به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با توجه به اظهارات تعدادی از مشترکین در خصوص عدم آگاهی از محتوای برخی آیتم های قبوض تلفن همراه، اپراتور اول تغییراتی در صورتحساب مشترکین خود ایجاد کرد.
بر این اساس، آیتم «سایر هزینه ها» که مربوط به خدماتی مانند تغییر نام، تغییر و اصلاح آدرس، قطع، وصل و.. می شد، به «کارمزد خدمات» تغییر نام پیدا کرد. همچنین آیتم جدیدی تحت عنوان «خدمات الکترونیک دولت» برای استفاده از سامانه های دولتی مانند راهنمایی و رانندگی، شهرداری، ثبت احوال و.. اضافه شده است. مبالغ این آیتم، پیش از این به طور کلی در آیتم «خدمات مبتنی برمحتوا» محاسبه می شد، با افزودن این ردیف، مبالغ به صورت تفکیک شده و مجزا نمایش داده می شوند و بیانگر سرویس هایی هستند که از سامانه های دولتی به درخواست مشترک دریافت می شود.
علاوه بر این، برخی از موارد محاسباتی آیتم «خدمات مبتنی برمحتوا» که ماهیت عام المنفعه دارند، مانند کمک به ساخت «عتبات عالیات»، نیز از این ردیف جدا و به آیتم «کمک های مردمی» منتقل شده است.
گفتنی است این تغییرات از دوره منتهی به ۱/۳/۹۶ اجرایی می شود و در جزئیات قبوض چاپی و الکترونیکی اردیبهشت ماه قابل مشاهده است. لازم بذکر است صورتحساب هایی که بصورت چاپی و یا الکترونیکی به صورت دوماهه ارائه می شود، دو ستون مجزای ماهیانه جهت درج مبالغ دارد و مبالغ هر ماه به صورت جداگانه ذکر می شود.
علاوه بر سرویس های قبلی ارائه شده از سامانه پیامکی ۹۹۰۰۰۹، مشترکین از این پس می توانند با ارسال پیامکی حرفK، جزئیات سرویس های خدمات مبتنی بر محتوا و حرف C جزئیات آیتم کارمزد خدمات (سایر هزینه های سابق) را دریافت کنند. همچنین همراه اولی ها با ارسال حرف H به این سرشماره پیامکی می توانند از سایر سرویس ها مانند قبض پایاندوره، قبض میاندوره و... نیز اطلاع پیدا کنند.