کد خبر: ۱۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
رئیس قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح:
سردار فرحی گفت: با توجه تحقق هدف افزایش کمیت آموزش‌ها، کیفیت این آموزش‌ها را نیز در حوزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزایش دهیم.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی رئیس قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح صبح امروز یکشنبه ١٨ آبان ماه در مراسم روز ملی کیفیت که در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار کرد: ما برای مهارت آموزی بنابر دستور ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح یک گاردیل را در یک اتوبان طراحی کرده ایم که فرآیند کار در این اتوبان از خرداد ماه سال ٩۶ آغاز شده و انتهای اتوبان نیز در سال ١۴٠١ تعریف شده است. این برنامه برای بازه ۵ ساله طراحی شده که باید در این زمان انجام شود و از نقطه صفر به نقطه ١٠٠ برسیم و همه سربازان باید حداقل یک مهارت را فراگرفته باشند و علاوه بر این ٣٠ درصد آن‌ها مطابق نقشه راه باید به اشتغال نیز رسیده باشند.

وی ادامه داد: اکنون ما در سال سوم نقشه راه هستیم و طبق این برنامه ۶۵ درصد از سربازان را در برنامه قرار داده ایم و امسال ١۵ درصد از آن‌ها وارد عرصه اشتغال شده اند و با یکی از شرکت‌های سازمان هوافضای وزارت دفاع توافقنامه‌ای را منعقد کرده ایم تا این شرکت که سابقه عظیمی در حوزه کیفیت دارد، مسئولیت نظارت بر حسن انجام کار و ارتقای مهارت آموزی را در سطح ارتش، سپاه و ناجا و استان‌ها برعهده بگیرد.

سردار فرحی اظهار کرد: این شرکت باید در پایان دوره خود، خروجی ١۵ درصد اشتغال موفق را داشته باشد در غیر این صورت کار خود را با موفقیت انجام نداده است. این مسئولیت با توجه به سابقه خوب این شرکت در زمینه کیفیت به آن‌ها واگذار شده است. پیش‌تر این شرکت مسئول ارتقای کیفیت حوزه هوافضا بود و به دلیل موفقیت خود در این حوزه مسئولیت ارتقای مهارت آموزی نیرو‌های مسلح نیز به این شرکت واگذار شده است.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم ما در این اتوبان که تعریف شده است، باید یک مهارت به ازای ١٠٠ درصد از سربازان و ٣٠ درصد اشتغال در انتهای سال ١۴٠١ برسیم. یک گاردریل ما ۵ تا رکن اساسی دارد که تحت عنوان گام‌های مهارت آموزی تعریف شده و ما برای اینکه به این گام‌ها برسیم فقط مدت زمان داخل خدمت کفایت نمی‌کند. این گام‌ها عبارت است از قبل از خدمت، بدو خدمت، حین خدمت، اوقات فراغت و پس از خدمت. این گام‌ها باید اجرا شود تا بتوانیم به هدف نهایی خود برسیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اما بخش دیگر این برنامه ۵ رکن اساسی دارد که عبارت است از کمیت، کیفیت، تنوع مهارت، مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و اشتغال پس از خدمت. دو بخش از برنامه‌های تعریف شده به ما کمک می‌کند که این برنامه به خوبی اجرا شود.

سردار فرحی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ما در کنار رشد کیفی این حوزه رشد کمی آن هاست. کیفیت وجود داشته، ولی باید این کیفیت افزایش پیدا کند. افزایش کیفیت مهارت آموزی موضوعی است که سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هم بار‌ها به بنده تاکید کردند. سردار باقری بار‌ها دو موضوع مهم را تاکید کردند که اگر مهارت با اشتغال زایی همراه نباشد ارزشی ندارد و مهارت برای شغل نیاز است نه برای مهارت. چون دانشگاه‌های کشور سالانه یک میلیون مدرک صادر می‌کنند، ولی چرا ما ٣٨ درصد بیکار در فارغ التحصیلان داریم. چرا ما بیش از ۴/۵ میلیون نفر جوان بیکار داریم.

وی ادامه داد: دلیل وجود درصد بالای بیکاران در جامعه به دلیل عدم اثربخشی مدارک دانشگاهی ما است. مهارت هنگامی منجر به اشتغال می‌شود که منشور کیفیت اجرایی شود. برای اجرای منشور کیفیت باید به چند مورد توجه کرد که علاقه جوانان، نیاز جامعه، کشش بازار، مولفه‌های ١۴ گانه‌ای که ما در منشور کیفیت تنظیم کرده ایم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در این زمینه اصرار داریم که با توجه تحقق هدف افزایش کمیت آموزش‌ها، کیفیت این آموزش‌ها را نیز در حوزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار