کد خبر: ۲۳۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

سرمایه اجتماعی پزشکان و انتخابات ریاست جمهوری

دکتر پوریا عادلی
متخصص رادیوانکولوژی و استراتژیست حوزه سلامت

 

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جدا از هر تفسیر حزبی و سیاسی حاوی یک پیام بود و اینکه پزشکان علی رغم تمام بی‌مهری‌های سال‌های اخیر از سرمایه اجتماعی‌ای بی بدیل برخوردارند، سرمایه‌ای که می‌تواند و باید صرف ترمیم شکافی گردد که در بدنه جامعه ایران ایجاد شده است.

مسعود پزشکیان در حالی به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد که تمام رقبای او از پشتوانه حزبی و سیاسی مستحکم‌تری برخوردار بودند ولی پزشکیان که از حسن روزگار نامش هم تداعی کننده شغل مقدسش است توانست به مدد شغلش و شهرتی که در این سال‌ها به پاکدستی و سفید بودن ابعاد مختلف زندگیش دارد رقبای خود را پشت سر گذاشته و ردای ریاست جمهوری ایران را به تن نماید.

این سرمایه اجتماعی پزشکیان نه تنها در انتخابات بلکه در ادامه این راه هم به کار او خواهد آمد و این جراح قلب میانسال باید در ردای ریاست جمهوری هم طبیبانه عمل نموده و با پرهیز از سیاسی‌گری از تمام استعداد‌های داخلی کشور با هر گرایش جناحی، قومی یا مذهبی استفاده نموده و از این طریق با ترمیم شکاف‌های ایجاد شده و دوختن زخم‌های شکافته شده جامعه پس از ایجاد وحدت و انسجام داخلی پا به میدان اصلاحات اقتصادی و رفع مشکلات خارجی کشور بگذارد.

بدون شک آموخته‌های اخلاق پزشکی و سیره امام علی ( ع ) بزرگترین توشه این پزشک اخلاق مدار و مفسر نهج البلاغه در این راه پرفراز و نشیب خواهد بود.

باید نشست و امیدوار بود به اینکه همچون سال‌های گذ‌‌شته زندگی سیاسی این سیاستمدار کفه شخصیت طبیبانه او بر ملاحظات سیاسی و جناحی سنگینی کرده و شاهد پیروزی او در ادامه این راه و بهروزی ملت شریف ایران باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار