به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر گفت: آموزش و پرورش ۴۰ درصد نیروی انسانی کشور را دارد و از زمان تصدی من وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نیروی قرآنی و ... در این وزارتخانه تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه درحوزه دانشبنیان ظرفیت انسانی بالایی در کشور داریم، گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد
نوری تاکید کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند، اما خوشبختانه اکنون به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای فرزندان خود هنرستانهای گردشگری باغی و دامی ایجاد کنیم و در کنار آن احداث خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اول انقلاب به ازای هر نفر به طور میانگین یک چهاردهم متر فضای آموزشی داشتیم که الان به پنج و پنج و دو دهم متر افزایش یافته است.
نوری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستانهای خلخال و کوثر ۷.۸ دهم متر مربع است، افزود: به طور عمده خیلی از فضاهای آموزشی این شهرستانها یک نوبته برقرار است.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تعیین تکلیف مدارس فرسوده و بلااستفاده تأکید کرد و گفت: این فضاها یا باید اجاره داده شود و یا به فروش گذاشته شود که البته مدارس و فضاهای آموزشی وقفی از این قاعده مستثنی است.
وی افزود: باید برای فرزندان خود هنرستانهای گردشگری، باغی و دامی ایجاد کنیم و در کنار آنها احداث خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر دانشبنیانها توسعه پیدا کنند بهره وری از ۱۰ به ۵۰ ارتقا خواهد یافت.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه بندی به سال، مدرک و سنوات نیست بلکه معلمان باید ابتدا به قانون، آیین نامه و شیوه نامه رتبه بندی توجه کنند و از قرار گرفتن در حاشیه فضای مجازی و تاثیرپذیری از آن دور باشند و چنانچه اعتراضی به رتبه بندی داشته باشند باید از طریق سامانه اعلام نمایند.
وی ادامه داد: از اول سال آینده هر رتبهای که معلمان بگیرند همان رتبه را خواهند داشت و اگر معلمی مدرک نامعتبری برای رتبه بندی بارگذاری کند از رتبه بندی محروم خواهد شد.
همچنین در این جلسه امام جمعه شهرستان کوثر گفت: جمعیت شهرستان کوثر از ۵۹هزار نفر در اوایل انقلاب به ۲۲ هزار نفر رسیده است و مهاجرت از کوثر ریشه در مشکلات آموزش و پرورش دارد.
حجت الاسلام عسکر بیگی افزود:سطح کوثر در کنکور سراسری سطح سه هست در حالی که این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق مشمول سه در کنکور، حتی یک آزمایشگاه هم ندارد.
امام جمعه کوثر خواستار توجه به هوشمند سازی مدارس، تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش حدود ۸۰ نفر، جذب اموزشیاران و احداث خانه معلم در کوثر شد.
سیدغنی نظری نماینده مردم کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: ۱۷۰ میلیون ریال سرانه هر دانش آموز در سال جاری است و توجه به آموزش و پرورش توجه به تقویت و توسعه نیروی انسانی فعال جامعه است.
وی افزود: بومی گزینی نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای کوثر و خلخال ضرورت دارد تا سهم و حق نیروهای بومی با استخدام نیروهای غیربومی ضایع نشود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: احداث سد کیوی در دولت سیزدهم سرعت گرفته و سومین قسط اعتباری آن اخذ شده است و تونل اول و دوم آن در حال تکمیل است.
رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز دولت سیزدهم را در عمل به وعده ها، خوش قول توصیف کرد و گفت: اهالی شهرستانهای خلخال و کوثر ضریب هوشی بالا دارند و سرمایه انسانی بالایی در این مناطق نهفته است که باید با توسعه و تقویت آموزش و پرورش احیا شود.