وی افزود: به طور کلی هر بنگاه اقتصادی دو برنامه تولید را طراحی و دنبال میکند اول برنامهای که به واقعیت نزدیکتر بوده و قابلیت اجرا داشته باشد و این برنامه به مراکز نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس و ... ارائه می شود، دوم برنامهای که برای داخل شرکت و با هدف ایجاد انگیزه برای کارکنان خود تنظیم شده و به دلیل مسایل انگیزشی و حرکت به سمت جلو بسیار آرمانی و جهشی طراحی می شود.
قربانی تصریح کرد: برنامه پیشبینی شده انگیزشی در شرکت سایپا در سال جاری در حدود 650 هزار دستگاه است که در مقایسه با میزان تولید در سال 92 با 314 هزار دستگاه و سال 91 با 395 هزار دستگاه بسیار جهشی و بیش از حد توان و صرفا برای ایجاد انگیزه در کارکنان طراحی شده است.
معاون برنامهریزی جامع تولید گروه سایپا با اشاره به برنامه 550 هزار دستگاهی امسال که به مراکز نظارتی ارائه شده گفت: بر اساس برنامه ارائه شده به سازمان بورس و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نوسازی و تجهیز صنایع ایران( ایدرو) 78 درصد برنامه محقق شده است.
وی افزود: عقب افتادن از برنامه تولید به دلیل بروز برخی مشکلات ناخواسته است که در تامین منابع اثر گذاشته و باعث کاهش تولید محصول در این گروه خودروساز شده است. البته باید اذعان کرد که در گروه سایپا به لحاظ ظرفیت تولید مشکل خاصی وجود ندارد و مسایلی مثل تحریمهای بانکی و مبادله ارز برای تامین بعضی قطعات باعث کاهش روند تولید شده است.
قربانی گفت: با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم و کمبود نقدینگی ناشی از مسایل نادرست مالی که در گذشته در گروه سایپا ایجاد شده، آمار تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حوزه خودروهای سواری 40 درصد و مجموع تولید سواری و تجاری نزدیک به 35 درصد رشد داشته است که نشانگر عزم جدی در افزایش تولید محصول است.
وی افزود: اگر میزان رشد گروه سایپا منصفانه بررسی شود خواهیم دید که با تمامی مشکلات داخلی وخارجی موجود در راه تولید این رشد بسیار چشمگیر بوده است.