وی اضافه کرد: شرکت ایریکو به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده واگن در ایران هر چند توان ساخت سالانه بیش از 500 واگن باری و 200 واگن مسافرتی را دارد اما در عمل به دلیل نبود خریدار و کمکهای مالی مناسب بخش عمدهای از خط تولید این شرکت متوقف شده است.
سعیدی با بیان اینکه شرکتهای حمل و نقل در حال حاضر نسبت به خرید واگنهای دست دوم گرایش دارند اظهار کرد: حمایت صندوق توسعه ملی از خرید این واگنها که با پرداخت تسهیلاتی با بهره پایین انجام میشود در کنار زمان بندی کوتاه مدت شرکت های خارجی در تحویل واگنها باعث شده اگر شرکتهای حمل و نقل داخلی نیز علاقهای به خرید واگنهای جدید داشته باشند برای نمونه های خارجی اقدام کنند.
سعیدی اضافه کرد: این مساله نه تنها به تولید ملی و اهداف دولت در رشد اقتصادی ضربه می زند که ارز زیادی را نیز از کشور خارج می کند در حالی که با توجه به توان موجود در شرکتهای داخلی میتوان مانند همین محصول را در داخل کشور تولید کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به لغو تحریم ها و توجه ویژهای که دولت به رشد صنعت ریلی دارد امیدواریم از آغاز سال 1394 حمایتهای ویژهای از این صنعت آغاز شده و نتیجه آن نیز در بازارهای داخلی و خارجی ببینیم.