کد خبر: ۱۰۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه روش‌های برگشت ارز باید تسهیل شود، گفت: جهت تحقق جهش تولید اصلاح نظام مالیاتی ضرورت دارد.

محسن احتشام در گفت‌وگو با خبرنگارمهر اظهارکرد: توجه به موضوع تولید در نامگذاری‌های سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان‌دهنده اهمیت این مسئله در توسعه اقتصادی است و ما برای کاهش آسیب‌هایی چون بیکاری چاره‌ای جز توجه به تولید نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه باید از تولید به ارزآوری برسیم، بیان‌کرد: سال گذشته «سال رونق تولید» اقدامات بسیار خوبی چون تأمین سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی و بازگشت برخی واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید صورت گرفت.

احتشام ادامه‌داد: البته واحدهایی که به چرخ تولید بازگشتند هنوز به ظرفیت اسمی تولید خود نرسیده‌اند تا توجیه اقتصادی پیدا کنند که با تلاش و کوشش بیشتر باید این اقدام در سال جهش تولید رخ دهد.

وی افزود: جهش تولید نیازمند برنامه‌ریزی برای بهبود فضای کسب و کار، حمایت از بنگاه‌های فعال در عرصه تولید در عرصه‌های مختلف و تسهیل صادرات و مبادله کالا در گمرکات است که هر کدام از این موارد بسیار تأثیرگذار در رونق و جهش تولید خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تولیدکنندگان، تجدید نظر در نظام مالیاتی و اصلاح سیاست‌های مرتبط با تأمین اجتماعی از مهمترین زیرساخت های ضروری برای رسیدن به گام بلند جهش تولید است.

احتشام با اشاره به اینکه در کنار موضوع تولید باید به صادرات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم در رفع مشکلات صادرکنندگان این است که روش‌های برگشت ارز را ساده‌تر و متناسب با بازارهای هدف صادراتی طراحی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صادرکنندگان در یک عرصه رقابتی قرار دارند، بیان‌کرد: همچنین در راستای رونق صادرات حتماً باید مشوق‌های صادراتی را در نظر گرفته و در زمینه بازاریابی و برند سازی نیز به تولیدکنندگان و صادرکندگان کمک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند در زمینه تأثیر شیوع کرونا بر روند صادرات در خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر چند این امر ممکن است تنگناهایی را به وجود آورده باشد ولی مرز ماهیرود باز و روند صادرات همچنان ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار