کد خبر: ۱۰۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
چراغ بازار سرمایه در آخرین روز کاری خود در تعطیلات نوروز سبز ماند و معاملات این بازار درحالی به پایان رسید که شاخص کل ۱۸۶۱ واحد صعود کرد.

بورس با چراغ سبز به تعطیلات رفت

چراغ بازار سرمایه در آخرین روز کاری خود در تعطیلات نوروز سبز ماند و معاملات این بازار درحالی به پایان رسید که شاخص کل ۱۸۶۱ واحد صعود کرد.

به گزارش ایسنا، معامله‌گران بازار سرمایه امروز یک میلیون معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال ثبت کردند که باعث شدند شاخص کل با ۱۸۶۱ واحد صعود به رقم ۵۴۷ هزار و ۵۱۰ واحد برسد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز صعودی بود و با ۱۱۵۳ واحد رشد رقم ۱۹۵ هزار و ۱۲۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران و بورس اوراق بهادار نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت تهران، گروه صنعتی پاکشو و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را داشتند. همچنین بانک‌های ملت و تجارت، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، سالمین، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با یک واحد رشد در رقم ۷۰۲۰ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۶۴۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال ارزش داشت. گروه توسعه مالی مهر آیندگان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، توکاریل و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین‌های اداری ایران و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.

برچسب ها: بورس ، شاخص کل بورس ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار