محمدرضا توکلی با بیان اینکه خط قطار برقی هشتگرد طول 25 کیلومتر از ایستگاه مترو گلشهر کرج آغاز شده و تا شهر هشتگرد ادامه دارد، افزود: در طول این مسیر دو ایستگاه در شهرهای کوهسار و گلسار و همچنین کمالشهر نیز در کیلومترهای 5 و 17 تعبیه شده که دسترسی مسافران به شهرهای نامبرده را تسهیل میکند.
وی با بیان اینکه تاکنون 17 کیلومتر از این مسیر ریلگذاری شده است گفت: حدود 300 میلیارد تومان برای ساخت این قطار برقی هزینه شده و نزدیک به 260 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است. همچنین بخش زیادی از مسیر تملک و بازگشایی شده است ، اما انتقال این خط ریلی از زیر زمین به روی سطح زمین و همچنین کمبود اعتبارات دلایل بسیار مهمی برای کندی در روند پیشبرد پروژه به شمار میروند.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 82 درصد اعلام کرد و گفت: هماکنون بحث زیرسازی و ریلگذاری تاحد زیادی انجام شده و بیشتر بحث تأمین تأسیسات آن باقی مانده است که امیدواریم با تأمین به موقع اعتبارات این مراحل نیز به سرعت انجام شده و افتتاح این قطار را تا پایان سال آینده ممکن سازد.
وی با تأکید بر اینکه جاده کرج - تهران مسیر ارتباطی 14 استان کشور به شمار میرود گفت: کاهش چشمگیر ترافیک، صرفهجویی در مصرف سوخت، ایجاد انگیزه برای سرمایهگذاران، افزایش قیمت زمین و املاک در این شهر جدید و جلوگیری از مهاجرت به کلانشهر تهران نمونههایی از اثرات مثبت راهاندازی این پروژه در کشور به شمار میرود.