کد خبر: ۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
در حالی که معاون وزیر راه و شهرسازی در زمان بازدید خود از استان هرمزگان وعده تکمیل آزادراه بندر رجایی را داده ولی هنوز در سایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با این پروژه قرار داده نشده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، در جریان سفر روز دوشنبه معاون وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان و بازدید وی از امکانات و شرایط حمل و نقلی این منطقه از کشور، وعده تکمیل آزادراه بندر شهید رجایی به منظور گسترش توان دسترسی این بندر مهم به مسیرهای داخلی کشور داده شد.

هر چند در سال‌های گذشته از کریدور شمال به جنوب کشور که بندر امیرآباد در استان مازندران را به خلیج فارس متصل می‌کند به عنوان اصلی‌ترین محور مواصلاتی در اتصال دو دریای مهم ایران نام برده می‌شود اما حالا صحبت از آزادراهی شده که مستقیما از مهم‌ترین بندر ایران عبور می‌کند.

بندر شهید رجایی با توجه به توان بالایی که در تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیت شده دارد و البته به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد کشتی‌های بین المللی اقتصادی به ایران به حساب می‌آید همواره جز برنامه های اصلی وزارت راه و شهرسازی در توسعه استان هرمزگان قلمداد شده و در برنامه‌ها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

در کنار اتصال این بندر مهم به راه آهن و ارتباط سریع آن با مسیرهای داخلی و دریایی کشور حالا صحبت از تکمیل آزادراهی است که مشخص نیست در چارچوب کدام یک از برنامه‌ها طراحی و اجرایی خواهد شد و آیا در راستای کریدور شمال به جنوب کشور معنی می‌شود یا پروژه‌ای مستقل به حساب خواهد آمد.

هر چند با توجه به تعداد بالای کامیون‌ها و وسایل نقلیه‌ای که هر روز از بندر شهید رجایی خارج می‌شود می توان انتظار داشت امکانات زیربنایی این بندر در سال های گذشته پاسخگوی حجم بالای رفت و آمدها نباشد اما طراحی این آزادراه نیز با توجه به هزینه بالای ساخت راه‌های جدید نیاز به تبیین و بررسی گسترده‌تر دارد.

در سامانه رسمی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به عنوان اصلی ترین متولی راه سازی ایران هیچ اطلاعاتی چه در حوزه آزادراه‌های در دست مطالعه و چه در حوزه راه هایی که در حال ساختند در این رابطه مطرح نشده و از این رو شاید ارائه مختصاتی جدید از این آزادراه برای معرفی و استفاده از امکانات آن بهترین راهکار باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار