وی با بیان اینکه وجود صنایع مختلف در شهر اصفهان یکی از دلایل آلاینده بودن این کلانشهر است،ادامه داد: راه اندازی یک خط مترو در اصفهان مشکل این کلانشهر را حل نمیکند و حداقل 2 خط متروی متقاطع مترو نیاز دارد.
معاون عمران و توسعه وزارت کشور با اشاره به بازدید خود از مترو اصفهان آن را به نیم خط مترو تشبیه کرد و اظهار داشت: در بازدیدی که از خط یک متروی اصفهان داشتیم کمتر از یک دوم این خط به بهرهبرداری رسیده و امید است تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به وضعیت اتوبوسرانی شهری در شهرهای استان اصفهان نیز گفت: حدود 7 سال است که ردیف بودجه برای اتوبوسرانی شهری تعریف نشده است و این مشکلات زیادی را در کلانشهرها ایجاد کرده است.
خندان دل افزود: اکنون 240 هزار دستگاه اتوبوس در شهرها داریم و امسال از ظرفیت بند ق تبصره 2 استفاده کردیم که 17 هزار دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداریها قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه برای مترو اصفهان 2 برنامه تهیه شده است،افزود: باید هر چه سریعتر خط یک مترو به بهره برداری برسد و خط 2 مترو نیز عملیات اجرایی خود را آغاز کند.