کد خبر: ۲۰۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تولیدکنندگان بزرگ مرغ، روغن خوراکی، لبنیات و تخم مرغ معتقدند حذف ارز ترجیحی به درستی یک جراحی بزرگ در پیکره اقتصادی کشور توصیف می‌شود و برای تولیدکننده و مصرف کننده سودمند خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‏، حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، حذف ارز ترجیحی را عامل جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی دانست و گفت: این اقدام افزایش بهره‌وری در تولید را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: اگرچه با اجرای این طرح، قیمت نهاده‌ها افزایش می‌یابد، اما این امر سبب مدیریت و دقت بیشتر بر تولید خواهد شد و باعث می‌شود تا مرغ با وزن پایین‌تر و سن کمتر عرضه شود.

نظر تولیدکنندگان درباره پرداخت مستقیم یارانه به مردم
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در تولید از دیگر تبعات مثبت حذف ارز ترجیحی است، تصریح کرد: تولید در واحد‌های مرغداری اقتصادی‌تر می‌شود، اما در حال حاضر قیمت اعلامی، پایین‌تر از قیمت تمام شده تولید است و باید اصلاح شود.
وی تاکید کرد مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز کشور نیست.

رقابت برای افزایش کیفیت
سید محمدرضا بنی‌طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی نیز، حذف ارز ترجیحی را عامل رقابتی شدن زنجیره این صنعت عنوان کرد و گفت: حذف ارز ترجیحی و رقابتی شدن کل زنجیره صنایع لبنی به نفع مصرف کننده خواهد بود، چراکه رقابتی شدن، باعث افزایش بهره‌وری می‌شود و کیفیت محصولات نیز بیشتر می‌شود.

نظر تولیدکنندگان درباره پرداخت مستقیم یارانه به مردم
وی افزود: کارخانجات لبنی تخفیف‌های خوبی روی محصولات خود می‌دهند که متاسفانه بیشتر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آن منتفع می‌شوند و امیدواریم با تدابیر سازمان حمایت، این تخفیف‌ها به مصرف کنندگان برسد.

این عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، ارایه تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان را اقدام خوب وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: با این اقدام عرضه شیر خام در بازار افزایش می‌یابد که باعث می‌شود محصولات در بلندمدت با قیمت متعادل‌تری عرضه شود.

اصلاح الگوی مصرف
امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران نیز اصلاح نظام یارانه‌ای را یک تصمیم بزرگ اقتصادی خواند و گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت مستقیم یارانه به مردم، یک جراحی مهم اقتصادی است و ما از این تصمیم دولت استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به تغییر قیمت‌ها در پی اجرای این طرح، اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، روغن نباتی۸۱۰ گرمی سرخ کردنی به قیمت ۶۲ هزار تومان و روغن پخت و پز آفتابگران ۸۱۰ گرمی ۶۳ هزار تومان عرضه خواهد شد و سایر اقلام روغن خوراکی در حجم و بسته‌بندی‌های مختلف قیمت‌های متفاوت خواهد داشت.
نظر تولیدکنندگان درباره پرداخت مستقیم یارانه به مردم
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی مصرف حساب شده و هدفمند را از جمله آثار این تغییرات دانست و افزود: تولیدکنندگان قطعا از اجرای این طرح راضی اند و امیدواریم که دغدغه‌هایی مانند سرمایه در گردش نیز با همراهی وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی رفع شود.

آرامش بازار و بازگشت قیمت ها
حمید کاشانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن نیز حذف ارز ترجیحی را به نفع اقتصاد کشور دانست و گفت: این کاری بود که می‌بایست در سال‌های گذشته که اختلاف قیمت ارز آراد و دولتی کمتر بود، انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری و بهتر شدن تولید از تبعات حذف ارز ترجیحی است، افزود: این روند به سود تولیدکنندگان است، اما آن‌ها دغدغه‌هایی در مورد سرمایه در گردش، ذخیره سازی، صادرات و عوارض دارند که در جلسات مختلف با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شده و امیدواریم رفع شوند.
نظر تولیدکنندگان درباره پرداخت مستقیم یارانه به مردم
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن تاکید کرد: تخم مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود و جای هیچگونه نگرانی در تامین تخم مرغ وجود ندارد.
وی افزود: تولید امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از پارسال است و در چند روز آینده با فروکش کردن جو هیجانی، قیمت‌ها به سطح عادی خود باز می‌گردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار