به گزارش
تجارت آنلاين به نقل ازایسنا، ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار تصافات و مرگ و میر جادهای را به خود اختصاص داده است. نتیجه این وضعیت آسیب دیدن تعداد قابل توجهی خودرو در طول سال است که بخشی از آنها به دلایل مختلف دچار سوانح شدید شده و چپ میکنند.
اگرچه به طور طبیعی خودروهای چپی و دارای تصادفات شدید باید در تعمیرگاههای مجاز تعمیر اساسی شوند اما بخشی از این خودروها در چرخه خرید و فروش خودروهای تصادفی قرار گرفته و توسط دلالان خودروهای تصادفی، خریداری میشوند.
دلالان خودروهای تصادفی نیز این خودروها را با قیمتهای پایین خریداری کرده و با تعمیر غیر اصولی و البته صافکاری نقاشی دقیق و بسیار حرفهای، این خودروها را به عنوان خودروی سالم و بدون رنگ، مجددا میفروشند.
نتیجه این وضعیت تردد خودروهایی در خیابانها و جادههای کشور است که اگرچه ظاهرا سالمند اما به دلیل داشتن تصادفات شدید و تعمیر غیر اصولی، از ایمنی لازم برخوردار نبوده و در صورت بروز تصادف و سوانح ممکن است ایمنی سرنشینان را به خطر بیندازند.
اگرچه سال گذشته با رسانهای شدن این موضوع برخی کارشناسان پیشنهاد کردند که پلیس راهنمایی و رانندگی با راهاندازی سیستم ثبت اطلاعات خودروهای تصادفی، از تعمیر غیر اصولی این خودروها توسط دلالان خودروهای تصادفی جلوگیری کند اما تاکنون خبری در رابطه با این موضوع منتشر نشده است.
در این شرایط کارشناسان به افرادی که قصد خرید خودروهای دست دوم را دارند توصیه میکنند که هنگام خرید حتما از مشاوره یک مکانیک خبره و مورد اعتماد استفاده کنند تا خودروی تصادفی و چپی را به عنوان خودروی سالم و بدون رنگ، خریداری نکنند.