کد خبر: ۱۹۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه گفت: حراج حضوری یکی از بزرگترین مزایده‌های حضوری یا حراجی است که ۲۰ آذرماه جاری در سازمان جمع‌آوری و فروش تملیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اردشیر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص جزئیات بزرگترین حراج حضوری سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در تاریخ ۲۰ آذر‌ماه، اظهار داشت: برابر ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی دستگاه‌های کاشف و ضابطین موظف هستند همه کالاهای به ظن قاچاق را با صورتجلسه کشف و توقیف و تشخیص اولیه ارزش کالا به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل دهند.

وی تصریح کرد: این کالاها بیشتر از نواحی مرزی به دلیل ارتباط با کشور مجاور و گمرکات است که به این سازمان تحویل و پرونده آن در اختیار محاکم قضایی و تعزیرات حکومتی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه این سازمان را امین اموال دولت و محافظ حقوق ملت دانست و گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه به عنوان امین از کالاهای کشف شده نگهداری می‌کند تا وقتی که قاضی رأی قاطعیت بدهد، اگر کالا به نفع دولت ضبط شود اقدام به فروش می‌شود و اگر رأی بر برائت باشد امانت را به صاحب آن تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: کالاهای قاچاقی که به تولید داخل ضربه می‌زنند به شرط صادرات به خارج از کشور به فروش می‌رسد و بخش دیگری از کالاها همچون لوازم و آرایشی بهداشتی، خواراکی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته، داروهای نیروزا و... منهدم می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: روند مبارزه با قاچاق از نحوه میزان پرونده‌هایی که در این سازمان صورت می‌گیرد، کاهش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه اشاره‌ای به حراج بزرگ حضوری سازمان در تاریخ ۲۰ آذرماه داشت و گفت: حراج حضوری یکی از بزرگترین مزایده‌های حضوری یا حراجی است که امسال در سازمان جمع‌آوری و فروش تملیکی اتفاق می‌افتد.

رستمی ادامه داد: تمام کالاهای دارای رأی قطعی از مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی با یک‌سری تشریفات قانونی و رعایت پروتکل‌های اداری مبنی بر رعایت ضوابط ایمنی، بهداشتی، فنی و قرنطینه‌ای در این حراج به فروش گذاشته می‌شود.

این مسؤول افزود: کالاهایی از قبیل لوازم خانگی، پارچه، لاستیک، خوراکی و آشامیدنی و سایر کالاهای دارای تاریخ مصرف در این مزایده مطرح می‌شود و مردم می‌توانند به صورت حضوری شرکت کنند.

رستمی با بیان اینکه سازمان تملیکی به عنوان مأمور حصول درآمدهای دولت به‌دنبال تعیین و تکلیف کالاها است، اظهار داشت: حراج حضوری به صورت متمرکز در تهران (خیابان ولیعصر تالار نیلوفر) برگزار می‌شود و برای شرکت در یک مزایده باید ۱۵ درصد ارزش آن کالا به عنوان ضمانت بانکی از طریق کارتخوان به سازمان تملیکی پرداخت شود.

انتهای پیام/پ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار