کد خبر: ۲۳۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه شهروندان در مناطقی مانند شمال غرب و غرب کشور شاهد بارش باران و برف خواهند بود، گفت: ‌بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور‌ افزود: فردا دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، غرب زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

وی درباره شرایط جوی کشور در روز سه شنبه نیز توضیح داد: در این روز‌علاوه بر مناطقی که به آن اشاره شد، شهروندان در  شمال چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و بخش‌هایی از سواحل خزر در غرب مازندران و شرق  گیلان و برخی مناطق دامنه‌های  جنوبی البرز شاهد بارش برف و باران و وزش باد خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه بارش‌ها در کدام مناطق کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؟  عنوان کرد: بیشینه بارش‌ در روزهای دوشنبه و سه شنبه در‌ جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه خواهد بود. ‌

ضیاییان یادآور شد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه ‌ در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز از شمال غرب تا شمال شرق و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی،  قم، سمنان و خراسان رضوی وزش باد و بارش ‌ پیش‌بینی شده است.

وی درباره شرایط جوی کشور در روزهای پایانی هفته نیز گفت: در روزی‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره تغییر در دمای هوا نیز در روزهای پیش‌رو افزود: از فردا تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

ضیاییان تاکید کرد: با توجه به بارش‌ برف باران ‌احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز، زاگرس وجود دارد و در جاده‌های کوهستانی نیز احتمال ریزش سنگ دور از انتظار نیست‌.

بارش برف و باران در تهران

بارش برف و باران از فردا

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز از بارش برف و باران و وزش باد از بعد از ظهر دوشنبه تا سه شنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و غربی استان خبر داد.

‌ بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا ظهر فردا آسمانی ( ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه ) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات با وزش باد و در مناطق پرتردد شهری با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

برای بعد از ظهر دوشنبه تا سه شنبه(۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) با گذر موج ضعیفی از استان، آسمانی نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و غربی گاهی بارش برف و باران و وزش باد مورد انتظار است همچنین در ساعات بعد از ظهر تا اواخر وقت سه شنبه در سطح استان به ویژه در نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰بهمن ماه) به‌تدریج با استقرار جوی پایدار، وضعیت جوی استان آسمانی صاف تا کمی ابری و در مناطق پرتردد و صنعتی همراه با افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

آسمان تهران دوشنبه(۱۶ بهمن‌ماه) کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، گاهی با وزش باد ملایم، از بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه ( ۱۷ بهمن‌ماه) نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید از بعدازظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

بارش برف و باران از فردا

افزون بر این سازمان هواشناسی با صدور هشداری در سطح نارنجی اعلام کرد: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل  سه‌شنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست بنابراین به توصیه سازمان هواشناسی منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار