داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران هدف از سفر به لرستان را بازدید از وضعیت راههای استان، مجتمعهای بین راهی، پاسگاه پلیس راه و کلیه تاسیسات مرتبط با راهداری بیان کرد و افزود: در استان بیش از 220 کیلومتر راههای موجود روکش آسفالت شده که در مقایسه با سایر استانها و با توجه به سهم استان کارهای خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: پلیس راه دورود نیاز به بازنگری دارد و نیاز است برای ساماندهی آن طرح جدیدی تهیه شود.
رئیس راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با تأکید بر اینکه در 9 ماهه سالحاری بالغ بر 8 میلیون تن آسفالت در سطح راههای کشور توزیع شده است، اظهار کرد: این در حالیست که سالگذشته 10 میلیون تن قیر توزیع شده است و چنانچه شرایط آب و هوایی اجازه دهد روکش آسفالت راهها در چندماه باقی مانده تا پایان سال انجام خواهد شد.
کشاورزیان از خروج ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل خبر داد و افزود: برای ناوگان باری کشور از محل بند «ق» تبصره 2 قانون رفع موانع تولید پیشبینی شده تا کامیونهای بالای 35 سال از رده خارج شوند و بخشی از سود بانکی آن از سوی شرکت نفت و از محل صرفهجویی مصرف سوخت پرداخت شود که البته شورای اقتصاد این مهم را تصویب کرد و به دلیل تصویب قانون جدید این مصوبه شورای اقتصاد باید تجدید شود که پیگیر این مهم و ابلاغ وزیر نفت برای اجرای این مصوبه هستیم.
این مقام مسئول یادآور شد: تلاش سازمان برای نوسازی ناوگان مسافربری این است که از محل منابع داخلی سازمان، نوسازی ناوگان(اتوبوس، مینیبوس، ون و سواری) انجام شود و در اینباره قراردادهای متعدی با شرکتهای سازنده و بانکها منعقد شده که 70 درصد قیمت خودرو با وام کمبهره به متقاضی داده شود.
وی گفت: برای مینیبوس با توجه به اینکه اقتصاد ضعیفتری دارد تمهیدات ویژهای اندیشیده شده اما متاسفانه علیرغم اینکه وام ارزانقیمت پیشنهاد شده و رقم آن مناسب است اما استقبال بسیار اندک است.
کشاورزیان متوسط عمر ناوگان مسافربری(اتوبوس) را در کشور بین 12.5-12 سال اعلام کرد و گفت: متوسط عمر مینیبوسرانی در کشور بالاست و استقبال افراد برای نوسازی این ناوگان کم است.