کد خبر: ۴۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
حدود ساعت 5 عصر امروز دوشنبه در حوالی منطقه میدان انقلاب تهران سامانه‌های پدافند هوایی مستقردر منطقه مرکزی تهران اقدام به شلیک گلوله کردند.
به گزارش تجارت آنلاین، تا چند دقیقه صدای شلیک گلوله به طرف شیء ناشناس در آسمان تهران به گوش می رسید.
در پی شنیدن این صدا برخی از مردم مناطق نزدیک به محل تیراندازی با کنجکاوی به خیابان‌ها آمده و به آسمان نگاه می‌کردند.
در همین راستا معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری تهران در خصوص علت این اتفاق به رسانه ها گفت: صدای شلیک پدافند هوایی تهران به خاطر انهدام یک شی پرنده ناشناس بوده است.
علی اصغر ناصربخت با اعلام این خبر به ایسنا اظهار داشت: هلی شات (ریز پرنده ای که در مناطق مرکزی تهران در پرواز بود) توسط پدافند هوایی مورد هدف قرار گرفت و ساقط شده است.
وی اظهار کرد: پس از رویت این ریزپرنده پدافند هوایی بیت و دانشگاه به سمت این شی شلیک کردند و نهایتا پدافند هوایی دانشگاه این ریزپرنده را ساقط کرد.
معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری تهران در ادامه افزود: هنوز معلوم نیست این ریزپرنده متعلق به کدام نهاد و سازمان بود که با پیدا کردن لاشه آن تحقیقات آغاز می‌شود. اکنون تحقیقات در حال انجام شدن است.
در همین راستا امیرالهامی معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز به شبکه خبر گفت: ‌ هلی شات ( پرنده بدون سرنشین بسیار سبک) که وارد محدوده پرواز ممنوع شده بود با شلیک پدافند هوایی از این منطقه خارج شد.
امیر الهامی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: پدافند پس از رویت هلی شات شلیک خود را آغاز کرد اما پس از خارج شدن این ریزپرنده از محدوده پرواز ممنوع برای تامین امنیت مردم تیراندازی خاتمه یافت.
وی در ادامه افزود: هیچ مورد خاص و نگران کننده ای نیست و همه چیز آرام است و آنچه ما رویت کردیم تهدید خاصی برای ما محسوب نمی شد. این شلیک ها صدای هوشیاری و آمادگی پدافند هوایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: