کد خبر: ۲۳۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران آغاز شد و رهبر انقلاب بر پیکر نماز خواندند.

تشییع پیکر اسماعیل هنیه در تهران

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران آغاز شد و رهبر انقلاب بر پیکر نماز خواندند.

بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ محل اقامت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط مجلس شورای اسلامی برای شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی سفرهای متعددی به کشورمان داشت.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه درتهران مقامات لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.

هم چنین دولت به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تجمعات مختلفی هم در محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی برگزار شد.

مراسم وداع با شهید هنیه و محافظش هم شب گذشته، چهارشنبه شب در معراج شهدای تهران برگزار شد.

روسای قوای سه گانه، رییس مجلس خبرگان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان علوم ، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، ،محمد علی انصاری ، محمد رضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری، عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، اعضای شورای نگهبان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات دولت، شخصیت های سیاسی و نظامی و انتظامی از جمله حاضران در مراسم امروز بودند.

مراسم صبح امروز با سخنرانی محمدباقر قالیباف رییس مجلس شوراس اسلامی آغاز شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد که ما به فرموده رهبرمان خونخواهی شهید اسماعیل هنیه هستیم.

 خلیل الحیه مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس از دیگر سخنران این مراسم بود.

میثم مطیعی در حضور مردم و مسوولان که ساعتی پیش از آغاز رسمی حضوری گسترده داشتند، مداحی کرد.

تشییع پیکر  شهید هنیه و محافظ او  پس از اقامه نماز ، از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب با شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای قرآن» برگزار شد.

میزان بالای حضور در حدی بود که مردم در خیابان های مجاور دانشگاه به قرائت نماز بر پیکر  شهید پرداختند.

تشییع کنندگان که ازدحامشان به حدی بالا بود که ماشین حامل پیکر شهید به کندی حرکت می کرد، علاوه بر عزاداری و سینه زنی ، شعارهایی از جمله؛ «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» ، « جنایت اسراییل، جنایت آمریکاست» ، « این همه قتل و غارت حمایت آمریکاست» سر می دادند.

تعدادی از مردم پرچم رزیم صهیونیستی را پاره کرده و در زیرپای خود نهاده و در مقابل پرچم مردم مظلوم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

اقشار مختلف مردم از جمله کودکان نیز با در دست داشتن پرچم فلسطین از جمله دیگر مهمانان این مراسم بودند.

در میان خیل عظیم جمعیت ماشین های آتش نشانی نیز استقرار داشته و با آب‌پاشی سعی داشتند تا دمای هوا را برای تشییع کنندگان عزادار مقداری معتدل کنند.

به دلیل ازدحام جمعیت حاضر در مراسم تشییع ماشین حامل پیکر شهید از دانشگاه تهران تا نواب در خیابان آزادی به مدت 2 ساعت در مسیر بود و با رسیدن به محل تعیین شده در حالی که هنوز تشییع کنندگان در خیابان حضور داشتند مراسم به پایان رسید.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار