به گزارش تجارت آنلاین، علی رشیدی بنیانگذار استارتاپ استیم و برگزار کننده رویداد پاندورا در خصوص اهداف برگزاری این رویداد گفت: گردهمايی استارتاپی پاندورا با محوريت ارتباط موثر کارآفرينان داخل و خارج کشور و با تمرکز بر استارتاپ ها سعی در برقراری ارتباط فرد به فرد بين ايرانيان خارج و داخل کشور داشته و به دنبال اين است که بستری را فراهم کند تا جامعه متخصصين داخل و خارج کشور بتوانند با يکديگر تيم سازی کنند و زمينه ساز ظهور نوعی جديدی از ارتباط افراد باشيم که در قالب تيم های 2 نفره با اجرای پروژه های نرم افزاری و برنامه نويسی نقش موثری در توسعه اکوسيستم استارتاپی کشور ايفا کنیم.
به گفته رشیدی اصلی ترين هدف گردهمايی استارتاپی پاندورا امید آفرينی است و اين رويداد قصد دارد با معرفی مسيری جديد و خلاقانه به جوانان و نسل زد و افراد متخصصی که در شرايط فعلی دچار سرخوردگی و سردرگمی شدن آنها را به سمت و سويی جديد هدايت کند و روش تازه ای برای کسب درآمد دلاری و انجام پروژه های بين المللی است. ارتباطات شالوده و زير بنای تمام فعاليت های بشر است و در سال های اخير با توجه به سيل مهاجرت نخبه گان ما قصد داريم که اين تهديد را به فرصت تبديل کنیم و از پتانسيل عظيم نيروی انسانی متخصص ايرانی که مهاجرت کرده اند در جهت تيم سازی و کمک به نيروی متخصص داخلی بهره برداری نماييم و مقدماتی را فراهم نماييم تا اين دو قشر از جامعه بتوانند با هم همکاری، مشارکت، تيم سازی و در نهايت کارآفرينی کنند و نسل زد جامعه را هدايت و رهبری کنیم.
بنیانگذار استارتاپ استیم بزرگترين بخش از مخاطبان اين رويداد را شامل استارتاپها، کارآفرينها، فريلنسرها و تمامی افرادی دانست که در فکر راه اندازی کسب و کار مستقل خودشان هستند و يا از دنيای کارمندی خسته شده اند و قصد دارند بيزينس مستقل خودشان را داشته باشند و يا در پيدا کردن شغل مناسب با استعداد و توانايی هايشان موفق نبودند و دست به عمل شدند تا برای خودشان اشتغال ايجاد کنند.
وی در خصوص بخش نمایشگاهی رویداد که با استقبال مخاطبان روبه رو شد بیان کرد: يکی از جذابيت های گردهمايی استارتاپی پاندورا بخش نمايشگاهی آن بود که مختص عرضه مستقيم محصولات استارتاپ ها و کسب و کارهای خرد SME بود و هدف از این بخش ایجاد افزايش ترافيک و پويايی بيشتر پاندورا و اتمسفر پر جنب و جوش فضا بود تا برندها برای ديده شدن و نفوذ به ذهن مخاطبان رويداد و ایجاد ارتباطات بصری بستری مناسب داشته باشند.
استیم چگونه متولد شد؟
بر اساس این گزارش بخش جذاب روز دوم رویداد پاندورا رونمایی از شبکه اجتماعی استیم با ارائه بسیار جذاب علی رشیدی بود که با استقبال مخاطبان روبه رو شد.
علی رشیدی بنیانگذار استارتاپ استیم و برگزار کننده رویداد پاندورا در ارائه خود گفت: سالهای گذشته که مشغول به دستگاه سازی بودم و با ساخت یک دستگاه بزرگ پخت غذا در رویدادی که توسط اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار شد شرکت کردم که از سوی آلمانی ها با استقبال رو به رو و پذیرفته شد. برای من اتفاق شگرفی بود و تحقق رویاهای خود را به وضوح می دیدم تا اینکه برای ارائه مدارک با مشکلات عدیده رو به رو شدم. از مله مهمترین مواردی که مطرح کردند و من نداشتم وجود یک تیم بود که همین نقطه ضعف، نقطه عطفی در زندگی کاری من شد.
رشیدی با بیان اینکه در پروسه استارتاپ ویزا قوی ترین و با ارزش ترین موردی که می خواهند تیم است گفت: سوالی که از من پرسیده شد: شما چه کارافرینی هستید که تیم ندارید؟ و من پاسخی برای آن نداشتم. تا اینکه در 30 فروردین 1401 اولین رویداد ما با شرکت کنندگانی که از لینکدین می آمدند در فضایی بسیار صمیمی شکل گرفت و به دلیل استقبال از آن قرار شد هر هفته این رویداد را برگزار کنیم و هر هفته تعداد شرکت کنندگان ما افزایش بیشتری یافت تا اینکه استارتاپ استیم متولد شد.
بنیانگذار استارتاپ استیم در ادامه بیان کرد: سرویس دهی ما فقط به کارآفرینان بود که این نقطه قوت استارتاپ استیم بود و هست؛ مهمترین تعهد ما تیم سازی برای کارآفرینان است. برای تیم سازی سرویسی طراحی کردیم که شامل دو گام می شود: گام اول معرفی و گام دوم شناخت. در تمامی رویدادهای سه ساعته استیم در یک ساعت اول افرادی که مایل به تیم سازی هستند در یک دقیقه طلایی خودشان را بر روی استیج معرفی می کنند. در گام دوم و تایم نت ورکینگ، شناخت افراد از یکدیگر بیشتر شده و تعاملات افراد افزایش می یابد. ما در این پروسه برای شناخت بهتر افراد از هم برگزاری اردوهایی را طراحی کردیم و تا کنون چندین اردو برگزار شده که بسیار تاثیرگذار بوده و به غنی تر شدن این شناخت کمک بسیار زیادی به افراد می کند.