کد خبر: ۲۱۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
دبیرکل کانون صرافان کشور در گفت‌وگو با «تجارت آنلاین» مطرح کرد:
دبیرکل کانون صرافان کشور می‌گوید در صورتی که روند فعلی مذاکرات ادامه پیدا کند بازگشت دلار به کانال 31 یا 32 هزار تومان دور از ذهن نیست. اما با این وجود شاهد جهش آنچنانی هم نخواهیم بود.

پالس مذاکرات برجامی به بازار ارز

گروه اقتصاد کلان: در روزها و هفته‌های گذشته قیمت ارز تحت تاثیر مذاکرات برجامی با روند کاهشی همراه شد و همین طور صف فروش نیز در مقابل صرافی‌ها شکل گرفت. اما در حال حاضر به دلیل وضعیت مبهم مذاکرات و احتمال طولانی شدن آن مجددا قیمت دلار وارد کانال 30 هزار تومان شده است و پیش‌بینی‌های مختلفی در مورد آینده آن در صورت ادامه دار شدن مذاکرات مطرح شده است.

کامران سلطانی زاده در گفت‌وگو با «تجارت آنلاین »اظهار کرد: وقتی که مذاکرات فضای مثبت دارد روند قیمت‌ها در بازار کاهشی می‌شود و بر عکس هر زمان فضای مذاکرات مبهم پیداکند، روی قیمت‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. این اتفاق کاملا قابل پیش‌بینی است اگر همین وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، مطمئنا قیمت‌ها به جایگاه هفته‌های گذشته یعنی قبل از این دور از مذاکرات برمی‌گردد.


او افزود: اگر مذاکرات در شرایط فعلی ادامه پیدا کند، قیمت 31 یا 32 هزار تومان برای دلار دور از ذهن نیست ولی انتظار جهش خیلی زیاد را هم نداریم. اما اگر خبرهای مثبت برسد خیلی هم کاهش نخواهد داشت و در کانال 27 و 28 هزار تومان قرار می‌گیرد.


دلار در بودجه حدود 23 هزار تومان دیده شده و در سامانه نیما 26 هزار تومان است و حداکثر هرچقدر هم دلار پایین بیاید به کمتر از نرخ سامانه نیما نمی‌رسد.


در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده مجددا فروش ارز کاهش پیدا کرده و فعلا فروشنده‌ها دست نگه داشته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: