به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عادل کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه شرکت توانیر در حوزه توزیع برق، ایجاد تحولاتی را برنامه ریزی و پیگیری میکند اظهار داشت: تحول اول، طرح قبض سبز و حذف قبوض کاغذی بود که از اول مهر 98 قبوض به صورت پیامکی یا دیجیتالی در اختیار مردم قرار میگیرد.
وی طرح دیگر را طرح چاوش عنوان کرد که برای کنترل ولتاژ برق مصرفی مشترکین بود افزود: این پایش ولتاژ در کل کشور انجام شد که تبریز یکی از استانداردترین ولتاژ مصرفی را داشت. بخش کوچکی هم که مصرف ولتاژ بالایی دارد، به سمت اصلاح میرویم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه طرح هما برای هوشمندسازی مدیریت حوادث است، گفت: با اجرای طرح سیما در توانیر، شاخص های خدمت رسانی به مردم به صورت لحظه ای پایش میشود. در این طرح 37 شاخص خدمات مشترکین و بهره برداری که با مردم ارتباط مستقیم دارند پایش میشوند تا کیفیت ارائه خدمات به مردم به صورت لحظه ای ارزیابی شود.
وی از اجرای طرح جدی کاهش تلفات توزیع برق خبر داد که با اهتمام بیشتری در دست اجراست، ابراز داشت: تبدیل سیمهای مسی به کابل خودنگهدار یکی از پروژههای مهم توزیع برق است که با اجرای آن، قطعی برق، اتصالی، برق گرفتگی، تلفات، مخاطرات و... به شدت کاهش مییابد.
کاظمی با اشاره به اینکه 6300 کیلومتر کابل فشار ضعیف توزیع برق در محدوده تبریز، اسکو و آذرشهر داریم، خاطرنشان کرد: تا ابتدای سال 98 حدود 670 کیلومتر از کابل مسی شبکه اصلاح شده بود که این رقم تا به امروز به 1010 کیلومتر رسیده است. 400 کیلومتر هم در مراحل تامین کابل هستیم و تا سه سال آینده شبکه فشار ضعیف را به کابل خودنگهدار تبدیل کرده و تلفات و مخاطرات را به حداقل ممکن میرسانیم.
وی از اجرای طرح توسعه کنتورهای فهام برای مشترکین سنگین خبر داد و گفت: 147 مشترک برق سنگین تبریز در سال 98 کنتور فهام داشت که امسال 5000 مشترک صنعتی ما به کنتور فهام مجهز شدند و باید همه مشترکین صنعتی به فهام مجهز شوند تا به صورت لحظه ای هر 15 دقیقه از میزان مصرف اطلاعات بگیریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، طرح برق امید را از طرح های جدید و مهم وزارت نیرو خواند و گفت: مشترکانی که در زمان غیر پیک در ماه 80 کیلووات و در ایام پیک، 100 کیلووات کمتر مصرف کنند شامل تخفیف کامل دوره میشوند. قبوض ما دو ماهه است و در ماههای عادی اگر 160 کیلووات کمتر مصرف کند، قبض مصرفی رایگان خواهد شد. برای مشترکین پرمصرف هم 6 ماه فرصت داده می شود تا کاهش مصرف داده شود و پس از آن برای کاهش بار از شبکه از برق خورشیدی استفاده کنند در غیر اینصورت برق مصرفی 10 درصد گران شده و در تابستان در اولویت قطعی برق قرار دارند که از ابتدای آبان این طرح اجرا میشود.
وی افزود: در کشور 9 میلیون مشترک کم مصرف وجود دارد و در حوزه تبریز هم 23 درصد کل مشترکین کم مصرف هستند. ضمن اینکه 15 درصد مشترکین خانگی و تجاری هم پرمصرف محسوب میشوند. با این طرح امیدواریم 10 درصد مصرف برق کشور کاهش یابد.
کاظمی از راهاندازی خدمات غیرحضوری برق از جمله سامانه "برق من" خبر داد و گفت: تلاش میکنیم 40 خدمت را به خدمات غیرحضوری تبدیل کنیم که 11 خدمات در حوزه بهره برداری و بقیه در خدمات مشترکین است.
وی خرید انشعاب، تغییر نام مشترک، تغییر محل کنتور، بررسی صورتحساب، ثبت خاموشی، ارائه روشنایی معابر، مخاطرات شبکه، مشاهده سرقت شبکه و... را از جمله خدمات "برق من" عنوان کرد و افزود: مردم می توانند فرایند پیگیری درخواست خود را هم مشاهده کنند تا ببینند در چه مرحله قرار دارد، ضمن اینکه آدرس toztab.ir برای سهولت ارائه خدمات غیرحضوری در خدمت مشترکین برق تبریز قرار دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با بیان اینکه 190 تا 200 میلیارد تومان پروژه برای ارائه خدمات به مشترکین تا پایان سال 99 در این شرکت به بهره برداری میرسد، گفت: در پروژه بازار تبریز و سرای دو دری، پس از آتش سوزی بازار، پست زیرزمینی با هزینه چند برابری نسبت به پست زمینی احداث شد که اکنون به اتمام رسیده و کنتور مشترکین نصب شده است.
وی ادامه داد: 110 واحد تجاری در آتش سوزی آسیب دیده بودند که اکنون کنتور آنها نصب شده و در حال بهرهبرداری است.
کاظمی میانگین خاموشی شبکه برق در تبریز، اسکو و آذرشهر را حدود 4 ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: یک میلیون مشترک داریم که میزان خاموشی در سال 94 برای مشترکین بیش از 1000 دقیقه بود و اکنون به حدود 240 دقیقه رسیده که هدف ما رساندن به زیر 100 دقیقه است.
انتهای پیام /111/ ع