اروپا تشنه همکاری بانکی با تهران؛
قرارداد یک میلیارد یورویی بین ۱۴ بانک ایرانی با «اوبر بانک» اتریش با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مدیران عامل و اعضای هيئت مدیره بانک های ایرانی منعقد شد.
قرارداد یک میلیارد یورویی بین ۱۴ بانک ایرانی با «اوبر بانک» اتریش با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مدیران عامل و اعضای هيئت مدیره بانک های ایرانی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در جریان سفر معاون ارزی این بانک و هيئت بانکی ایران به اتریش، قرارداد تامین مالی معادل یک میلیارد یورو بین بانک های کارآفرین، سامان، پاسارگاد، رفاه کارگران، ملت، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، سپه، توسعه صادرات، خاورمیانه، کشاورزی و پارسیان با «اوبر بانک» اتریش امضا شد.
«اوبر بانک» یک بانک منطقه ای در قلب اروپاست که در کشورهای همجوار اتریش نیز فعالیت دارد.
به موجب این قرارداد، منابع بانک اتریشی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.
همچنین در این سفر، معاون ارزی بانک مرکزی با مدیر موسسه بیمه صادراتی اتریش (اوکابه) و مدیران برخی از بانک های بزرگ این کشور دیدار و درباره گسترش روابط بانکی گفت‌وگو و رایزنی کرد.
دیدار سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی با «اوالد نووتنی» رییس کل بانک مرکزی اتریش و «هانس یورگ شلینگ» وزیر دارایی این کشور با هدف بررسی راه های گسترش همکاری و پیگیری توافقات پیشین بخش دیگری از برنامه این سفر است.
یادآوری می شود این قرارداد، اولین قرارداد تامین مالی بانک های ایران با بانک های اروپایی پس از برجام است که بعد از قراردادهای امضا شده بین بانک های ایران با کشور کره جنوبی به مبلغ ۸ میلیارد یورو و کشور چین مجموعا به مبلغ ۳۵ میلیارد دلار، به امضا می رسد.
نسخه موبايلي «اينترنت بانک» تجارت
 با دسترسي سريع و آسان
کاربران نسخه موبايلي اينترنت بانک تجارت با دسترسي آسان و سرعت بيشتر خدمات متنوع بانکداري الکترونيک را دريافت مي‌کنند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت از جمله ويژگي‌هاي نسخه موبايلي اينترنت بانک تجارت اين است که سيستم بصورت هوشمند نوع دستگاه(گوشي يا تبلت) متصل شده به سامانه اينترنت بانک را شناسايي نموده و صفحه سايت را مطابق با سايز گوشي مورد نظر منطبق مي‌نمايد. سرويس بانکداري اينترنتي بانک تجارت با آدرس ib.tejaratbank.ir اين امکان را براي مشتريان فراهم مي‌آورد تا بسياري از امور بانکي خود از جمله «گردش حساب»، «دريافت صورت‌حساب تا 18 ماه گذشته»، «افتتاح حساب»، «افتتاح و ابطال سپرده‌هاي الکترونيکي»، «مسدودکردن حساب» و «درخواست صدور دسته چک» را به صورت غير حضوري انجام دهند.
اينترنت بانکِ تجارت همچنين امکان پرداخت قبض و انتقال وجه پايا و ساتناي گروهي را نيز براي مشتريان فراهم کرده است. علاوه بر اين، انتقال وجه به حساب‌هاي خود و حساب‌هاي معرفي شده در فرم ثبت نام بدون محدوديت مبلغ، انتقال وجه به ساير حساب‌ها در بانک تجارت روزانه تا سقف 500 ميليون ريال و انتقال وجه به حسابهاي ديگر در ساير بانکها با استفاده از سيستم پايا تا سقف 600 ميليون ريال و از طريق ساتنا تا سقف 500 ميليون ريال امکانپذير است. مشتريان مي‌توانند از امکان ارسال پيامک براي دريافت‌کنندگان مبالغ نيز استفاده کنند.

افتتاح شرکت سيمان ني ريز
 با تسهيلات بانک صنعت و معدن
شرکت سيمان ني ريز با 884 ميليون يوان چين تسهيلات مصوب ارزي بانک صنعت و معدن به بهره برداري مي‌رسد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، با افتتاح شرکت سيمان ني ريز که در استان فارس احداث شده براي 236 نفر ايجاد اشتغال مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، بانک صنعت و معدن تاکنون 127 ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد به صنايع كوچك و متوسط استان فارس پرداخت كرده است.
گفتني است طرح‌هاي زيادي در سال‌هاي اخير با تسهيلات بانك صنعت و معدن در سطح كشور به اجرا در آمده است.

پرداخت بيش از 50 هزار فقره قرض الحسنه ازدواج توسط بانک کشاورزي
شعب بانک کشاورزي در اجراي دستورالعمل بانک مرکزي و طرح ضربتي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، از ابتداي مرداد تا روز 28 شهريور بيش از 50 هزار فقره تسهيلات به واجدان شرايط پرداخت کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، با اولويت مناطق محروم و کمتر برخوردار، تا کنون 5251 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب اين بانک در سطح کشور پرداخت شده است.

تغيير ساعت کار شعب بانک اقتصادنوين در شش ماهه دوم سال
ساعت کار شعب بانک اقتصادنوين از اول مهر 1396 تغيير مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك اقتصادنوين، با هدف تسهيل ارايه خدمت به هموطنان عزيز و رفاه مشتريان و تغيير ساعت رسمي‌کشور، ساعت كار شعب اين بانك در شش ماهه دوم سال جاري تغيير مي‌کند.
بر اين اساس و با توجه به تغيير ساعت رسمي‌کشور، ساعت کار شعب بانک اقتصادنوين در شهرهاي تهران، کرج، اصفهان، شيراز، مشهد و تبريز در شش ماهه دوم سال جاري براي مشتريان در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 و در روزهاي پنج‌شنبه از ساعت 8 تا 13 و 30 دقيقه خواهد بود.
ساعت کار شعب بانك اقتصادنوين در شش ماهه دوم سال 1396 در ساير شهرها براي مشتريان در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 و 30 دقيقه تا 14 و عصرها (باجه عصر) از ساعت 16 تا 18 و در روزهاي پنج‌شنبه از ساعت 7 و 30 دقيقه تا 13 خواهد بود.

ساعات کار بانک پاسارگاد
در 6 ماهه دوم سال اعلام شد
بانک پاسارگاد، ساعات کار واحدهاي ستادي و شعبه‌هاي خود را در 6 ماهه دوم سال 1396 اعلام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، کليه شعبه‌هاي اين بانک در تهران، البرز و همچنين شهرهاي مشهد، اصفهان، تبريز و شيراز در روزهاي شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 8 صبح الي 16بعدازظهر و در روزهاي پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح الي 13 بعدازظهر کليه خدمات و بانکي را به مشتريان ارايه مي‌دهند.
شعبه‌هاي بانک در ساير شهرها و استان‌ها به استثناي شعبه‌هاي ستاره يزد، کيش و قشم در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت7:30 الي 13:30 در باجه صبح و از ساعت 16 الي 18 در باجه عصر آماده خدمات‌دهي به هم‌ميهنان هستند. اين شعبه‌ها در روزهاي پنج‌شنبه نيز از ساعت 7:30 صبح تا 13 بعدازظهر در خدمت هم‌وطنان گرامي‌هستند.
دکتر محمدرضا حسين ‌زاده مديرعامل بانک ملي ايران در محل وزارت آموزش و پرورش حضور يافت و در يک نشست صميمانه با وزير آموزش و پرورش ديدار و گفت‌وگو کرد. در اين ديدار دوجانبه بر گسترش همکاري بانک ملي ايران و وزارت آموزش و پرورش بيش از پيش تاکيد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، سيد محمد بطحايي وزير آموزش وپرورش، در اين ديدار از تلاش‌ها و اقدامات مهم و موثر بانک ملي ايران به جهت حمايت از روند علمي‌جامعه، احداث مدارس و پرداخت تسهيلات به کارکنان وزارت آموزش و پرورش تقدير و تشکر کرد.
محمدرضا حسين‌زاده مديرعامل بانک ملي ايران نيز در اين نشست گفت: وزارت آموزش و پرورش و بانک ملي ايران هر دو از نهادهاي مهم و بزرگ کشور هستند و همکاري نزديک اين دو نهاد مي‌تواند تاثيرات مثبتي براي توسعه کل کشور درپي داشته باشد.وي با اشاره به سوابق ديرينه و تعاملات بانک با اين وزارتخانه افزود: بانک ملي ايران براي ارائه خدمات بانکي مختلف به معلمان، اساتيد و کارکنان وزارت آموزش و پرورش آمادگي کامل دارد .برات کريمي‌عضو هيات مديره ،سعد اله عيسي زاده مدير امور مجلس و نادر اکبري وند رئيس اداره کل بازاريابي و امور مشتريان بانک در اين ديدار، مديرعامل بانک ملي ايران را همراهي کردند.
تفاهم نامه اجرايي طرح بناي نور با هدف تسهيل مشارکت بانوان و خانواده‌هاي بسيجي در فيض توسعه حرم‌هاي مطهر در عراق با حضور محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، حسن پلارک رئيس ستاد بازسازي عتبات و مينو اصلاني رئيس سازمان بسيج جامعه زنان امضاء شد.
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به انعقاد اين تفاهم نامه گفت: اين آمادگي را داريم تا با همکاري پايگاه‌ها و حوزه‌هاي بسيج به ميزان تقاضا و توان بازپرداخت بانوان بسيجي متقاضي، نذر تعهد شده را به حساب ستاد بازسازي عتبات واريز و سپس گيرنده اين تسهيلات قرض الحسنه، اقساط آن را به بانک بازپرداخت کند.
محمدحسين حسين زاده افزود: براساس اين تفاهم نامه، بانوان بسيجي که تمايل دارند در امر مقدس توسعه حرم‌هاي مطهر مشارکت کنند مي‌توانند به پايگاه‌ها و حوزه‌هاي بسيج مراجعه کنند و با اعلام ميزان مشارکت و توان بازپرداخت اقساط، نذر خود را يکجا به ستاد عتبات اهداء و اقساط آن را به صورت قرض الحسنه (بدون سود) به بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت کنند.
وي با بيان اينکه نيازي به مراجعه حضوري متقاضيان به شعب بانک قرض الحسنه رسالت نيست اظهارداشت: متقاضيان مي‌توانند با ثبت نام در پايگاه بسيج واعلام ميزان مشارکت و توان بازپرداخت اقساط در اين امر مقدس مشارکت کنند.
پيام مديرعامل بانك دي
مديرعامل بانك دي به مناسبت هفته دفاع مقدس در پيامي‌ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا، ‌جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، نتيجه رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي اين عزيزان را امنيت و سرافزاري امروز ايران اسلامي‌دانست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌بانك دي، متن كامل پيام محمدرضا قرباني به شرح زير است: «دوران دفاع مقدس برگ زريني در تاريخ کشورمان است که‌اموزه‌ها و پيام‌هاي ارزشمند آن همچون گنجينه‌اي گران¬بها در تمامي‌عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي ، اجتماعي و حتي زندگي شخصي يکايک مردم ايران زمين راهگشا است و مي¬توان از آن بهره برد. جنگ هشت ساله‌اي كه بر مردم صبور، مومن و مقاوم ما تحميل شد و غرور ناشي از اين دفاع شرافتمندانه و مقدس ، عصر ما را به ميراثي گرانسنگ و جاويدان مبدل كرد و صيانت از دستاوردي چنين ارزشمند ضامن پايداري نظام مقدس جمهوري اسلامي‌و كشور عزيز ما ايران خواهد بود. بي شک اگر آن جانفشاني‌ها و ايثارگري‌ها نبود امروز توان مقابله با توطئه‌ها و فشارهاي سنگين قدرت‌هاي استکباري را نداشتيم. ما به پشتوانه همان رشادت‌ها جايگاه خود را در جهان بعنوان کشوري قدرتمند تثبيت کرده‌ايم و امروزه قدرت‌هاي بزرگ جهان در عرصه‌هاي مختلف نمي‌توانند ما را ناديده بگيرد. تکبيرهاي الهي دليرمردان و شهادت‌طلبان هشت سال دفاع مقدس امروز به فرياد‌هاي ظلم‌ستيزي و اسلام‌خواهي مبارزان و آزاديخواهان جهان تبديل شده و چشمه زلالي که از عمق جان جوانان شجاع رزمنده ايران جوشيد اکنون در سرزمين‌هاي پهناور کشورهاي اسلامي‌جاري است و شعله‌هاي ايمان و فداکاري بيداردلان، شراره بر کاخ‌هاي بيدادگران جهان افکنده است. رسالت همه دستگاه‌ها براي شناساندن دفاع مقدس به عنوان يك امر فرهنگي سنگين است و دفاع مقدس نبايد فقط به عنوان يك حادثه شكوهمند در ذهن‌ها باشد بلكه بايد ثمره آن در مديريت كشور استفاده شود. اينجانب و همکاران ارزش آفرينم در خانواده بزرگ بانك دي بر خود مباهات مي‌نماييم که افتخار خدمت در مجموعه‌اي را داريم كه جاي جايش عطرآگين به حضور ايثارگران، آزادگان و يادگاران شهدا است و وظيفه ما خدمت به اين عزيزان و يزرگواران است و در سي و هفتمين سالروز اين واقعه بار ديگر با آرمان‌هاي حضرت امام (ره) و شهداي مطهر جنگ تحميلي پيمان مي‌بنديم كه راهشان را در سنگر‌هاي گوناگون به ويژه سنگر اقتصادي ادامه دهيم و تمام تلاش خود را براي پيروزي و سرافرازي ايران اسلامي‌به كار گيريم. در پايان بار ديگر ياد و خاطره شهدا، ‌جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس را كه نتيجه رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي آنان،امنيت، آباداني و سرافزاري كنوني ايران اسلامي‌است را گرامي‌مي‌داريم.

بانک گردشگري، حامي‌رسمي‌تيم‌هاي ملي واليبال ايران، در مراسمي‌از سروقامتان افتخارآفرين واليبال و بانوي طلايي ورزش ايران تجليل کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در مراسمي‌که در 29 شهريور ماه با حضور «علي سلطاني فر»، وزير ورزش و جوانان، «مهدي جهانگيري»، رئيس گروه مالي گردشگري، «علي اصغر سفري»، مديرعامل بانک گردشگري، «محمدرضا داورزني»، معاون وزير ورزش و سرپرست فدراسيون واليبال و تني چند از پيشکسوتان اين رشته، اصحاب رسانه و علاقه مندان برگزار شد، ملي پوشان واليبال ايران در پنج رده نوجوانان، جوانان، زير 23 سال، دانشجويان و بزرگسالان مورد تقدير قرار گرفتند و از «زهرا نعمتي»، بانوي طلايي تير و کمان توانخواهان جهان تجليل شد.
اين گزارش حاکي است در اين نشست، رئيس گروه مالي گردشگري در سخنان کوتاهي ضمن ابراز خرسندي از موفقيت‌هاي درخشان ورزشکاران ايراني حاضر در مراسم گفت: «امروز واليبال ايران به لطف ثبات در مديريت، سرمايه گذاري بر روي نيروي انساني مستعد، توجه به کار علمي‌و همدلي و رفاقت در تمام سطوح به موفقيت‌هاي بي نظيري رسيده است و ما در مجموعه بانک گردشگري افتخار مي‌کنيم که نشان اين بانک بر سينه اين جوانان شايسته مي‌درخشد». جهانگيري با برشمردن مزاياي ايجاد پيوند ميان بنگاه‌هاي اقتصادي و ارکان ورزش قهرماني تاکيد کرد: «واليبال مي‌تواند الگويي براي گسترش اين نگاه و زمينه‌هاي قهرماني در تمام رشته‌ها و سطوح ورزشي باشد». وي در ادامه به موفقيت‌هاي پي درپي زهرا نعمتي در مسابقات جهاني اشاره کرد و گفت: «اين بانوي قهرمان در هر مسابقه اي براي برافراشتن پرچم ايران حاضر شده است و اين افتخارات مايه مباهات ما به عنوان حامي‌و همراه اين ورزشکار ملي است».در اين مراسم همچنين مديرعامل بانک گردشگري در سخناني گفت: «در جمع با نشاط عزيزان و افتخارآفرينان ملي پوش واليبال و نيز در حضور بانوي هميشه قهرمان سرکار خانم زهرا نعمتي که به حق به اسوه خواستن و توانستن بدل شده‌اند، مي‌توان با تمام وجود از اميد و تلاش و همدلي صحبت کرد». وي با تاکيد بر اهميت عناوين کسب شده توسط تيم ملي نوجوانان، تيم ملي دانشجويان و تيم ملي بزرگسالان و تلاش تمامي‌ملي پوشان در رده‌هاي مختلف گفت: «اميدوارم اين جلسه بهانه اي باشد براي اينکه در کنار جنبه‌هاي رسمي‌حمايتي، ارتباطي قوي و هميشگي ميان اين بانک جوان و نوپا و فرزندان سرو قامت ملت ايران ايجاد شود».

تعامل نهادها با بانک قرض الحسنه مهر ايران
تفاهم نامه اعطاي وام قرض الحسنه جهت اشتغالزايي مددجويان و کارفرمايان طرح‌هاي مددجويي، ميان مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران و انوشيروان محسني بندپي معاون وزير و رئيس سازمان بهزيستي کشور امضاء شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، مرتضي اکبري در مراسم انعقاد اين تفاهم نامه بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و مأموريتي که بر عهده آن محول شده است همپاي نهادهاي حمايتي همچون سازمان بهزيستي و كميته‌امداد امام خميني(ره) به توانمندسازي و اشتغال افراد جامعه هدف مي‌انديشد.
وي با اشاره به نيات خير سهامداران اين بانک گفت: ده بانک بزرگ کشور، اين بانک را پايه ريزي نمودند تا با هدف رفع مشكلات مالي و تامين مايحتاج ضروري اقشار متوسط و ضعيف تنها در مسير ترويج و رشد سنت الهي قرض الحسنه گام بردارد و با استفاده از ابزارهاي بانكداري اسلامي‌به رونق اقتصادي و بهبود معيشت، اشتغال و درمان جامعه كمك كند.
مدير عامل بانک قرض الحسنه مهر ايران تصريح کرد: تمامي‌همکاران ما براي تعالي فرهنگ قرض الحسنه در اقصي نقاط کشور تلاش مي‌كنند تا در اين راستا عملكرد شايسته اي داشته باشند و از اين مسير منحرف نشوند. اين بانك متفاوت از ساير شبكه بانكي عمل مي‌كند، به نحوي كه منابع قرض الحسنه خيرين، سازمان‌ها و نهادها را جذب نموده و آنها را بدون دريافت سود و تنها با اخذ كارمزد صفر تا ۴ درصد در اختيار نيازمندان قرار مي‌دهد.
اکبري در خصوص يکدهه فعاليت بانک در زمينه قرض الحسنه اظهار داشت: اين بانک طي ۹سال فعاليت خود و تا پايان سال ۹۵ بالغ بر ۲ ميليون و پانصد هزار فقره تسهيلات اعطا نموده كه پانصد هزار فقره آن مربوط به سال مالي ۱۳۹۵ مي‌باشد. در ۶ ماه ابتداي سال جاري نيز بالغ بر ۳۵۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در حوزه‌هاي ازدواج، سلامت و درمان، معيشت و اشتغالزايي پرداخت شده است.
محسني بندپي نيز در ادامه ضمن تقدير از فعاليت‌هاي موثر و مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه توانمندسازي و توجه به اقشار نيازمند جامعه بيان داشت: اين بانک به معناي واقعي در عرصه ترويج فرهنگ قرض الحسنه و اشاعه خدمات بانکداري اسلامي‌گام برداشته و تعامل ارزنده اي را در سنوات گذشته با نهادهاي حمايتي مانند سازمان بهزيستي از خود نشان داده است.
هيأت مديره بانک مسکن در يک مصوبه ضمن تمديد مجوز پرداخت تسهيلات جعاله ۲۰ ميليون توماني براي خريد مسکن، نحوه پرداخت اين نوع تسهيلات در فصل پاييز را تعيين کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن،  محمود يوسفي رييس اداره کل سازمان و روش‌ها بانک مسکن گفت: مطابق با جمع‌ بندي‌هاي صورت گرفته و با توجه به وضعيت فعلي منابع و مصارف بانک مسکن، هيأت مديره اين بانک تصميم گرفت روند پرداخت تسهيلات جعاله ۲۰ ميليون توماني را براي متقاضيان دريافت اين تسهيلات تا پايان آذرماه تمديد کند. وي افزود: بر اين اساس، پرداخت تسهيلات جعاله مسکن با سقف تسهيلاتي بيش از ۱۰ ميليون تومان و حداکثر ۲۰ ميليون تومان از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن به تنهايي و يا همراه با تسهيلات جعاله با سپرده، به متقاضياني که حداکثر تا پايان آذرماه‌امسال نسبت به تشکيل پرونده تسهيلات جعاله اقدام کنند، امکان پذير خواهد بود. يوسفي ادامه داد: مطابق با اين مصوبه، تسهيلات جعاله تعمير و تکميل واحدهاي مسکوني با سقف تسهيلاتي بيش از ۱۰ ميليون تومان و حداکثر ۲۰ ميليون تومان صرفا در صورتي قابل پرداخت است که تقاضاي استفاده از تسهيلات جعاله همزمان با خريد واحد مسکوني از سوي متقاضيان اعلام شده باشد؛ اين در حالي است که در بخش ديگري از اين مصوبه‌امده است متقاضياني که از تاريخ ۴ خردادماه سال ۹۶ اقدام به خريد واحد مسکوني کرده‌اند و در زمان خريد واحد مسکوني تسهيلات جعاله ۲۰ ميليون توماني دريافت نکرده‌اند مي‌توانند بدون الزام به شرط همزماني خريد مسکن براي دريافت اين تسهيلات، اقدام به ارائه درخواست و تکميل مدارک در شعب بانک مسکن براي دريافت تسهيلات ۲۰ ميليون توماني جعاله کنند. همچنين در زمان تعويض وثيقه و يا انتقال مانده بدهي تسهيلات فروش اقساطي مسکن (انتقال تسهيلات به خريدار جديد واحد مسکوني)، نيز پرداخت تسهيلات جعاله تا سقف ۲۰ ميليون تومان براي شعب بانک مسکن بلامانع است.

دبير کل کميسيون ملي يونسکو - ايران، مشارکت هزار نفر از کارکنان بانک صادرات ايران در گردآوري "يادنامه حافظ" را اقدامي‌فرهنگي و درخور تقدير عنوان کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، مراسم آغاز به کار دفتر دوستداران حافظ و رونمايي از کتاب "يادنامه حافظ" در شهر يزد با حضور دبير کل کميسيون ملي يونسکو - ايران، مدير گروه فرهنگي يونسکو - ايران، قائم مقام بانک صادرات ايران، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، مسئولان فرهنگي، هنرمندان و همچنين کارکنان بانک در مجتمع فرهنگي ورزشي بانک صادرات در شهر جهاني يزد با سخنراني مسئولان فرهنگي يونسکو رسميت يافت و از کتاب "ياد نامه حافظ" به عنوان دستاورد مشارکت فرهنگي نزديک به هزار نفر از کارکنان بانک صادرات ايران، رونمايي شد.
سعدالله نصيري قيداري، دبير کل کميسيون ملي يونسکو - ايران، طي سخناني در اين مراسم، اين رخداد فرهنگي را ارج نهاد و با بيان اينکه هر فعاليتي که به فرهنگ و ادب آميخته شود، زيبا و پسنديده خواهد بود، همت بانک صادرات در ورود به حوزه فرهنگ را گرامي‌داشت .
همچنين در اين مراسم، حميد تهرانفر، قائم مقام مديرعامل و نايب رييس هيات مديره بانک صادرات ايران، رونمايي از يادنامه ديوان حافظ شيرازي توسط مديريت شعب استان يزد در مستحکم تر شدن پيوند اين بانک با ادبيات را تاثيرگذار خواند و از اين رويداد ابراز خرسندي کرد. تهرانفر گفت: پيوند بانک صادرات ايران با ادبيات، پيوندي ناگسستني است و تاليف کتب متعدد در وصف مولوي، شاعر بلند آوازه ايران توسط نخستين مديران بانک نيز، مويد همين موضوع است. وي افزود: کتب متعددي توسط ادوارد جوزف، اولين مدير عامل بانک صادرات، که ايراني الاصل، متولد کرمانشاه و مولوي شناس برجسته اي نيز بود، تاليف شده
است.
رابطه پست بانک ايران و مجلس شوراي اسلامي‌از حيث ايجاد ظرفيت‌هاي قانوني و منابع براي ارائه خدمات بيشتر به هموطنان درسطح کشور بويژه در مناطق روستائي و محروم گسترش يافته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: غلامرضا تاجگردون رئيس کميسيون برنامه و بودجه و نماينده مردم گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي‌در مراسم توديع مديرپيشين و معارفه مدير جديد شعب پست بانک شهرستانهاي استان تهران ضمن بيان مطلب فوق گفت: بواسطه تعامل سازنده و توجه و اهتمام مجلس شوراي اسلامي‌و دولت به اين بانک، خدمت رساني آن بايد با فراگيري بيشتر همراه باشد.
وي با اشاره به نقش حمايتي دولت و نمايندگان مجلس از دستگاه‌هاي اجرائي خدمت رسان اظهارداشت: خلاء ارائه خدمات مالي و بانکي جهت کاهش شکاف اقتصادي و توسعه فرهنگ بانکداري الکترونيک درمناطق روستائي و کم برخوردار کشور احساس مي‌شد که خوشبختانه با نگاه هوشمندانه مجلس به ماهيت پست بانک در راستاي عدم حضور ساير بانک‌ها در اين مناطق، براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي‌به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي براي ايجاد اشتغال در روستاها تعيين شد.
دکتر فرحي مديرعامل پست بانک ايران در مراسم توديع مديرپيشين و معارفه مديرجديد شعب شهرستانهاي استان تهران اظهار داشت: دغدغه عمومي‌کشور بحث اشتغال است که نقش نظام بانکي در تعديل آن بسيارتأثيرگذار است که در اين راستا پست بانک ايران بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي با اعطاي تسهيلات و ارائه راهکارهاي سرمايه گذاري لازم براي توليد و اشتغال پايدار در روستاها و مناطق کم برخوردار اقدام نموده است.
مديرعامل بانک سرمايه در ديداري صميمانه از شعبه جمهوري بازديد نمود و با همکاران اين شعبه به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مدير عامل و عضو هيات مديره به صورت سرزده از شعبه جمهوري بازديد نموده و ضمن گفتگو با همکاران، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات آن شعبه قرار گرفت.
در اين بازديد پويان شاد ابتدا بامسئول شعبه در خصوص وضعيت منابع و مصارف، نحوه بازاريابي و ساير آمارهاي مربوط به عملکرد آن شعبه به بحث و گفت و گو نشست و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادهاي مسئول شعبه، راهکارها و پيشنهادهاي خود را به منظور بهبود عملکرد و افزايش بهره‌وري آنان ابراز نمود.
لازم به ذکر است مدير عامل بانک سرمايه در پايان، پس از گوش سپردن به سخنان همکاران شعبه جمهوري، در خصوص نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور بيان نمود.
همايش خانوادگي عترت کارکنان بانک مهر اقتصاد استان آذربايجان شرقي با حضور مسئول نمايندگي ولي فقيه در بنياد تعاون بسيج برگزار شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان آذربايجان شرقي، حجت الاسلام و المسلمين رحيمي‌- نماينده ولي فقيه در بنياد تعاون بسيج - در اين همايش با اشاره به روز مباهله و تبريک ايام مبارکِ ذي حجّه اظهار داشت: بي شک واقعه جاويدان غديرخم که به انتصاب مولاي متقيان و امير عارفان حضرت علي (ع) انجاميد، تاثيرگذارترين حادثه صدر اسلام پس از بعثت نبي مکرم اسلام (ص) محسوب مي‌شود.وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) مبني بر اينکه "خداوند در قرآن خانواده را محل آرامش و انس معرفي مي‌کند" بيان داشت: بايد در تمامي‌جنبه‌هاي زندگي از قرآن الگو بگيريم و سبک زندگيمان قرآني باشد.در ادامه، امير بهبودي – رئيس اداره‌امور شعب استان - ضمن تبريک روز مباهله و روز خانواده، گفت: در سال گذشته موفقيت‌هاي بسيار خوبي به دست آمد که مرهون تلاش و همّت همه کارکنان و حمايت خانواده‌هاي آن‌ها بود.