمت خود اخراج شده است. روماني با تيم‌هاي لهستان، دانمارک، مونته نگرو، ارمنستان و قزاقستان هم گروه بود و هواداران تيم ملي فوتبال اين کشور انتظار داشتند که تيمشان بتواند از اين گروه به جام جهاني صعود کند.  با اين حال شکست 1-0 مقابل مونته نگرو، عدم صعود آنها را قطعي کرد تا حسرت صعود به جام جهاني براي فوتبال دوستان رومانيايي 20 ساله شود.

شکست واليبال بانوان ايران در اولين گام  
تيم ملي واليبال بانوان ايران در اولين ديدارخود در رقابت‌هاي انتخابي بانوان جهان برابر تايلند شکست خورد. به نقل‌از تسنيم، تيم ملي بانوان ايران در اولين مسابقه خود در رقابت‌هاي انتخابي بانوان جهان به مصاف تايلند ميزبان اين رقابت‌ها رفت. مهسا صابري، شبنم عليخاني، مينا روستا،‌هاله متقيان، ندا چملانيان، فاطمه‌اميني ترکيب آغاز تيم ايران در اين ديدار بودند. به اين ترتيب تيم ملي واليبال بانوان ايران با نتيجه سه برصفر بازي اول خود را واگذارکرد. تيم ملي واليبال بانوان ايران در دومين ديدار خود در رقابت‌هاي انتخابي زنان جهان امروز (پنجشنبه) از ساعت 13:15 به وقت ايران به ديدار کره شمالي خواهد رفت.
سرمربي تيم فوتبال پيکان:
سرمربي تيم فوتبال پيکان تأکيد کرد که تيم پرسپوليس مدعي اول کسب عنوان قهرماني در ليگ برتر است.
مجيد جلالي در گفت‌وگو با تسنيم درباره پيروزي پيکان برابر پرسپوليس در هفته ششم ليگ برتر اظهار داشت: خوشبختانه بچه‌هاي ما با تمام وجود تلاش کرده و کارهايي را که از آنها مي‌خواستيم در زمين مسابقه پياده کردند. آنها در اين مسابقه واقعاً ازخودگذشتگي نشان دادند و بايد از شاگردانم تشکر کنم.
وي با تمجيد از تيم پرسپوليس ادامه داد: پرسپوليس واقعاً تيم بزرگي است که پتانسيل صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا را دارد. يکي از شاخصه‌هاي مهم تيم پرسپوليس نيمکتش است که مي‌تواند هر گره‌اي را باز کند. ما يک بخشي از مسائل فني را به زماني اختصاص داده بوديم که قرار است پرسپوليس از بازيکنان نيمکت‌نشين خود استفاده کند.
سرمربي تيم فوتبال پيکان همچنين خاطر نشان کرد: پرسپوليس در بين تيم‌هاي آسيايي هم در اين زمينه يک تيم منحصربه‌فرد است و همين پارامتر مي‌تواند به آنها در بازي برابر الهلال عربستان کمک کند. من معتقدم پرسپوليس مي‌تواند به فينال ليگ قهرمانان صعود کند. پرسپوليس بدون شک مدعي اول قهرماني در ليگ برتر ايران است و شرايطي بهتر از ديگر تيم‌هاي ايراني دارد.
جلالي همچنين در واکنش به ناراحتي بختيار رحماني از تعويضش گفت: هر بازيکني ممکن است بابت تعويض خود ناراحت شود، ولي مهم اين است که بازيکن در اين موارد تابع منافع تيم باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا مشکلات پيکان در فاز تهاجمي‌حل شده است يا خير، تصريح کرد: ما تا حدودي با اين مشکلات هنوز مواجه هستيم، ولي نسبت به گذشته کمتر شده است. به‌هرحال تلاش مي‌کنيم تا در آينده تيم بهتري باشيم. هدف ما اين است که نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتري داشته باشيم.
سرمربي تيم فوتبال پيکان در پايان خاطر نشان کرد: فصل گذشته براي ما يک دوره تثبيت بود که آن را به خوبي پشت سر گذاشتيم. امسال اگر آرامش لازم را داشته باشيم مي‌توانيم مقدمات بزرگ شدن را در آينده فراهم کنيم. امسال در ليست پيکان 17 بازيکن کاملاً جوان داريم که زير 20 سال هستند. در بازي با پرسپوليس روي نيمکت تيم ما پنج بازيکن تيم اميد و دو بازيکن زير 23 سال حضور داشتند. مطمئناً آنها مي‌توانند به بزرگ شدن پيکان در آينده کمک کنند.
قدوس: زلاتان نه! دايي و کريمي‌اسطوره‌هايم بودند
بازيکن جديد تيم ملي فوتبال ايران در مصاحبه‌اي درباره حضور در ايران به صحبت پرداخت. به نقل از سايت سوئدي اسپورت اکسپرس، وقتي کارلوس کي‌روش در سال 2011 به تيم ملي ايران آمد، بازيکنان دو رگه که قبلا کمتر شاهد حضور آن‌ها در تيم ملي بوديم، به تيم ملي ايران دعوت شدند.
آخرين بازيکني که توسط کارلوس کي‌روش به تيم ملي دعوت شده، سامان قدوس است که قرار بود براي تيم ملي سوئد به ميدان برود اما ايران را انتخاب کرد تا شانس حضور مستقيم در جام جهاني را داشته باشد. قدوس درباره دعوت تيم ملي ايران و محبوبيتش گفت: من در يک هفته 27 هزار فالوور اينستاگرام به دست آوردم. بعد از آنکه نامم در رسانه‌هاي ايران مطرح شد و به تيم ملي دعوت شدم هزاران کامنت و فالوور در اينستاگرام براي من ايجاد شد که اين نشان از بعد رسانه‌اي تيم ملي ايران مي‌دهد. علاقه‌مندان به فوتبال در ايران بسيار عاشق اين رشته ورزشي هستند و شما اين را در رفتارهاي روزمره مردم مي‌توانيد ببيند. بعد از حضور در ايران فالوورهاي من در اينستاگرام از 5 هزار به 32 هزار رسيد. بعد از آنکه قدوس تيم ملي ايران را انتخاب کرد، واکنش‌هاي منفي زيادي در سوئد متوجه او شد و خيلي‌ها اين دعوت او را زير سوال بردند. لژيونر ايراني درباره اين موضوع گفت: درباره حضور در تيم ملي ايران بايد بگويم که من قرار نبود بين يک خودروي فراري قرمز و آبي يکي را انتخاب کنم. سوئدي‌ها من را وطن‌فروش صدا مي‌زنند. چنين رفتارهايي را در بعضي از مردم سوئد ديدم. البته بعضي‌ها هم بودند که به انتخاب من احترام گذاشتند. به هر حال اين انتخاب فردي من بود و دوست ندارم کسي آن را زير سوال ببرد. خودم دوست دارم زندگي کنم. آسيبي به کسي نزدم. من حتي سر دو راهي هم قرار نگرفتم. ايران از من درخواست کرد و من هم به اين درخواست جواب دادم پس فقط يک فراري قرمز بود. چه کسي مي‌تواند به اين پيشنهاد از جانب ايران جواب رد بدهد؟ دنبال بازارگرمي‌هم نبودم که سوئدي‌ها را تحت فشار بگذارم و به تيم ملي دعوت شوم. بازيکن ايراني اضافه کرد: ايران تيم فوتبال خيلي خوبي دارد و اينکه گفته مي‌شود از سوئد خيلي ضعيف‌تر است را قبول ندارم. خيلي از بازيکنان ايران در ليگ‌هاي اروپايي بازي مي‌کنند. در هيرنفين، المپياکوس و روبين کازان. ايران همين الان صعودش را به جام جهاني قطعي کرده است ولي من مي‌خواهم تاکيد کنم که هدف ايران موفقيت در جام جهاني است. براي سوئد هم آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم سوئد هم به جام جهاني صعود کند. او در پاسخ به اين سوال که اگر سوئد و ايران در يک گروه در جام جهاني باشند چه احساسي خواهد داشت گفت: فوق‌العاده براي من جذاب و جالب خواهد شد اگر اين اتفاق رخ دهد و ايران و سوئد در يک گروه جام جهاني قرار گيرند. سامان قدوس درباره خاطره جالبي که از سفر به ايران براي بازي با سوريه داشت گفت: اولين مصاحبه تصويري‌ام را در ايران وقتي انجام دادم که همه مي‌دانستند فارسي من زياد خوب نيست ولي خيلي تند صحبت مي‌کردم. من به آن‌ها گفتم که لطفا آرام صحبت کنيد چون فارسي من خيلي خوب نيست. حتي در طول مصاحبه سوئدي هم صحبت کردم. کمي‌استرس داشتم و نگران بودم. مي‌توانستم صحبت‌هاي بهتري انجام دهم ولي در هر صورت به پايان رسيد.
با وجود اينکه باشگاه پرسوليس مدعي است که راي پرونده مانوئل ژوزه صادر شده‌اما دلايل و شائبه‌هاي مختلف و مستدلي مبني بر احتمال صادر نشدن اين راي وجود دارد.
به نقل از ايسنا، چند هفته قبل مسئولان باشگاه پرسپوليس طي مصاحبه‌هايي مکرر و مختلف با رسانه‌هاي مختلف مدعي شدند، راي پرونده مانوئل ژوزه صادر شده و باشگاه پرسپوليس محکوم به پرداخت مبلغ سنگيني به اين مربي پرتقالي شده است اما در اين ميان شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد، شايد راي پرونده ژوزه از سويCAS (دادگاه عالي ورزش) صادر نشده است.
يکي از دلايلي که اين شائبه را به واقعيت نزديک مي‌کند، پاسخ ندادن باشگاه پرسوليس به نامه فدراسيون فوتبال است، چراکه پيش از اين محمدرضا ساکت دبيرکل فدراسيون با ارسال نامه‌اي به باشگاه پرسپوليس ارسال رونوشت راي مانوئل ژوزه به فدراسيون فوتبال را خواستار شده است اما مديران پرسپوليس تاکنون پاسخي به اين نامه ندادند. طبق قوانين الزامي‌هم بر ارسال رونوشت از سوي باشگاه به فدراسيون فوتبال نيست اما جالب است بدايند، فيفا هر زماني حکمي‌در محکوميت يک باشگاه ايراني صادر شده، علاوه بر ابلاغ حکم به باشگاه مذکور يک رونوشت هم براي فدراسيون فوتبال ارسال کرده‌اما اين بار ظاهرا اين قاعده رعايت نشده و مسوولان فدراسيون فوتبال هيچ رونوشت رايي دريافت نکرده‌اند.
البته در اين ميان فدراسيون مي‌تواند با ارسال نامه‌اي به فيفا، دريافت راي صادره عليه پرسپوليس را خواستار شود اما با توجه به روال ارسال آراي قبلي، اين سوال در ذهن ايجاد مي‌شود که چرا راي دادگاه عالي ورزش عليه پرسپوليس اين‌بار فقط به باشگاه ارسال شده و فدراسيون هيچ رونوشتي از فيفا دريافت نکرده است؟
نکته قابل توجه ديگر اين است که مديران باشگاه پرسپوليس تاکنون هيچ وقت به مبلغ دقيق محکوميت پرسوليس نيز اشاره نکرده‌اند و از طرف ديگر خبر دريافت راي را هم در سايت رسمي‌باشگاه منتشر نکرده‌اند که اين نکات نيز بر ابهامات اين ماجرا مي‌افزايد. با کنار گذاشتن همه اين موارد، يک سوال در ذهن شکل مي‌گيرد، آيا واقعا راي مانوئل ژوزه عليه قرمزهاي پايتخت صادر شده يا اينکه باشگاه پرسپوليس با تکيه بر اين موضوع، بدنبال مظلوم‌نمايي مالي است؟

۴۰ رشته ورزشي براي حضور در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ جاکارتا توسط شوراي المپيک آسيا تاييد شدند. به نقل از ورزش سه، جلسه هيات اجرايي شوراي المپيک آسيا روز سه‌شنبه برگزار شد که طي آن اعضا حضور ۴۰ رشته ورزشي را براي شرکت در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ در جاکارتا تاييد کردند.
بر اين اساس برنامه نهايي حضور رشته‌هاي مختلف در اين مسابقات به تصويب رسيد که مشخص شد بازي‌ها در ۴۰ رشته و ۴۶۲ ماده مختلف به انجام مي‌رسد. بدين ترتيب مي‌توان اين مسابقات را دومين رقابت بزرگ تاريخ آسيا ناميد که بعد از بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۰ گوانگجو که با ۴۷۶ ماده برگزار مي‌شود، در جايگاه دوم قرار دارد.
ملاک اصلي اعضاي شوراي المپيک آسيا بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ بوده و به جز موج سواري ساير رشته‌هايي که قرار است در المپيک توکيو حضور داشته باشند، در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ نيز حضور خواهند داشت.
بسکتبال ۳ نفره و بي ام ايکس رشته‌هاي جديد الورود به بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ خواهند بود.
در جلسه روز سه‌شنبه پيشنهاد حذف شدن کريکت و سامبو مطرح و در نهايت به تصويب رسيد. بنابراين از ميان رشته‌هايي که در دوره قبلي حضور داشته‌اند، اين ۲ رشته حذف خواهند شد.
در هر صورت به نظر مي‌رسد در رشته‌هايي که ايران شانس مدال دارد، تغييري به وجود نيامده و ملي پوشان مي‌توانند از همين حالا براي بازي‌هايي که شهريورماه سال آينده برگزار مي‌شود، استارت بزنند.

بيانيه بارسا در حمايت از رفراندوم استقلال کاتالونيا
باشگاه بارسلونا با انتشار بيانيه اي رسما از برگزاري رفراندوم جدايي کاتالونيا از اسپانيا حمايت کرد.
سال‌هاست که در ورزشگاه نوکمپ، فرياد جدايي طلبي از سوي هواداران بارسلونا سر داده مي‌شود و حتي بارسلونا بر سر اينکه هوادارانش حق دارند پرچم‌هاي ايالت کاتالونيا را به ورزشگاه بياورند با يوفا وارد جنگ نيز شد و در دادگاه حکميت ورزشي سرانجام توانست ادعاي خود را اثبات کند.
قرار است اول اکتبر در کاتالونيا رفراندومي‌برگزار شود و در صورت راي مثبت مردم، کاتالونيا از اسپانيا جدا خواهد شد. اين رفراندوم از سوي دولت مرکزي اسپانيا غير قانوني اعلام شده و در چند روز اخير سعي شده تمام فعاليت‌هاي مربوط به اين موضوع در کاتالونيا متوقف شود.
حتي پلاکاردهاي رفراندوم از سطح شهر بارسلونا در حال جمع آوري است و پليس اسپانيا نهادهاي حامي‌رفراندوم را نيز تهديد کرده است.
در همين رابطه باشگاه بارسلونا طي بيانيه اي اعلام کرد که از حق آزادي بيان، دموکراسي و حقوق اساسي مردم کاتالونيا دفاع خواهد کرد و بالاترين احترام را براي خواسته اکثريت مردم کاتالونيا قائل است. بارسلونا ضمن دفاع از برگزاري رفراندوم، فعاليت‌هاي تخريبي عليه اين مساله را نيز محکوم کرده است.

دبير فدراسيون پزشکي ورزشي
 منصوب شد

رئيس کميسيون پزشکي فدراسيون کشتي به عنوان دبير فدراسيون پزشکي ورزشي منصوب شد. به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش، در حکمي‌از سوي وزير ورزش و جوانان، دکتر تورج ملک محمدي به عنوان دبير فدراسيون پزشکي ورزشي منصوب شد.
در حکم دکتر مسعود سلطاني فر به ملک محمدي آمده است:
با استعانت از خداوند متعال و به استناد ماده ۸ اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي آماتوري، به موجب اين حکم به عنوان «دبير فدراسيون پزشکي ورزشي» منصوب مي‌شويد تا بر اساس مفاد ماده ۱۳ اساسنامه مزبور، نسبت به انجام وظايف محوله اقدام نماييد.
توفيق جنابعالي را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران و اعتلاي ورزش کشور از خداوند متعال خواهانم.

تذکر جدي وزير به مديران استقلال
سلطاني‌فر: مانع حاشيه‌هاي جديد شويد

مديرعامل و يک عضو هيات مديره استقلال در جلسه‌اي با حضور وزير ورزش و جوانان حاضر شدند.
به‌ نقل از ‌ايسنا، بعد از اتفاقات رخ داده در برنامه ۹۰ و صحبت‌هاي عجيب ملکي و از طرفي رفتار توامان با سکوت افتخاري در آن برنامه، اين دو نفر به وزارت ورزش و جوانان رفتند تا توضيحاتي راجع به آن چه پيش آمده بود را به وزير ورزش و جوانان بدهند.
در اين جلسه سلطاني فر از اتفاقات رخ داده در برنامه "۹۰" ابراز ناراحتي کرده بود و از اين دو نفر خواسته بود مانع از بروز حواشي جديدتر براي استقلال شوند.
جلسه افتخاري و ملکي با وزير ورزش و جوانان درحالي برگزار شد که مديرعامل استقلال سه‌شنبه شب نيز با سلطاني‌فر جلسه‌ داشته است.
اين جلسه در حالي برگزار شد که اخباري مبني بر تغييرات در مديريت باشگاه استقلال و حتي کادرفني اين تيم شنيده مي‌شود و بايد ديد آيا اين جلسه در نهايت تغييراتي را در باشگاه استقلال همراه خواهد داشت يا نه.

بازگشت شياطين سرخ به دوران «فرگي تايم»
با گلزني پياپي در دقايق پاياني، حالا يونايتدها در حال بازگشت به روزهاي حضور فرگوسن روي نيمکت خود هستند.
بعد از به پايان رسيدن دوران پرافتخار فرگوسن، اگرچه سرمربياني مانند ديويد مويس و لوييس فان خال هدايت اين تيم را بر عهده داشتند اما روزهاي شيرين گذشته هرگز تکرار نشد و هواداران چشم به انتخاب مورينيو داشتند تا فرگوسني ديگر براي يونايتدها لقب بگيرد.
نيمه قرمز شهر فصل را همانند رقيب همشهري خود فوق العاده آغاز کرده و در شرايطي که آنها در همه چيز برابرند، به نظر مورينيو و گوارديولا شانس‌هاي اول قهرماني جزيره لقب گرفته‌اند.
براي آن دسته از هواداراني که بازي‌هاي يونايتد را در دهه 90 و دهه ابتدايي هزاره جديد دنبال مي‌کردند مشخص بود که تيم فرگي در دقايق پاياني بسيار بي رحم بوده و بارها دروازه حريفان را باز مي‌کند.
زير نظر فرگوسن، شاگردان او عادت داشتند بارها جريان بازي را در دقايق پاياني و حتي اوقات تلف شده پيروز شده و يا به تساوي بکشانند که به يادماندني‌ترين آن بي شک بازگشت تاريخي آنها در فينال سال 1999 نوکمپ برابر بايرن مونيخ است.
اما حالا و در فصل دوم حضور مورينيو در اولدترافورد، اين رويه شيرين براي يونايتدها در حال تکرار شدن است. از 16 گل شياطين سرخ در فصل جاري، 9 گل اين تيم در دقايق پاياني و 15 دقيقه آخر مسابقه به ثمر رسيده که‌امار شگفت انگيزي به شمار مي‌آيد.
در اين ميان شايد تنها رقيب آنها براي رسيدن به اين آمار فوق العاده، حريف همشهري اين تيم يعني منچسترسيتي است که تا به حال موفق به زدن 6 گل در ربع آخر مسابقه شده است.
بعد از اين 2 تيم مدعي شهر منچستر، آرسنال با زدن 2 گل در رتبه سوم قرار دارد و به نظر مي‌رسد بعد از دوراني که دقايق پاياني به "فرگي تايم" مشهور بود، ديگر هيچ تيمي‌قادر به رسيدن به اين رکورد فوق العاده نبوده است.
با اين حال، همانطور که فرگوسن در گذشته گفته است، عناوين و جام‌ها اغلب در آخرين لحظات به دست مي‌آيند و اين تغيير بخشي از ميراث مدرن يونايتد است.