کد خبر: ۲۳۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
یک کارشناس بازار مسکن گفت:‌ اگر یک واحد مسکونی با متراژ متوسط در شهر تهران را در نظر بگیریم که حدود ۸۰ مترمربع باشد قیمت این ملک حدود ۶ و نیم میلیارد تومان خواهد شد که این میزان وامی که اعلام شده حدود ۱۵ درصد قیمت این ملک را پوشش می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد: یک کارشناس بازار مسکن گفت:‌ اگر یک واحد مسکونی با متراژ متوسط در شهر تهران را در نظر بگیریم که حدود ۸۰ مترمربع باشد قیمت این ملک حدود ۶ و نیم میلیارد تومان خواهد شد که این میزان وامی که اعلام شده حدود ۱۵ درصد قیمت این ملک را پوشش می‌دهد.
 
عطا آیت‌اللهی، کارشناس حوزه مسکن درباره وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن گفت: این رقمی که از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام شده به نسبت وام‌های قبلی رقم بهتری است و حتی با این رقم افراد می‌توانند در حومه کلانشهرها هم صاحب خانه شوند و تا حدودی برای تهیه ملک متقاضیان کمک هزینه است.
 
وی ادامه داد:هر چند این رقم۸۰۰ میلیون تومانی می‌تواند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از بهای مسکن را تامین کند، اما باز هم پرداخت اقساط ۵ میلیون و ۹۰۰ کمی سنگین است و برای همه افراد قابل پرداخت نیست، به هر حال تصمیم برای پرداخت این میزان وام قدم مثبتی است.
 
به گفته وی این وام‌ها برای رونق بازار مسکن مفید است، اما به شرط آنکه اعدادی که اعلام می‌کنند قابل توجه باشد و بر تامین بودجه خانوار هم اثرگذار باشد.
 
آیت الهی افزود:اگر یک واحد مسکونی با متراژ متوسط در شهر تهران را در نظر بگیریم که حدود ۸۰ مترمربع باشد قیمت این ملک حدود ۶ و نیم میلیارد تومان خواهد شد که این میزان وامی که اعلام شده حدود ۱۵ درصد قیمت این ملک را پوشش می‌دهد که هر چند تاثیر جدی در خصوص خرید ملک در تهران ندارد، اما در حومه کلانشهرها تاثیر خوبی دارد.
 
وی گفت:اگر دولت توان مالی کافی برای انبوه‌سازی ندارد ‌باید دست سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای ساخت و ساز باز بگذارد تا سرمایه‌گذاران بتوانند به صورت تضمینی سود سرمایه‌گذاری‌شان را دریافت کنند، اگر چنین فضایی ایجاد شود و چنین تعهد و تضمینی را دولت بدهد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انبوه‌سازی از سوی بخش خصوصی انجام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار