کد خبر: ۱۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
سیستم ال سی و مبادلات بانکی به دلیل بحث تحریم با مشکلاتی مواجه است و زمانی که مشتری جنسی خریداری می‌کند به علت بودن سیستم بانکی با چالش روبرو می شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، یک صادرکننده پلاستیک و پلیمر از عدم حمایت از صادرکنندگان گلایه کرد و گفت: معمولا کشور‌ها از صادر‌کنندگان حمایت می‌کنند و این در حالی است که از سال 89 به بعد سه درصد جوایز صادراتی که قرار بود به صادر‌کنندگان پرداخت شود، پرداخت نشده است.
 
هوشنگ پارسا ، اظهار کرد: سیستم ال سی و مبادلات بانکی به دلیل بحث تحریم با مشکلاتی مواجه است و زمانی که مشتری جنسی خریداری می‌کند به علت بودن سیستم بانکی با چالش روبرو می شود.
 
وی افزود: در خارج از کشور معمولا وقتی جنسی خریداری می‌شود، مشتری 10 درصد آن را نقدی پرداخت کرده و 90 درصد تسهیلات دریافت و در مدت شش ماه تا یک سال این تسهیلات را به بانک پرداخت می‌کند و درواقع این موضوع قرار‌دادی بین بانک‌های مختلف کشور است، ولی متاسفانه با توجه به مسائل تحریم این موضوع در کشور ما وجود ندارد و خرید نقدی در کشور مشکل‌ساز شده است.
 
وی با بیان اینکه کشوری هستیم که سال‌هاست قیمت تمام شده ما بالاست تاکید کرد: نگاه دولتمردان ما نگاه تولید ملی نبوده و از طرفی به دلیل وجود تعطیلات زیاد و نامنظم که به تعطیلی تولیدی‌ها و کارخانجات منجر می‌شود، قیمت تمام شده کالا افزایش یافته است.
 
این صادرکننده نمونه در بخشی از سخنان خود گفت: در ایران سیستم مدیریتی رشد نکرده و زمانی که مدیریت رشد خوبی نداشته باشد، طبیعی است که قیمتها افزایش می‌یابد و همه این مسائل باعث می‌شود بازارهای هدف ما روز به روز کوچک‌تر شود.
 
پارسا ادامه داد: مورد بعدی پیمان‌هایی است که کشور‌های مختلف با یکدیگر منعقد می‌کنند که براساس این پیمان‌های تجاری عوارض گمرکی به صفر رسیده و صادر‌کنندگان فقط هزینه حمل را می‌پردازند ولی متاسفانه کشور ما در زمینه‌ی پیمان‌های تجاری عقب مانده و این در حالی است که می‌توانستیم با بستن این پیمان‌ها بین کشور‌های مختلف تعرفه گمرکی را در یکسری از کالاهای اساسی به صفر برسانیم.
 
وی معتقد است: تولید در هر کشوری به دنبال خود امنیت و عدالت را به دنبال دارد و این درحالی است که ما بیشتر به واردات توجه می کنیم نه تولید.
 
پارسا از روند استرداد مالیات بر ارزش افزوده نیز گلایه کرده و گفت: زمان خرید کالا مالیات بر ارزش افزوده را به دولت می‌پردازیم اما زمانی که کالا را صادر می کنیم و در زمان استرداد مالیات، مدت‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم آن را از دولت بگیریم.
برچسب ها: صادرات ، کشور ، پلیمر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار