به گزارش روزنامه تجارت در این مراسم، شهریار امیری، رييس هيئت مديره بازرگانی بانیان الکترونیک - که پیش از این به عنوان نماینده انحصاری کولرهای گازی میدیا در ایران شناخته شده بود اظهار داشت: متاسفانه در طول سالهای گذشته بسیاری از واردکنندگان به واسطه واردات کالای بی کیفیت از چین باعث به وجود آمدن جو روانی بدی نسبت به محصولات چینی شده اند که به واقع اینگونه نیست.
شهریار امیری تصریح کرد : میدیا یکی از با کیفیت ترین برندهای تولید کننده کشور چین است که بخش تحقیقات و توسعه فعالی دارد و سالیانه 4 درصد از سود شرکت را صرف هزینه های تحقیقات توسعه می کنند.بالغ بر 11 درصد محصولات میدیا به آمریکای شمالی صادر می شود که با توجه به سخت گیری این کشورها در خصوص واردات با کیفیت کالا، می توان مدعی بود که میدیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.حال آنکه قوانین استاندارد ایران از بسیاری از کشورهای دنیا سخت گیرانه تر بوده و در چند ماهه گذشته به شدت و با نظارت دقیق سازمان استاندارد در حال اجراست.
امیری بیان داشت : شرکت بازارگانی بانیان نیز به موضوع کیفیت با دید بسیار دقیقی نگاه کرده و بر همین اساس همکاری با شرکت میدیا را گزینه مناسب جهت ارائه محصولات با کیفیت به بازار لوازم خانگی ایران می داند.
وی گفت : محصولات در حال حاضر در گمرک و در مسیر مراحل اداری جهت ورود به ایران هستند و در طی دو هفته آینده به تدریج در بازار ایران توزیع خواهند شد.
شهریار امیری با اشاره به موضوع نگرانی های موجود در خصوص معضل خدمات پس از فروش در ایران، بیان کرد : در خصوص خدمات پس از فروش و نمایندگی ها هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت چنانکه شرکت بانیان تا قبل از این اتفاق نیز در این حوزه فعالیت گسترده داشته است.
وی افزود : علاوه بر دوستانی که تا به امروز یار و یاور ما بوده اند، اعلام آمادگی خودرا نسبت به همکاری با دیگر دوستان علاقه مند اعلام می کنیم و مشکلی در خصوص همکاری جدید با دیگر دوستان و همکاران ما وجود نخواهد داشت.
کالاهای میدیا در تمامی فروشگاه های معتبر و بزرگ کشور با سهولت دسترسی برای تمامی علاقه مندان وجود خواهد داشت.
وی در پایان در خصوص اینکه آیا استراتژی همکاری بین دو شرکت به انتقال تکنولوژی به ایران نیز منجر خواهد شد، بیان داشت : شرکت میدیا بسیاری از کارخانه های تولیدی خودرا در خارج از چین مستقر کرده و این به معنی علاقه مندی این شرکت جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور چین است.اما در خصوص سرمایه گذاری میدیا در ایران در جهت تولید و انتقال تکنولوژی فعلا زود است که صحبت شود با این حال ورود سرمایه گذار در هر حوزه نیاز به قوانین حمایتی دولت و بستر های لازم جهت ورود آنان دارد.
وی میدیا را شرکتی بزرگ خواند و طیف وسیع محصولات میدیا و توان بالای این شرکت را پاسخگوی بازار بزرگ لوازم خانگی ایران دانست. وی همچنین درباره محصولات انتخاب شده این برند برای ورود به بازار ایران بر این نکته تاکید داشت که در گزینش محصولات، هم به لحاظ کیفیت و هم تنوع مدل هاء نهایت تلاش بر برآورده کردن نیازهای مصرف کننده ایرانی بوده است.
میدیا بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی دنیا و برند اول جهان در محصولات تهویه مطبوع، کولرهای آبی پرتابل، کتری ها و پلوپزها است. این شرکت با بکارگیری بالغ بر صد هزار نیروی متخصص در بیش از ۲۰۰ کشور و سرزمین جهان، یک شرکت بین المللی بزرگ به حساب می آید. در حال حاضر میدیا ۲۱ کارخانه و ۲۶۰ انبار و مرکز حمل و نقل در سراسر جهان دارد و پس از ۵۰ سال رشد و پیشرفت متوالی، از فروشی افزون بر ۲۲ میلیارد دلار در سال سود می برد.
وعده برند میدیا فراهم آوردن راهکارهای دوستانه برای کسانی است که لحظات ناب خانه ارج می نهند و به تازگی شعار "میدیا - خانه، خانه توست" برگزیده است.
در ادامه الویس وانگ مدیر خاورمیانه بزرگترین شرکت چینی صادر کننده لوازم خانگی اظهار کرد: به دنبال صادرات صرف کالا به ایران نیستیم بلکه همکاریهای مشترک را در این زمینه دنبال میکنیم.
وی افزود: میدانیم که مشتریان ایران به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و محصولات سطح بالا را مصرف میکنند، به همین منظور تولیدات خود را با شرایطی عرضه میکنیم تا رضایت آنها فراهم شود.
در ادامه جابری مدیر ارشد دفتر میدیا در ایران گفت: با توجه به سابقه ای که شرکت بانیان در بازار لوازم خانگی ایران دارد ، مطمئن هستیم همکاری شرکت میدیا به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی دنیا و شرکت بانیان به عنوان یکی از معتبرترین توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در ایران، منجر به جلب رضایت مشتری خواهد شد.
مدیر ارشد دفتر میدیا در ایران در ادامه افزود: استراتژی های شرکت بانیان و میدیا مشترک و آن خلق ارزش برای مصرف کننده ایرانی است و این خلق ارزش در سایه تولید کالای باکیفیت و ارائه محصول با قیمت قابل قبول امکان پذیر است.
جابری بیان داشت: در مرحله اول به دنبال این هستیم که کیفیت را به هیچ عنوان قربانی نکرده و تلاش خواهیم کرد تا فعالیت میدیا در ایران باعث تغییر تصور ایرانیان از مصرف کالای چینی شود.
وی به بیان سابقه فعالیت شرکت میدیا پرداخت و گفت: صحبت از شرکتی می کنیم که تولیدکننده بیش از هزار برند مختلف در بازار لوازم خانگی دنیا است.
جابری افزود: سیاست میدیا از سال 2016 تمرکز بر روی تولید لوازم خانگی با برند میدیا است و کیفیت محصولات این شرکت به علت سرمایه گذاری در بحث تحقیق و توسعه است. این شرکت برخلاف سایر شرکت های چینی که تولیدمحور هستند هرساله 4 درصد از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه می نماید.
مدیر ارشد دفتر میدیا در ایران در پایان به بیان استراتژیهای میدیا پرداخت و گفت استراتژی اصلی شرکت میدیا این است که فعالیت در عرضه تولید و توزیع در بازارهای معتبر را حفظ و در اینده ای نزدیک به کسب و کارهای جدید مانند بازی، سیستم های امنیتی و خانه های هوشمند وارد شود.
بخش پایانی مراسم به پرسش های خبرنگاران اختصاص پیدا کرد که با پاسخ گویی مسئولان دو شرکت همکار خاتمه یافت.