کد خبر: ۲۳۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
واقعیت این است که صنعت بازی سازی در ایران قابل مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی نیست. با این وجود، جوانان ایرانی توانسته‌اند با همت و پشتکار خود قدم به این عرصه نهاده و چندین شرکت بازی سازی معتبر داخلی را تأسیس کنند.

واقعیت این است که صنعت بازی سازی در ایران قابل مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی نیست. با این وجود، جوانان ایرانی توانسته‌اند با همت و پشتکار خود قدم به این عرصه نهاده و چندین شرکت بازی سازی معتبر داخلی را تأسیس کنند.

اگر شما هم کنجکاو هستید که بهترین شرکت‌های بازی سازی در ایران را بشناسید، در ادامه همراه ما باشید.

بهترین شرکت های بازی سازی ایرانی

شرکت‌های بازی‌سازی ایرانی با وجود تمام محدودیت‌ها در زمینه سرمایه، حمایت و امکانات، توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند و به ویژه در تولید و طراحی بازی‌های سبک، جایگاه خوبی داشته باشند. در زیر به مهم‌ترین استدیوهای بازی سازی ایرانی اشاره می‌کنیم:

استدیو Dead Mage

Dead Mage یکی از خاص‌ترین استدیوهای بازی سازی در ایران است که تاکنون تجارب موفقی در تولید بازی‌هایی از جمله Children of Morta و البته Shadow Blade Reload داشته. این شرکت توانسته گرافیک‌های جذاب، گیم‌پلی هیجان انگیز و البته داستان‌های گیرایی برای بازی‌ها خود طراحی کند.

استدیو Dead Mage تأکید بسیار زیادی روی کیفیت بازی‌های خود دارد و به همین خاطر توانسته علاوه بر گیمرهای ایرانی، شمار زیادی از کاربران خارجی را نیز به طرف خود جلب نماید. این شرکت از نظر مالی، یکی از موفق ترین استدیوهای بازی‌ سازی ایرانی به شمار می‌رود که فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌ای نیز دارد.

Dead Mage علاوه بر بازی‌های فوق، یک بازی فوق العاده مشهور دیگر به نام "گرشاسپ:افسانه دیو کش" برای پی‌سی منتشر کرده که در آن سر و صدای زیادی به پا نمود و توانست با اختلاف، به یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی تاریخ ایران تبدیل شود.

گیم‌پلی جذاب، داستان فوق‌العاده و البته گرافیک پیشرفته، باعث شده بود تا گرشاسپ (که با الهام از God Of War ساخته شده بود) انقلابی در صنعت گیمینگ ایران ایجاد کند.

پاییزان

تیم پاییزان

استدیو بازی سازی پاییزان تنها با 6 سال سابقه فعالیت، تاکنون توانسته 3 بازی ویدئوی موفق به نام‌های پسرخوانده، باغ نگار و تاریخچه افسانه‌ای را منتشر نموده و نام خود را در میان برترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید گیم‌های موبایلی ثبت نماید.

نقطه قوت پاییزان تولید بازی‌های خلاقانه و جذاب برای طرفداران ویدئو گیم‌های ایرانی است که در حوزه گرافیک، طراحی معماها و البته گیم‌پلی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. پاییزان با وجود آغاز فعالیت از سال 93، توانسته به یکی از بزرگ‌ترین استدیوهای بازی سازی ایرانی تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کند. تیم خلاق این استدیو هم‌اکنون نیز در حال کار روی پروژه‌های جدید و جذاب خود هستند.

رسانا شکوه کویر

رسانا شکوه کویر نیز یکی دیگر از استودیوهای بازی سازی مشهور ایرانی است که با طراحی و تولید بازی‌های جذابی همچون قتل در کوچه‌های طهران، توانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بازی‌های طراحی شده توسط این تیم، می‌توان به توجه زیاد رو جزئیات داستانی، طراحی معماهای جالب و گرافیک بصری زیبا اشاره کرد.

آسمان آبی

آسمان آبی یک استدیو بازی سازی کاملاً مستقل است که با کمک تیم بسیار خلاق خود بازی‌های مختلفی را برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و حتی پی‌سی و کنسول منتشر کرده.

این استدیو بازی سازی یک تیم فوق‌العاده خلاق در زمینه طراحی بازی‌های ویدئویی در اختیار دارد که با کمک آن‌ها توانسته گیم‌های خاطره‌انگیز و محبوبی همچون کلاچ را طراحی و روانه بازار کند. این بازی پرطرفدار و فوق‌العاده محبوب، امکان برگزاری مسابقات خیابانی با ماشین‌های قدرتمند را در اختیار شما قرار می‌دهد و یکی از منحصربه‌فرد‌ترین ویدئو گیم‌های ایرانی محسوب می‌شود.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار، آپدیت‌ها و مطالب مربوط به حوزه بازی‌های کامپیوتری، همچنین دریافت انواع راهنما‌های نصب، رفع ارور و به‌روز‌ترین کدهای تقلب، حتما به سایت  bazipro.com سر بزنید. 

سورنا گیمز

سورنا گیمز یکی از برجسته‌ترین استدیوهای بازی سازی در ایران است که البته به صورت مستقل فعالیت می‌کند. شعار این شرکت تولید ویدئوگیم‌هایی با گرافیک بالا، گیم‌پلی زیبا و البته داستان‌های جذاب است. این استدیو واقعاً هم توانسته تا حد توان به شعارهای خود پایبند باقی بماند و با تولید چند گیم فوق العاده محبوب، طرفداران زیادی پیدا کند.

احتمالاً سورنا گیمز را با بازی هیجان‌انگیز زولا بشناسید که  زمانی که محبوب‌ترین گیم ایرانی تاریخ بود. این بازی اکشن مولتی پلیر توانست طرفداران زیادی در میان کاربران ایرانی پیدا کند و تا زمان همه‌گیر شدن کالاف‌دیوتی آنلاین، همه گیمرهای علاقه‌مند به این نوع بازی را به طرف خود جذب نماید.

سورنا گیمز یکی از قدیمی‌ترین استدیوهای بازی سازی نیز محسوب می‌شود که کار خود را از سال 84 آغاز کرده و تاکنون بازی‌های موفق دیگری همچون سیاوش، هم عرضه نموده است. این شرکت از یک تیم برنامه‌نویسی بسیار قدرتمند برخوردار است و از موتورهای رندر داخلی برای تولید بازی‌های خود استفاده می‌کند. به همین خاطر توانسته زیرساخت‌های خوبی برای طراحی و ساخت بازی‌‌های بزرگ ایجاد نماید.

گلیم گیمز

گلیم گیمز من دزد نیستم

گلیم گیمز را به جرأت می‌توان یکی از مهم‌ترین استدیوهای بازی سازی ایران معرفی کرد. این شرکت با حضور جوانان فوق‌العاده با استعداد، بیشتر سهم موفقیت خود را مدیون تولید بازی‌های پرطرفدار برای پلتفرم موبایل است.

گرچه استدیوهای بازی سازی ایرانی چندان پر کار نیستند اما در همین رکود و با وجود تمامی محدودیت‌ها، گلیم گیمز تاکنون توانسته چندین بازی محبوب، از جمله اتاق 56، مهمان نیمه‌شب، انگلیش، فوتبالیا، نجات پهلوان طاهر، ارثیه آقاجون، نقشه جنگ: نبرد تانک‌ها، تاکسی 3 و غیره را طراحی و روانه بازار کند که بعضی از آن‌ها ماه‌ها به عنوان محبوب‌ترین بازی های اندرویدی ایرانی در صدر فهرست‌های رده‌بندی قرار داشتند.

گلیم گیمز به ساخت بازی‌های جذاب، با طراحی مراحل پیچیده و گرافیک زیبا شهرت دارد.

منادیان بصیرت

استدیو منادیان بصیرت به طور خاص روی تولید ویدئوگیم‌هایی تمرکز دارد، که مبتنی بر فرهنگ ایرانی بوده و با هدف ترویج فرهنگ و ارزهای اخلاقی جامعه ما طراحی شده‌اند.

این استدیو با تکیه بر منابع و پشتوانه‌های خوبی که دارد توانسته با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و به کارگیری یک تیم کاملاً متخصص و حرفه‌ای، بازی‌های بسیار جذاب و باکیفیتی را برای پلتفرم‌های مختلف تولید و عرضه نماید.

از جمله معروف ترین آثار استدیو منادیان بصیرت می‌توان به مختار: فصل قیام و سفیر عشق اشاره کرد که از نظر سطح کیفی در درجات عالی قرار دارند و توانسته‌اند علاوه بر ترویج ارزش‌های اخلاقی-انسانی، گیم‌هایی بسیار جذاب و مهیج برای پلیرها باشند.

راسپینا

راسپینا یکی از شرکت‌های نسبتاً نوپا در عرصه طراحی گیم است که سهم عمده موفقیت خود را مدیون عنوان "ارتش فرازمینی‌ها" است. این استدیو توانسته خودش را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های بازی سازی ایرانی معرفی کرده و طرفداران زیادی پیدا کند.

آروین تک

آروین تک یکی از برترین شرکت‌های بازی سازی ایرانی است که موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون توجه به نیازها و ترجیحات پلیرهای ایرانی است. این استدیو که از تیم‌های طراحی، برنامه‌نویسی و گرافیک بسیار خلاق و حرفه‌ای بهره می‌برد، تاکنون توانسته تجارب بسیار خاطره انگیزی را برای گیمرهای ایرانی رقم بزند.

بیشتر حوزه فعالیت این استدیو در زمینه تولید بازی‌های موبایلی است، هرچند در زمینه ساخت بازی‌های مخصوص پی‌سی نیز فعالیت دارد. مشهورترین بازی ویدئویی طراحی شده توسط آروین تک، تاکنون بازی جذاب "شتاب در شهر" بوده که با بهره‌گیری از طراحی محیط‌های جذاب، شخصیت‌های به یاد ماندنی و البته گیم‌پلی حرفه‌ای، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان بازی‌های ایرانی داشته باشد.

موسسه فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا

آمیرزا

موسسه فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا نیز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه بازی سازی است که کار خود را از سال 83 آغاز نموده. این شرکت که توسط شهریار ازهاریان‌فر تأسیس شده تاکنون یکی از موفق‌ترین استدیوها در زمینه تولید انواع بازی‌های ویدئویی برای پلتفرم‌های پی‌سی و البته موبایل بوده است.

محبوب‌ترین و معروف ترین بازی تولید شده توسط این شرکت، "آمیرزا" است. این بازی زمانی به قدری مشهور شد که توانست شعار "فراتر از یک بازی" را در میان کاربران جا بیندازد. استفاده از فناوری‌های نوین، برخورداری از گرافیک جذاب و البته توجه به عناصر فرهنگ ایرانی در طراحی این بازی باعث شد تا توجه‌های زیادی را به خود جلب کند و نام موسسه فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا را بر سر زبان‌ها بیندازد.

پردیس گیم

پردیس گیم را شاید با عناوینی همچون شبگرد: طلوع تاریکی و البته نبرد جنگجو بشناسید. این استدیو بازی سازی ایرانی، با تأکید روی گرافیک بالا و گیم‌پلی جذاب، توانسته عناوین مشهوری را منتشر کرده و طرفداران زیادی جذب کند.

سخن آخر

گرچه نمی‌توان صنعت گیم ایران را با رقبای بزرگ خارجی مقایسه کرد اما در ابعاد و اندازه‌های خود، ایران حرف‌های زیادی در حوزه تولید ویدئو گیم‌ها دارد. حضور استعدادهای فوق‌العاده در زمینه‌های داستان‌پردازی، گرافیک و برنامه نویسی، باعث شده تا شرکت‌های بازی سازی ایرانی بتوانند موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار