روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح:
رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح ما همواره برای تامین صلح و امنیت بوده‌اند و ما هیچ‌گاه خود را برای تجاوز به کشوری آماده نکرده‌ایم اما همواره برای دفاع و تامین امنیت مرزها آماده بوده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و از ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است، گفت: قدرت دفاعی ما برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین است و قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری خود را آماده نکرده است.

وی با بیان اینکه سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و از ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است، گفت: قدرت دفاعی ما برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین است و قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری خود را آماده نکرده است.

رئیس جمهور بیان داشت: قدرت نظامی ما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوز آماده کرده است.

روحانی با بیان اینکه ما برای دفاع از سرزمينمان از كسی اجازه نخواهيم گرفت، تصریح کرد: چه بخواهيد و چه نخواهيد ما از مردم مظلوم يمن و سوريه و فلسطین دفاع خواهيم كرد و چه بخواهيد و چه نخواهيد ما قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار كه برای بازدارندگی لازم بدانيم تقويت می كنيم.

وی ادامه داد: نه تنها موشک هایمان را تقویت می کنیم بلکه نیروی زمینی و هوایی و دریایی ما نیز مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور این سرزمین است.

روحانی گفت: من به آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند می‌گویم که در روزهای سخت منطقه چه کسی پذیرای آوارگان منطقه بوده آست؟ آیا ملت یران سال‌ها میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ آیا روزی که مردم افغانستان را به خاک و خون کشیدید مردم ایران آماده میزبانی از این مردم نبودند؟

رئیس جمهور تصریح کرد: روزی که شما گروهک‌های تروریستی را ساختید و تسلیح کردید و به جان مردم انداختید این کدام کشور بود که به ندای مظلومانه مردم عراق و سوریه و دولت‌های آنها پاسخ مثبت داد؟

روحانی گفت: در نشست مجمع عمومی سازمان ملل فقط دو صدا در برابر صدای جهانیان قرار داشت؛ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دو صدایی بود که با صدای همه جهان متفاوت بود؛ همه جهان در این سازمان از توافق هسته ای حمایت کردند و مسیر صلح را مورد تاکید و ستایش قررا دادند اما فقط دو نفر بودند که از صلح و ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه نگران بودند و این یک آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان غاصب تل آویو را به جهانیان نشان داد.

رئیس جمهور افزود: ما اگر عهد و پیمانی را با کسی بستیم تا وقتی در راه عهد و پیمان ایستاده ایم که در طرف مقابل ما به عهد و پیمان ما احترام بگذارد.

وی بیان داشت: ما هیچ تردیدی نداریم تا روزیکه ملت بزرگ ایران یکپارچه و منسجم با فرامین مقام معظم رهبری و ولایت امر در مسیر عزت خود حرکت می کند هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و راه حق مان بازدارد.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنیم با توکل بر خداوند پیروزی نهایی در همه عرصه متعلق به ماست
ايران به دنبال ارتقاي روابط با همسايگان
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و ارمنستان با بيان اين که اولويت ايران، ارتقاي روابط با کشورهاي همسايه است، گفت: ايران اعتقاد دارد که ثبات و امنيت را بايد خود کشورهاي منطقه به دست بگيرند.به گزارش ايرنا، رمضانعلي سبحاني فر گفت: ايران به عنوان يکي از همسايگان ارمنستان و از کشورهاي تاثيرگذار در ثبات منطقه، به همه کشورهاي منطقه احترام متقابل داشته و آرزوي ثبات و آرامش براي همه کشورها در دستور کار جمهوري اسلامي‌قرار دارد.وي ادامه داد: بر اساس قانون اساسي، ايران اولويت خود را براي ارتقاي روابط ميان کشورهاي همسايه قرار داده و ارمنستان يکي از کشورهاي همسايه ما است که ارتقاي روابط اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اين کشور از اولويت‌هاي ايران است.سبحاني فر ادامه داد: روابط اقتصادي روز به روز شکوفاتر مي‌شود و دولت يازدهم از زمان آغازبه کار خود روابط ميان کشورها بيش از گذشته تحکيم را بخشيده و امروز شاهد رفت و آمدهاي مقامات کشورها هستيم.

ادعاهاي واهي عادل الجبير عليه ايران
وزير خارجه عربستان بار ديگر ايران را به دخالت در امور داخلي ديگر کشورها متهم کرد.به گزارش ايسنا به نقل از اسپوتنيک عربي، عادل الجبير در گفت‌وگو با بلومبرگ مدعي شد: ايران نقش موذيانه‌اي در لبنان و ويران‌گري در سوريه دارد، ايران در امور داخلي عراق، پاکستان و افغانستان دخالت مي‌کند و به گروهک‌هاي تروريستي در بحرين، کويت و يمن اسلحه و مواد منفجره قاچاق مي‌کند.وي اتهامات خود عليه ايران را تکرار کرد و مدعي شد: ايران به سفارت‌ها حمله مي‌کند و ديپلمات‌ها را مي‌کشد و گروهک‌هاي تروريستي را در بسياري از کشورها ايجاد مي‌کند. رفتارهاي کشوري که مي‌خواهد جزيي از جامعه بين‌المللي باشد، نبايد اين‌گونه باشد.وزير خارجه عربستان سعودي در رابطه با پايبندي ايران به توافق هسته‌اي مدعي شد: به نظر من ايران به توافق هسته‌اي پايبند نيست، زيرا پايبندي ايران به اصل همجواري و پيروي از اعتدال و سياست مسالمت‌آميز جزيي از روح اين توافق است و ايران اين کار را انجام نداد. عادل الجبير درحالي ايران را به دخالت در کشورها متهم مي‌کند کشورش در سال‌هاي اخير يمن را به اشغال درآورده و دست به کشتار زنان و کودکان و مردان بي‌گناه مي‌زند.

قطعنامه توافق براي سوريه در شوراي امنيت
دستاوردهاي مذاکرات ايران، روسيه و ترکيه در ششمين دور مذاکرات سوري آستانه براي برقراري صلح و آرامش در سوريه به صورت پيش نويس يک قطعنامه به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه شد.به گزارش ايرنا، گنادي گاتيلوف گفت: پيش نويس قطعنامه حمايت از اسناد تاييد شده در دور اخير مذاکرات سوري در پايتخت قزاقستان بين اعضاي شوراي امنيت توزيع شده است.خبرگزاري اسپوتنيک به نقل از معاون وزير امور خارجه روسيه نوشت: اکنون منتظر پاسخ اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل در باره قطعنامه پيشنهادي براي سوريه هستيم.دور ششم گفت وگوهاي سوري آستانه روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به سرپرستي هيات‌هاي ايران، روسيه و ترکيه به عنوان بانيان اين روند مذاکرات برگزار شد.
کم لطفی به احزاب همچنان ادامه دارد و بی توجهی به تحزب باعث می شود که مشکلاتی در عرصه های سیاسی و تصمیم گیری داشته باشیم. در این رابطه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به استفاده زمانی از احزاب، گفت: این نوع نگاه‌ها سبب تلقی منفی‌ مردم و سیاسیون از فعالیت احزاب دارد.غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص فعالیت احزاب در کشور، گفت: لیستی رای دادن مردم در انتخابات اخیر نشان از گرایش مردم به احزاب و علاقه آنها به فعالیت حزبی است اما علی‌رغم اینکه موضوع حزب در قانون اساسی هم آمده در اجرا اشکالاتی وجود دارد.نماینده تهران با اشاره به مثبت ارزیابی کردن احزاب در کلیات، تصریح کرد: احزاب باید پاسخگوی مردم بوده و نسبت به ارزیابی عملکرد منتخبان و سیاستمداران اقدام کنند اما تجربه های تلخ قبل از انقلاب و اوایل انقلاب به ویژه فعالیت حزب توده سبب تبدیل ارزیابی‌های مثبت به نکته شده است.وی افزود: متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران هر جا منفعتی در میان بوده، احزب مثبت قلمداد شده‌اند اما در موارد دیگر ارزیابی‌ها به گونه‌ای دیگر است.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نگاه نهادهای حاکمیتی به خاطر فلسفه حزب نیست، بلکه استفاده زمانی آن در دوره‌های مختلف سبب ایجاد نگاه‌های منفی به فعالیت‌های حزبی شده است.
بدبینی جامعه به موضوع تحزب
از سوی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: بدبینی جامعه به حزب‌گرایی، فقدان فرهنگ تحول، محدودیت‌های قضایی، سیاسی و امنیتی سبب عدم استقرار احزاب در جایگاه واقعی شده است.محمود صادقی در خصوص فعالیت احزاب در کشور، گفت: فعالیت کم رنگ احزاب ناشی از عوامل مختلف قانونی و غیره است، اما بخش عمده آن به تنگناها و محدودیت‌های موجود در دستگاه قضایی و سیاسی – امنیتی کشور است.نماینده تهران گفت: فقدان فرهنگ تحول و بدبینی در سطح جامعه به حزب‌گرایی در کنار نواقص نظامات انتخاباتی کشور سبب شده تا احزاب در جایگاه واقعی خود قرار نگیرند.وی افزود: متاسفانه کار حزبی و تشکیلاتی در کشور ما نه تنها امتیاز محسوب نمی‌شود، فرهنگ عمومی تبراجویانه از احزاب دنبال می‌شود، بنابراین این نقیصه و خلاء نظام سیاسی را متضرر ساخته است، در صورتی که فعالیت احزاب سبب ارایه برنامه و حضور افراد با برنامه در انتخابات خواهد شد.صادقی یادآور شد: احزاب باید فعال و مردم بدانها اعتماد کنند، زیرا در این صورت افراد منتخب حزبی را می‌توان به جهت عملکردشان مورد بازخواست قرار داد.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با انتقاد از شرایط فعلی کشور به جهت فعالیت کم رنگ احزاب، گفت: هم‌اکنون وعده‌ها با عملکرد افراد تناقض دارد ضمن آنکه هیچ کس پاسخگو نیست، در صورتی که فعال‌سازی احزاب موجب تقویت پاسخگوی دولت‌ها به مردم خواهد شد./

دکتر همتي:
هدف ما تربيت مديران حرفه اي براي صنعت بيمه است
مراسم گشايش اولين دوره‌اموزشي تخصصي مديريت بيمه ويژه مديران کليدي صنعت بيمه با حضور رئيس کل بيمه مرکزي برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، اولين دوره‌اموزشي تخصصي مديريت بيمه ويژه مديران کليدي صنعت بيمه به پيشنهاد رئيس کل بيمه مرکزي و با مديريت پژوهشکده بيمه آغاز مي‌شود.در اين نشست، دکتر همتي با تاکيد بر ضرورت آموزش در صنعت بيمه گفت: صنعت بيمه نيازمند مديران حرفه اي و چند بعدي است چرا که مديران اين صنعت علاوه بر دانش بيمه اي بايد تسلط نسبي بر امور مالي، مديريت ريسک، حقوق، اقتصاد و ساير رشته‌هاي مرتبط داشته باشند.
رئيس کل بيمه مرکزي، هدف از برگزاري اين دوره‌اموزشي که چارچوب و اساتيد آن با حساسيت خاصي و منطبق بر دوره‌هاي اموزشي موسسات معتبر بيمه خارجي انتخاب شده است را تربيت مديران حرفه اي دانست و گفت: اين دوره‌ها به گونه اي طراحي شده که کارگاهي و متفاوت از دوره‌هاي کلاسيک برگزار شود تا آموزش کاربردي داشته باشيم.
دکتر همتي افزود: با توجه به آيين نامه حاکميت شرکتي، مديران کليدي صنعت بيمه بايد از سطح قابل توجهي از دانش برخوردار باشند تا بتوانيم مشکلات اين صنعت را حل کنيم و مديريت شرکت‌هاي بيمه به سمت هدايت بر اساس دانش، علم و دور انديشي باشد.
همچنين در اين نشست دکتر امير صفري، سرپرست پژوهشکده بيمه به ارائه گزارشي از روند طرحي، برنامه ريزي و اجرا اين دوره پرداخت و گفت: کليد برگزاري اين دوره با حضور و تاکيد دکتر همتي به‌اموزش و تربيت مديران حرفه اي زده شد و متعاقبا براي تعيين چارچوب اين دوره با موسسات معتبري همچون چارتر لندن، موسسه بيمه مالزي، سازمان مديريت صنعتي و ... مذاکره شد.
وي افزود: اين دوره ۱۲۶ ساعته از ۳۰ شهريور و براي ۲۴ نفر از مديران و کارشناسان صنعت بيمه از سوي پژوهشکده بيمه برگزار مي‌شود.
لازم به ذکر است، نشست افتتاحيه اولين دوره‌اموزشي تخصصي ويژه مديران کليدي با حضور اساتيد و دانشجويان اين دوره برگزار شد و نظرات خود را مطرح کردند.

بازديد مدير عامل بيمه رازي از شعبه‌هاي اصفهان و شهرکرد
مدير عامل بيمه رازي و هيئت همراه ايشان، از شعب اصفهان و شهرکرد بازديد نمودند و با همکاران اين شعب به گفت و گو پرداختند.
به گزارش روابط عمومي‌بيمه رازي، دکتر امراللهي، مدير عامل اين شرکت به همراه آقايان مهراردستاني، ابراهيمي، بخشي، رنجبر و فتاحي طي روزهاي سه‌شنبه و چهار‌شنبه 28 و 29 شهريورماه از شعبه‌هاي شهرکرد و اصفهان بيمه رازي بازديد نمودند و در فضايي دوستانه با همکاران شعبه به گفت و گو پرداختند.
مديرعامل بيمه رازي در اين بازديد ابتدا با مديران شعب در خصوص ارائه خدمات مطلوب بر مشتري مداري تأکيد کرد و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادات مسئولين شعب، نظرات و پيشنهادات خود را به منظور بهبود عملکرد و افزايش بهره وري شعبه ابراز نمودند.
لازم به ذکر است دکتر امراللهي در پايان پس از شنيدن نظرات و پيشنهادات تک تک همکاران شعبه و نمايندگان تحت سرپرستي شعبه‌هاي شهرکرد و اصفهان، ضمن تشکر از تلاش آنها، رهنمودهاي خود را به منظور بهبود عملکرد همکاران بيان داشتند.

معاون فني بيمه معلم:
 طرح فيروزه نتيجه عمل به مسئوليت اجتماعي
طرح فيروزه نتيجه عمل به مسئوليت اجتماعي استاخبار پولي مالي- پوشش بيمه طرح فيروزه اي بيمه معلم نتيجه احساس مسئوليت اجتماعي و توجه به فرهنگ سازي است.
به گزارش اخبار پولي مالي، کامبيز حاجي مير آقا، معاون فني بيمه معلم در حاشيه مراسم رونمايي از طرح فيروزه اي اين شرکت، با ذکر اين نکته که بعد از مطرح شدن طرح دو مطلب براي ما خيلي اهميت پيدا کرد گفت: در درجه اول اين بيمه نامه بايد به گونه اي تعيين و نوشته مي‌شد که در طي اجراي آن بتوانيم بيشترين مشکلاتي را که به وجود مي‌آيد حل کنيم و اگر حادثه اي رخ مي‌داد جبران خسارت کنيم.
ميراقا ادامه داد: در درجه دوم بايد حق بيمه اي تعيين مي‌کرديم که قدرت خريد مردم را در اين حق بيمه بالا ببريم و سعي نماييم فراواني را به گونه اي افزايش بدهيم که‌امنيت رواني را که براي ما اهميت دارد و به ان فکر مي‌کنيم، به بهترين شکل ممکن تحقق دهيم.
وي افزود: بر اساس بررسي‌هاي انجام گرفته يک گزارش از ميزان اتفاقات و خسارتهايي که در اين 5 سال اتفاق افتاده جمع آوري گرديد که بر اساس ان مشخص شد بيشترين حوادث در دو حوزه بيمه اتش سوزي و بيمه مسئوليت اتفاق افتاده است .
معاونت فني بيمه معلم گفت: بيمه نامه بايد به گونه اي تنظيم مي‌شد که اگر آتش سوزي اتفاق افتاد و يکي از اماکن آسيب ديد ساختمان و تجهيزاتش را پوشش دهد . در درجه دوم نيز کساني که به هر عنوان در محل حضور داشته‌اند، اگر اتفاقي برايشان رخ دهد و يا فوت شوند و يا دچار آسيب و نقض عضو شوند را نيز پوشش دهد. به همين جهت بيمه اي که ما تعيين کرديم تعرفه اي از آتش سوزي و مسئوليت است .
وي توضيح داد: در اين طرح دو نکته کليدي را مد نظر داشتيم يکي انجام مسئوليت اجتماعي شرکت و ديگري بحث فرهنگ سازي. اين جداي از بحث سودآوري است که هر شرکت بازرگاني بايد به آن اهميت دهد . اما در اين طرح بيمه معلم به دنبال کسب سود و منفعت از اين طرح نيست.
ميراقا ادامه داد: ما در بيمه معلم به اين نتيجه رسيديم که يکي از اتفاقات ميمون و مبارکي که مي‌تواند تحقق پيدا بکند اين است که هر مسجدي که ما مي‌رويم تعداد زيادي نمازگزار و ديگر افراد از جمله اعضاي هيات‌هاي مذهبي در آن حضور پيدا مي‌کنند.

شهدا و مجروحين ناصريه عراق تحت پوشش بيمه‌آسيا
تعدادي از شهدا و مجروحين حادثه تروريستي ناصريه عراق تحت پوشش بيمه‌آسيا قرار داشتند.
به گزارش روابط عمومي‌و بنا بر اعلام مديريت بيمه‌هاي عمر و حوادث بيمه‌آسيا، تعدادي از شهدا و مجروحين حادثه تروريستي منطقه ناصريه عراق (مورخ 1396/6/23) که از استان فارس اعزام شده بودند، از بيمه‌شدگان طرح بيمه حوادث زائرين عتبات شرکت بيمه‌آسيا بودند.
اين گزارش مي‌افزايد، بيمه‌شدگان در اين طرح تحت پوشش خطر فوت و نقص عضو دائم جزئي وکلي و خسارت‌هاي هزينه پزشکي قرار دارند.
بنابراين گزارش،پس از اعلام خسارت از طرف ذينفعان و بررسي کارشناسي مدارک مربوطه ، خسارات وارد شده در کوتاهترين زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

اعلام زمان تشکيل مجمع عمومي‌عادي
 به طور فوق‌العاده بيمه ملت
مجمع عمومي‌عادي به طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت بيمه‌ملت (سهامي‌عام) برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌بيمه ملت، از کليه سهامداران شرکت بيمه‌ملت (سهامي‌عام) يا نمايندگان قانوني آنان دعوت مي‌شود تا در جلسه مجمع عمومي‌عادي به طور فوق‌العاده صاحبان سهام که راس ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 1396/07/20 در محل تهران، ميدان ونک، انتهاي خيابان برزيل، روبه‌روي ديوان محاسبات، پلاک 1، مرکز همايش‌هاي بيمه ملت تشکيل مي‌گردد؛ حضور به‌هم رسانند.
دستور جلسه: 1- انتخاب اعضاي هيئت‌مديره. 2- ساير مواردي که در صلاحيت مجمع عادي است.ضمنا به اطلاع کليه سهامداران محترم مي‌رساند که برگ ورود به جلسه در همان روز تشکيل مجمع، مورخ 1396/07/20 از ساعت 9 صبح در محل برگزاري مجمع توزيع مي‌گردد و لذا شايسته است با در دست داشتن اصل اوراق سهام و اوراق شناسايي معتبر و معرفي‌نامه يا وکالت‌نامه براي اخذ برگ ورود اقدام
کنند.