کد خبر: ۱۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
نمايشگاه بين‌المللي صنعت پوشاك‌ايران، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رئیس کارگروه مد و لباس کشور در محل نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.
در سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران که بزرگترین و جامع ترین نمایشگاه پوشاک کشور نیز محسوب می شود، دهها شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرح‌ها و مدل‌های طراحی و تولید پوشاک تا روز 16 شهريورماه برپا خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف همزمان با برگزاري‌اين نمايشگاه، با بیان اینکه بخشی از توزیع کالای قاچاق، توسط واحد‌های غیرمجاز، پنهان و دست فروشان است، گفت: اگر طرح جدید ممنوعیت فروش کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی مجاز همه جانبه نباشد، موجب رونق گرفتن اصناف غیرمجاز می‌شود.
اين‌طور كه تسنيم گزارش كرده، علی‌ فاضلی، با بیان اینکه برای تدوین هرگونه طرحی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، اتاق اصناف به عنوان پیشانی تصمیم گیری‌ها باید حضور داشته باشد، افزود: بنده طرح وزیر صنعت را درباره مبارزه با قاچاق کالا از رسانه‌ها شنیده‌ام اما تا به امروز نامه و دستور العملی در این خصوص به دست ما نرسیده و از جزئیات آن بی‎خبرم.
وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از الزامات کشور به حساب می‌آید خاطر نشان کرد: اتاق اصناف نیز دولت را برای اجرای طرح جدید مبارزه با قاچاق کالا همراهی می کند و اعتقاد دارد که مبارزه با قاچاق کالا یک اصل مهم در کشور است که باید خیلی زودتر به آن پرداخته می‌شد.
فاضلی با اشاره به اینکه این طرح در صورتی با موفقیت اجرا می‌شود که همه جانبه اجرا شده و تمام جوانب آن لحاظ شود، گفت: در صورتی  که این طرح اجرا و جلوی عرضه کالای قاچاق درمیان اصناف گرفته شود، این به آن معنی نیست که جلوی توزیع کالای قاچاق درکشور گرفته شده است، زیرا اصناف مجاز که به صورت قانونی فعایت می‌کنند تنها بخشی از شبکه توزیع کالا هستند.
مشکل قاچاق با خشکاندن از ریشه حل می‌شود
این مقام مسئول دربخش اصناف کشور ادامه داد: بخشی از توزیع کالا از جمله کالای قاچاق در کشور توسط واحد‌های غیر مجاز، پنهان یا دست فروشان انجام می‌شود که این واحدها با اجرای این طرح نیز به کار خود ادامه می‌دهند و تازه فعالیت آنها رونق می‌گیرد.
وی اظهار کرد: همچنین بخشی از شبکه توزیع کالای قاچاق مربوط به توزیع کنندگان شبکه‌های مجازی، اینترنتی و تلفنی غیر‌مجاز است که با اجرای این طرح نیز به کار خود ادامه می‌دهند.
این مقام مسئول گفت: برای مبارزه با این مهم باید قاچاق را از ریشه خشکاند زیرا در غیر این صورت امکان برخورد با همه توزیع کنندگان کالای قاچاق به صورت خرد وجود ندارد.
ثبت برند‌های پوشاک برای جلوگیری از قاچاق
فاضلی همچنین درباره قانون مالیات‌های مستقیم گفت: اتاق اصناف اعتراضاتی به این قانون دارد که برای اعلام آن بنا برهماهنگی‌های به عمل آمده با اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به زودی در یک بیانیه مشترک، اعلام می‌شود.
رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در ارتباط با تصمیم مرکز اصناف و بازرگانان ایران در خصوص "افراد و واحدهای عرضه کننده پوشاک تحت برند تجاری خارجی" گفت: ملزم کردن این واحد‌های صنفی برای احراز هویت و ثبت نمایندگی، اقدامی موثر برای ساماندهی فعالان این بخش است.
اخیرا وزیر صنعت در خصوص راهکارهای دولت در برنامه ششم برای مقابله با قاچاق کالا گفت: در جلسات متعددی طرح رهگیری و شناسایی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است و  نامه آن تهیه و به مسئولان ذیربط نیز اطلاع داده شد که طبق قانون برای نهایی شدن باید در دولت تصویب شود.
وی در توضیح این دو طرح اضافه کرد: باید روشی ایجاد شود که بر واردات کنترل بیشتری انجام شود بنابراین دو طرح رهگیری و شناسه در قالب طرح‌های جداگانه به دولت ارائه شد تا بتوانیم رهگیری و شناسایی لازم را در این خصوص انجام دهیم.وزیر صنعت اظهار کرد: بخشنامه‌ای نیز برای اصناف ارسال شده که در آن فروشگاه‌ها و صنوف مکلف شده‌اند که از عرضه کالای قاچاق در محل کسب خود خودداری کنند.خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت نیز در این ارتباط گفته که برای شناسایی و رهگیری این کالاها از کد 14 رقمی استفاده خواهد شد که بر روی کالا نصب می‌شود.
نمايشگاه، بين‌المللي مي‌شود
خبرگزاري‌ايرنا درباره‌اين نمايشگاه نوشته: «تا پیش از این نمایشگاه پوشاک به شکل تخصصی و داخلی برگزار می‌شد اما طی نشست‌های مشترکی که با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان انجمن‌های صنایع نساجی، اتحادیه تولیدی و فروشندگان پوشاک تهران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی ایران، مسئولان برگزاری نمایشگاه و مدیر کل صنایع نساجی ایران تشکیل شد، مصوب شد که از این پس نمایشگاه پوشاک ایران به شکل بین المللی و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شود. براساس مصوبه این جلسه، هر ساله 70 درصد از فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت‌های داخلی و 30 درصد باقی مانده برای شرکت‌های خارجی اختصاص خواهد یافت.»
این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور قرار خواهد داد تا ضمن رقابت با شرکت‌های خارجی و بهره مندی از آخرین پیشرفت‌های این حوزه، با استفاده از دانش و تخصص خود، چهره شایسته ای از محصول ایرانی را به جامعه نشان داده و توانمندی‌های صنتعگران داخل را در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند.
سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران در فضایی حدود 10 هزار متر مربع و در سالن‌های 40 و 44 – خلیج فارس و فضای باز نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا می شود. ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقا سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال ، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی از مهمترین اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.برگزاری یک همایش و چند نشست تخصصی و همچنین برگزاری مسابقه طراحی پوشاک با حضور استادان برتر این حوزه، بخشی از برنامه‌های جانبی سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است. سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و همکاری دستگاههای مربوط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، ازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران، توسط شرکت سامع پاد نوین برگزار خواهد شد.گردش مالی بازار پوشاک کشور در حال حاضر دهها هزار میلیارد دلار تومان که سهم بخش داخلی از این بازار بزرگ تنها حدود 30درصد است و 70 درصد مابقی این بازار در دست واردکنندگانی است که پوشاک را به طور عام به شکل قاچاق وارد کشور می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار