کد خبر: ۱۰۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
ملی پوش سابق تیم کشتی آزاد از ایام عید نوروز به عنوان زیباترین رسم جهان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان لشگری دارنده ۲ مدال برنز جهان و المپیک در کشتی آزاد با بیان اینکه نوروز زیباترین رسم جهان است اظهار داشت: حال و هوای بهار خاص انسان نیست، تمام جهان و جهانیان به نسیمش بیدار می‌شوند و زندگی آغاز می‌کنند.

قشنگ ترین رسم نوروز، سپیدی، تمیزی و پاکیزگی است. نوروز جشن تازگی و طراوت است، در واقع آنچه به نو شدن و نو بودن معنا می‌بخشد، پاکیزگی است، زمانی که همه چیز نو می‌شود، روح انسان جلا می‌یابد، دلش شاد، جانش آرام و خرسند می‌شود. قشنگ ترین رسم انسان‌ها هم نو کردن، تمیز کردن و زدودن سیاهی از زندگی و روح مان و پوشیدن جامه سپید به تن و جان مان است.

دوست دارم شب عید کباب تابه‌ای بخورم

وی تصریح کرد: مسلماً زمان سال تحویل دوست دارم کنار خانواده ام باشم، در صورتی که کنارشان نباشم، نخستین کسانی هستند که سال نو را به ایشان تبریک می‌گویم. سپس برای تبریک و رسمِ خوبِ دست بوسیِ بزرگان، به منزل مادربزرگم می‌رفتیم، و پس از آن دیدار با سایر بزرگان فامیل. خوشمزه‌ترین غذایی که دوست دارم شب عید بخورم کباب تابه‌ای است.

در حال حاضر بخاطر شرایط پر فشاری که در آن قرار داریم، دوست دارم فارغ از تعطیلات نوروز پنج روزی بروم جایی که نه هیچکس از من خبری داشته باشد، نه من از هیچکس بدون گوشی تلفن همراه.

شنیدن جمله‌ی «خدا برکت بدهد» را موقع خرید و فروش‌ها دوست دارم

دارنده ۴ مدال طلای آسیا افزود: یکسال درست خاطرم نیست نوروز ۱۳۹۱ یا ۱۳۹۰ پیش از عید در اردوی تیم ملی کشتی آزاد بودیم، همراه با صادق گودرزی و مهدی تقوی رفتیم خرید لوازم سفره هفت سین و در خانه کشتی سفره هفت سین پهن کردیم.

وی درباره این سوال که بهترین خرید نوروزی که داشته چه چیزی بوده است گفت: ما آنقدر همه‌ی سال درگیر بیزینس، خرید و فروش ... هستیم که واقعا نمی‌توانم بگویم دلچسب‌ترین خریدی که داشته ام برای نوروز چه چیزی و کدام نوروز بوده است. اما گفتن و شنیدن جمله‌ی «خدا برکت بدهد» را موقع خرید و فروش‌ها دوست دارم. اینکه برای افزایش برکت در زندگی هم دعا می‌کنیم حس و حال خوبی را به آن خرید یا فروش می‌بخشیم. همراهی با دوستانم برای خرید هم یکی از علایق من است. من بخاطر کارهایم مدام بین شهر‌های قزوین، تهران و شهر‌های شمال کشور در حال رفت و آمد هستم و شخصاً این جنب و جوش را دوست دارم. اصلا همان حقوق دادن به پرسنل بخشی از حال خوب مرا تشکیل می‌دهد، اینکه کاری داری که از برکت آن کار دیگران نیز بهره مند می‌شوند، بسیار مایه خوشحالی و خوشبختی انسان است.


بیشتر بخوانید: قاسم پور: اختصاصی تمرین می‌کنم/ به تعویق افتادن المپیک حتمی است


به احسان لشگری در سال ۹۸ نمره قبولی می‌دهم

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در خصوص اینکه چه نمره‌ای به عملکرد خود در سال ۹۸ می‌دهد عنوان کرد: نمره‌ای که به احسان لشگری در سال ۱۳۹۸ می‌دهم قابل قبول است و میگویم خدا را شکر. همیشه خدا را شکر می‌کنم، در هر حال و هر ساعت از شبانه روز از ته دلم می‌گویم خدایا شکرت که در کنار همه مشکلات در روزگاری که همه چیز به طرز عجیبی بد است، اما برای ما هر چند کُند، هر چقدر سخت، اما پیش می‌رود. در شرایطی که همه جوره باید مراقب خودت باشی، اگر بخواهی هم نمی‌توانی پایان سال برای خودت کارنامه قابل قبولی صادر کنی. اما در کل راضی ام و می‌گویم؛ خدا را شکر.

برنامه هایم محدود به زمان، مکان و موضوع نیست/بخاطر کرونا برنامه هایم به کندی پیش رفت

وی درباره برنامه‌های خود در سال ۹۹ گفت: برنامه‌های زندگی من، محدود به سال و ماه نیست، از صبح تا شب آنقدر کار و برنامه با موضوعات مختلف در لیست و خارج از لیست برای انجام شدن قرار دارد که شاید نتوان آن را واقعا محدود به لیست و زمان مشخص برای انجام کرد.

بسیاری از دوستانی که در دوران‌های مختلف کنارم بودند، با من آمدند، رفتند، گفتند، گریه کردیم و خندیدیم می‌دانند که من از کسانی که دوستشان دارم بسیار مراقبت و محافظت می‌کنم، شاید به همین دلیل بخشی از مشغله‌ی من مربوط به افرادی است که نسبت به آنان چنین وظیفه‌ای در خود احساس می‌کنم. به دلیل بیماری فراگیر کرونا، برنامه هایم به کندی پیش رفت یا حتی متوقف شد، زیرا به دلیل همان احساس سلامتی، مراقبت و مسئولیت نسبت به اطرافیانم، بسیاری از کارهایم را تعطیل و موکول به سال آینده کرده ام، که قطعا با بهبود شرایط انجام خواهند شد.

کشتی برای من ادامه دارد/استعدادیابی در کشتی شیرین است

وی اضافه کرد: با اینکه از زندگی حرفه‌ای در کشتی کمی فاصله گرفته ام و در حوزه‌های مختلفی مشغول بکار و جنب و جوش هستم که یکی از آن‌ها «فرش»، شغل ۵۰-۴۰ ساله‌ی پدری ام است که آن را با علاقه دنبال می‌کنم، اما کشتی در من و برای من ادامه دارد. در شهرم قزوین برنامه‌های مدوّنی برای پرورش حرفه‌ای و استعدادیابی کشتی از رده‌های سنی نونهالان در نظر گرفتم. با اینکه کار کردن در سطوح پایه سخت‌تر از مربی گری در تیم ملی بزرگسالان است، اما شیرینی اش به همه چیز می‌ارزد، خصوصا سال آینده که زمان برداشت محصول است، کشتی گیران کوچک ما هنوز ابتدای راه یادگیری هستند، خوشحالم که برای رسیدن به بلوغ فنی لازم کنارشان این مسیر را طی کنم.

ازدواج خواهرم شیرین و استعفای «رسول خادم» و خبر فوت «سیامند رحمان» برای من تلخ بود

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره رقبای خود گفت: دوست خوب زیاد دارم، اما سخت‌ترین رقیبم شریف شریف اف، کشتی گیر قوی، فنی و خوب آذربایجانی بود که می‌دانستم مبارزه با او سخت خواهد بود. سه بار با هم مبارزه کردیم که تنها یک مرتبه اش را من بردم.

وی درباره خاطرات تلخ و شیرینش اظهار داشت: بهترین اتفاق امسال ازدواج خواهر کوچکتر از خودم بود و مهاجرت یکی از دوستان بسیار صمیمی ام هم شد غم انگیزترین خاطره‌ی سال ۱۳۹۸ برای من.

لشگری اضافه کرد: تلخ‌ترین اتفاقات ورزشی برایم استعفای پهلوان «رسول خادم» از فدراسیون کشتی و خبر فوت «سیامند رحمان» قهرمان وزنه بردار پر افتخار پارالمپیکی کشورمان بود که بسیار از شنیدنشان ناراحت و متاثر شدم؛ و اگر این را بهترین اتفاق ورزشی حساب کنید همراهی با «رسول خادم» و هم تیمی‌های گذشته و رفقای دیرینم مثل حسن رحیمی، کمیل قاسمی و سایر دوستان برای یاری رسانی به هموطنانم در مناطق محروم کشور بوده است.

لحظه سال تحویل برای همه مردم آرزوی سلامتی می‌کنم

وی خاطرنشان کرد: آخرین کتابی که خواندم رمانی با نام «بی من چرا» از لپسیوی و آخرین دروغ سیزده‌ای هم که گفتم نام همین کتاب و نویسنده اش بود.

مربی سازنده قزوین درباره این سوال که آیا فوتبال را دنبال می‌کند گفت: بله، طرفدار تیم بارسلونای اسپانیا هستم، بازی هایش را دنبال می‌کنم و برای دیدن کامل بازی‌های این تیم تلاش می‌کنم.

لشگری در پایان  گفت: لحظه سال تحویل برای همه مردم کشورم آرزوی سلامتی می‌کنم، از خدا می‌خواهم سال جدید مشکلات و سختی‌ها را بر مردم سرزمینم هموار سازد، از مردم کشورم هم می‌خواهم سال جدید زندگی شان را با برنامه‌تر از سال‌های گذشته آغاز کنند و به آنچه در زندگی و کشورتان پیش می‌آید بسیار فکر کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار