به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، شعب منتخب ارائه دهنده خدمات مالی و سرمایهگذاری این بانک به پیشخوان کارگزاری بازار پول مجهز شده و همزمان با استقبال علاقهمندان به حضور در بازار سرمایه، تمامی خدمات کارگزاری و مشاورههای مالی و سرمایهگذاری را به مشتریان و هموطنان ارائه میکنند. اخذ کد بورسی، صدور کد کاربری معاملات برخط، معاملات آفلاین، تغییر کارگزار ناظر و معاملات گواهی سپرده سکه مهمترین خدمات قابل ارائه در شعب منتخب بانک در این زمینه است که در این میان، دریافت کد کاربری معاملات برخط (آنلاین) از جمله مهمترین و مطمئنترین ابزار برای انجام خدمات غیرحضوری بازار سرمایه توسط کارگزاری بانک صادرات ایران در شرایط فعلی است.
بیش از ٥٠ شعبه منتخب بانک صادرات ایران جهت اجرای این طرح در تمامی استانهای کشور به سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول تجهیز و مورد استفاده قرار گرفته و همزمان با پیشرفت این پروژه به مرور تمامی شعب بانک مجهز به سوپرمارکت مالی (ویژه معاملات سهام و ارائه خدمات مشاوره مالی) خواهند شد.
بهبود روند تعمیق بازار سرمایه، ارتقای فرهنگ سهامداری، ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفهای فعالان بازار سرمایه، از جمله اهداف بانک صادرات ایران است تا همزمان با توجه ویژه تیم اقتصادی دولت به بازار سرمایه و ضرورت افزایش توان تامین مالی بنگاههای تولیدی و اقتصادی کشور از طریق بازار سرمایه، با بهرهگیری از ظرفیت گستردهترین شبکه بانکی داخل و خارج از کشور، بتواند گامهای مؤثری برای دسترسی عموم مردم در نقاط دور و نزدیک ایران به بازار سرمایه کشور بردارد.
کارنامه ١٨ ماهه سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات نشان میدهد که از شهریورماه سال ١٣٩٧ تا ٢٩ اسفندماه ١٣٩٨، تعداد مشتریان «حضوری» و «برخط» شرکت کارگزاری بانک بیش از ١٠ هزار نفر افزایش یافته که از این میزان شش هزار و ٧٦٧ نفر کد کاربری آنلاین دریافت کرده و در عین حال بیش از ١٤هزار میلیارد ریال اوراق بهادار از طریق «پیکاپ» (سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول) مورد داد و ستد قرار گرفته است.