کد خبر: ۱۰۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
فرماندار قشم:
قشم - فرماندار شهرستان قشم گفت: تردد قشموندان به خارج شهرستان از اسکله های شهید ذاکری و لافت از روز جمعه ۸ فروردین با محدودیت شدید همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصری صبح جمعه در حاشیه بازدید از اسلکه شهید ذاکری قشم در جمع خبرنگاران بیان داشت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ مقامات استانی در جهت قطع زنجیره انتقال بیماری، علاوه بر ممنوعیت ورود غیر قشموندان، سفر ساکنین به خارج شهرستان هم بامحدودیت شدید مورد کنترل قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در قشم، ادامه داد: برای بازگشت ساکنینی که در حال حاضر خارج از شهرستان به سر می‌برند سامانه‌ای طراحی شده و افراد می‌توانند با مراجعه به آن، اطلاعات خود را ثبت نموده تا پس از بررسی توسط شبکه بهداشت و درمان، شرایط لازم برای بازگشت آنان اعمال شود.

او افزود: شناسایی ساکنین با استناد به کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو و کارت شهروندی سازمان منطقه آزاد صورت می‌پذیرد.

نصری ضمن قدردانی از همراهی بیش از ۷۰ درصدی مردم در اجرای برنامه‌های ستاد، توصیه به صبر، رعایت بیش از پیش برنامه‌های پیش گیرانه و پرهیز از تجمع در هر شکل و عنوانی از غیر ساکنان خواست هر چه سریع‌تر نسبت به خروج از شهرستان اقدام کنند.

او تاکید کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف عدم برگزاری اجتماعات، لغو ترددهای غیر ضروری، کاهش تماس و قطع زنجیره انتقال بیماری، اجرا می‌گردد و قوانین سختگیرانه از جمله توقیف خودرو، جریمه نقدی، اخذ هزینه‌های جانبی، پلمپ اماکن غیر ضروری که علیرغم تذکر و هشدار مبادرت به فعالیت کردند، اعمال می‌شود.

فرماندار شهرستان قشم خاطرنشان کرد: از هشت تا بیست فروردین تنها خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، مایحتاج عمومی و سوخت مجوز عبور خواهند داشت.

او از همه اهالی شهرستان خواست علاوه بر انصراف از سفر برون شهرستانی تا رفع خطر این ویروس منحوس از ترددهای غیر ضروری درون شهری و روستایی نیز خودداری نموده، سلامت خود و اطرافیان را مهم‌ترین اولویت بدانند.

رئیس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در قشم، تعامل، وجدان کاری و وفاق مردم مسئولان را در زمینه کنترل بیماری کرونا مثال زدنی و شایسته تقدیر دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار