وی گفت : متاسفانه دولت زمینه را به نحوی فراهم کرده که به تولیدکننده داخلی اجازه تولید انبوه داده نمی شود و زمانی که تولیدکننده می خواهد برنامه ریزی را داشته باشد قوانین به طور مستمر و سالی چند بار تغییر می کند در حالی که در کشورهای دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد.وی تصریح کرد : در صورتی که تنها 10 درصد از امکاناتی که قرار است در اختیار شرکتهای خارجی قرار گیرد به تولیدکننده داخلی اختصاص داده شود قطعا این صنعت به خودکفایی خواهد رسید.
نایب رئیس سندیکای موتورسیکلت ایران گفت : متاسفانه در این سالها ریزش در صنعت موتورسیکلت رو به افزایش بوده و صنعتگران بزرگ داخلی عملا از وضعیت فعلی خسته شده اند.حجازی افزود : امروز با توجه به وام های با بهره 27 درصد ، جرایم 6 درصد و ارزش افزوده و مالیات و حقوق و بیمه دیگر تولید کننده نفسی برای رقابت ندارد همین امر باعث شده که اغلب سرمایه گذاری ها به سمت سپرده گذاری و دلالی متمایل شود.
وی گفت : صنعتی که چندین هزار اشنغال در کشور ایجاد کرده است به راحتی به آن ظلم می شود چرا که سیاسی ها پشت این صنعت قرار ندارند.وی همچنین سال 95 را سال سختی برای صنعت موتورسیکلت پیش بینی کرد و افزود : با تداوم رکود ، وجود بهره های بانکی ، افزایش تعرفه های گمرکی ، کاهش تولید و افزایش حقوق و دستمزد و و مواد فولادی مسلما امسال ، سال سختی برای صنعت موتورسیکلت خواهد بود این در حالی است که با وجود افزایش هزینه ها هیچ گونه افزایش قیمتی در سال جاری در قیمت موتورسیکلت اعمال نشده است.
این فعال در صنعت موتورسیکلت افزود : تولیدکنندگان موتورسیکلت به دلیل حضور در بازار ناگزیر از عدم افزایش قیمت هستند چنانچه در این شرایط به جزء چند تولیدکننده که برند وارد می کنند و تولیدات آنها مجزا است مابقی فعالان در این صنعت همگی زیان ده خواهند بود.