کد خبر: ۱۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی بیش از 5000 میلیارد تومان گندم خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی تولید هشت میلیون‌ تنی گندم تاکنون وارداتی نداشته‌ایم و پس از فصل برداشت کمتر از دو میلیون تن گندم وارد می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين، علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون چهار میلیون و 600 هزار تن از این محصول به ارزش بالغ بر 5300 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که 4600 میلیارد تومان آن به حساب‌شان واریز شده است.

وی افزود: اگر بانک‌های عامل و خزانه‌داری دولت همکاری خود را در راستای تامین اعتبارات خرید تضمینی گندم افزایش دهند، مابقی مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود و از این به بعد نیز می‌توانیم سریع‌تر و بهتر مطالبات را پرداخت کنیم.

رتبه‌بندی فروشندگان گندم 94

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: همه استان‌های کشور به جمع فروشندگان گندم پیوسته‌اند و در حال حاضر خرید تضمینی گندم در استان‌های ایلام و خوزستان به مراحل پایانی خود رسیده است.

وی افزود: در رتبه‌بندی استان‌های کشور خوزستان با 960 هزار تن، گلستان با 862 هزار تن و فارس با 640 هزار تن استان‌های اول تا سوم را در زمینه‌ خرید تضمینی گندم به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر استان‌های سردسیری مانند چهارمحال و بختیاری که خرید تضمینی گندم در آنجا به تازگی آغاز شده است، با فروش حدود هزار تن گندم در رده‌های آخر فروش به دولت قرار دارند.

قنبری اظهار کرد: تاکنون از نظر شرایط اقلیمی و آفات و بیماری‌ها مشکل خاصی در کشور گزارش نشده و خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

پیش‌بینی خرید 8 میلیون تنی گندم و قطع واردات

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی پیش‌بینی کرد امسال حدود 11 میلیون تن گندم در کشور تولید شود که از این میزان حدود هشت میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری می شود.

وی ادامه داد: مصرف گندم در هر سال حدود 9 میلیون تن است که با توجه به پیش‌بینی تولید، امسال کمتر از دو میلیون تن گندم به کشور وارد می‌شود که آن هم به خاطر تامین ذخائر استراتژیک شش ماهه‌ای است که دولت تکلیف کرده است.

قنبری اظهار کرد: با توجه به قیمت 1155 تومانی هر کیلوگرم گندم در داخل و نرخ حدود هزار تومانی گندم وارداتی تمایل کشاورزان به این است که محصول خود را به دولت بفروشند؛ بنابراین نگرانی بابت خارج شدن گندم از کشور نداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار