کد خبر: ۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
رییس اتاق بازرگانی ایران خواستار شد:
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به تاکید دولت یازدهم در اجرای قانون بهبود فضای کسب‌وکار، معرفی الگوهای موفق کارآفرین به جوانان جویای کار را در ورود آنها به بازار کار موثر خواند.

غلامحسین شافعی در نشست خبری دومین جشنواره تحلیل از رهبران کارآفرین و کارآفرینان خیر گفت: یکی از مشکلاتی که در خصوص جوانان جویای کار و تحصیلکرده دانشگاهی با آن روبه‌رو هستیم، این است که در بسیاری از موارد توقع و انتظار این است که پس از پایان تحصیلات بلافاصله یک شغل مناسب به دست آورند یا در یک کسب‌وکار از منابع و درآمد مالی خوبی برخوردار شوند.

وی گفت: امروز در صحنه فعالیت‌های اقتصادی مدیران و کارآفرینان موفق کسانی هستند که در گذشته صاحب مال و منال نبوده‌اند، لذا معرفی الگو‌های موفق کارآفرین به جوانان می‌تواند مایه امیدواری و آغاز‌گر تلاش‌های جدید نسل جوان کشور باشد و آنها را برای ورود به بازار کار آماده کند.

شافعی افزود: در طول سال‌های گذشته کسب‌وکارهای ما صدمات و لطمات زیادی از این بابت دیده است و همه کسانی که به لحاظ مالی به توفیق رسیده‌اند در زمره این افراد نیستند.

وی گفت: اگر ویژه‌خواری و رانت‌خواری در کسب‌وکار باشد به فضای کسب‌وکار لطمه شدیدی می‌زند، لذا نگاه مسوولان و دانشگاهیان کشور و فعالان اقتصادی به موضوع اشتغال باید این باشد که محیط کسب‌وکار و ایجاد شرایط برابر و مناسب برای همه کارآفرینان و افراد مدنظر قرار بدهند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: طی چند سال قبل قانونی با عنوان قانون بهبود فضای کسب‌وکار در مجلس به تصویب رسید که دولت یازدهم تاکید بر اجرای قانون دارد و اجرای آن را برای فعالان اقتصادی و فراهم کردن محیط مناسب کسب‌وکار موثر می‌داند.

شافعی در پایان با بیان این‌که با اعانه دادن نمی‌توان کار نیکوکاری نتیجه بخش انجام داد، گفت: کارآفرینی یک کار اساسی در نیکوکاری است و توانمندسازی مردم در محرومیت‌زدایی اساس کارآفرین است از این‌رو اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به جریان کارآفرین ضمن شرایط فضای کسب‌وکار بسیاری از اندیشه‌های نیکوکارانه را به ثمر می‌رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار