کد خبر: ۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی با بیان اینکه تعرفه واردات کره و شیر‌خشک بسیار پایین است، گفت: در راستای حمایت از تولید داخل باید تعرفه واردات افزایش یابد
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس، احمد مقدسی  رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران در نشست خبری مدیران تشکل‌های زیربخش دام و طیور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان تولید شیرخام در کشور به مرز هشت میلیون و 290 هزار تن رسیده است، گفت: حدود 500 هزار تن محصولات لبنی در کشور صادر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم تعهد دولت قبل مشکلاتی در پرداخت یارانه شیر خام به وجود آمد،گفت: سال 91 صنعت تولید شیر به مخاطره افتاد و دولت قیمت شیرخام را از 1100 تومان به 930 تومان به ازای پرداخت نهاده کاهش داد که در زمینه پرداخت نهاده‌ هم به تعهدش عمل نکرد.
 
وی با انتقاد از واردات کره گفت: دولت طرح خرید تضمینی شیرخام  را در راستای حمایت از تولید‌کنندگان  به اجرا در آورد در حالی که تعرفه واردات کره و شیر خشک در کشور بسیار پایین است.
 
مقدسی اظهار داشت: تعرفه کره زیر 500 گرم 55 درصد است در حالی که تعرفه کره بالاتر از 500 گرم صفر است.
 
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران تصریح کرد: با خرید تضمینی شیرخام امکان تولید کره و شیر خشک در کشور به وجود آمده و دولت باید تعرفه واردات را افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار توانستیم مجوز صادرات گوشت گوساله را اخذ کنیم، افزود: مدت سه سال است که قیمت گوشت گوساله یک ریال افزایش نداشته در حالی که با مجوزهای رسمی واردات انجام می‌شود.
 
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران با اشاره به اینکه در بخش واردات گوشت مافیا وجود دارد، اظهار داشت: این در حالی است که تولیدات کشور قادر به تأمین بخش عمده‌ای از نیاز داخلی است.
 
وی با بیان اینکه قیمت شیر در ایران پایین‌تر از دنیاست، افزود: در کشورهای دیگر برای صادرات یارانه می‌دهند در حالی که در ایران به واردات یارانه پرداخت می‌شود قیمت شیر در ایران پایین‌تر از دنیا است.
 
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران بیان داشت: شیرهای خشک تولیدی در کشور از تمام استانداردهای لازم برای صادرات به روسیه برخوردار است و ماندگاری دو ساله دارند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در بازار نهاده‌ها وجود ندارد، گفت: تک نرخی شدن قیمت ارز می‌تواند تولید ملی را نجات دهد.
 
مقدسی اظهار داشت: تاکنون 55 هزار تن شیر خام به صورت تضمینی از تولید‌کنندگان خریداری شده که این مقدار برای افزایش قیمت خرید شیر خام کافی نیست و باید پروژه خرید تضمینی شیر خام در استان‌های بیشتری به اجرا درآید.
 
وی افزود: با وجود آنکه اعلام شده خرید تضمینی شیر خام در 10 استان انجام می‌شود اما این کار تاکنون فقط در 7 استان اجرایی شده است.

برچسب ها: تعرفه ، واردات ، واردات ، شیرخشگ
نام:
ایمیل:
* نظر: