سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه مدیران سازمان ترافیک گفت: در جلسات با پلیس قرار شد در اواخر سال 93 جرایم به صورت ارشادی و تذکری باشد تا در اردیبهشت 94 شاهد آن باشیم که جرایم به صورت قطعی و با ارسال پیامک و قبض برای متخلفان صادر شود.
وی با بیان اینکه اعمال قانون و ارسال جرایم در پلیس راهور به تاخیر افتاد افزود: پلیس تقاضا داشت تا در فاصله زمانی دیگری یعنی مرداد اعمال قانون ورود متخلفان به طرح زوج و فرد را اجرایی کند اما در مرداد ماه نیز جرایم به دست متخلفان نرسید و نهایتا در آبان ماه این اعمال قانون انجام شد.
وی گفت: در طول این مدت شاهد تخلفات بیشمار در این محدوده بودهایم، روزانه200 تا 250هزار تخلف در محدوده زوج و فرد به ثبت رسیده است که برای توقف جریان تکرار تخلف باید متخلفان جریمه شوند تا بدانند قانون شکنی هزینه دارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه پلیس عملیات ثبت و اعمال قانون برای متخلفان ورود به محدوده زوج و فرد را شروع کرده است گفت: امید است با رسیدن برگه جریمه به دست متخلفان، شاهد کاهش تخلف باشیم.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در مورد عدم تخصیص بودجه دولتی به حمل ونقل عمومی پایتخت نیز با بیان اینکه 6 سال است که این وضعیت را تجربه میکنیم گفت: براساس قانون، دولت موظف است 50درصد هزینه ساخت مترو، 30درصد یارانه بلیت مترو، 82 درصد خرید ناوگان عمومی را پرداخت کند و همچنین از محل اجرای هدفمندی یارانهها و از محل جریمههای راهنمایی و رانندگی سهم شهرداری را بپردازد که 6 سال است یا قانون را به درستی اجرا نکردند و یا بخش ناچیزی را تقبل کردند و این درحالی است که با بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت مردم از این اتفاق سود میبرند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری نه چاه نفت دارد و نه حساب ذخیره ارزی در بانک مرکزی گفت: قطعا شهرداری به اندازه دولت توان مالی ندارد و دولت با منابع زیادی که در اختیار دارد، می تواند به سرعت به مشکلات پایان دهد و امید است دولت به روند خاموشی 6 ساله چراغ حمل و نقل پایان دهد.
وی همچنین در مورد زمان ثبت نام آرم طرح ترافیک نیز با بیان اینکه به دنبال ایجاد تغییراتی در آرم سال95 هستیم گفت: اگر نتوانیم تا پایان آذرماه موافقت شورا و شوراعالی ترافیک را برای ایجاد تغییرات کسب کنیم، پایان آذرماه و نهایتا اوایل دی ماه ثبت نام آغاز خواهد شد.
منبع: ا یسنا