کد خبر: ۲۳۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵
خیلی‌ها درسال گذشته نسبت‌به ثبت‌نام لاتاری آمریکا اقدام کرده‌اند و حالا در تب‌و‌تاب اعلام نتایج لاتاری 2025 هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در لاتاری 2025 شرکت کرده‌اید و حالا منتظر اعلام نتایج هستید، جای درستی آمده‌اید!

خیلی‌ها درسال گذشته نسبت‌به ثبت‌نام لاتاری آمریکا اقدام کرده‌اند و حالا در تب‌و‌تاب اعلام نتایج لاتاری 2025 هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در لاتاری 2025 شرکت کرده‌اید و حالا منتظر اعلام نتایج هستید، جای درستی آمده‌اید! لاتاری فقط یک بخت‌آزمایی یا قرعه‌کشی نیست؛ بلکه با برنده شدن در این قرعه‌کشی بزرگ، مسیر زندگی خیلی‌ها تغییر پیدا کرده و فرصتی فوق‌العاده برای رسیدن به اهداف و آرزوهای بزرگ در کشور آمریکا خواهند داشت؛ بنابراین درک می‌کنیم که منتظر ماندن برای نتایج این بخت‌آزمایی تا چه اندازه می‌تواند استرس‌زا باشد. البته اینکه نتایج در چه سایتی اعلام می‌شود و زمان اعلام نتایج چه زمانی است؟ قطعاً ذهن شما را نیز درگیر کرده است که در ادامه به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

نتایج لاتاری در چه سایتی اعلام می‌شود؟

زمان اعلام نتایج لاتاری 2025 کی است؟

نتیجه لاتاری سال 1402 که معادل سال 2025 است، برای افرادی که در ماه‌های مهر و آبان سال 1402 (اکتبر2023) ثبت‌نام کرده‌اند، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه 1403 (می‌ماه ۲۰۲۴) اعلام می‌شود. متقاضیان عزیزی که در لاتاری سال 2025 ثبت‌‌نام نموده‌اند، می‌توانند با استفاده از مشخصات درج‌شده در فرم ثبت‌نام نهایی خود، نتیجه لاتاری و نام‌های برندگان را در ‌سایت کارت سبز به‌عنوان مرجع معتبر و مطمئن اعلام نتیجه این قرعه‌کشی بزرگ، مشاهده نمایند.

برای مشاهده نتیجه لاتاری 2025، نیاز به کد رهگیری ۱۶ رقمی (Confirmation Number)، نام خانوادگی به لاتین، و سال تولد میلادی مطابق با مشخصات واردشده در فرم ثبت‌‌نام لاتاری گرین‌کارت دارید. در ‌سایت کارت سبز، امکان بررسی نتایج لاتاری بدون وارد کردن کد پیگیری نیز وجود دارد. شما می‌توانید با آپلود رسید ثبت‌‌نام یا فایل PDF درخواست بررسی نتیجه ثبت‌نام را انجام دهید. همچنین، درصورت گم کردن فایل ثبت‌نام، می‌توانید ازطریق گزینه بازیابی کد رهگیری کارت سبز، نسبت‌به بررسی نتیجه لاتاری اقدام کنید.

درصورتی‌که انتخاب شما یک از روش‌های فوق برای مشاهده اعلام نتایج باشد، با ورود به سایت کارت سبز و صفحه مربوط به لاتاری 2025 در این سایت، فرم استعلام نتیجه لاتاری را می‌بینید که برای دیدن نتایج ضروری است. بعد از این‌که فرم مربوطه را برای مشاهده نتیجه لاتاری گرین‌کارت آمریکا تکمیل نمایید، کارت سبز طبق اولویت، نتیجه را به شماره موبایل شما پیامک خواهد کرد.

البته توجه داشته باشید که:

  • افراد متاهلی که به‌صورت دوشانسه ثبت‌‌نام کرده‌اند، برای خود و همسرشان باید به‌صورت جداگانه درخواست استعلام نتایج لاتاری 2025 ثبت کنند.

  • همچنین، افراد در رده‌ سنی 18 تا 21 سال که به‌صورت مستقل ثبت‌‌نام کرده‌اند، نیز باید درخواست جداگانه‌ای برای مشاهده نتایج خود در سایت ثبت کنند.

جدول زمان‌بندی اعلام نتایج 2025

ثبت‌نام لاتاری درتاریخ مشخصی ازسال گذشته انجام گرفته و اکنون منتظر اعلام نتایج در اردیبهشت 1403 هستیم. اما برای این قرعه‌کشی، زمان بررسی نتایج لاتاری، ارسال اولین دعوت‌نامه مصاحبه برندگان لاتاری، انجام اولین دوره مصاحبه برندگان لاتاری و آخرین مهلت صدور ویزای لاتاری نیز تعیین شده که در جدول زیر به‌طور کامل درج شده‌است:

عنوان زمان‌بندی

تاریخ میلادی

تاریخ شمسی

ثبت‌نام در لاتاری

4 اکتبر – 7 نوامبر

12 مهر – 16 آبان

انجام قرعه‌کشی لاتاری

مارس

اسفند

بررسی نتایج لاتاری

4 می – 30 سپتامبر سال بعد آن دوره

15 اردیبهشت – 9 مهر سال بعداز ثبت‌نام لاتاری

فرستادن اولین دعوت‌نامه مصاحبه برای برنده‌های لاتاری

اواخر سپتامبر – اواسط سپتامبر سال بعد

اوایل مهر – اواخر شهریور سال بعد

انجام اولین دوره مصاحبه با برندگان لاتاری

اوایل اکتبر

اواسط مهر

آخرین مهلت صدور ویزای لاتاری آمریکا

30 سپتامبر همان دوره

9 مهر سال بعد



فرایند اعلام نتایج لاتاری در سایت کارت سبز

نتایج قرعه‌کشی لاتاری سال 1402 (معادل سال 2025 میلادی) درتاریخ 15 اردیبهشت 1403 ساعت 19:30 اعلام خواهد شد. از همان لحظه اعلام نتایج، کارشناسان کارت سبز به‌ترتیب اولویت، نتایج دقیق را برای همه متقاضیان ارسال خواهند کرد.

این نتایج به ثبت‌‌نام‌های کارت سبز و نیز افرادی که فقط درخواست استعلام نتایج لاتاری را در سایت کارت سبز ثبت کرده‌اند، ارسال خواهد شد.

درصورتی‌که هنوز درخواست استعلام نتیجه لاتاری خود را در سامانه کارت سبز ثبت نکرده‌اید، می‌توانید ازطریق لینک مربوطه در سایت به نشانی cartesabz.net اقدام نمایید.

روش اعلام نتیجه لاتاری شامل ارسال به‌صورت ایمیل، پیامک و درج در پنل کاربری است، همچنین، با برندگان خوش‌‌شانس نیز تماس گرفته خواهد شد.

در روند اعلام نتایج لطفا صبور باشید و در چند روز اول از تماس تلفنی با مجموعه خودداری کنید تا سرعت اعلام نتایج افزایش یابد. برندگان سال 2024 نیز می‌توانند با تکمیل فرم برندگان لاتاری در سایت کارت سبز و ارسال پیام در دایرکت تلگرام و واتس‌اپ از روند امور مربوط به خود مطلع شوند.

نتایج لاتاری در چه سایتی اعلام می‌شود؟

جواب لاتاری

بعد‌از آن‌که زمان اعلام نتیجه لاتاری 2025 فرارسید، با ورود به سایت و ثبت اطلاعات خواسته‌شده می‌توانید نتایج را ببینید. اعلام نتایج لاتاری به این صورت است که یکی از پیام‌های زیر به‌منظور برنده‌ شدن، برنده نشدن یا ثبت اطلاعات اشتباه نمایش داده خواهند شد:

  1. قبولی در لاتاری: درصورت برنده شدن در لاتاری، نامه‌ای با مضمون You have been randomly selected for further processing in the diversity immigrant visa program for the fiscal year … در صفحه ظاهر خواهد شد.

  2. عدم قبولی در لاتاری: اگر با متن پیام Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the مواجه شوید، به این معنی است که در قرعه‌کشی به‌اندازه کافی خوش‌شانس نبوده‌اید و می‌توانید برای لاتاری دوره بعد اقدام نمایید.

  3. پیامی با مضمون The information entered is not valid. Please review the confirmation number, last/family name, and year of birth … به این معنی است که در اطلاعات شخصی همچون نام و نام خانوادگی، سال تولد، کد پیگیری و... اشتباهی رخ داده است.

نتایج لاتاری در چه سایتی اعلام می‌شود؟

کلام آخر

خوشبختانه در چند سال اخیر با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، فرایند ثبت‌نام لاتاری و جذب مهاجر در آمریکا بسیار راحت‌تر شده‌است و خیلی‌ها شانس این را دارند که با برنده شدن در لاتاری از فرصت‌های بی‌نظیر مهاجرت به آمریکا بهره‌مند شوند. بنابراین، اگر شما هم جزو افرادی هستید که سال گذشته نسبت‌به ثبت‌نام در این قرعه‌کشی بزرگ اقدام کرده‌اند و حالا منتظر اعلام نتایج هستند، می‌توانید طبق مراحل و شرایط ذکرشده در این مقاله، ازطریق سایت کارت سبز به‌عنوان یکی از برترین مراجع اعلام نتایج لاتاری اقدام نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار