کد خبر: ۲۱۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
مدیرعامل تپسی با بیان جزییات عرضه اولیه این شرکت گفت: تپسی به روش سلب حق تقدم عرضه می‌شود که پیش از آن ۴ تا ۵ درصد سهام این شرکت طی روز‌های آینده برای کشف قیمت عرضه اولیه خواهد شد.

نخستین تاکسی اینترنتی راهی بورس می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، میلاد منشی پور در نشست معرفی این شرکت به عنوان نخستین استارتاپی که در بازار سرمایه در آستانه عرضه اولیه قرارگرفته است، افزود: حدود هزار نفر در تپسی مشغول به کار هستند و ناوگان بزرگی از رانندگان و مسافر‌ها در اختیار تپسی است ضمن آنکه ۱.۸ میلیون نفر راننده تائیدشده و حدود ۲۰ میلیون نفر مسافر ثبت شده در ناوگان تپسی حاضر هستند.

مدیرعامل تپسی این شرکت را کاملا ایرانی و از نظر تکنولوژی و فعالیت در سطح استاندارد‌های دنیا دانست و گفت: بر اساس آخرین ترکیب سهامداری به طور مشخص حدود ۴۴ درصد سهام این شرکت متعلق به مؤسسین و مدیران است.

به گفته وی ۲۹ درصد از سهام شرکت متعلق به گروه خورشید سان و سهامدار عمده گروه سام الکترونیک و حدود ۱۷ درصد نیز متعلق به شرکت دانش بنیان برکت است. ۱۰ درصد هم متعلق به سه سهامدار حقیقی است.

مدیرعامل تپسی مناطق تحت پوشش را ۱۳ استان به همراه شهر‌های تابعه اعلام کرد و گفت: ارزش سفر‌های ماهانه ۲۳۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ بیش از یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان طی یک سال بوده است.

به گفته منشی پور، تکنولوژی و هوش مصنوعی پیشرفته تپسی به طور مستقیم باعث افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها می‌شود. به عنوان مثال الگوریتم‌هایی مثل تخمین سفر و بهترین قیمت، درآمدزایی بالایی به طور سالانه برای تپسی به همراه دارد.

وی نرم افزار، تجربه مشتری، امنیت و پشتیبانی را از مزیت‌های رقابتی تپسی اعلام کرد و گفت: طی سال‌های اخیر تکنولوژی و هوش مصنوعی پیشرفته تپسی به طور مستقیم باعث افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها شده است.

مدیرعامل تپسی در بخش دیگری از سخنانش دسترسی به بازار بالقوه و توسعه کسب وکار را هدف تپسی از ورود به بازار سرمایه دانست و گفت: مکانیزم عرضه اولیه و تعهدات سهامداران عمده تپسی برای رشد کسب وکار طراحی شده و تمام منابع حاصل از عرضه اولیه برای توسعه و رشد آتی به شرکت تزریق خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار