کد خبر: ۲۳۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
شیلنگ‌ها امروزه به یکی از عضوهای جدانشدنی صنایع تبدیل شده‌اند و استفاده از آنها در موقعیت‌های مختلف به چشم می‌خورد. حال این شیلنگ دارای متعلقات بسیاری است که یکی از آنها قرقره شیلنگ جمع کن است. اگر شما هم در حرفه‌ای کار می‌کنید که در حال استاده مداوم از شلنگ هستید باید با این محصول آشنایی داشته باشید.

شیلنگ‌ها امروزه به یکی از عضوهای جدانشدنی صنایع تبدیل شده‌اند و استفاده از آنها در موقعیت‌های مختلف به چشم می‌خورد. حال این شیلنگ دارای متعلقات بسیاری است که یکی از آنها قرقره شیلنگ جمع کن است. اگر شما هم در حرفه‌ای کار می‌کنید که در حال استاده مداوم از شلنگ هستید باید با این محصول آشنایی داشته باشید.

قرقره شیلنگ جمع کن یک ابزار بسیار کارآمد است که با عملکردی که ارائه کرده توانسته به رتبه خوبی در بین مردم دست پیدا کند. ناگفته نماند که این محصول در برابر کارایی که دارد از قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای هم برخوردار است که این مورد نیز در محبوبیت آن بی تاثیر نبوده. اگر جز دسته افرادی هستید که دائما با شیلنگ سروکار دارید و در حال استفاده از آن هستید توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

قرقره شلنگ جمع کن

قبل از هرچیزی بهتر است ابتدا شما را به‌طور گسترده‌تر با این محصول آشنا کرده و سپس به معرفی مزایا و کاربردهای آن می‌پردازیم. در واقع قرقره شیلنگ جمع کن وسیله‌ای است که باعث زیباتر شدن فضا می‌شود. بدین صورت که از پراکندگی شیلنگ در محوطه و فضا جلوگیری کرده و ظاهر مرتب و با نظمی را به آن می‌بخشد.

این محصول در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و انواع گوناگونی دارد. برای مثال برخی نمونه‌های آن بر روی دیوار نصب می‌شود و قابلیت جابه‌جایی ندارند اما برخی دیگر دارای چرخ‌هایی هستند که به راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا کرده و به مکان مورد نظر انتقال داد. در واقع ویژگی که بین همه مدل‌های این محصول یکسان است عملکرد آن می‌باشد. در نتیجه تنها از لحاظ شکل ظاهری تفاوت‌هایی باهم دارند و همه یک کار را انجام می‌دهند.

همچنین این محصولات از لحاظ جنس نیز متفاوت هستند و از جمله جنس‌های موجود این وسیله باید به فلزی و پلاستیکی اشاره کرد که در ادامه درباره تفاوت و ویژگی‌های هرکدام از این دو محصول صحبت خواهیم کرد.

خرید و قیمت شلنگ (شیلنگ) جمع کن سمپاش کشاورزی

تفاوت قرقره شلنگ جمع کن از نظر جنس

همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم شلنگ جمع کن دارای انواع مختلفی است که هرکدام از انواع آن دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی هستند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با تفاوت آویز شلنگ از نظر جنس آشنا کنیم.

همانطور که گفتیم این محصول در دو جنس پلاستیکی و فلزی در بازار وجود دارد که شما باید با توجه به محیط کاری خود نوع مناسبی از آنها را تهیه کرده و استفاده کنید. تفاوت‌های این دو محصول عبارت‌اند از:

  • آویز شیلنگ پلاستیکی از وزن کمتری نسبت به فلزی برخوردار است.
  • قرقره شیلنگ جمع کن فلزی دوام و طول عمر بالاتری نسبت به پلاستیکی دارد.
  • آویز شیلنگ پلاستیکی از قیمت کمتری نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه خود برخوردار است.
  • قرقره شیلنگ جمع کن فلزی در برابر آسیب‌های خارجی مانند اشعه خورشید، آب و هوای مختلف، ضربه و ... مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهد.

موارد نام برده شده از تفاوت‌های اصلی دو آویز شیلنگ پلاستیکی و فلزی بودند. اگر از شیلنگ برای آبیاری باغ و یا کشاورزی استفاده می‌کنید آویز شیلنگ پلاستیکی گزینه مناسبی برای شماست اما اگر در محیط کاری سختی از شیلنگ استفاده می‌کنید توصیه ما قرقره شیلنگ جمع کن فلزی است.

انواع قرقره شلنگ جمع کن

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم این محصول انواع مخلتفی دارد که این انواع از نظر شکل ظاهری تفاوت‌هایی باهم دارند. در این قسمت می‌خواهیم تفاوت این محصولات را از نظر شکل ظاهری و نحوه کارکرد مقایسه کنیم.

در واقع این محصول را می‌توان هم روی دیوار نصب کرد و هم به‌طور ساکن روی زمین قرار داد. به بیان دقیق‌تر آویز شیلنگ در دو مدل دستی و اتوماتیک طراحی و تولید شده است. همچنین جدا از این موضوع برخی از انواع آن دارای چرخ‌های هستند که جابه‌جابی را برای شما بسیار آسان کرده‌اند و باعث شده‌اند که شیلنگ را به راحتی در مسافت‌های طولانی جابه‌جا کنید.

برخی از آنها دارای دو چرخ در جلو و برخی دو چرخ دیگر در عقب نیز برای سهولت حرکت دارند. آویز شیلنگ دیواری بر روی دیوار نصب شده و شلنگ به دور آن پیچیده می‌شود اما قرقره شیلنگ جمع کن زمینی به‌طور ساکن برروی زمین قرار می‌گیرد.

دستگیره و آویز شلنگ جمع کن - Eforosh ایفروش

قرقره شیلنگ جمع کن اتوماتیک

قرقره شیلنگ جمع کن اتوماتیک نوعی شیلنگ جمع کن است که بدون دخالت دست و به راحتی با ساختاری که دارد شیلنگ را جمع کرده و مانع از آسیب دیدن آن می‌شود. در واقع عملکرد این محصول بسیار شبیه به جمع کن سیم جارو برقی است. این نوع آویز شیلنگ نیز در دو مدل دیواری و زمینی وجود دارد که این مورد یک مزیت مهم برای این محصول به شمار می‌آید.

برای جمع کردن شلنگ از طریق این نوع قرقره باید تنها دسته‌ای که روی بدنه آن قرار دارد را بچرخانید تا شروع به چرخش کرده و شیلنگ را دور خو بپیچد. عملکرد این وسیله بسیار راحت است و به نیروی بسیار کمی نیاز دارد تا به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

قرقره شیلنگ جمع کن دستی

در این نوع محصول برخلاف قرقره اتوماتیک باید کاملا با دخالت دست شیلنگ را جمع کنید. یعنی این نوع شیلنگ جمع تنها بر روی دیوار قرار گرفته و دسته و یا بلبرینگی ندارد. در واقع ساختار آن بسیار ساده است و تنها بر روی دیوار نصب می‌شود. توصیه ما برای استفاده از این نوع محصول این است که آن را در فضاهایی با متراژ کم استفاده کنید مثل شست‌‌وشوی حیاط، کارواش و یا برای آبیاری باغ. در غیر این صورت بهتر است که از آویز شیلنگ‌های اتوماتیک بهره بگیرید.

اگر قصد تهیه آویز شیلنگ را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه بازاری بزنید. این فروشگاه با چند سال سابقه در زمینه فروش لوازم یدکی و صنعتی و ارائه محصولات باکیفیت و مرغوب توانسته به رتبه خوبی در بین مردم دست پیدا کند. همچنین محصولات خود را با کمترین سود و بیشترین کیفیت به خریداران عرضه می‌کند. اگر قصد تهیه لوازم یدکی و صنعتی را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از فروشگاه بازاری دیدن کنید.

نکات انتخاب آویز شیلنگ

در هنگام انتخاب این محصولات باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. یکی از این نکات توجه به ظرفیت آن است. به بیان دقیق‌تر این محصولات هرکدام دارای یک حد استاندارد برای نگهداری شیلنگ هستند و بیشتر از آن مقدار نمی‌توانند شیلنگ را نگه دارند. در نتیجه ابتدا باید به مساحت محل مورد نظر و متراژ شیلنگ توجه کنید و سپس برای خرید آویز شیلنگ اقدام کنید تا پس از خرید با مشکلی روبه رو نشوید.

این محصولات با ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند ظاهر فضا را بسیار مرتب و منظم نشان داده و همچنین از شیلنگ نیز در برابر آسیب‌های خارجی محافظت می‌کنند و باعث افزایش طول عمر آن می‌شوند. در نتیجه از هزینه‌های اضافی و چند باره برای خرید شیلنگ جایگزین جلوگیری کرده و شما می‌توانید برای مدت طولانی از شیلنگ خود استفاده کنید.

شیلنگ جمع کن (ابتکار)

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که نام بردیم دیگر باید به اهمیت استفاده این محصول پی برده باشید. اگر می‌خواهید محیطی مرتب به دور از شلوغی داشته باشید استفاده از این آویزهای شلنگ گزینه بسیار مناسبی برای شماست. حتما در هنگام خرید به نکته‌ای که بالاتر گفتیم توجه کنید تا پس از خرید دچار مشکلی نشوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار