کد خبر: ۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: هنوز نتوانسته‌ایم در صنعت طلا و جواهر برندسازی کنیم و تبلیغات مناسبی برای تولیدکنندگان خود داشته باشیم.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس، عبادالله محمد ولی، در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت، سنگهای قیمتی و صنایع وابسته  به رشد25 درصدی حضور شرکت ها و تولید کنندگان دراین نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه به دنبال آن است تا با تلفیق هنر و صنعت مشارکت 100 درصدی تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر را درسالهای آتی به همراه داشته باشد و فرصت برندسازی در این صنعت را فراهم کند.
 
وی گفت: صنعت طلا و جواهر به دلیل گردش بالای مالی، توانایی در جذب نیروی کار و ایجاد ارزش افزوده بالا می تواند در راستای توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
محمد ولی، با بیان توانمندی های صنعت طلا و جواهر در ارتقای حوزه اقتصادی کشور، اظهار کرد: گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل 600 میلیارد دلار و گردش مالی جواهر 700 میلیارد دلار برآورد می شود و  در همین راستا به دنبال آن هستیم که سهم 2.5 تا 5 درصدی از این بازار را در طول 10 سال آینده به دست آوریم.
وی معتقد است: در حوزه اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر در صنعت طلا، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می توانند بسیار تاثیرگذار قدم بردارند.
محمدولی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که کردیم باید طی 5 سال آینده 350 هزار تا 500 هزار نفر با همکاری دستگاه های مذکور وارد بازار طلا و جواهر شوند، در واقع این صنعت توان استفاده از این تعداد را دارد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیت های موجود دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری نوعی تضمین دراین بازار است البته ضرورت دارد که برای تقویت سرمایه گذاری ها از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی مهارتهای خود را دراین زمینه عرضه کنیم.
 
محمد ولی با اشاره به حضور شرکت های خارجی در هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت، سنگهای قیمتی و صنایع وابسته عنوان کرد: شرکت هایی از کشور آلمان ،ایتالیا ،ترکیه و انگلیس در نمایشگاه امسال حضور دارند که تلاش می شود از دانش فنی و تکنولوژی تولیدات این کشورها در صادرات و تولید محصولات داخلی استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه حضور 500 تا 600 تولید کننده داخلی در نمایشگاه سال آینده هدفگذاری شده است ، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری شرکت ها در نمایشگاههای داخلی نقش موثری در فرهنگ سازی مصرف و استفاده از تولیدات داخلی به همراه خواهد داشت و مصرف کننده داخلی باید بداند هیچ تفاوتی میان کالای داخلی وخارجی نیست و در بسیاری از فاکتورها تولیدات بخش داخلی کیفیتی به مراتب مناسب تر از مصنوعات خارجی دارند.
 
محمد ولی، استقامت و کنترل های کیفی مناسب در تولیدات داخلی طلا را از مهمترین فاکتورهایی عنوان کرد که مصنوعات داخلی طلا را از انواع خارجی آن متمایز می کند و افزود: این در حالی است که بسیاری از تولیدات داخلی ایران، مرغوب تر از نمونه های خارجی است و برگزاری نمایشگاه می تواند این فرصت را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر فراهم کند.
وی اضافه کرد: این دوره از نمایشگاه در فضایی بالغ بر 8 هزار مترمربع برگزار می شود که 130 شرکت داخلی که اکثرا تولیدی هستند، در آن حضور خواهند داشت.
 
به گزارش فارس، هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت، سنگهای قیمتی و صنایع وابسته از23 تا 26 بهمن از ساعت 9 صبح تا 17 بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان از نمایشگاه است.

برچسب ها: برندسازی ، طلا ، جواهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار